180227 Växjö-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Flying Farang

180227 Växjö-Rögle

Inläggav Flying Farang » 180225 kl 18:13

Tror inte på samma klang och jubelföreställning som mot Läjkers hemma sist då en retad Aaltonen på egen hand sänkte dem.

Växjö är på gång riktigt nu och börjar väl så småning om varva upp inför slutspelet. Men jag tror nog på poängchans, Cam kan Växjö bra och förhoppningsvis kan de ge os cahnsen till iallafall en pinne.

Förutsätter att Pogge fortsätter i målet, att Sylle tar Sandins plats och att Jalasvaara är tillbaka.

Hoppas på målmässig islossning för Lucas, tycker den kedjan var mycket bra mot Mora.

Får vi ut 6 poäng av denna veckan som kommer så ska vi nog kunna se oss som klara för SHL nästa säsong, varför inte börja med att skrälla i småland?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 180227 Växjö-Rögle

Inläggav GrönvitaMike » 180225 kl 19:00

Hade gärna sett följande formationer nu när Sandin är borta för säsongen.

Rensfeldt - Brithen - Hedberg
Lerg - Connolly - Liss
Perfetto - Ryfors - Elvenes
Sylwander - Matson - Widing
Elvenes

...och att Ludvig slussas in och petar Sylle på sikt.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180225 kl 19:43

Tror inte Abbotts vill störa Ludvig och Oskarshamn så här i slutskedet av HA när de kämpar för att positionera sig och avsluta säsongen bra. Gäller att ha lite fingertoppskänsla där så att man inte kör samarbetet i sank innan det tagit fart på riktigt.

Tror Abbotts tar någon J20 spelare som extraforward, skulle det däremot dyka upp fler skador så kallas nog Ludde hem.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180225 kl 20:06

Jag skiter i IKO. Rögle är viktigare och vi behöver bredda. Det är inte optimalt med Sylle som ordinarie och juniorer som extra. Kalla hem honom snarast och försök slussa in honom på Sylles bekostnad.
Oledha

Inläggav Oledha » 180225 kl 23:31

GrönvitaMike skrev:Jag skiter i IKO. Rögle är viktigare och vi behöver bredda. Det är inte optimalt med Sylle som ordinarie och juniorer som extra. Kalla hem honom snarast och försök slussa in honom på Sylles bekostnad.

Sylvander är inte någon poänggörare av rang. Just nu ligger han på 3 gjorda poäng denna säsong, lika många som Justin Pogge,
Filip Karlsson och Samuel Jonsson. Men han har väl andra kvaliteter som gör att han kan vara till mer nytta än Ludvig Elvenes i Rögles resterande matcher.
Ryfors spelade ett par matcher i OIK i höstas och visade på dessa matcher att han hade dominerat på allsvensk nivå.
Elvenes är inte riktigt där men är på god väg, senaste matcherna har han varit en pålitlig poänggörare i OIK.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180225 kl 23:53

Oledha skrev:
GrönvitaMike skrev:Jag skiter i IKO. Rögle är viktigare och vi behöver bredda. Det är inte optimalt med Sylle som ordinarie och juniorer som extra. Kalla hem honom snarast och försök slussa in honom på Sylles bekostnad.

Sylvander är inte någon poänggörare av rang. Just nu ligger han på 3 gjorda poäng denna säsong, lika många som Justin Pogge,
Filip Karlsson och Samuel Jonsson. Men han har väl andra kvaliteter som gör att han kan vara till mer nytta än Ludvig Elvenes i Rögles resterande matcher.
Ryfors spelade ett par matcher i OIK i höstas och visade på dessa matcher att han hade dominerat på allsvensk nivå.
Elvenes är inte riktigt där men är på god väg, senaste matcherna har han varit en pålitlig poänggörare i OIK.
Sylle är en ytterst begränsad forward som inte sällan sätter laget i dåliga situationer. Förlusten mot Frölunda är helt och hållet på hans konto. Vi har 2-0 och dominerar, Sylle kommer i en 2 mot 1 i BP och försöker sig på en omöjlig passning istället för att avsluta, Frölunda bryter passningen och kontrar, Sylle drar på sig en utv, 3 mot 5 och det smäller direkt. Efter reduceringen är det Frölunda för hela slanten och de vänder matchen. Sylle gav bort momentumet i matchen. Han var nära på att kosta oss poäng mot Mora också. Ludvig är mer komplett och mångsidig, kan spela som vinge och center och vara användbar högre upp i hierarkin vid behov (skador). Hade mycket hellre sett Ludvig - Ryfors - Lucas än Sylwander - Ryfors - Lucas. Det finns inte en chans i världen att Sylle hade gjort mer avtryck i IKO än Ludvig i år. Ludde är helt enkelt en bättre forward.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180226 kl 07:55

