180206 Linköping-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 180206 Linköping-Rögle

Inläggav GrönvitaMike » 180307 kl 00:27

Oj hahaha hur kunde man glömma Liss?! Jag säger så här: Under Eldebrink: Schira. Under Cam: Brithen.

Mina tre är:

1. Schira - Genomgående bra hela säsongen.
2. Brithen - Startade trögt men avslutade som en gigant (som i HV).
3. Lucas - Årets positiva överraskning.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180307 kl 00:35

Vill ge mig själv lite cred för att jag var den drivande i höstas om att Lucas skulle kallas hem. Jag föreslog också att vi skulle plocka in Ludvig redan när Sandin gick sönder. När Matson sedan klev av blev det ju självklart.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180307 kl 00:56

Det blir ruggigt intressant att se Mora - Örebro på torsdag utan att behöva oroa sig för utgången. Vid Moravinst är lagen uppe på samma poängantal inför sista matchen. Efter det väntar spännande kvaltider. En intressant Silly på det. Och till sist en förväntansfull säsong där Rögle förhoppningsvis lyfter i tabellen. Härliga tider!
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 180307 kl 06:09

GrönvitaMike skrev:Oj hahaha hur kunde man glömma Liss?! Jag säger så här: Under Eldebrink: Schira. Under Cam: Brithen.

Mina tre är:

1. Schira - Genomgående bra hela säsongen.
2. Brithen - Startade trögt men avslutade som en gigant (som i HV).
3. Lucas - Årets positiva överraskning.

Jäkligt bra lista! Brithens utveckling är imponerande bra, vilken ledare!!
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 180307 kl 06:10

Demon-Willaume skrev:
HBG_Micke skrev:
qp skrev:Kan man få lite tips till V75:an på lördag :-) :-) :-)

Tar gärna Eurojackpot-raden också :)

Om vi delar :)

Det ordnar vi ;-) :-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180307 kl 06:54

GrönvitaMike skrev:Vill ge mig själv lite cred för att jag var den drivande i höstas om att Lucas skulle kallas hem. Jag föreslog också att vi skulle plocka in Ludvig redan när Sandin gick sönder. När Matson sedan klev av blev det ju självklart.

Du var drivande i att Lucas kallades hem? Arbetar du i Rögle numera?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180307 kl 07:16

Så gööööööööööööttt!! Så djuriskt starkt!!!

Abbotts segervrål va de hög anspänning på men det har inte märkts, iskall. Så gött å se.

Kan ha fått hybris men räknar med slutspel nästa år. Minst... :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180307 kl 07:36

Jag vill ge mig själv jättemycket cred för att masken och eldebrink fick gå. Var emot masken redan innan han kom, så tack vare mig har vi nu abbotts. Ja tacka mig för att vi vände eländet.
Bengt

Inläggav Bengt » 180307 kl 09:50

Demon-Willaume skrev:Jag vill ge mig själv jättemycket cred för att masken och eldebrink fick gå. Var emot masken redan innan han kom, så tack vare mig har vi nu abbotts. Ja tacka mig för att vi vände eländet.

Tack så mycket Demon för att du vände hela eländet, det var riktigt bra gjort!
Detta hade vi inte fixat utan din hjälp. Tack :-)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180307 kl 09:51

GrönvitaMike skrev:Vill ge mig själv lite cred för att jag var den drivande i höstas om att Lucas skulle kallas hem. Jag föreslog också att vi skulle plocka in Ludvig redan när Sandin gick sönder. När Matson sedan klev av blev det ju självklart.

:-)
Vad kul att du klappar dig själv på axeln.

Då passar jag också på och ger mig själv cred för att jag är helt enkelt så jävla bra ;-)
Senast redigerad av sinner 180307 kl 11:52, redigerad totalt 1 gång.
Henrik

Inläggav Henrik » 180307 kl 10:38

Vore kul om Ludvig E gick från klarhet till klarhet i de sista två matcherna. Hoppas han kan bidra med någon poäng till och kanske främst lyckas visa upp ett brett register, lösa defensiven föredömligt osv.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180307 kl 14:07

Ludvig Elvenes visade igår varför han är en SHL spelare av klass: två klinisk rena sniper mål av hög klass och gör tillsammans med Pogge att vi spelar SHL nästa säsong med.

Det visar rätt klart vilken kvalite Ludvig Elvenes besitter och skulle ha haft tagits hem långt innan.
Nu har han fått sitt genombrott: men han har inte tidigare riktigt fått chansen att visa hur bra han är och jag vill påstå att här har Rögle sin bästa sniper.

Liss var jag tyvärr tveksam mot och är fortfarande: för jag tror bara han kommer sprattla till lite då och då lite som Lerg fast inte alls på samma nivå.
Men en bra och hård sommarträning på Liss så han tappar en del kilo så han blir rappare på skridskorna så möjligt han håller en hel säsong i SHL.

Som någon skrev här innan så kommer Ludvig Lukas Elvenes dominera fullständigt nästa säsong i SHL: det gäller bara att hitta den perfekta tredje spelaren där tillsammans med dom och dom får gärna spela i 1 a eller 2 a kedjan.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180307 kl 14:28

En match räckte för att du skulle påstå att Ludvig Elvenes har fått sitt genombrott, är en SHL-spelare av klass, Rögles bästa sniper som fullständigt kommer dominera nästa säsong. Okej...
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180307 kl 14:45

Precis Mike då har du förstått: som du kanske har märkt så har han bara spelat tre matcher där han stadigt bara blir bättre och bättre för varje match.

Kan bero på att han får spela mer och mer för att han får chansen nu att visa hur bra han är som spelare tillsammans med sin bror Lukas.
Bara skridsko tempot och arbetet med att åka rätt igår var markant bättre än dom två tidigare matcherna.

