180120 Örebro-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Re: 180120 Örebro-Rögle

Inläggav Demon-Willaume » 180120 kl 23:15

GrönvitaMike skrev:Här kommer förutsättningarna inför avslutningen:

Örebro – 44 poäng 16 matcher kvar. 8 hemma, 8 borta:
Linköping borta
Malmö hemma
Färjestad borta
HV71 hemma
Malmö borta
Rögle borta
Karlskrona hemma
Luleå hemma
Brynäs borta
Frölunda hemma
Skellefteå borta
Växjö hemma
Färjestad borta
Karlskrona hemma
Mora borta
Djurgården hemma

Rögle – 40 poäng 14 matcher kvar. 7 hemma, 7 borta:
Djurgården borta
Karlskrona hemma
Skellefteå borta
Brynäs hemma
Örebro hemma
Malmö borta
Frölunda hemma
Mora borta
Växjö borta
Karlskrona hemma
Karlskrona borta
Linköping borta
Färjestad hemma
Luleå hemma

Mora – 36 poäng 15 matcher kvar. 9 hemma, 6 borta:
Växjö hemma
Malmö borta
Malmö hemma
Växjö borta
Karlskrona hemma
Skellefteå hemma
HV71 borta
Färjestad hemma
Rögle hemma
Linköping hemma
Luleå borta
Djurgården borta
Brynäs hemma
Örebro hemma
Malmö borta

Karlskrona – 35 poäng 14 matcher kvar. 6 hemma, 8 borta:
Frölunda hemma
Rögle borta
Linköping hemma
Mora borta
Malmö hemma
Örebro borta
Djurgården borta
Brynäs borta
Luleå hemma
Rögle borta
Rögle hemma
Örebro borta
Frölunda hemma
Skellefteå borta

Luleå då? Visst långsökt men kan vara tight om 4-5 matcher. Luleå har inget lätt schema
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180120 kl 23:24

Henrik - Saken är ju den att man inte kan vänta till sista dagen och kanske inse att man måste värva men det finns inte tid till det. Det måste planeras nu. Sen är artikeln intetsägande, hans vilja att ta in Akeson och Zaar skvallrar en del om att han vill ha in en målskytt, vilket vi är i behöv av. Jag tror inte att Chris är naiv och sparar på något. Värvningar innan fönstret stänger är nödvändiga för att göra oss bättre men också för att täcka upp för ev skador.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180120 kl 23:28

Demon-Willaume skrev:Luleå då? Visst långsökt men kan vara tight om 4-5 matcher. Luleå har inget lätt schema
Vi tar inte 16p mer än Luleå på 14 matcher. Jag är nöjd så länge vi slipper kvala. Moras 9 hemmamatcher oroar. De har tre på raken lite längre fram. Viktigt att de går trögt härnäst mot Växjö h, Malmö b, Malmö h, Växjö b. Bra om Rowe blir avstängd ett par matcher för den fula crosscheckingen.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180120 kl 23:31, redigerad totalt 1 gång.
Thulle

Inläggav Thulle » 180120 kl 23:30

Byron skrev:Förstår inte hur Schiras tackling blir 2+10 när spelaren är så låg. Vad fan ska han göra liksom? Blir man ej tacklingsbar om man böjer sig riktigt långt ner? Ryfors åkte på en (också schyst) rakt i huvudet mot Brynäs (där han tom. var högre upp) utan påföljd.

Nej den utvisningen är ju helt jävla patetiskt...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180120 kl 23:32

Thulle skrev:Nej den utvisningen är ju helt jävla patetiskt...
Axel mot axel. Det skulle inte ens ha varit en utvisning.
Henrik

Inläggav Henrik » 180120 kl 23:43

Med nuvarande trender känns Örebros schema tufft, även om de är bra hemma så får de besök av bra motstånd. De måste steppa upp ganska rejält för att kunna ta vara på att de har två matcher mindre spelade och för att lyckas hålla undan för ett uppvarvat Rögle ända in i kaklet.

Rögle har iofs också tuffa matcher kvar, men verkar ju numera väldigt svårslagna, inte minst hemma och har tre möten kvar med KHK. Skit i krokusen, i år kom vi igång redan med snödropparna!

Mora har visserligen en match mindre spelad och nio hemmamatcher kvar, men får tuffa motståndare på besök och har inte fått en bra start med sina nya tränare. Så vinner de inte väldigt snart kan (Rögle)-tåget gå och luften därmed fullständigt ur Mora. Risken för att just det ska ske känns just nu faktiskt väldigt stor om man betänker att de i det närmaste har dubbla möten med Växjö och Malmö samtidigt som Rögle med gott mod jagar lagen ovanför. Mora måste nu nästan lyckas göra en "Abbott-förvandling" för att lyckas kontra på sluttampen. Jag tror det blir dem övermäktigt.

KHK kippade luft ikväll, men är redan svårt sargade och har klart svårast program kvar. Slår de inte Rögle i nästa vecka så vill jag hävda att kvalet är helt säkrat för deras del. Och den känslan har man ju faktiskt haft ganska länge.

Summa sumarum ser det just nu oerhört lovande ut. Men det ska ju spelas om det, så en match i taget! På torsdag skippar vi allt som har med djurens rätt och göra och blir värsta köttätarna!
Henrik

Inläggav Henrik » 180121 kl 00:02

GrönvitaMike skrev:Henrik - Saken är ju den att man inte kan vänta till sista dagen och kanske inse att man måste värva men det finns inte tid till det. Det måste planeras nu. Sen är artikeln intetsägande, hans vilja att ta in Akeson och Zaar skvallrar en del om att han vill ha in en målskytt, vilket vi är i behöv av. Jag tror inte att Chris är naiv och sparar på något. Värvningar innan fönstret stänger är nödvändiga för att göra oss bättre men också för att täcka upp för ev skador.

Klart han inte är naiv eller väntar till sista dagen om han avser värva. Men det går som sagt att planera, förbereda och sega lite med eventuella påskrifter. Min tolkning/gissning är att han inte ens är riktigt i det stadiet ännu, men att han sonderar terrängen och överväger alternativ. Självklart rinner tiden och han måste snart bestämma sig för om han vill ta in någon utifrån. Men jag tycker det är ganska tydligt att han tvekar och istället överväger Ludvig och juniorbackar. Vet att han ville ta in iaf Akesson. Zaar är väl ändå mer oklart om han verkligen var så intresserad av? Läget är hursomhelst annorlunda nu, jämfört med när dessa herrar var på tapeten. Men det är bara min tolkning av Chris via HD. Du får tro precis vad du vill. Jag tror i första hand han avvaktar närmare besked om Matsons skada medan han kontrollerar sin kortlek.
Thulle

Inläggav Thulle » 180121 kl 01:30

GrönvitaMike skrev:
Thulle skrev:Nej den utvisningen är ju helt jävla patetiskt...
Axel mot axel. Det skulle inte ens ha varit en utvisning.

Nä, jag håller med. Det jag menade.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180121 kl 09:47

Skönt att se bortapoängen börjar trilla in, nu har vi allt i våra egna händer. Så länge vi tar minst lika många poäng som Mora och KHK under resten av serien är vi på säker mark.

Man ska inte glömma att Örebro är ett starkt hemmalagn så att få2-2 och vinna efter förlängning är starka papper tycker jag.

Återgå till "Matchtrådar"