180205 Mif - Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Titanus88

180205 Mif - Rögle

Inläggav Titanus88 » 180203 kl 23:07

Skånederby.
Årets sista.

Är fortfarande hes som in i bomben fortfarande efter dagens batalj, snacket som surrade på ståplats får mig att tro på en massinvasion på måndag :-)

Vi lär nog inte ha lika stort följe som vi hade i premiären då vi säkert var några tusen men tror på en jävla massa Röglesupportrar.

Vinst här och jag vågar mer eller mindre garantera att Rögle BK inte kvalar i år. Malmö har inte alls sett omänskliga ut på sistone så jag tror vi har god chans till poäng.

Tror och hoppas att Ville står. Frågan är om Sylle kommer ännu mer speltid efter att han gjort det helt OK senaste två matcherna?

Hoppas Hedberg gör sitt livs match. 3-5 Liss avgör i tom kasse.

Vi ses på måndag folks, alla till Arenan!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 180205 Mif - Rögle

Inläggav GrönvitaMike » 180203 kl 23:16

Rögle – 47 poäng 9 matcher kvar. 4 hemma, 5 borta:
Malmö borta
Frölunda hemma
Mora borta
Växjö borta
Karlskrona hemma
Karlskrona borta
Linköping borta
Färjestad hemma
Luleå hemma

Örebro – 45 poäng 10 matcher kvar. 6 hemma, 4 borta:
Karlskrona hemma
Luleå hemma
Brynäs borta (hängmatch)
Frölunda hemma
Skellefteå borta
Växjö hemma
Färjestad borta
Karlskrona hemma
Mora borta
Djurgården hemma

Mora – 44 poäng 9 matcher kvar. 5 hemma, 4 borta:
HV71 borta
Färjestad hemma
Rögle hemma
Linköping hemma
Luleå borta
Djurgården borta
Brynäs hemma
Örebro hemma
Malmö borta

Karlskrona – 37 poäng 9 matcher kvar. 3 hemma, 6 borta:
Örebro borta
Djurgården borta
Brynäs borta
Luleå hemma
Rögle borta
Rögle hemma
Örebro borta
Frölunda hemma
Skellefteå borta
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180204 kl 01:14

Hoppas Karlskrona slår Örebro.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180204 kl 03:00

Njaa, jag föredrar nog att Örebro vinner och att KHK blir avsågade inför vårt back to back med dem.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180204 kl 06:10

MIF är ju inne i något sådant där varannandags hockey, går bra 1-2 matcher för att sedan torska mot ett ängagäng. Men ett derby är ett derby och då har lagens form oftast inget med utgången att göra.

Hoppas på något tusental grönvita i Percys lada som driver på sitt lag för där har de andra 5 000 på läktaren inget att hämta i form av tryck.

Tycker det är dags att lufta Kolppanen nu, köra kedjorna och backparen som mot Örebro. Skönt att Hedberg fick sätta ett par och Olle Liss verkar spela i trance nu.

Tror på en jämn och målsnål match - det får man antagligen äta upp - med Rögle som vinnare med uddamålet efter full tid.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180204 kl 11:04

Med tanke på gårdagens prestation måste man tro på bra chans mot MIF, som dessutom verkar steppa upp bättre på bortaplan än hemma.
trademaster

Inläggav trademaster » 180204 kl 11:58

Håller Pogge före Ville just nu. Båda är bra men spelet med klubban som som Pogge står för avlastar backarna något enorm. Har gjort två fina matcher nu!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180204 kl 12:01

trademaster skrev:Håller Pogge före Ville just nu. Båda är bra men spelet med klubban som som Pogge står för avlastar backarna något enorm. Har gjort två fina matcher nu!

Håller med, tycker Pogge ska stå. Det är ingen omöjlig match och vi bör ge oss själva största möjliga chans att ta poäng.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180204 kl 12:19

eleganten skrev:
trademaster skrev:Håller Pogge före Ville just nu. Båda är bra men spelet med klubban som som Pogge står för avlastar backarna något enorm. Har gjort två fina matcher nu!

Håller med, tycker Pogge ska stå. Det är ingen omöjlig match och vi bör ge oss själva största möjliga chans att ta poäng.

