180201 Rögle-Brynäs

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Titanus88

Re: 180201 Rögle-Brynäs

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 20:19

Samtliga 4 senaste torskar får Cam ta på sig eftersom att han slaviskt straffar våra tre duktigaste spelare samtidigt som han premierar Rensfeldt,Sylwander,Collber och company.
henkus78

Inläggav henkus78 » 180201 kl 20:21

Är det någon som kan se om det finns någon indikation på att Rögle ska kunna göra mål? Att man ska hoppas på ett turmål är inte klokt. Gör om gör rätt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180201 kl 20:26

Ingen som kan göra mål tyvärr. Vi får hoppas på turmål i tredje. Hedberg är överlägsen i det här laget. Skapar mer på två byten än Vad Rensfeldt gjort på 5 matcher. Lerg är sämre än Aaltonen.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 20:27

Om någon gör det blir det typ Gagné eller Schira. På en chanspuck som typ Fernström felbedömer.

Jag hoppas att detta är sista matchen Cam Abbot låter sin egna prestige gå före lagets bästa. Hedberg och JMA är våra bästa spelare och ska behandlas utefter det.

Hedberg är det absolut enda hotet framåt idag, om Cam fortsätter sin vendetta mot honom igen (placera i fjärde och hålla på) då kan man redan nu ge upp.

Tro fan att både Hedberg och JMA tröttnar när dom ser vilka jävla hockeyinvalider dom spelar med, Rensfeldt uträttar ju för fan absolut ingenting, herre Gud vad usel. Widing, fine han sliter men det är i princip det. ingenting händer. Liss usel i första osynlig i andra.
Spelar Perfetto ens?

Om matcherna slutar som dom står nu har vi 3 poäng upp till kval... Med chansen att dra ifrån för någon omgång sedan. USELT!
Senast redigerad av Titanus88 180201 kl 20:29, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180201 kl 20:29

Utan större tvekan en av de tråkigare matcherna för säsongen. Hallen är stendöd, offensiven direkt usel och ett helt havererat PP, bra ändå att man provade nytt i andra.

Visst, vi släpper inte in så många bakåt längre, men offensiven är obefintlig. Antalet samlade anfall är lätträknade. Tyvärr.

Bäst framåt 34, men han är ensam.

Övriga ledande spelare sökes!

Jag köper bara en förklaring till bänkningen av JMA och det är att han är klar för annan klubb i morgon och Rögle har något annat klart. Allt annat är bara galet. Inte ens ombytt, jesus.
Henrik

Inläggav Henrik » 180201 kl 20:30

Ja, trubbigt värre. Krampaktigt, ofta då man närmar sig motståndarmålet tvekar man och söker passning i stället för avslut. Olle har däremot nästan lite väl bråttom ibland. Collberg kom väl inte tillbaka. Kanske kan ge oss JMA bredvid Brithén och ett hattrick i första mot Örebro? ;-)
Snälla hockeygudar! Ge oss ett Röglemål tidigt i tredje!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180201 kl 20:31

Spelet ser ut som innan Abbott.

Totalt uddlöst och ensamjobb lite här och där. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 20:33

Ogilthorpe,
Han var ju inte klar dom andra 2 gångerna ljushuvudet Eldebrink och sedermera CA fick för sig att satsa på andra förmågor istället..

Djurgården borta - KHK hemma- SAIK borta och nu Brynäs hemma. Detta är exakt samma som på Eldebrinks tid, absolut samma. Onödiga utvisningar, trubbigt powerplay, inget etablerat spel i anfallszoon, spelare som fuskar med byten, spelare som missar puckar.

Om du har en jävla streak och en uppåtgående trend. Då går du för helvete in in och meckar med kedjorna och förpassar två av dina bästa spelare (Hedberg/ELvenes) till fjärdefemman och låter den tredje inte ens spela.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180201 kl 20:34

Den som påstår att laget är bättre när inte JMA spelar när man ser detta undrar man om nån fått en atombomb i nacken.

Spelet blir bara sämre och sämre förutom bp dock men där brukar man inte spruta in mål.

Som någon sa trähänder...
henkus78

Inläggav henkus78 » 180201 kl 20:37

Tuborg skrev:Den som påstår att laget är bättre när inte JMA spelar när man ser detta undrar man om nån fått en atombomb i nacken.

