180130 Skelefteå-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Ramones

180130 Skelefteå-Rögle

Inläggav Ramones » 180130 kl 10:12

Ny skiter vi i snöskottare och Hockeyspelare som inte kan stå på sina skridskor ;-)
qp

Re: 180130 Skelefteå-Rögle

Inläggav qp » 180130 kl 11:31

Ny nagelbitare, då får man se om man pallar att se hela spektaklet eller slår om till KHK-LHC, för nervernas skull. :-(
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180130 kl 13:08

Hur är vår statistik mot Skellefterå?
12 matcher inte en enda trepoängare va?
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 180130 kl 13:21

Statistik 2009 -2018
3 vunna- 1 övertidsförlust- 16 förluster
Segrarna kom 2010 (2-1) och 2016 (3-2) hemma och 2009 borta (2-0). Övertidsförlusten var senast borta (4-3). Ganska dystert, men trender är till för att brytas!!! Kämpa RBK!!!!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180130 kl 14:06

http://www.roglebk.se/artikel/jdy0ajd1j ... lens-match

Ludvig Rensfeldt, inte nog med att han ser trött på isen. Men här om veckan körde jag och en polare ett race. 3 dagar med både det ena och det andra, ingen sömn...
Ändå såg jag fräschare och snabbare ut än vad Ludvig ser ut att vara i det klippet.
Vad fan är det för tröttmössa? Inte undra på att han behöver en kvart på sig att åka över isen.
Jävlar vad sliten människan ser ut.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180130 kl 18:03

Samma efterblivna formationer som senast. Rensfeldt - Brithen - Collberg...suck! Hedberg - Ryfors - Lucas i fjärde... Aaltonen med två icke-målskyttar och Alen-Jonsson på blå. Aaltonen till Alen för direktskott...hur låter det? Är tanken att Sylle nr 2 = Widing ska förvalta Aaltonens mackor? Det finns oändligt många kedjekombinationer som är bättre än nuvarande. De hade vunnit på att toppa laget med de bästa och bredda med brunkarna.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180130 kl 18:11

Jag såg på Abbot X2 som två gudar men senaste 5-6 matcherna avlöser dom konstiga lösningarna varandra, såväl i hur man resonerat kring målvakten till att straffa vissa spelare men låta andra bete sig som kärringar utan rullator (man förpassar alt bänkar Hedberg/JMA men låter Rensfeldt och Collberg vara oduglingar match efter match)

Jag förstår inte vad dom sysslar med senaste par matcherna.

Kör för fan JMA-Brithen-Hedberg vad är problemet sen kör Conolly-Lerg-Elvenes och i tredjefemman kan du väl spela Sandin-Widing-Ryfors Fjärde resten.
Bara ett exempel, vår förstafemma är under all kritik framåt.
Vad är detta med att i förstafemman envisas med våra två sämsta spelare. Otroligt.
Kommer mynna ut i samma utfall som DIF borta.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180130 kl 18:13

Bra skrivet! Jag förstår fan inte heller vad de har emot Hedberg och Lucas, som jag själv tycker tillhör de bättre på forwardssidan. Rent slöseri att ha dem i fjärde.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180130 kl 18:15

Hedberg spelade mycket i PP senast och det blev inte bra. Han är bäst på snabba kontringar. Aaltonen ska spelas i varje PP. Får vi med oss någon pinne i Skellefteå så är jag nöjd. Vinner vi i ordinarie, så glömmer jag KHK matchen, den tråkigaste jag sett på länge i Lindab Arena.
henkus78

Inläggav henkus78 » 180130 kl 18:17

GrönvitaMike skrev:Samma efterblivna formationer som senast. Rensfeldt - Brithen - Collberg...suck! Hedberg - Ryfors - Lucas i fjärde... Aaltonen med två icke-målskyttar och Alen-Jonsson på blå. Aaltonen till Alen för direktskott...hur låter det? Är tanken att Sylle nr 2 = Widing ska förvalta Aaltonens mackor? Det finns oändligt många kedjekombinationer som är bättre än nuvarande. De hade vunnit på att toppa laget med de bästa och bredda med brunkarna.

Abbotts i all ära men dessa formationer är totalt efterblivna. Trötta Rensfeldt med sniper collberg, suck. Man borde som du säger toppa två femmor och sen får de två andra kedjorna brunka bäst fan dem vill. Nu är det fyra brunkarkjedjor i och med att widing conolly kan inte göra mål. Rensfeldt trött och seg, sniper collberg är allt annat än sniper. Man kan hoppas att conolly lägger en macka till JMA. Tänkte sätta en slant på Rögle men med dessa formationer så är det som att kasta pengarna i sjön. Nu känns det som man kör Eldebrink taktiken och ska spela 0-0.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180130 kl 18:29

sinner skrev:Hedberg spelade mycket i PP senast och det blev inte bra. Han är bäst på snabba kontringar. Aaltonen ska spelas i varje PP. Får vi med oss någon pinne i Skellefteå så är jag nöjd. Vinner vi i ordinarie, så glömmer jag KHK matchen, den tråkigaste jag sett på länge i Lindab Arena.
Aaltonen borde vara given i första PP-uppställningen. Det ska inte ta 1 min innan vår bäste PP-fw äntrar isen. Lucas lika given i andra PP-formationen. De två är de bästa vi har i den spelformen.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180130 kl 18:35