Med den inställningen så lär vi snart stå utan "farmarklubb" såsom MIF snart gör med Pantern. I det här läget kan vi bredda med J-20 ifall det behövs. Även farmarklubben bör känna att de vinner något på att vara farmarklubb till ett SHL lag och inte bara ett reservlag där den större klubben går in och plockar vad de vill när de vill. Som MIF gjort med Pantern.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180226 kl 13:34

Vi har lånat ut honom för att kunna plocka hem honom vid skador, vilket vi nu har och vilket IKO borde ha förståelse för. Vi behöver bredda.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180226 kl 14:19

Som sagt, det räckte med EN skada för att vi skulle tappa "bredden". Känns inte optimalt med Sylle som ordinarie, sett till hur hans säsong har sett ut. Så är det bara. Men känslan är att man likväl låter honom fullfölja resten av matcherna med någon junior på bänken. Melker Karlsson hörde jag skulle till USA och plugga, så det lär väl inte bli han. Men Horwath, Zarvel? Det hade känts mer tryggt om man tog hem Ludvig, som trots allt har spelat mot seniorer en hel säsong. Extra bra om man vill testa av honom i slutspurten, inte minst inför kommande säsong.

Jag hade tyckt det var intressant med Elvenes/Ryfors/Elvenes.
henkus78

Inläggav henkus78 » 180226 kl 14:24

GrönvitaMike skrev:Vi har lånat ut honom för att kunna plocka hem honom vid skador, vilket vi nu har och vilket IKO borde ha förståelse för. Vi behöver bredda.

Håller med, det är bara att plocka hem honom. Mina nerver klarar inte av sylle i uppställningen. Möjligtvis som extraspelsre och spelar något BP högst. Han är en bra tekare så han kan få ta någon tekning också. Fast det bästa vore att ha honom i kostym och ta befälet när de sjunger åhh när de grön ;).
Henrik

Inläggav Henrik » 180226 kl 15:15

Blir intressant att se om och hur vi isf breddar truppen på slutet. Är personligen inte alls nervös just pga den frågan. Tror inte den ena eller andra spelaren på marginalen har så väldigt stor betydelse på detta stadium. Vem som än får chansen, endera junis eller Ludde, kommer att falla enkelt in det numera väljoljade och fulltständigt determinerade LAGET. För att spetsa till det lite tror jag faktiskt att vi klarar SHL-kontraktet tom om Schira, Brithén och Lerg skulle bli indisponibla från nästa match. Fast det skräckscenariot är i sig oerhört osannolikt. Det är enklare dels att kliva fram ytterligare, dels att fylla på, i ett välmående och välfungerande LAG. Och just nu är alla bara så inihelvete fokuserade på att "bara" slå i de sista sex spikarna, en och en, så laget kommer att fixa det i stort sett oavsett vilka som får spela. Bara laget inte blir fullständigt sönderslaget, och vad talar för det? kommer någon att kliva fram.

Ännu har vi fullt lag. Tror Abbotts har järnkoll och överväger läget och möjligheterna dag för dag. Cam bekräftade precis att man tar med en juniorforward som extra till Växjö på tisdag. Hur man gör fortsättningsvis, om man fortsätter med junisar, tar hem Ludde eller ej, beror förmodligen i första hand på tisdagens resultat, om ny skada uppkommer, hur junisen löser uppgiften vid eventuell speltid, konkurrenternas resultat osv... En match i taget. Det finns heller ingen anledning att tänka längre än så. Ludde kan man plocka hem från en dag till en annan.

