180203 Rögle-Örebro.

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Henrik

Re: 180203 Rögle-Örebro.

Inläggav Henrik » 180203 kl 20:44

GrönvitaMike skrev:
Berra skrev:Undrar hur det gick för Lerg?
Såg ut att få en tackling som klämde handen.
Hoppas att det var en säkerhetsåtgärd med tanke på att det stod 5-1 när han utgick.

Ja, annars kanske tom jag börjar gapa efter spetsvärvning! ;-) Men va lugn, vi kommer att fixa detta tom utan Lerg om det nu skulle vara illa.
Henrik

Inläggav Henrik » 180203 kl 20:49

sinner skrev:Härligt å gå om Örebro. Riktig utklassning ikväll. Handen på hjärtat, hur många saknade Aaltonen ikväll? Inte jag. Även om jag gillar Juhamatti, så har Abbotts förändrat laget (och läget i tabellen)drastiskt. Vi må inte gilla allt de gör (fortfarande tycker synd att Almen fick gå), men man lyckades sammansvetsa laget där alla sliter som djur för varandra, fuskar inte i försvaret och då kommer vinster. Roligt att både Sylle och Rensfeldt har höjt sig. Olle lär bli extra taggad att näta mot Möff (de får dock gärna vinna ikväll).

Tycker du sätter fingret på det! Man har fått ihop helheten. Alla drar åt samma håll! Då behöver man inte nödvändigtvis sakna stora namn och meriter. :-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180203 kl 20:57

Demon-Willaume skrev:
sinner skrev:Härligt å gå om Örebro. Riktig utklassning ikväll. Handen på hjärtat, hur många saknade Aaltonen ikväll? Inte jag. Även om jag gillar Juhamatti, så har Abbotts förändrat laget (och läget i tabellen)drastiskt. Vi må inte gilla allt de gör (fortfarande tycker synd att Almen fick gå), men man lyckades sammansvetsa laget där alla sliter som djur för varandra, fuskar inte i försvaret och då kommer vinster. Roligt att både Sylle och Rensfeldt har höjt sig. Olle lär bli extra taggad att näta mot Möff (de får dock gärna vinna ikväll).

Håller fullständigt med dig om Almen. Alla lyfte sig men han fick aldrig chansen att vara med på det. Han visar ju i lhc att även han kan med rätt tränare.

Fast vidhåller att det var rätt att släppa Almen, för honom och oss. Det hade definitivt varit för många backar av hans karaktär i laget om han varit kvar. Dessutom är Janne en betydligt bättre variant. Vi behövde ett tryggt, rutinerat och säkert kort i det läget. Sen har ju iofs även Janne kunnat bjuda på lite, som i förra mot Brynäs, men långt ifrån så som Almen ideligen gjort i långa perioder. Om Abbotts vad det lider dessutom ämnar behålla Alen och nu förnyat med JW utanpå förlängningen av Jonsson så känns det bara ännu mer rätt att inte också Almen är kvar. Förläng med Gagné, kanske även med Janne? Eller hitta något liknande som är lite kvickare på rören samt ytterligare en spetsback. Då får jag ihop helheten.
Henrik

Inläggav Henrik » 180203 kl 20:59

Och äntligen gjorde Miffona lite nytta! Hoppas vi lyckas tacka dem med lite smisk på måndag! :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180203 kl 21:23

Henrik skrev:
GrönvitaMike skrev:Fidelis - Känslan just nu är att de satsar på Pogge som förstemålvakt och att Ville luftas då och då. Men det kan ju ändras med tiden.

Har också den känslan. Vad tycker vi om den? Ska Pogge stå före Ville?

Dom står 2 matcher var och byter. Ingen som spelar mer än den andra hittils.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180203 kl 21:28

Var ska man börja...

Först och främst idag upplevde jag för första gången sedan Gud vet när gamla goda 90-talet vibbar på läktaren.
Även om ståplats var ganska välfyllt (vilket generellt innebär sämre tryck då det är mycket "random" folk) så var inte fallet idag, växelsången med högra i tredje perioden var magnifik och hyllningen till Olle efter matchen hördes fan ta mig enda ner till Malmö.

Jag måste även säga att det var oerhört coolt att det återigen spontansjöngs både nya ramsor och gamla, folk tog initiativet på hela läktaren och ljudvolymen måste i vissa skeden varit top notch. Väldigt kul att se några gamla pjäser på läktaren som man inte sett så mycket utav på sistone, verkligen roligt att folk börjar hitta tillbaka till arenan.