Hedberg och Lucas kommer inte bli bättre genom att straffa dom, i synnerhet inte Elvenes som inte ens fyllt 20 år för fan.
Samtidigt har du två pensionärer i första femman som inte levererat på 10 år, ja dom ger du helt plötsligt förtroendet i förstafemman match efter match.
Vad är det vi missar?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180130 kl 19:06

Mora och Örebro ligger under Karlskrona leder.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180130 kl 19:08

Förstår inte alls den här matchningen - vad, konkret, kan Collberg och Rensfeldt gjort på isen den senaste tiden för att förtjäna en plats i den första formationen, framför Lucas och Hedberg? Är det så enkelt så att de visar upp bättre tendenser på träningar och i allmänhet uppträder med en bättre vilja, enligt tränarna? Det kan ju knappast vara rent sportsliga insatser som ligger till grund för dagens formation.

Karlskrona med en tidig ledning för övrigt. Kan bli ett riktigt tajt bottenkrig hela vägen in till det sista, om nu Mora och Kalrskrona har vaknat till liv och börjat flaxa igen. Ska vi undvika kval är det ett rent måste att vi tar poäng även när det på förhand såg omöjligt ut - som i dag.

Växjö leder annars, det är ju så klart en väldigt skön syn. Örebro med tidigt underläge också, de måste ju känna ett brutalt flås i nacken just nu?

Have mercy, Skellefteå! Vi behöver poängen mer än ni!

Det är för övrigt anmärkningsvärt så tyst det är i vissa SHL-arenor. Nog är vi ofta självkritiska och sågar våra egna insatser på läktarna - men sällan eller aldrig har det väl varit så tyst i vår häxkittel som det är i Skellefteås dito just nu? Lite drag är vi förmögna att skapa trots allt! Dags för powerplay samtidigt som jag skriver detta - gissar på förhand på att vi får se ett direkt uselt powerplay.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180130 kl 19:15

fidelis skrev:Förstår inte alls den här matchningen - vad, konkret, kan Collberg och Rensfeldt gjort på isen den senaste tiden för att förtjäna en plats i den första formationen, framför Lucas och Hedberg? Är det så enkelt så att de visar upp bättre tendenser på träningar och i allmänhet uppträder med en bättre vilja, enligt tränarna? Det kan ju knappast vara rent sportsliga insatser som ligger till grund för dagens formation..

Det absolut enda rimliga jag kan tänka mig är ett personligt agg mot Elvenes/Hedberg/JMA.

Det finns absolut INGENTING som Rensfeldt/Collberg gjort på hela säsongen som motiverar detta, i synnerhet inte den förstnämnda. Dom levererar inga poäng, dom sliter inte, dom är inga vidare tekare, dom gör inget jobb defensivt, dom är värdelösa i Powerplay. Nej det är så märkligt att jag saknar ord.

Såg ni Altonens passning till Ryfors? & förstå då att Ludvig Rensfeldt står sig högre i hierarkin...
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180130 kl 19:29

Titanus88 skrev:
fidelis skrev:Förstår inte alls den här matchningen - vad, konkret, kan Collberg och Rensfeldt gjort på isen den senaste tiden för att förtjäna en plats i den första formationen, framför Lucas och Hedberg? Är det så enkelt så att de visar upp bättre tendenser på träningar och i allmänhet uppträder med en bättre vilja, enligt tränarna? Det kan ju knappast vara rent sportsliga insatser som ligger till grund för dagens formation..

Det absolut enda rimliga jag kan tänka mig är ett personligt agg mot Elvenes/Hedberg/JMA.

Det finns absolut INGENTING som Rensfeldt/Collberg gjort på hela säsongen som motiverar detta, i synnerhet inte den förstnämnda. Dom levererar inga poäng, dom sliter inte, dom är inga vidare tekare, dom gör inget jobb defensivt, dom är värdelösa i Powerplay. Nej det är så märkligt att jag saknar ord.

Såg ni Altonens passning till Ryfors? & förstå då att Ludvig Rensfeldt står sig högre i hierarkin...

Kan det hänga ihop med Cam´s utbrott på en träning förra veckan då vissa spelare tydligen inte var villiga att tävla fullt ut?

Spelare i Elvenes ålder får sina dippar men det brukar ju å andra sidan studsa tillbaka?

Kolppanen verkar vaknat på rätt sida idag, såg han Aliu i KHK´s laguppställning idag - fick han inte en avstängning när han körde över Kolppanen sist?

Lilja kvitterar mot KHK shorthanded!

Säg den glädje som varar, nu reducerar Mora mot Läjkers...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180130 kl 19:35

Bra slit med tanke på att man helt saknar förstakedja. Synd som fan att avsluten inte är mer distinkta för några fina chanser trots allt.