Håller med om att båda håller hög klass. Däremot håller jag inte med om att pogge är bra med klubban. Tycker han slänger iväg pucken på chans alldeles för ofta. Leder ofta till 50-50 situationer, istället för att bara lämna till närmsta back som Ville gör. Runt målet är Ville lugnare och det tycker jag man märker på backarna också. Men overall känns de helt jämna.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180204 kl 13:41

Pogge är bra med klubban och även om jag gillar att han är aktiv så lämnar han buren för ofta för min smak. Hade nog hellre sett Ville till denna match eftersom han är mer av en matchvinnartyp. Men samtidigt kan jag känna att det är bra att de bestämmer sig för vem som ska ha förstaspaden nu och inte hattar runt hela tiden.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180204 kl 16:31

När är AIAs bussar i Arenan imorgon?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180204 kl 16:36

Vilken jävla bedrift eller vad säger ni? https://imgur.com/a/48KFh
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180204 kl 16:44

GrönvitaMike skrev:Vilken jävla bedrift eller vad säger ni? https://imgur.com/a/48KFh

Håller med , fan helt jävla sanslöst hur Abbotts har vänt det sjunkande skeppet Rögle BK - hopplöst sist till att nu plockat in det mesta och står på ganska stabil mark.

Rövgöken ska få äta upp den här krönikan från 27 december när han förklarade att Rögle skulle vara tvungna att kvala.

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... till-kval/

Tro fan han börjar bli skitnödig nu...
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180204 kl 16:52

Hoppas att vi nästa år har slutspel som målsättning.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180204 kl 17:06

Låter som en rimlig målsättning.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180204 kl 17:08

Dyker Mike himself upp på bortastå imorgon :D ?

Bjuder på bärs då ;-)
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180204 kl 17:56

Lyx med två målvakter som båda är bra och att båda spelar matcher med jämna mellanrum. Min åsikt är följande. Pogge gillar jag, han har bra spelsinne, är med hela tiden och ser till att hålla tätt. Han fixar jobbet där bak som sisteman väldigt bra. Med klubban är det lite överrasknings moment, kan liksom gå hur som helst men för det mesta går det fint. Ville är lugnare, lite stadigare än Pogge men det är min mening. Som sagt två mycket bra målvakter som spelar olika stilar. Hur stor är sannolikheten att vi kan behålla båda inför nästa säsong? Det har ju redan redan nämnts här inne att tex Pogge stannar och Ville drar. Men det behöver ju inte bli så. Luftar man båda hela tiden över kommande säsong, måste ju inte just vara varannan match, så kan ju sannolikheten vara stor att båda stannar. Nu utgår jag givitvis från spel i shl nästa år. Vad tror ni? Kan vi pröjsa båda, nån som vet detas löner?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180204 kl 18:03

Ville har man långtgående förhandlingar med. Pogge avvaktar.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180204 kl 18:13

Oi! skrev:Lyx med två målvakter som båda är bra och att båda spelar matcher med jämna mellanrum. Min åsikt är följande. Pogge gillar jag, han har bra spelsinne, är med hela tiden och ser till att hålla tätt. Han fixar jobbet där bak som sisteman väldigt bra. Med klubban är det lite överrasknings moment, kan liksom gå hur som helst men för det mesta går det fint. Ville är lugnare, lite stadigare än Pogge men det är min mening. Som sagt två mycket bra målvakter som spelar olika stilar. Hur stor är sannolikheten att vi kan behålla båda inför nästa säsong? Det har ju redan redan nämnts här inne att tex Pogge stannar och Ville drar. Men det behöver ju inte bli så. Luftar man båda hela tiden över kommande säsong, måste ju inte just vara varannan match, så kan ju sannolikheten vara stor att båda stannar. Nu utgår jag givitvis från spel i shl nästa år. Vad tror ni? Kan vi pröjsa båda, nån som vet detas löner?

Tror spontant det blir lättare att behålla Pogge med tanke på ålder och familjesituation, helt rätt så är de två helt olika målvaktstyper där jag skulle beskriva Kolppanen som mer utav en bohem med en jävligt ovanlig spelstil. Kolppanen har väl dragit in en del deg under sina år i KHL så pengarna kanske inte lockar?