I andra perioden så tror jag det skapades fler Olle Liss ramsor än vad vi har Kennyramsor :-) Varje jävla musikuppehåll gjordes om till en Liss-hyllning.

Matchen i sig är det väl inte så mycket att säga om som inte har blivit sagt, Hedberg är som GVM brukar säga vår bästa spelare just nu, han har alla attribut, skridskoåkningen, avslutet, tekniken ja allt. Pogge riktig duktig andramålvakt (jag tycker Ville är snäppet vassare) försvaret oerhört bra idag och framåt levererar självaste Sylle. Det säger allt.

Jag måste bara säga en sak om Abbot X2, jag ifrågasätter inte på något sätt deras kompetens eller kunnande, förändringen av Rögle innan och efter dom visar att med Abbot X2 vid rodret så kan vi slå exakt alla jävla lag i hela SHL, en sak jag dock har LITE svårt för är att när dom två bestämmer sig för en sak eller bildar sig en åsikt om en spelare då är dom jävligt envisa. Fallet med JMA är väl ganska klockrent, Almen likaså. Det är åt båda hållen, Dom har bestämt sig för att Wilhelmson är en bra spelare och det är basta. Eller att JMA inte har något att göra i Rögle.
Jag respekterar väl det i grund och botten men jag tror samtidigt att även om man har sin bestämda åsikt om en spelare så kanske man ska vara lite ödmjuk och ge dom chansen exempelvis innan man drar slutsatser.

Jag hyllar verkligen Cam för det han har gjort med detta Rögle och matchen idag var ren och skär propaganda (borde blivit både 7 och 8-1) MEN jag står fast vid att sättet man har hanterat JMA-Gate på är oerhört pinsamt och fruktansvärt. Hade min chef behandlat mig på det sättet hade jag tagit det vidare till arbetsmiljöverket.
Hålla på att avbryta mitt i en intervju är också ganska tramsigt eftersom det är klart att hockeysverige undrar varför man bänkar sin bästa spelare när 10 omgångar återstår.

Avslutningsvis kan jag nog tipsa er alla om att besöka Grytor och Glas innan Rögles hemmamatcher, 40 kronor för en stor stark är löjligt bra.

PS: Att man i Ängelholm 2017 fortfarande spelar Rednex - Cotton Eye Joe är så jävla töntigt och framförallt så jävla bonnigt. Slopa den jävla skiten en gång för alla.
Flood

Inläggav Flood » 180203 kl 21:45

2018 då? =)
Henrik

Inläggav Henrik » 180203 kl 21:51

Demon-Willaume skrev:
Henrik skrev:
GrönvitaMike skrev:Fidelis - Känslan just nu är att de satsar på Pogge som förstemålvakt och att Ville luftas då och då. Men det kan ju ändras med tiden.

Har också den känslan. Vad tycker vi om den? Ska Pogge stå före Ville?

Dom står 2 matcher var och byter. Ingen som spelar mer än den andra hittils.

Ok! Har inte räknat så noga. Tack! Pogge var bra idag igen, men heller inte helt överdjävlig. Därav hoppas jag man fortsätter byta av varandra så ett tag till iaf. Tycker faktiskt Ville ska stå mot Rövgökarna.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180203 kl 21:52

Säsongen 2017/2018 skulle det stå.

PS: Lilla Närke ska vi slå, håller på RBK. Denna funkar helt enkelt inte :D
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180203 kl 21:55

Titanus88 skrev:Var ska man börja...

Först och främst idag upplevde jag för första gången sedan Gud vet när gamla goda 90-talet vibbar på läktaren.
Även om ståplats var ganska välfyllt (vilket generellt innebär sämre tryck då det är mycket "random" folk) så var inte fallet idag, växelsången med högra i tredje perioden var magnifik och hyllningen till Olle efter matchen hördes fan ta mig enda ner till Malmö.

Jag måste även säga att det var oerhört coolt att det återigen spontansjöngs både nya ramsor och gamla, folk tog initiativet på hela läktaren och ljudvolymen måste i vissa skeden varit top notch. Väldigt kul att se några gamla pjäser på läktaren som man inte sett så mycket utav på sistone, verkligen roligt att folk börjar hitta tillbaka till arenan.

I andra perioden så tror jag det skapades fler Olle Liss ramsor än vad vi har Kennyramsor :-) Varje jävla musikuppehåll gjordes om till en Liss-hyllning.

Matchen i sig är det väl inte så mycket att säga om som inte har blivit sagt, Hedberg är som GVM brukar säga vår bästa spelare just nu, han har alla attribut, skridskoåkningen, avslutet, tekniken ja allt. Pogge riktig duktig andramålvakt (jag tycker Ville är snäppet vassare) försvaret oerhört bra idag och framåt levererar självaste Sylle. Det säger allt.

