180201 Rögle-Brynäs

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Re: 180201 Rögle-Brynäs

Inläggav captain » 180201 kl 22:29

Imponerade att Hedberg skjuter ett skott på mål och spelar -/+ 0.
Rensfeldt (som har varit svag) gör 2 assist, skjuter 2 skott på mål och är +3.

Det kallar jag ett smart drag (med facit i hand) och många hade tyckt detsamma om det tex varit JMA som stått för de siffrorna.
JMA gissar jag är på väg bort på riktigt.

http://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n2u5p ... stics/7311

För övrigt är jag sjukt glad för segern.Det var oerhört viktigt!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180201 kl 22:40

3p på kontot och 4 mål framåt är det som räknas. Missade ikväll men konstaterar bara att det var riktigt gött. Kniven på strupen hela vägen ut för rögle mora och örebro.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 22:51

Kan någon vänlig själ kopiera in denna ifrån Roth vore jag oerhört tacksam?

https://www.hd.se/2018-02-02/en-kvall-d ... -valde-vag
Spunk

Inläggav Spunk » 180201 kl 22:52

Tuborg skrev:Grym kämpaseger. Tur att Brynäs PP var sämre än Rögles.....

Varför inte lyfta Rögles BP istället?
Där är utvecklingen väldigt positiv just nu
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180201 kl 22:53

;-)
Titanus88 skrev:Kan någon vänlig själ kopiera in denna ifrån Roth vore jag oerhört tacksam?

https://www.hd.se/2018-02-02/en-kvall-d ... -valde-vag

Det har du råd med ;-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 22:55

Sålänge Sydsvenskan tillika pedofilernas främsta mediapartner äger HD får dom inte en spänn av mig.
Sponsrar hellre PK-Lakejerna på DN.se

Egentligen är det synd för det finns ett par HIF/Röglevänliga journalister på HD kvar. Thomas Nilsson och Roth framförallt. Även Svab och Linkan.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180201 kl 23:07

Daniel Rooth: En kväll då både ledningen och laget valde väg

Daniel Rooth
Sportchef Helsingborgs Dagblad
FÖLJ SKRIBENT
Bröderna Abbott valde väg redan före matchen och det ska jag återkomma till.
Men jag måste börja med laget Rögles vägval. Det skulle dröja, i upptakten av tredje perioden hade ett 1–0-ledande Brynäs både ett friläge och en puck i stolpen.

Rögle jublar efter slutsignalen.
Bild: MATHILDA AHLBERG
När tredje perioden var slut hade Rögle gjort fyra mål och lagt tre enormt viktiga poäng på lagring.
Jag säger ”enormt viktiga” eftersom vi bara är tio omgångar från en sluttabell nu. Men också för att läget har hårdnat där nere bland de fyra inblandade – Mora gick hem med tre poäng och Örebro med en den här torsdagen.

Det var en torsdag som luktade vägskäl efter tre raka förluster. Det syntes i två perioder att de där torskarna påverkat Rögle, som gav ett försiktigt och tvekande intryck.
Men tre förluster blev inte fyra. Och det berodde inte på lyckliga omständigheter – den här kniviga situationen löste laget helt på egen hand. Bryan Lergs 1–1-mål fick fart på både spelare och en sömnig publik och därifrån växlade alla inblandade upp rejält. Först gjorde Alexander Younan det, därefter Kevin Gagné – stod upp i anfallszon i stället för att falla hemåt. Det där offensiva drivet betalade sig och backarna stod för Rögles andra och tredje mål.
Brynäs hade en svagare målvakt (Linus Fernström) än Karlskrona (Johannes Jönsson) i lördags. Men den stora skillnaden var Rögles kollektiva beslutsamhet och mod.

Inför matchen gjordes ett annat vägval när Juhamatti Aaltonen lämnades helt utanför laget. Jag antar att det betyder att följetongen är över och att finländaren har gjort sitt nu.
In kom i stället Olle Liss, nyförvärvet från allsvenska Pantern. Med sitt yviga hår och lika yviga skridskoåkning såg Liss nervös ut till en början, men han växte längs vägen och efter två assists måste vi summera debuten som lovande.
Olle Liss är lågbudget och lagspelare, den mycket välbetalde Juhamatti Aaltonen är både en bohem och Rögles intelligentaste passningsläggare. Cam och Chris Abbott har valt väg – de offrar sin största powerplay-kompetens för en allsvensk rookie.
Förvånande? Nej. Hela Abbott-projektet handlar om karaktär, fart och energi. Det var också så Rögle hittade det vinnande spåret igen.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 23:11

Tackar!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180201 kl 23:15

En uppryckning i tredje men överlag tre oförtjänta poäng som vi får vara nöjda med. Tycker att vi gick plus den här omgången. Mora hade en enkel match hemma mot KHK och vi mötte ett mycket bättre Brynäs.