Blommar inte Collberg ut efter sin tid i Rögle kan han åtminstone inte skylla på lite istid. Megaförtroende från alla jävla håll. Tänk vilken utveckling det hade varit på Elvenes med ett lika gränslöst förtroende.

Men ja, det mesta är ju ältat. Superuselt att inte använda just Elvenes som spelmotor med mkt is och givetvis mkt i PP. Snälla säg att det beror en sjukdom eller småskada eller något som gör det mer lättförståeligt.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180130 kl 19:40

När såväl Elvenes som JMA fått chansen ikväll har båda briljerat, kolla Elvenes räd på slutet eller JMAs pass mellan benen på Skelleftebacken.
Men neeeej, där finns ingen plats för Crosby & Ovetjkin ska matchas i såväl första som i PP.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180130 kl 19:42

Resultatet i all äran - oavgjort borta mot Skellefteå är godkänt i alla lägen - men jag tycker det är direkt omöjligt att vara lugn. Skellefteå får till långa anfall, framförallt när Lindholm, Lindström och Möller är på isen, och om vi inte lyckas undvika det övriga två perioder så kommer de garanterat att få in en puck förr eller senare.

Saknar Aaltonen från Växjö-matchen för övrigt. Numera briljerar han enstaka sekunder med en fin passning då och då, men resterande delar av tiden så lyser han med sin frånvaro. Kan förvisso bro på att han inte får något större förtroende och inte placeras i en omgivning som ger honom de optimala förutsättningarna att komma ut till sin rätt, men även i inledningen på säsongen så tyckte jag att man såg liknande tendenser.

Lucas krigar på och visar upp sig vid varje byte, och han förtjänar nog att få fler minuter på isen. Lerg - Perfetto - Sandin-kedjan har jag inte en uns av tilltro till. Lerg kan briljera ibland, men jag har svårt att se honom göra så värst många poäng i den omgivningen.

Som sagt, de två återstående perioderna kommer bli tuffa. Får väl hoppas att vi orkar stå emot i 40 minuter till. Poäng i dag hade varit värt otroligt mycket, inte minst eftersom våra konkurrenter ser ut att gå lite knackigt ikväll (LHC har ju fått in en kvittering mot KHK nu).
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180130 kl 19:44

Känns ändå att vi kom in i matchen sista 10 min. Vi får vinna lite mer närkamper och vara noggrannare med passningar i anfallzonen. Lucas är på hugget idag, Ryfors, Aaltonen och Widing också...
henkus78

Inläggav henkus78 » 180130 kl 19:44

Idag verkar Miffona gå för fullt. 1-3 mot Brynäs, mot KHK och Mora förlorar dem. Kommer aldrig förstå detta Miffo-lag.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180130 kl 19:46

fidelis skrev: Är det så enkelt så att de visar upp bättre tendenser på träningar och i allmänhet uppträder med en bättre vilja, enligt tränarna? Det kan ju knappast vara rent sportsliga insatser som ligger till grund för dagens formation.

Tror det är exakt så. Skills och kapacitet är sekundärt, träningsvilja och 100 procent fart alltid går före allt annat. En sämre träning och du är out in the cold. Kämpa dig tillbaka bara. Kan köpa det om det är lika för alla, raka hårda rör, men vissa kan ju träna som demoner men ändå aldrig leverera till match. Och skills behövs, det såg man väl tydligt när Lucas kom till Rögle.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180130 kl 19:52

Alltså collberg och rensfelt??? Ser inte bänken hur jävla väck dom är?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180130 kl 19:54

Frekvensen just nu med 52/15/34, hur jävla bra som helst. Ge den linan mex istid!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180130 kl 20:03

Tycker vi har haft en hel del chanser och många av våra tilltänkta målgörare har haft lägena men sumpat dem...

Det är inte lägen som saknas utan målgörandet som fallerar - det åtgärdar man inte genom att vaska om i kedjorna.

Kolppanen har och göra idag.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180130 kl 20:08

Man blir som man umgås. Spelar du med Collberg och Rensfeldt ja då gör du sådana misstag.

Almen Bibic hjälper oss dock, han har gjort fler mål på 10 matcher i LHC än på tre år hos oss.

Detta kommer vi att torska och jag klandrar Cam.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180130 kl 20:10

Jaha, lika väl att börja laga mat nu och ge upp den här matchen. Svårare än så här är det inte att ge bort en match till sina motståndare. Kan inte fotbollssäsongen bara dra igång istället, så man slipper det här eviga eländet?
Flood

Inläggav Flood » 180130 kl 20:11

Bra spelat grabbar!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180130 kl 20:12

Brithén gjorde allt rätt, hur fan väljer man att byta i det ögonblicket?! Synd med Jalasvaaras indianare....
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180130 kl 20:13

Klart som fan Mora kvitterar mot Läjkers samtidigt som vi gör två misstag och har 2-0 i arschlet.

I detta nu ligger vi på kvalplats...

Återgå till "Matchtrådar"