180127 Rögle-Karlskrona

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
trademaster

Re: 180127 Rögle-Karlskrona

Inläggav trademaster » 180128 kl 11:33

Flying Farang skrev:Ångest...

Kände ju på mig att det skulle gå åt helvete - man var helt enkelt inte mentalt förberedda.

Konstig coaching och märkligt urval av straffskyttar, eller var det några tillfrågade som tackade nej?

Märkligt hur en del kan såga Lerg efter en dålig isats men samtidigt hylla Hedberg som inte gjort ett skit rätt sedan november och Aaltonen som bara gör rätt för sig när han är förbannad.

Ville bra, hoppas nu inte det är ytterligare en hjärnskakning efter pååkningen, Pogge är visserligen bra men jag tror han behöver kampen om förstaspaden för att prestera på toppnivå. Hoppas för fan att Ville är ok.

Känns märkligt att hålla tummarna för MIF idag borta mot Mora- en hemmavinst där i Moras hängmatch och vi är tillbaka under strecket...

Skriver under på allt. Om nu kelgrisen Jma framstår som en av våra bästa spelare måste intresset från övriga shl klubbar vara stort!? Kan säga att där finns inte en enda shl klubb som vill ha honom i laget. Slår fina pass skriver jag under på men resten är pinsamt dåligt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 18:50

Matchen slutade strax efter 18 om jag inte missminner mig. Ca 19:30 sitter två Röglespelare på en restaurang i Hbg och häver i sig starksprit och vin och fullständigt skiter i att de är offentliga. Vill inte namnge dem men hur fan hann de dit så snabbt och varför super de två dagar innan nästa match?
Senast redigerad av GrönvitaMike 180129 kl 19:49, redigerad totalt 1 gång.
Henrik

Inläggav Henrik » 180129 kl 19:41

GrönvitaMike skrev:Matchen slutade strax efter 18 om jag inte missminner mig. Ca 19:30 sitter tre Röglespelare på en restaurang i Hbg och häver i sig starksprit och vin och fullständigt skiter i att de är offentliga. Vill inte namnge dem men hur fan hann de dit så snabbt och varför super de två dagar innan nästa match?

Högst anmärkningsvärt! För att uttryckas sig städat. I min värld skickar man i princip sådana spelare direkt efter allvarliga snedsteg i den genren. Har de missbruksproblem bör så klart hellre stänga av dem och hjälpa dem. Kanske behövs beteende- och uppföranderegler tillfogas kontrakten? Jag skulle inte vilja betala så furstliga löner och framförallt inte vilja ha så oseriösa idrottare i mitt lag. Svårt också med gränsdragningar. Enklaste regel är nolltolerans under säsong, dvs max lättöl som måltidsdryck. Sen kan det så klart vara svårt att "övervaka" spelarna i alla lägen. Men om jag vore du Mike, skulle jag absolut skvallra till Chris. Varför inte fråga spelarna om du får ta en bild på dem och skicka den, ifall de nu verkligen super så obekymrat en måndagkväll. Och tycker nu någon eller Rögle att jag har en väl sträng alkoholpolicy för elitidrott så tycker jag de har fel. Om de tvunget ska dricka alkohol överhuvudtaget så får de göra det under "semester-fönstret", under ca en månad efter avslutad säsong. Det är ordningsregler man bör underkasta sig av fri vilja om man menar allvar med sin välbetalda elitidrott. Men det skulle inte förvåna mig om många är så djävla dumma att de försöker bygga upp sig på försäsongen med att pimpla sprit? Hoppas ändå att detta är en olycklig engångsföreteelse och att inte supandet är något som förekommer brett och frekvent. Är det någon med mer insyn som kan berätta mer om alkoholkulturen i Rögle BK?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 20:01

Skrev fel såg jag nu, två spelare och en bekant till den ene ska det vara. Det var inte små mängder de drack.
Henrik

Inläggav Henrik » 180129 kl 20:28

GrönvitaMike skrev:Skrev fel såg jag nu, två spelare och en bekant till den ene ska det vara. Det var inte små mängder de drack.

Vi förlåter dig för felskrivningen och mottar din rättelse med värme. ;-)
Ingen skada skedd såklart eftersom du inte nämnt några namn. Tycker inte de namnen ska spridas här heller. Är inte ute efter att hänga enskilda. Däremot är jag intresserad av alkoholkulturen i klubben. Skulle gärna fråga Chris om han tycker detta är ok. Så om du inte vill men har ett mer precist vittnesmål eller rent av bildbevis att tillgå så bistår jag gärna med den biten. Bra i så fall om du likväl kan styrka storyn för Chris i så fall. Det gör nämligen mig personligen som Rögle-fan ganska ledsen om spelarna super under säsong. Jag är inte naiv. Har också pysslat med lagidrott, visserligen snart 30 år sedan, och då varit med om att Div 3-laget i fotboll hade fest på klubben efter match och att juniorer och tom äldre ungdomslag drogs in i suparkulturen, men jag hoppas verkligen vi kommit längre idag. Och framförallt hoppas jag att Röglespelarna oftast sköter sig exemplariskt. Märk väl att jag inte är absolutist. Låt dem dricka på semestern.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 22:32

Gvm. Det kan inte stämma. Eller jo om dom tog taxi till HBG.
Du får gärna PMa namnen men första spelaren lämnade Lindab strax efter 19.30...

Om du dessutom tar hänsyn till religiösa skäl, nykerister i laget, personlighetstyper, vilka som umgås privat , familj så återstår någon/några av finnarna och någon/några av dom utländska backarna. Så Gagne/Youds/Younan eller JMA+JJ/Ville
Henrik

Inläggav Henrik » 180129 kl 23:01

Titanus88 skrev:Gvm. Det kan inte stämma. Eller jo om dom tog taxi till HBG.
Du får gärna PMa namnen men första spelaren lämnade Lindab strax efter 19.30...

Om du dessutom tar hänsyn till religiösa skäl, nykerister i laget, personlighetstyper, vilka som umgås privat , familj så återstår någon/några av finnarna och någon/några av dom utländska backarna. Så Gagne/Youds/Younan eller JMA+JJ/Ville

Då vet vi iaf att det max är en bråkdel som kommer bakis till match nuförtiden! ;-)
Tycker vi lägger ner namnjagandet. På kort sikt, under denna känsliga avslutning på säsongen, skadar det laget mer än det gör nytta att röra i frågan. Det intresserar egentligen inte mig heller vem det är, mest om och i så fall i vilken omfattning det sker nuförtiden i just Rögles A-lag.

Återgå till "Matchtrådar"