Till nästa match vill jag se nygamla formationer. Perfetto - Brithen - Hedberg, Lerg - Ryfors - Elvenes, Aaltonen/Nyförvärv - Connolly - Liss, Rensfeldt - Sandin - Widing. Aaltonen måste spela om han är kvar. Jag orkar helt ärligt inte med Sylle och jag hoppas verkligen att de inser det själva. Antingen Aaltonen eller ett nyförvärv som man har klart med. Allt annat är snudd på tjänstefel.

Captain - Hedberg var klart bättre än Rensfeldt och de två assistpoängen ändrar inte den saken. Den ena är Gagnés mål helt och hållet och den andra är i tom kasse. Lerg var anonym bortsett från slumpmålet han gör, vilket är lite typiskt honom iof. Behöver växla upp.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180201 kl 23:18, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 23:16

GVM. Helt korrekta femmor jag skriver under på alla dagar i veckan.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 180201 kl 23:16

eleganten skrev:
Titanus88 skrev:Jag tycker att Alen sen brorsan drog till LHC har blivit en mycket stabilare,klockare och bättre hockeyspelare. Förstår om ni inte håller med men om han skulle fortsätta spela som han gjort på sistone så ser jag ingen anledning till att inte behålla honom.

Han spelar ungefär som han gjorde under våren förra året. Hårt och rejält i egen zon och relativt få gånger i fel position. Tufft och fysiskt.
Jag var då väldigt positiv och såg fram emot att se om han kunde ta fler steg, kanske lite mer poängproduktion?
Problemet är om han kör för ofta som i höstas. Då bara skickade han iväg puckarna på chans i egen zon. Ofta icing och ibland rakt i gapet på motståndare.
Han är bättre nu men vi har en bättre uppsättning backar överlag än i höstas.
Tänk bara vilken skillnad Gagné gör i både egen och offensiv zon. DÄR bör vi förlänga.

Visst har Youds och Jalasvara tillkommit och stärkt upp backbesättningen. Och det är säkert ett skäl till Alens förbättring. Men jag vill trycka på en annan sak: Eldebrinks spelidé vad gäller försvarsspelet, och särskilt BP var förödande. Idag tillåts ett mera offensivt försvarsspel där Alen kommer mera till sin rätt. Samma sak med Almen i LHC. Bröderna Bibic är bra hockeyspelare som håller god SHL-klass om dom bara får förtroende att spela sitt spel.
Vilken viktig seger idag!! Håller med alla som reagerat på kompositionen av kedjorna. Jag tycker fortfarande att Elvenes ska spela med Brithén och Hedberg. Och självklart platsar Altonen. Så snart Matson är OK bör han bilda kedja med Lerg och Conolly. Den linan var ordentligt på G efter tränarbytet. Nästa Örebro och 3 p!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180201 kl 23:20

Det finns 110 000 anledningar till att inte behålla Alen nästa säsong. Gå vidare. Gör det bara.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 180201 kl 23:21

GrönvitaMike skrev:En uppryckning i tredje men överlag tre oförtjänta poäng som vi får vara nöjda med. Tycker att vi gick plus den här omgången. Mora hade en enkel match hemma mot KHK och vi mötte ett mycket bättre Brynäs.

Till nästa match vill jag se nygamla formationer. Perfetto - Brithen - Hedberg, Lerg - Ryfors - Elvenes, Aaltonen/Nyförvärv - Connolly - Liss, Rensfeldt - Sandin - Widing. Aaltonen måste spela om han är kvar. Jag orkar helt ärligt inte med Sylle och jag hoppas verkligen att de inser det själva. Antingen Aaltonen eller ett nyförvärv som man har klart med. Allt annat är snudd på tjänstefel.

Captain - Hedberg var klart bättre än Rensfeldt och de två assistpoängen ändrar inte den saken. Den ena är Gagnés mål helt och hållet och den andra är i tom kasse. Lerg var anonym bortsett från slumpmålet han gör, vilket är lite typiskt honom iof. Behöver växla upp.