Jag måste bara säga en sak om Abbot X2, jag ifrågasätter inte på något sätt deras kompetens eller kunnande, förändringen av Rögle innan och efter dom visar att med Abbot X2 vid rodret så kan vi slå exakt alla jävla lag i hela SHL, en sak jag dock har LITE svårt för är att när dom två bestämmer sig för en sak eller bildar sig en åsikt om en spelare då är dom jävligt envisa. Fallet med JMA är väl ganska klockrent, Almen likaså. Det är åt båda hållen, Dom har bestämt sig för att Wilhelmson är en bra spelare och det är basta. Eller att JMA inte har något att göra i Rögle.
Jag respekterar väl det i grund och botten men jag tror samtidigt att även om man har sin bestämda åsikt om en spelare så kanske man ska vara lite ödmjuk och ge dom chansen exempelvis innan man drar slutsatser.

Jag hyllar verkligen Cam för det han har gjort med detta Rögle och matchen idag var ren och skär propaganda (borde blivit både 7 och 8-1) MEN jag står fast vid att sättet man har hanterat JMA-Gate på är oerhört pinsamt och fruktansvärt. Hade min chef behandlat mig på det sättet hade jag tagit det vidare till arbetsmiljöverket.
Hålla på att avbryta mitt i en intervju är också ganska tramsigt eftersom det är klart att hockeysverige undrar varför man bänkar sin bästa spelare när 10 omgångar återstår.

Avslutningsvis kan jag nog tipsa er alla om att besöka Grytor och Glas innan Rögles hemmamatcher, 40 kronor för en stor stark är löjligt bra.

PS: Att man i Ängelholm 2017 fortfarande spelar Rednex - Cotton Eye Joe är så jävla töntigt och framförallt så jävla bonnigt. Slopa den jävla skiten en gång för alla.

Cam har i alla fall lärt sig och inte vill kommentera alls, det är det bästa - att sköta det internt. Frågor får de ställa till Chris och det kanske inte faller alla i smaken, men en sak är säker - han är brutalt ärlig och nu ska det ältas fram och tillbaka bland journalister, dock så kommer detta inte att ställa till oreda i Rögle som vissa journalister hoppas på, i alla fall så länge det går så här bra. Jag så nu repris, herregud den där kommentatorn är så irriterande, han höll nästa på att böla efter andra perioden, då Rögle var så mycket bättre än Örebro. När man ställer frågor till spelaren i laget som leder, så brukar man kosta på sig ett leende eller nåt, men han hade min som om han fick reda på att någon närstående hade dött. Och han var bara tvungen att fråga om Aaltonen, trots att Cam inte ville kommentera det förra gången heller. Nej, denna kvällen ska inte handla om något annat än att man tvålade till Örebro och gick om dom och givetvis Olle ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180203 kl 22:23

Titanus88 skrev:

Intressant påpekande kring Abbotts. Kan vara en nackdel att vara alltför kategorisk och dömande. Men tror de själva tycker de har varit tydliga med vad de velat ha och gett chanser nog till JMA. Kanske även Almen. Men han föll nog också ganska snabbt på att man totalt sett i backbesättningen hade lite för många almar och/eller av för dåligt virke. I efterhand är det enkelt att se att skiftet Almen - Janne var klockrent. Sen är det alltid svårt att få en uppgift som Abbotts, att gå in och rensa och styra upp ett sjunkande skepp. Det kräver tyvärr en del obekväma beslut! Jag tycker Abbotts i det stora hela har hanterat det fantastiskt bra, tom JMA givet den clash som faktiskt verkar ha uppstått dem emellan. Däremot är det lite synd och onödigt från hans sida att han inte orkar med att svara på för honom "tröttande frågor" om JMA. Det bör han lära sig att stå ut med. Bara att svara på frågan helt enkelt. Men ingen större image-miss även om tramsigt. I hockeyvärlden får man ju bli sur och många gånger vara djävligt tramsig på olika sätt. ;-) Vill också framhålla att det är så djävla kul att denna Abbott-satsning är en succé som också verkar ha goda förutsättningar att kunna hålla i sig. Bara Thuresson backar dem i det längsta även när det emellanåt blåser och styrelsen ger fan i att lägga sig i det sportsliga och låter 2xAbbotts hängivet få bygga över tid så är jag faktiskt mer övertygad än någonsin om att Rögle BK på allvar lyckas etablera sig i SHL framöver. Man har beställt ordning och reda, stenhårt arbete och hårda nypor. Nu gäller det att stå fast vi det och stötta Abbotts, även i perioder då det går i stå. I det långa loppet ger de sig inte förrän de har vunnit! Mot SM-guld!