Men om jag dristar mig till att gå händelserna i förväg iaf så kan alltså läget på onsdag vara annorlunda. I bästa fall har vi då ytterligare 3p, undvikit skador och fått ett lyckat junisinhopp. Då litar man kanske än mer på junisarna inför kommande helg, men kanske samtidigt, om möjligt, vill ta viss hänsyn till 20-spelschemat (men till helgen går det att dubblera)? I andra vågskålen ligger hur intresserade man egentligen är av Ludde inför kommande säsong, hur god koll man i så fall har på honom, om man känner ett behov av att se honom i det egna laget och SHL för att kunna ta ett beslut eller om Chris nöjer sig med att se honom i IKO:s dress och kanske helst, om möjligt, vill låta honom slutföra säsongen i IKO av hänsyn till honom eller hur IKO. Självklart har Ludvigs egen syn på saken också viss betydelse. Självklart tror jag man kontinuerligt överväger, ända fram tills SHL-kontraktet är fullständigt klart, att ta hem Ludde som nödlösning, oavsett vad man med honom framöver, i händelse av ytterligare skador.

Tydligt är iaf att man ännu inte känner något omedelbart behov av Ludvig. Någon med inside-info som förstår situationen bättre?
Henrik

Inläggav Henrik » 180226 kl 15:24

ogilthorpe skrev:Som sagt, det räckte med EN skada för att vi skulle tappa "bredden". Känns inte optimalt med Sylle som ordinarie, sett till hur hans säsong har sett ut. Så är det bara. Men känslan är att man likväl låter honom fullfölja resten av matcherna med någon junior på bänken. Melker Karlsson hörde jag skulle till USA och plugga, så det lär väl inte bli han. Men Horwath, Zarvel? Det hade känts mer tryggt om man tog hem Ludvig, som trots allt har spelat mot seniorer en hel säsong. Extra bra om man vill testa av honom i slutspurten, inte minst inför kommande säsong.

Jag hade tyckt det var intressant med Elvenes/Ryfors/Elvenes.

Jag har full förståelse för resonemanget och tycker nog personligen också den kedjan känns mest intressant för framtiden. En viktig fråga är som sagt hur intresserade Abbotts är av Ludvig? Sylle känns liksom inte alls intressant för kommande säsong och jag håller med om att han ofta känns som en säkerhetsrisk, så hellre honom på bänken, kanske tom hellre junioren på plan? Däremot är jag inte lika nervös som en del verkar vara för att laget nu blivit en spelare tunnare iom Sandins skada. Jag tror man fixar det ganska konfortabelt tom med Sylle på plan. ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180226 kl 15:59

Ser det som en win-win. Ludvig breddar och testas samtidigt i SHL. Vilket är nog så viktigt eftersom hans kontrakt går ut i vår.
Henrik

Inläggav Henrik » 180226 kl 17:03

GrönvitaMike skrev:Ser det som en win-win. Ludvig breddar och testas samtidigt i SHL. Vilket är nog så viktigt eftersom hans kontrakt går ut i vår.

Tycker jag också vore logiskt, utifrån sett!

Frågan är hur Abbottarna tänker? Mycket tyder på att de resonerar som jag var inne på, typ: "Vi tar en match i taget, imorgon behövs inte Ludvig, men efter matchen stämmer vi av om läget inför helgen har ändrat på sig...Så i första hand är det bara att följa utvecklingen imorgon, resultatet/en, ev junisframträdande, om någon blir skadad, om typ Sylle gör bort sig etc.