Till skillnad mot tex Liss som har markant blivit osynligare sista matcherna: där alla hans mål utan ett har varit flyt mål.
Antingen studsat på någon in i mål eller på målvakten in i mål: eller studsat på hans klubba i mål: och där alla assist han fått är ju alibi assist.

Med sånt som exempel så ser man bara där vilken skillnad det egentligen är på dessa två spelare som ett ex.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180307 kl 15:07

Ja Mike Liss han är en kopia av Rensfeldt fast enda skillnaden är att han har råkat att ha lite flytt dom första 4-5 matcherna.

Vi får se vem som kommer få rätt utav oss två vem som överlägset kommer vara bästa spelaren nästa säsong: såväl spelmässigt som poängmässigt.
Ser du verkligen inte skillnaden på dessa spelare?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180307 kl 15:11

Liljewall gjorde 2 mål + 2 ass sin första match. Tycker egentligen varken Liss eller Ludvig bevisat sig ännu, då behöver man väl iaf 2-3 säsonger.
Se på Rensfeldt. Två bra säsonger och en lite hackig.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180307 kl 15:13

Professorn skrev:Ja Mike Liss han är en kopia av Rensfeldt fast enda skillnaden är att han har råkat att ha lite flytt dom första 4-5 matcherna.

Vi får se vem som kommer få rätt utav oss två vem som överlägset kommer vara bästa spelaren nästa säsong: såväl spelmässigt som poängmässigt.
Ser du verkligen inte skillnaden på dessa spelare?
Var har jag skrivit att Liss kommer göra en bättre säsong än Ludvig? Säger bara att Liss inte har varit så dålig som du vill påstå. Tycker bara att det är märkligt att tokdissa en spelare som har gjort 11p på 9 matcher och varit bra spelmässigt och samtidigt höja en annan till skyarna som levererat i en match. Liss har haft väldigt mycket flyt och kommer självklart inte lämna lika stora avtryck nästa säsong, men det är fortfarande en bra forward. Elvenes är lite mer oprövad men har mycket hockey i sig och kan mycket väl få ett genombrott. Men att efter en match säga att han kommer dominera fullständigt nästa säsong känns naivt.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180307 kl 15:22, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180307 kl 15:14

eleganten skrev:Liljewall gjorde 2 mål + 2 ass sin första match. Tycker egentligen varken Liss eller Ludvig bevisat sig ännu, då behöver man väl iaf 2-3 säsonger.
Se på Rensfeldt. Två bra säsonger och en lite hackig.
Precis! Liss och Ludvig har mycket kvar att bevisa.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180307 kl 15:25

Mike och Eleganten Ludvig har inget att bevisa: har man inte fått chansen innan så blir det ju rätt svårt att visa något eller hur?

Sen dissar jag inte Liss utan menar att han är lika bra som Rensfeldt som spelare.
Och om du läst mina inlägg så hade du sett att jag inte bara tar för en match utan det gäller ju dom tre matcherna Ludvig har spelat nu: där han bara blir bättre och bättre för varje match som går för att han får spela mer nu.

Jag menar att Ludvig Elvenes kommer att vara en bättre spelare överlag nästa säsong än vad Liss kommer att vara och kommer att producera i jämnare takt och mer stabilt över hela nästa säsong.
Och dessa kvaliter vill jag påstå att man redan kan se rätt klart och tydligt faktiskt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180307 kl 15:31

En spelare som knappt spelat i SHL har inget att bevisa?
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180307 kl 15:42

Exakt Mike nu har du förstått igen vad jag menade: bra då kan vi gå vidare.

Precis som med Lukas Elvenes och Liss efter deras tre första matcher så var det SHL spelare: där Lukas producerade mindre poäng än Ludvig och där Liss hade producerat två poäng mer än Ludvig.
Men spelmässigt så har dessa tre varit lika bra på dom tre första matcherna men där Lukas hade mer kvalite överlag än Ludvig och Liss.

Men där både Lukas och Liss fick spela mycket mer dom tre första matcherna och även Power play och då chans till mer poäng: matchades rätt flitigt dom tre första matcherna tillskillnad vad Ludvig har fått spela.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180307 kl 17:59

Professorn skrev:Mike och Eleganten Ludvig har inget att bevisa: har man inte fått chansen innan så blir det ju rätt svårt att visa något eller hur?

Aha, få förstår jag vad du menar. Nej i den bemärkelsen har han ingen "revansch" att utkräva eller så.
Han behöver bara leverera i SHL nästa säsong.
Professorn skrev:Jag menar att Ludvig Elvenes kommer att vara en bättre spelare överlag nästa säsong än vad Liss kommer att vara och kommer att producera i jämnare takt och mer stabilt över hela nästa säsong.
Och dessa kvaliter vill jag påstå att man redan kan se rätt klart och tydligt faktiskt.

Jag har faktiskt inte sett mycket av Ludvig under de matcher han spelat, förutom hans killer instinct igår. Tycker inte han stuckit ut. Första matchen tyckte jag till och med han kändes lite i otakt. Jag tycker dock vi bör förlänga, fick gåshud igår när bröderna levererade ihop. Om han forstätter att synas i de kommande matcherna så gör han beslutet enklare för Chris.

Hoppas såklart både Liss och Ludvig lyckas. Tycker nog Liss är lite bättre på att behålla pucken i anfallszon, lite tyngre och avigare. Som så många andra skrivit ska det bli kul att se honom efter en bra sommarträning.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180307 kl 18:10

Håller faktiskt med dig Eleganten

Återgå till "Matchtrådar"