Spelet blir bara sämre och sämre förutom bp dock men där brukar man inte spruta in mål.

Som någon sa trähänder...

Instämmer
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180201 kl 20:39

ogilthorpe skrev:
Jag köper bara en förklaring till bänkningen av JMA och det är att han är klar för annan klubb i morgon och Rögle har något annat klart. Allt annat är bara galet. Inte ens ombytt, jesus.

Min stora oro är att detta stämmer - men att ersättaren redan är klar i form av Olle Liss. Han kommer säkert bli en tillgång och göra sina mål för oss, men han är inte en ersättare till JMA. Däremot är jag rädd för att den sportsliga ledningen eventuellt inte håller med mig.

Godkänd mittperiod, synd att vi inte har några offensiva spelare som kan förvalta målchanserna. Tror tyvärr på fjärde raka förlusten i dag. Jag har svårt att se att vi ska klara att vända detta med forwards som inte kan göra mål och när anfallen inte blir längre och intensivare. Schira/Gagné lyckas kanske trycka in någon puck från blå, men mycket närmare att göra mål än så tror jag inte att vi kommer komma i dag. Förhoppningsvis blir det en rejäl ombyggnation av kedjorna mot Örebro. Om Aaltonen är kvar i klubben ska han spela, allt annat är rent tjänstefel som inte hade varit tillåtet på en annan arbetsplats än inom en idrottsförening.

Vi släpper in Brynäs-spelarna i zonen alldeles för enkelt vid deras mål. Någon måste ju ta kampen vid blå?
Henrik

Inläggav Henrik » 180201 kl 20:41

Det är rejäl krampkänning. Kanske lite förtroendekris pga matchningen? Spelarna tror inte heller på det. I varje fall lyser de inte av självförtroende. Vi behöver lite tur och medstuds nu. PP måste bara bli bättre.
Henrik

Inläggav Henrik » 180201 kl 20:48

Lutar allt starkare åt min "hybris-tes". Efter segerraden blev man övermodig, gjorde ändringar av någon anledning, svårförklarliga i vilket fall, men i tron att det skulle rulla ändå. Nu följer man upp det med att ersätta JMA med Olle. Asch, det kan ju inte vara sant. Men va fan händer då? Fattar inget!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180201 kl 20:58

GrönvitaMike skrev:Ingen som kan göra mål tyvärr. Vi får hoppas på turmål i tredje. Hedberg är överlägsen i det här laget. Skapar mer på två byten än Vad Rensfeldt gjort på 5 matcher. Lerg är sämre än Aaltonen.

...och ändå har "sopan" Lerg gjort 15 mål på 42 matcher och Aaltonen 8 på 35 matcher. Men Aaltone är väl bara missförstådd?

2-2 nu, det är dags att Hedberg kliver fram och avgör eller hur?
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180201 kl 21:06

3-2 klockan är 03:04 här i Bangkok och man blir idiotförklarad av flickvännen för att man vrålar rakt ut vid denna tiden på dygnet!

Kevin Gagné!

Håll för helvete tätt nu, Hedberg sätter 4-2 i tom kasse?
Henrik

Inläggav Henrik » 180201 kl 21:20

fy fan va gött! KHK 7p efter nu, Mora tar bara in ett mål, vi tar in minst en på Örebro och kan gå förbi dem på lördag! Yeeeees!
Spunk

Inläggav Spunk » 180201 kl 21:22

Så jäkla bra jobbat boys... jag litar på Abbotts helt å hållet. Ni som tror att det finns personliga skäl är nog fel ute. Ingen vill vinna så mycket som Abbotts. Dom kommer aldrig sätta sin egen agenda före Rögles resultat. Sen kan vi ju tycka annorlunda med matchning mm. Sluta med personliga påhopp och peppa laget. Tack för mig, hej!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180201 kl 21:24

Snacka om scenförändring i tredje. Gott jobb!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 21:29

Är vi överens om att Karlskrona nu är helt och hållet avsågade?

Nu har dom Malmö hemma sen tre raka bortamatcher. Kan inte se att dom löser detta.

Deras två sista matcher blir Frölunda & Skellefteå...