Följdfrågorna beträffande Ludvig blir: Har man is i magen i det längsta med att plocka hem Ludvig av någon mer anledning? Är det av någon slags hänsyn till honom (att han helst ska få fullfölja säsongen där eller att man vill stoppa honom rätt in på ordinarie plats om han tas hem), pga samarbetet med IKO, att man inte sett nog av Sylle? Eller känner man sig helt enkelt väldigt trygg med junisarna, iaf som extra? Är man kanske också mer intresserade av att testa dem inför nästa säsong än Ludvig? Är Ludvig överhuvudtaget aktuell inför nästa säsong? Om inte, så är det så klart den avgörande anledningen till att man inte plockat hem honom än. I så fall skulle man ju fylla på med honom enkom för att junisarna och/eller Sylle ej håller. Och det gissar jag att de vill undvika i det längsta. Med all respekt för Ludvig, så djävla stor skillnad är det nog inte på honom jämfört med Sylle och/eller junisarna, som oavsett vem hamnar i gott, nästan självgående sällskap. Hursomhelst borde Abbottarna redan ha åtminstone preliminära svar på dessa frågor. Eller hänger Luddes framtid fortfarande i luften?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180226 kl 22:53

Henrik skrev:Frågan är hur Abbottarna tänker? Mycket tyder på att de resonerar som jag var inne på, typ: "Vi tar en match i taget, imorgon behövs inte Ludvig, men efter matchen stämmer vi av om läget inför helgen har ändrat på sig...Så i första hand är det bara att följa utvecklingen imorgon, resultatet/en, ev junisframträdande, om någon blir skadad, om typ Sylle gör bort sig etc.

Följdfrågorna beträffande Ludvig blir: Har man is i magen i det längsta med att plocka hem Ludvig av någon mer anledning? Är det av någon slags hänsyn till honom (att han helst ska få fullfölja säsongen där eller att man vill stoppa honom rätt in på ordinarie plats om han tas hem), pga samarbetet med IKO, att man inte sett nog av Sylle? Eller känner man sig helt enkelt väldigt trygg med junisarna, iaf som extra? Är man kanske också mer intresserade av att testa dem inför nästa säsong än Ludvig? Är Ludvig överhuvudtaget aktuell inför nästa säsong? Om inte, så är det så klart den avgörande anledningen till att man inte plockat hem honom än. I så fall skulle man ju fylla på med honom enkom för att junisarna och/eller Sylle ej håller. Och det gissar jag att de vill undvika i det längsta. Med all respekt för Ludvig, så djävla stor skillnad är det nog inte på honom jämfört med Sylle och/eller junisarna, som oavsett vem hamnar i gott, nästan självgående sällskap. Hursomhelst borde Abbottarna redan ha åtminstone preliminära svar på dessa frågor. Eller hänger Luddes framtid fortfarande i luften?
Vi bör ge oss själva bästa möjliga förutsättningar i avslutningen och därför tycker jag att man ska kalla hem honom redan nu. Du säger att det inte är så stor skillnad mellan honom och Sylwander/Juniorerna. Säg mig om Sylle eller valfri junior hade gjort 12+12 i IKO på 48 matcher och haft en framträdande roll i en av deras toppkedjor? Jag ska erkänna att jag inte har jättebra koll på Ludde i år men jag är tämligen säker på att de nämnda inte hade gjort större avtryck i IKO. Han har dessutom kemi med Lucas och Ryfors. Vem/vilka har Sylwander kemi med? Rögle och Ludvig själv hade tjänat på att komma hem och testas i SHL. Annars blir det ju svårt att veta om man ska förlänga. Han är ingen supertalang som brorsan där en förlängning är given. Den allra främsta anledningen till att jag vill ha hem honom nu är för att jag anser att han är bättre än Sylle och har bevisligen kemi med några i laget. Sen är det som sagt fördelaktigt att testa honom mot SHL-motstånd.
Henrik

Inläggav Henrik » 180226 kl 23:20

GrönvitaMike skrev:
Henrik skrev:Frågan är hur Abbottarna tänker? Mycket tyder på att de resonerar som jag var inne på, typ: "Vi tar en match i taget, imorgon behövs inte Ludvig, men efter matchen stämmer vi av om läget inför helgen har ändrat på sig...Så i första hand är det bara att följa utvecklingen imorgon, resultatet/en, ev junisframträdande, om någon blir skadad, om typ Sylle gör bort sig etc.