Hade vi kunnat behålla både inom budgeten hade det varit enormt men tveksam till det, sen hade ju Kolppanen blivit ensam finne också om Jalasvaara vill hem till familjen.

Men de verkar trivas bra och pushar varandra, kan Chris och Cam få dem att acceptera ett rotationssystem och klämma in lönerna under budgettaket så har vi ett av SHL´s bästa målvaktspar nästa säsong - förutsatt att vi spelar där.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180204 kl 18:33

Tror ni vi får höra i Malmö Arena imorgon: mors lille Olle e Liss Liss Liss, Mors lille Olle e Liss Liss Liss!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180204 kl 18:40

Flying Farang skrev:Tror spontant det blir lättare att behålla Pogge med tanke på ålder och familjesituation, helt rätt så är de två helt olika målvaktstyper där jag skulle beskriva Kolppanen som mer utav en bohem med en jävligt ovanlig spelstil.
Vad är detta med finnar och bohemer? Finns det nån normal finne? ;-)

Titanus88 skrev:Dyker Mike himself upp på bortastå imorgon :D ?

Bjuder på bärs då ;-)
Jag ska dit med tjejen så det blir sittplats denna gången.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180204 kl 18:49

Jag var med tjejen på Örebromatchen, blev rakt in i klacken. Viktigt att härda dom i ett tidigt skede. Dom ska vara glada att dom inte gick på det goda 90-talet när det var riktigt stök. Nu är det rena rama idyllen!

9.000 sålda biljetter till Skånederbyt i skrivande stund. Jag skulle väl rimligtvis anta att 10% av dessa är Röglesupportrar. Hoppas att fler tar tåg och bil ner imorgon för som sagt, slår vi MIF borta då GARANTERAR jag er att vi spelar SHL även nästa säsong.
Se till att dyka upp och stötta vårt RBK!
DÖD ÅT MIF.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180204 kl 18:56

GrönvitaMike skrev:
Flying Farang skrev:Tror spontant det blir lättare att behålla Pogge med tanke på ålder och familjesituation, helt rätt så är de två helt olika målvaktstyper där jag skulle beskriva Kolppanen som mer utav en bohem med en jävligt ovanlig spelstil.
Vad är detta med finnar och bohemer? Finns det nån normal finne? ;-)

Bra fråga, de flesta finnar är speciella eller kanske det är bättre att säg karaktärer. Se på våra 3 vi har i laget idag, Aaltonen är ju bohemernas bohem, Jalasavaara den tystlåtne chefen som sätter klockrena tacklingar som om det var att käka en tunnbrödsrulle och Kolppanen som har en väldigt udda målvaktsstil.

I hela SHL historien finns det ju fullt med säregna finnar - vet inte varför men de är sköna karaktärer men kanske inte alls de bästa lagspelarna...

Jag hade gärna sett både Kolppanen och Jalasvaara hos oss nästa år.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180204 kl 19:02

Flying Farang skrev:Se på våra 3 vi har i laget idag, Aaltonen är ju bohemernas bohem, Jalasavaara den tystlåtne chefen som sätter klockrena tacklingar som om det var att käka en tunnbrödsrulle och Kolppanen som har en väldigt udda målvaktsstil.
https://imgur.com/a/UO5ST Kolppanens blick: "jag ska mörda dig din jävel"

Hur vill du ha din frisyr idag? https://imgur.com/a/Hjzgs

De är fan sköna ändå de här bohemerna. Janne mår nog inte bra nu och undrar vem fan han ska supa med...
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180204 kl 19:14

GrönvitaMike skrev:
Flying Farang skrev:Se på våra 3 vi har i laget idag, Aaltonen är ju bohemernas bohem, Jalasavaara den tystlåtne chefen som sätter klockrena tacklingar som om det var att käka en tunnbrödsrulle och Kolppanen som har en väldigt udda målvaktsstil.
https://imgur.com/a/UO5ST Kolppanens blick: "jag ska mörda dig din jävel".

Hur vill du ha din frisyr idag? https://imgur.com/a/Hjzgs

De är fan sköna ändå de här bohemerna.