Ska komma ihåg Grytor och glas nästa gång! Vill också slippa Rednex! Det räcker väl med vår egen bonne, Hasse Andersson, som nostalgitripp ude på våran går på lannet? I övrigt får man ju faktiskt försöka uppdatera sig! ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180203 kl 23:05

Det mesta har sagts om matchen. Kul för Liss att det lossnar omgående så att han kan spela ut sitt register. Han har nog aldrig varit lyckligare och jag unnar honom det.

Henrik - Vad gäller Almen har jag läst en del på LHCs forum och alla är inte helt nöjda med honom vilket kan komma som en överraskning för en del av er. Sen är det mycket lättare att prestera i ett "automatiskt lag" som LHC. I Rögle hade han fortsatt vara dålig skulle jag tro. Almen har inte gått och helt plötsligt blivit bra. Det är snarare omgivningen som får honom att se bättre ut. Jag tror även att en sån som Marshall hade kunnat se bra ut i LHC. Jalasvaara vill jag absolut inte ha nästa säsong. Han är en bra lösning i år men måste ersättas med en rörligare back nästa säsong. Han är sjukt seg och trubbig, blir rundad i tid och otid och drar på sig onödiga utvisningar för att han inte hänger med. Bidrar med 0 framåt också. Alla backar på den här nivån måste kunna bidra någorlunda till anfallsspelet. Det funkar inte att anfalla i 4 mot 5. En propp här och där och sarg ut ändrar inte min uppfattning.
Henrik

Inläggav Henrik » 180203 kl 23:21

Tror som du beträffande Almen och Marshall. Även om jag gillar graniten hos Janne, så förstår jag vad du menar. Och det mesta lutar nog också att han inte vill stanna och heller ej är önskad. Det bör öppna upp för en riktigt fin ersättare! Förlängning med Gagné är det viktigaste utöver det, men jag önskar dessutom en ytterligare ett bra nyförvärv. Och för att öppna för den uppdateringen behöver man frigöra plats. JW inget att orda om. Tydligt att man valt honom idag. Skulle om allt ovan går i lås välja Younan som sjunde, lämna åttonde till Bondesson och övriga J20, lösa Alen och låna ut Jonsson. Backsidan klar!
Henrik

Inläggav Henrik » 180203 kl 23:22

Måste säga att jag älskar Roger Bengtsson och Rögle live, speciellt när det läggs ut på hemsidan före midnatt!
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180203 kl 23:22

Jag är nöjd med det jag såg idag. Kom in i matchen vid reprisen på Olle Liss andra mål.
Tyckte vi rullade på fint idag. Ryfors gjorde ett gott intryck på mig, Elvenes osså. Gött att Sylle fick näta och Rensfeldt såg ut att ha kul. Shira är grym.
Idag vill jag påstå att vår defensiv höll shl mått. Enorm insats. Så kul att se på Rögle och inte behöver vara orolig var gång motståndarlaget kommer in i vår zon. Effektiva framåt som idag ger utdelning, iaf mot Örebro. Ger en ny boost inför nästa match mot di rälige.
Bra jobbat idag, gedigen seger och tre pinnar med oss. Kom an Rögle, tvåla kräken på måndag och så håller Ville nollan mot isprinsessorna från Götet. Nu kör vi.....chalalala
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180204 kl 22:03

grower skrev:Får man välja redan nu, så ut med Mora o KIK och upp med LEksand/Timrå och AIK

Mora kan gärna stanna och så kan Leksand se till att gå upp.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180205 kl 07:22

Ja den kommentatorn är fan träigare än Westberg... Men Cam borde givetvis sagt att det är Chris som har hand om vilka spelare som ska in eller ut ur laget så kommentatorn får helt enkelt fråga honom om JMA.

Abbotts tar inga fångar, utspelet med JMA tidigare i januari var nog för att ruska om och väcka honom, och han vaknade ju rejält mot Växjö. Men sedan har han långsamt glidit tillbaka i prestation till sin sådär halvintresserade roll och då tyckte väl Abbotts att han inte passar in i spelet och inte anstränger sig för att passa in heller. Man ska inte behöva reta gallfeber på honom inför varje match för att han ska prestera.

Almen tycker jag inte fick en ärlig chans att visa upp sig för Abbotts, han var skadad när de tog över och hann väl bara göra en match innan han frivilligt (?) bröt sitt 1,5 års kontrakt för ett halvårskontrakt i LHC. Så Almen sparade en dryg miljon år Rögle där.