Vi bör ge oss själva bästa möjliga förutsättningar i avslutningen och därför tycker jag att man ska kalla hem honom redan nu. Du säger att det inte är så stor skillnad mellan honom och Sylwander/Juniorerna. Säg mig om Sylle eller valfri junior hade gjort 12+12 i IKO på 48 matcher och haft en framträdande roll i en av deras toppkedjor? Jag ska erkänna att jag inte har jättebra koll på Ludde i år men jag är tämligen säker på att de nämnda inte hade gjort större avtryck i IKO. Han har dessutom kemi med Lucas och Ryfors. Vem/vilka har Sylwander kemi med? Rögle och Ludvig själv hade tjänat på att komma hem och testas i SHL. Annars blir det ju svårt att veta om man ska förlänga. Han är ingen supertalang som brorsan där en förlängning är given. Den allra främsta anledningen till att jag vill ha hem honom nu är för att jag anser att han är bättre än Sylle och har bevisligen kemi med några i laget. Sen är det som sagt fördelaktigt att testa honom mot SHL-motstånd.

Jag skulle kanske också föredra att ta hem Ludvig redan nu, men då förutsatt att jag var intresserad av honom inför nästa säsong. Jag vet inte om Abbottarna är det? Annars är det ju i princip en ickefråga tills man är verkligt kort om folk. Uppenbarligen tycker inte Cam att man är tillräckligt få ännu iaf. Har precis som du också noterat Ludvigs stats samt kemi med brorsan och Ryfors, men inte mer. Intressant att du ändå så bestämt vill plocka hem honom. Om Sylle eller någon junis skulle uppnå samma stats i HA är ju hypotetiskt, kanske Sylle, troligen inte junisen. Samtidigt är det väl heller knappast troligt att Ludvig skulle ösa in så många fler poäng än dem i Rögle? Jag tror du överdriver skillnaden och betydelsen av valet mellan Ludvig och Sylle.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180226 kl 23:59

Om inte Åslin/From levererar de siffrorna i HA så tror jag knappast att Sylle gör det. Jag tror dock inte att skillnaden och betydelsen är jättestor. Men jag tar hellre Ludvig, som har levererat mot seniorer, än någon oprövad junior.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180227 kl 09:00

Får väl hålla med Mike. Det var likadant med Lucas... många ville inte ta hem honom trots att han låg i topp i poängligan och Rögle hackade rejält. Ludvig är inte samma talang nä, och det är andra toner i rögle nu men om man kan anta att han kan göra Rögle bättre och säkra upp den löjligt viktiga shl-platsen så borde man ta hem honom. Dessutom vore det som sagt inte dumt att testa honom i shl för att se om han utvecklats något sen sist med tanke på nästa säsong. Han är också en elvenes.. en blytung kulturbärare som borde få chansen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180227 kl 15:48

Jag var kanske den mest drivande i att vi skulle kalla hem Lucas i höstas. Det var många, inkl Henrik, som tyckte att han skulle stanna i IKO säsongen ut. Det hade ju varit lyckat. Lucas har enligt mig varit skillnaden på kval och ingemansland. In med Ludvig också så att vi får bästa möjliga förutsättningarna inför avslutningen. Han är mycket mer "färdig" än de här juniorerna som kommer att sitta i båset.
Henrik

Inläggav Henrik » 180227 kl 16:45

GrönvitaMike skrev:Om inte Åslin/From levererar de siffrorna i HA så tror jag knappast att Sylle gör det. Jag tror dock inte att skillnaden och betydelsen är jättestor. Men jag tar hellre Ludvig, som har levererat mot seniorer, än någon oprövad junior.

Som sagt, jag är ingen motståndare till att ta hem Ludvig. Men hur gärna vi än vill så bestämmer Abbotts och övriga inblande. Försöker därför mest resonera kring hur Abbotts kan tänkas resonera. Man ville inte ha hem honom inför dagens match. Av någon anledning vill man uppenbarligen vänta tills behovet är ännu större. Kanske blir Abbotts avsikter tydligare om ytterligare en skada uppstår? Tar man inte hem honom då så borde det betyda att Ludvig inte är aktuell för nästa säsong.
Henrik

Inläggav Henrik » 180227 kl 17:03

GrönvitaMike skrev:Jag var kanske den mest drivande i att vi skulle kalla hem Lucas i höstas. Det var många, inkl Henrik, som tyckte att han skulle stanna i IKO säsongen ut. Det hade ju varit lyckat. Lucas har enligt mig varit skillnaden på kval och ingemansland. In med Ludvig också så att vi får bästa möjliga förutsättningarna inför avslutningen. Han är mycket mer "färdig" än de här juniorerna som kommer att sitta i båset.