Bohemer, karaktärer, kärt barn har många namn. Tycker Jalasvaaras blick säger det mesta... du får fan se upp när du är motståndare och han är på isen. Smäller klockrent och de fattar inte vad fan som hände, som Akeson i Mora matchen.

JMA.... Där snackar vi frilla! Hade han bara presterat lite jämnare - typ varannan match - hade han varit en av Finlands stora i NHL. Men du kan inte tvinga en bohem till något. Han gör det när han vill.

Japp, jävligt sköna killar alla tre.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180204 kl 19:20

Kolppanen är nog rätt omtyckt i laget. Verkar ha en skön humor och det garvas mycket när han har ordet. Sättet han tackar av alla spelare efter matcherna är så jävla underbart att se. Han bara växer på mig.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180204 kl 19:23

Ville vill stanna. Han tyckte stödet han fick under hans huvudskada var fantastiskt.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180204 kl 21:16

Spelare redo för comeback mot Rögle
Feb 4, 2018 @ 20:43 Av Johan Svensson
Kategori: Träningar

Säsongens fjärde och sista Skånederby går av stapeln på måndagskvällen.
Om man jämför det Röglelaget som kom till Malmö Arena den 16 september, är det ett annat lag, som hyllas av Redhawks assisterande tränare Martin Filander.
– Det viktigaste för det här laget är att fler är beredda att jobba hårt.

Det är ingen hemlighet att Rögle haft en väldigt fin utveckling under Cam Abbott som tränare.
Kanadensaren har inte dragit sig för att ta ett gäng obekväma beslut, och just nu sitter finländaren Juhamatti Aaltonen i frysboxen, trots att han ibland kan se ut som en rund miljon.
– De har tagit obekväma beslut för att få till det. Men det har också lyckats och alla i laget har rättat in sig och valt att gnugga den vägen som Abbott vill. De har gjort en riktigt fin resa, säger Filander.
– Sedan har man även spetsat till laget. Men det viktigaste är att alla jobbar åt samma håll.

Redhawks har dock inga planer på att bjuda bort någonting till Skånerivalen på måndagen.
Man får med sig flera spelare som var borta mot Karlskrona.
– Som det ser ut nu så är Nils Andersson, Max Görtz och Robin Alvarez med och tävlar, men vi tar inte ut något lag förrän efter värmningen.

Har du en bra känsla?
– Jo, men det har jag definitivt. Vi har gjort många bra saker den sista tiden. Bland annat har vi släppt in lite mål. Det är alltid en bra förutsättning för att vinna.

Rögle ligger i skrivande stund elva i tabellen. Malmö Redhawks ligger fyra.
Redhawks plats i nästa säsongs SHL är säkrad sedan ett bra tag och man siktar på topp6 i tabellen.
Rögle måste samla på sig ett gäng poäng ytterligare för att säkra sin existens. Matchen borde alltså vara viktigare för Rögle, men det tycker inte Filander.
– Knappast. Det handlar om på vilket sätt matchen är viktig. De har sin existens, absolut, och vi jagar ett delmål. Det är skillnad i press. Men båda lagen vill och behöver en vinst i derbyt.

Behöver inte Malmö ett Rögle i SHL rent ekonomiskt?
– För oss är det roligare om Rögle är med. Men vi kommer inte bjuda bort en match för den sakens skull. Samtidigt behöver vi vara så stabila som klubb att vi inte kan vara så sköra, att vi står och faller med Rögle. För oss som klubb gäller det att hålla upp leveransen över tid.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180204 kl 22:07

Titanus88 skrev: Dom ska vara glada att dom inte gick på det goda 90-talet när det var riktigt stök.

hehe, alltid lika skönt när det redan var smockat på stå och så börjades det att sjunga "ett steg åt vänster" :-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180204 kl 22:27

Oi! skrev:
Titanus88 skrev: Dom ska vara glada att dom inte gick på det goda 90-talet när det var riktigt stök.

hehe, alltid lika skönt när det redan var smockat på stå och så börjades det att sjunga "ett steg åt vänster" :-)

Fanns ju den andra godingen med "Vi går dit *ståndaren* pekar uppåt uppåt".
Användes till både tabelläget och placeringen på klacken :D

Återgå till "Matchtrådar"