Nej KHK får kvala. Frågan är vem som gör dom sällskap.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180201 kl 21:31

Grym kämpaseger. Tur att Brynäs PP var sämre än Rögles.....
Henrik

Inläggav Henrik » 180201 kl 21:35

Precis vad vi behövde! Ett lite turligt mål som lite uppåttjack och att backarna sedan följer med upp och sätter dit den. Hoppas vi kan ösa vidare mot Örebro på lördag och gå förbi dem i tabellen! Men fan va jämt det är. Skulle inte förvåna om Mora gnetar sig till en seger hemma mot SAIK. Möff dabbar sig säkert borta mot ett desperat KHK. Så vi gör klokt i att fortsätta på vinnarspåret.
Henrik

Inläggav Henrik » 180201 kl 21:37

Titanus88 skrev:Är vi överens om att Karlskrona nu är helt och hållet avsågade?

Nu har dom Malmö hemma sen tre raka bortamatcher. Kan inte se att dom löser detta.

Deras två sista matcher blir Frölunda & Skellefteå...

Nej KHK får kvala. Frågan är vem som gör dom sällskap.

KHK lär få kvala, men det hindrar nog inte MÖFF att bjuda på en sista hemma hemmaseger innan de blir avklippta även i teorin. ;-)
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180201 kl 21:38

Riktigt bra tredje period! Trodde faktiskt inför den sista perioden att det skulle gå åt pipan men rätt som det var blev vi bara starkare och starkare.
Flyt att Lerg fick in pucken vid första målet. Tyckte att Liss jobbade riktigt bra passivt där och det ledde till att vi fick tag på pucken igen, vilket i sin tur gav oss en kvittering.
Younans mål gillade jag, inte för att det var speciellt snyggt men det är just sånna mål vi behöver fler utav. Snabba överraskande mål. Gött o se att även vi kan! Omål av Gagne.
Sedan blev det ju match på redigt. Våra backar var bra, som "vanligt" :-) :-) ;-)
Pogge var bra. Bra laginsats. Strongt med fyra mål i tredje och en vinst på det.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180201 kl 21:40

SKÖNT, och väldigt oväntat! Vi tar oss an den tredje perioden på precis det manér man hoppades på, med en tro, vilja och intensitet. Trodde inte att vi hade det i oss efter den usla första perioden, och i den andra fick man inte mycket mer hopp, trots att spelet såg betydligt bättre ut men med trähänder som inte förvaltade några av våra chanser. I tredje gör vi en fin insats och kommer upp i den nivån vi har nått den sista tiden på hemmais - kan vi ta oss med det till matchen mot Örebro? Kan bli en otroligt trevlig historia i så fall.

Backarna gör en generellt bra insats, men framförallt Kevin Gagné sticker ut och bidrar både framåt och hemåt. Bibic tycker jag sticker ut i egen zon och gör ett bra jobb han också, synd att han inte fick hänga in pucken när han drog till med ett oväntat solonummer. Olle Liss ser väl spännande ut och hittar målchanserna, men han är lite trubbig. Kan han växa in i SHL-liret kommande omgångar så blir han nog en bra offensiv tillgång. Sandin tycker jag ser fin ut också, även om han tyvärr inte producerar några poäng.

Man ska förstås vara nöjd och glad efter en vinst och inte fokusera på det negativa, men jag hoppas verkligen att Widing och Connolly växlar upp och att Cam rör om i kedjorna. Vi matchades utan tvekan fel i dag, trots vinsten. Nu tror jag att Aaltonen har gjort sitt i klubben, men om han trots allt är kvar mot Örebro och Malmö så måste han få spela. Vi kan fan inte slänga upp en av våra skickligaste spelare på läktaren, det blir bara larvigt. Där får Cam släppa på stoltheten, han gör nytta på isen. Fine om en ersättare är mer eller mindre klar (utöver Liss) och Aaltonen byter klubb imorgon, men annars ska han spela.

HYPER-VIKTIG match mot Örebro härnäst. Vågar man hoppas att Mora åker på tre förluster i följd, samtidigt som vi slår Örebro? I den bästa av världar kan vi vara sex poäng före Mora om vi även slår de i så fall, och det vore ju lagom skönt. För Mora väntar Skellefteå, HV och Färjestad innan de har hemmamatch mos oss.