Nja igen. Ingen, inte ens Lucas, hade mått bra av att fylla på vårt deprimerade lag under Eldebrinks kräftgång. Lucas skulle därför absolut inte kommit tidigare. När han väl kom så kom han till ett nystartande gäng och en miljö som snabbt vände till något positivt. Då var det helt ok eftersom han behövdes, bereddes en adekvat plats, fick förtroende osv. I det läge RBK och Abbotts hade man naturligtvis inget att förlora heller på att ge honom chansen. Tack gode gud för att Lucas lyckades. Det var långt ifrån givet. Däremot vidhåller jag fortfarande att det heller inte hade varit fel att låta honom spela vidare i IKO om man inte känt något omedelbart, närmast desperat behov av honom. Hade vi i det läget varit topp 6 istället för dyngsist tror jag nog jag skulle tycka det var ganska givet. Och det är den trygga situationen, där grundregeln är att utlånen tillåts växa i lugn och ro över hela säsonger i HA, vill jag absolut ha på sikt.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180227 kl 18:21

Hoppas Sylwander inte tar onödiga utvisningar på offensiva halvan ikväll nu när han matchas i tredjefemman med Matson & Perfetto..

Ville sjuk men JJ tillbaka. Tycker det ser blekt ut framåt, kolossalt viktigt att Ted fortsätter spela lika bra som hittills och Hedberg får gärna ha en bra dag.

Idag gör Rensfeldt sitt 9e mål för säsongen.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 180227 kl 18:21

Snart match! Chans till poäng. Pogge i mål, Yonan 7-e back, Rensfeldt fortsatt förtroende med Brithén och Hedberg, Sylle/Perfetto/Matson och Evenes/Ryfors/Widing. Det blir nog bra. Hoppas Jalasvaara hänger med ikväll. Försvarsspelet var perfekt mot Mora och måste sitta ikväll om vi ska få jubla.
Henrik

Inläggav Henrik » 180227 kl 18:38

Ni kan ju muntra upp er inför nedsläpp med Sannys senaste blogginlägg:
"Med endast sex omgångar kvar av grundserien är väl det mest intressanta bottenstriden där Örebro, Mora och Karlskrona gör upp om vilka två lag som tvingas kvala.
Jag räknar bort Rögle som helt enkelt är för bra och är dessutom sju poäng före Mora som i skrivande stund är på 13e plats."
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180227 kl 19:06

Det kommer bli en lång kväll.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180227 kl 19:09

Tänkte skriva 3 mål i pogges plockkryss ikväll. 1a kom efter 3 min
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180227 kl 19:10

Synd att vår 1e målis är sjuk
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180227 kl 19:19

Hmm.. kan bli svårt ikväll.
Kan säga redan nu att Matson och Perfetto hade behövt någon annan som tredjelänk.
Sylle har slängt bort två anfall i rad nu där vi haft kontroll. Hem med Ludde Elvenes
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180227 kl 19:22

riktigt riktigt riktigt bra PP med brithén, liss, rensfeldt, schira, elvenes.
det råaste PP-bytet jag sett i år trots inget mål
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180227 kl 19:22

Han har en uppenbar svaghet med den delen, det är hans Akilles häl och spelarna runt om i serien har börjat snappa upp det.
Det är därför jag håller Ville som en bättre målvakt, han är mer komplett.

Däremot, ett Växjö som egentligen inte har något att spela för fullständigt manglar över oss, nu tror jag vi i princip har säkrat kontraktet men jag hoppas att detta är en väckarklocka för bröderna Abbot att utrensningen är långt ifrån klar, vissa spelare kan inte vara kvar om vi ska kriga om slutspelsplatsen nästa år. Sylle,Rensfeldt, stora frågetecken även på Jaalasvaara, Lerg, Conolly, Collberg, Bibic, Perfetto....

Återgå till "Matchtrådar"