Min uppfattning är att Sylle gjorde vad han skulle idag så jag har inget problem alls med orka med honom.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180201 kl 23:23

Tycker inte heller att Liss är en värdig ersättare till Aaltonen. Helt olika spelartyper dessutom. Förväntar mig att man antingen skakar hand med finnen eller har en fullvärdig ersättare på kroken.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180201 kl 23:24

Hög standard skrev:Min uppfattning är att Sylle gjorde vad han skulle idag så jag har inget problem alls med orka med honom.
Du får tycka vad du vill. Jag anser att Sylle ska hållas utanför laget. Det blir löjligt om Aaltonen ersätts med Sylwander.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 23:26

GrönvitaMike skrev:Tycker inte heller att Liss är en värdig ersättare till Aaltonen. Helt olika spelartyper dessutom. Förväntar mig att man antingen skakar hand med finnen eller har en fullvärdig ersättare på kroken.

Håller med dig. Däremot är ingen spelare ens aktuell innan OS. Det har du mitt ord på. Sjögren skall vara klar men inte lär väl han komma innan OS?

Om du såg intervjun med Cam Abbot på HD.se så är det inte en petning på JMA. Det är med största sannolikhet en annan klubb. Tragiskt nog.

Vi tar oss an Örebro, Malmö och Frölunda utan Matson,Aaltonen & Collberg.
Henrik

Inläggav Henrik » 180201 kl 23:30

ogilthorpe skrev:Backsidan är glädjeämnet. 6 och 21 plusplus, älskar när Gagne följer med i anfallen.

34 och 15 bäst framåt. Men kedjorna kändes sladdriga överlag. Connolly, Perfetto, alltså att dessa två anonyma centrar går före 15 är bara skevt. Perfetto är snabb men väger lätt och känns som en flopp - hade känts mer spännande som vinge med den farten.

Flyt att det blir tre pinnar med tanke på hur matchen såg ut. Lika sömnigt som i hallen i stort. Men viktigt inför lördagen!!

Collberg måste ha brutit något? Handen såg fan blå ut på håll. Cirkus JMA fortsätter...

Håller med! Ryfors ska va given andracenter, sen får vi stå ut med Connolly som tredjecenter ett tag till. Om Perfetto tvunget ska vara center får det vara fjärde, för det ska inte Connolly vara, men hellre Perfetto på en kant. Det är bara att upprepa ungefär samma önskan (och då utgår jag ifrån vad jag gissar att vi har att tillgå på lördag, dvs att Liss är Aaltonens ersättare och att Collberg är borta resten av säsongen):

Hedberg-Brithén-Liss, Lerg-Ryfors-Lucas, Perfetto-Connolly-Widing, Sylle-Sandin-Rensfeldt, Extra: Melvin? (ser det inte lite fattigt ut?)
men om JMA är tillgänglig så håller jag fast vid:
Hedberg-Brithén-Aaltonen, Lerg-Ryfors-Lucas, Perfetto-Connolly-Liss, Rensfeldt-Sandin-Widing, Extra: Sylle
henkus78

Inläggav henkus78 » 180201 kl 23:33

Titanus88 skrev:
GrönvitaMike skrev:Tycker inte heller att Liss är en värdig ersättare till Aaltonen. Helt olika spelartyper dessutom. Förväntar mig att man antingen skakar hand med finnen eller har en fullvärdig ersättare på kroken.

Håller med dig. Däremot är ingen spelare ens aktuell innan OS. Det har du mitt ord på. Sjögren skall vara klar men inte lär väl han komma innan OS?

Om du såg intervjun med Cam Abbot på HD.se så är det inte en petning på JMA. Det är med största sannolikhet en annan klubb. Tragiskt nog.

Vi tar oss an Örebro, Malmö och Frölunda utan Matson,Aaltonen & Collberg.

Collberg känns som det kvittar om han är skadad, men de andra två gör ändå en skillnad för laget. Sniper Collberg har fått 1000 chanser nu och han är fortfarande ingen sniper.
Henrik

Inläggav Henrik » 180201 kl 23:35

Spunk skrev:
Tuborg skrev:Grym kämpaseger. Tur att Brynäs PP var sämre än Rögles.....

Varför inte lyfta Rögles BP istället?
Där är utvecklingen väldigt positiv just nu

Se där! En helt korrekt positiv poäng! ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180201 kl 23:41

Det var nog Collbergs sista match i grönvitt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180201 kl 23:44

Bara jag som gillar Perfetto? Vår bäste brunkare om ni frågar mig, som också kan skapa oreda framåt med sin fart. Han ska inte spela i fjärde, det ska Widing, Sandin och Rensfeldt göra.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 23:44

GrönvitaMike skrev:Det var nog Collbergs sista match i grönvitt.