Så jäkla bra jobbat boys... jag litar på Abbotts helt å hållet. Ni som tror att det finns personliga skäl är nog fel ute. Ingen vill vinna så mycket som Abbotts. Dom kommer aldrig sätta sin egen agenda före Rögles resultat. Sen kan vi ju tycka annorlunda med matchning mm. Sluta med personliga påhopp och peppa laget. Tack för mig, hej!

Jag är inte lika övertygad om den saken. Varför står Aaltonen utanför laget annars? Han får gärna lämna klubben, för all jäkla del, men så länge han står under kontrakt med Rögle BK så är han för bra för att inte få spela. Jag ser verkligen ingen anledning alls varför han ska sitta på läktaren? Bidrar Rensfeldt, Collberg eller Sylle mer än Aaltonen? Inte på långa vägar, och då ska de väl inte gå före honom? Det finns uppenbarligen andra förklaringar än rent sportsliga bakom den bänkningen.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180201 kl 21:44

fidelis skrev: Bibic tycker jag sticker ut i egen zon och gör ett bra jobb han också, synd att han inte fick hänga in pucken när han drog till med ett oväntat solonummer.

Han skull dratt iväg ett slagskott där mot första krysset istället, då hade den gått in. :-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 21:47

Jag tycker att Alen sen brorsan drog till LHC har blivit en mycket stabilare,klockare och bättre hockeyspelare. Förstår om ni inte håller med men om han skulle fortsätta spela som han gjort på sistone så ser jag ingen anledning till att inte behålla honom.
trademaster

Inläggav trademaster » 180201 kl 21:58

Att såga Lerg.. Då undrar man.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180201 kl 21:58

Titanus88 skrev:Jag tycker att Alen sen brorsan drog till LHC har blivit en mycket stabilare,klockare och bättre hockeyspelare. Förstår om ni inte håller med men om han skulle fortsätta spela som han gjort på sistone så ser jag ingen anledning till att inte behålla honom.

Har samma tanke som dig. Det kanska behövdes en uppdelning utav de två bröderna. Nu har jag inte sett den andra Bibic spela sedan han packade sin trunk och drog men det verkar ju gå bra även för honom. Tre mål o två ass. / 5 +- på femtan matcher.
Jämnfört med en ass. / -5 på arton matcher i grön dress.

Fortsätter Alen så här, givitvis får han gärna steppa upp ett o annat steg, så ser jag gärna att man behåller honom.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180201 kl 22:19

Backsidan är glädjeämnet. 6 och 21 plusplus, älskar när Gagne följer med i anfallen.

34 och 15 bäst framåt. Men kedjorna kändes sladdriga överlag. Connolly, Perfetto, alltså att dessa två anonyma centrar går före 15 är bara skevt. Perfetto är snabb men väger lätt och känns som en flopp - hade känts mer spännande som vinge med den farten.

Flyt att det blir tre pinnar med tanke på hur matchen såg ut. Lika sömnigt som i hallen i stort. Men viktigt inför lördagen!!

Collberg måste ha brutit något? Handen såg fan blå ut på håll. Cirkus JMA fortsätter...
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180201 kl 22:23

Titanus88 skrev:Jag tycker att Alen sen brorsan drog till LHC har blivit en mycket stabilare,klockare och bättre hockeyspelare. Förstår om ni inte håller med men om han skulle fortsätta spela som han gjort på sistone så ser jag ingen anledning till att inte behålla honom.

Han spelar ungefär som han gjorde under våren förra året. Hårt och rejält i egen zon och relativt få gånger i fel position. Tufft och fysiskt.
Jag var då väldigt positiv och såg fram emot att se om han kunde ta fler steg, kanske lite mer poängproduktion?
Problemet är om han kör för ofta som i höstas. Då bara skickade han iväg puckarna på chans i egen zon. Ofta icing och ibland rakt i gapet på motståndare.
Han är bättre nu men vi har en bättre uppsättning backar överlag än i höstas.
Tänk bara vilken skillnad Gagné gör i både egen och offensiv zon. DÄR bör vi förlänga.

Återgå till "Matchtrådar"