Går lyxfällan upp så ser jag det inte som alls omöjligt att bröderna återförenas där nästa säsong.

Kan ju inte vara så jävla muntert att hålla på Örebro just nu, 8 raka förluster och blir det en nyförlust hemma mot ett desperat KHK samtidigt som Mora klipper HV så ligger man på kvalplats. Tror fan att paniken sprider sig på alla plan i gnällbältet då...
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180205 kl 10:06

Tja, smaken är som baken angående Almen, personligen tycker jag att det var synd att han inte fick chans att visa upp sig, han är ändå lite rörligare än Jalasvaara. Men oavsett vad jag eller någon annan tycker, så kan jag ändå uppskatta att Abbotts kör sitt eget race. De sa ju själva att de kommer säkert att göra fel, men roligt att man står för det man säger och då köper I alla fall jag att de kickar spelare man själv gillar. Samma gäller för Aaltonen, Chris kan inte bli tydligare än det han sa senast I tidningen. Målet är att överleva denna säsongen och vi får nog inte vara för kaxiga, då vi är långt ifrån säkra. Jag är fortfarande inte helt övertygad om att vi slipper kval, kanske om vi vinner mot rövgökarna man blir lite mer positiv.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180206 kl 00:28

Henrik skrev:
captain skrev:
Hög standard skrev:Man får ta chansen när den kommer. Alltså Mike: Jag håller med dig till 100%! Vill dessutom framhålla att Lerg/Conolly/Matson klickade redan förra säsongen och jag tycker det är närmast ofattbart att Eldebrink inte spelade dessa tillsammans. Cam ändrade detta direkt och nu hoppas vi väl alla att Matson snart är fit for fight.

Det är ju relativt normalt att ha en "tänkt" målskytt, en klok center med ansvar för helheten och en galning/motor som skapar ytor i en kedja. :)
Den balansen tror jag alla letar efter.
Sedan är det en annan sak om man har spelare till det. :)

Mot seger!

Visserligen! Men här på forumet tycker jag vi har sökt två prio på två producerande enheter. Uppenbarligen för desperat i Cams värld. Lätt att säga nu när vi börjat vinna igen, men Cam bygger tålmodigt och nu har jag åter en känsla av att fatta bättre hur han tänker kring matchningen. Men segrar gör ju också att man köper i stort sett vad som. Härligt att Cam vet vad han gör och att filosofin faktiskt fungerar! I grunden har det ju varit välkommet från början att det hårda arbetet varit prio ett. Gillar att Cam är så konsekvent!

Jaså, det har "vi" på forumet sagt? :)
Det som är lätt att säga nu när vi börjar vinna är att en del som rapat ur sig inlägg efter inlägg i stora delar haft fel om detta lagets generella hockeykunskaper.
Henrik

Inläggav Henrik » 180206 kl 10:47

Förlåt Captain, du ser så klart allt i både med och motgång! Men för ett par matcher sedan förstod jag inte Cams intentioner med laguppställningen. Uppfattade heller inte att någon annan fattade. Hade varit kul om du bistått tydligare med din visdom då. Mot rövgökarna matchade man och spelade, som Widing sa, som ett topplag med fyra jämna och bidragande enheter. Så klart mycket enklare att se intentioner demonstreras i medgång. Vore snällt om du hjälpte till att förklara att det var vad man egentligen strävade efter under nästa förlustrad, då intentionerna kan lysa med sin frånvaro.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180206 kl 11:15

Min gissning är att man strävar efter att vinna.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180206 kl 12:31

Mygel skrev:Min gissning är att man strävar efter att vinna.

;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180206 kl 13:01

Som supporter underskattar jag gärna lagets generella hockeykunskaper, de får gärna överaska mig!
Sen är det väl olika typer av kritik, en som rör spelartruppen och en som rör matchning.
Den förra frågan lär väl ha förändrats allteftersom det gjorts förändringar i truppen.

Sen tror jag iofs inte man ska underskatta vikten av att man fått in en målskytt som verkar vara i zonen. Vi såg vad som hände när Aaltonen öppnade med hattrick. Nu är det Liss som öppnar ensamt med 2 mål mot Örebro och inleder mot Malmö med assist och mål vid de två första målen. Tidigare har spelet också sett bra ut men det har väl funnits en viss ineffektivitet, om man säger så. Den fanns även igår under andra perioden. Spelare som tidigare bränt chanser fortsatte göra det. I slutändan lossnade för några av dem, och man hoppas det kan fortsätta så :)

Återgå till "Matchtrådar"