Well säg inte det.
Cam verkar ha någon märklig tilltro till honom
Första linan match efter match och någon power pjäs PP.
Då är han knappast på väg bort....
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180201 kl 23:45

Titanus88 skrev:
GrönvitaMike skrev:Det var nog Collbergs sista match i grönvitt.

Well säg inte det.
Cam verkar ha någon märklig tilltro till honom
Första linan match efter match och någon power pjäs PP.
Då är han knappast på väg bort....
Blev han inte allvarligt skadad? Trodde att han bröt handleden eller nåt.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 180201 kl 23:47

GrönvitaMike skrev:
Hög standard skrev:Min uppfattning är att Sylle gjorde vad han skulle idag så jag har inget problem alls med orka med honom.
Du får tycka vad du vill. Jag anser att Sylle ska hållas utanför laget. Det blir löjligt om Aaltonen ersätts med Sylwander.

Håller med! Altonen ska inte ersättas med Sylvander. Det enda jag skrev var att Sylle gjorde det han skulle ikväll och att jag - i mosats till dig - orkar med honom. Och visst får både du och jag tycka vad vi vill. Det är ju själva poängen med ett forum.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180201 kl 23:52

Hög standard skrev:Håller med! Altonen ska inte ersättas med Sylvander. Det enda jag skrev var att Sylle gjorde det han skulle ikväll och att jag - i mosats till dig - orkar med honom. Och visst får både du och jag tycka vad vi vill. Det är ju själva poängen med ett forum.
Ja han gjorde inte bort sig men det är inte det som är poängen. Avbytar-Sylle kan man leva med. Går han in som ordinarie så är det ett svaghetstecken.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180201 kl 23:53

Jo, säsongen är slut,
Menade mer att Cam verkar vara märkbart förtjust i honom som ger han detta förtroende att köra PP och i förstalinan på bekostnad av bland annat Hedberg eller Elvenes. Speciellt på senare tid,
Så jag hade inte alls blivit förvånad om han tror på honom inför nästa säsong. Varför vete Gudarna.

Hög Standard, angående Sylwander. Är det inte dags att blomma ut där nu :-) ?

20-Åringen Ryfors, 18-Åringen Elvenes och 20-åringen Younan har samtliga dessa utvecklats mer på denna säsong än vad Sylwander gjort på hela sin vuxenkarriär.

2014-2015 15p
2015-2016 9p
2016-2017 5p
2017-2018 2p

16 poäng på senaste tre säsongerna. På dryga 150 matcher. Inte så att han har fått chansen direkt, han har lätt bränt 100 frilägen :D
För min egen del är förtroendekapitalet helt förbrukat för Sylle har fått chansen till skillnad ifrån många andra och jag känner honom privat. Men man får fan vara realistisk han måste bort.
qp

Inläggav qp » 180201 kl 23:58

GrönvitaMike skrev:Det finns 110 000 anledningar till att inte behålla Alen nästa säsong. Gå vidare. Gör det bara.

Det finns 110 000 anledningar att inte behålla stalkern Mike i forumet längre. Gå vidare. Gör det bara. Snacka om personförföljelse betr 3-4 spelare i laget. Jävla ynkrygg!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180202 kl 00:00

Vad gäller Sylle ska man kanske inte snegla på poängen i första hand. Han har en shutdown-roll. Det han faller på är att han är en begränsad brunkare som varken gör större nytta framåt eller bakåt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180202 kl 00:01

qp skrev:
GrönvitaMike skrev:Det finns 110 000 anledningar till att inte behålla Alen nästa säsong. Gå vidare. Gör det bara.

Det finns 110 000 anledningar att inte behålla stalkern Mike i forumet längre. Gå vidare. Gör det bara. Snacka om personförföljelse betr 3-4 spelare i laget. Jävla ynkrygg!
Vad gulligt av dig. Gå nu och ta dina mediciner din efterblivna jävla idiot. Hälsa Alen från mig.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180202 kl 00:06

Om KHK är avsågade innan vårt b2b-möte mot dem i omg 48 och 49 så har vi goda chanser att kamma hem 6p. Viktigt att de inte har något att spela för då.

Återgå till "Matchtrådar"