180206 Linköping-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 180206 Linköping-Rögle

Inläggav GrönvitaMike » 180306 kl 21:28

Sjukt glad för Luddes skull! Perfekt tajmad leverans! <3
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180306 kl 21:32

Inget klipp ifrån omklädningsrummet med segersången idag :( ?
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 180306 kl 21:33

qp skrev:
Demon-Willaume skrev:
Demon-Willaume skrev:Fast jag har en känsla av att det blir 3p ikväll. Går väl åt skogen med det eftersom jag skriver det.

Just saying :)

Kan man få lite tips till V75:an på lördag :-) :-) :-)

Tar gärna Eurojackpot-raden också :)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180306 kl 21:40

Nu väcker vi Abbott-ramsan till liv i de resterande matcherna!!! Vilka jävla kungar.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180306 kl 21:41

Congrats Chris & Cam, mission accomplished! Next season - sky is the limit!
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 180306 kl 21:43

GrönvitaMike skrev:Obeskrivligt skönt! Äntligen kan man släppa den här skitsäsongen och njuta för en gångs skull. Mot bättre tider!

Skulle snarare kalla detta för den bästa och häftigaste säsongen på väldigt väldigt länge. Laget spelar bra, föreningen känns stabilare än på länge och Rögle-febern är total. (2017)/18 kommer jag minnas länge
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180306 kl 21:49

HBG_Micke skrev:
qp skrev:
Demon-Willaume skrev:
Just saying :)

Kan man få lite tips till V75:an på lördag :-) :-) :-)

Tar gärna Eurojackpot-raden också :)

Om vi delar :)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180306 kl 21:51

Herr Oberst skrev:
GrönvitaMike skrev:Obeskrivligt skönt! Äntligen kan man släppa den här skitsäsongen och njuta för en gångs skull. Mot bättre tider!

Skulle snarare kalla detta för den bästa och häftigaste säsongen på väldigt väldigt länge. Laget spelar bra, föreningen känns stabilare än på länge och Rögle-febern är total. (2017)/18 kommer jag minnas länge
Häftig andra halva av säsongen absolut. Men för mycket ångest inblandat för att man skulle kunna njuta. Det är först nu som jag personligen kan slappna av och blicka framåt. Har varit inne på det tidigare men Masken och Eldebrink väckte den värsta pessimisten i mig och det tar tid att tränga bort.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180306 kl 21:57

Det var någon som sade att Pogge hade en dålig plockhand? Det så vi ingenting av idag...

Ludvig spelade till sig en kontraktsförlängning, Elvenes x 2 nästa säsong!

Överlag en jävligt stabil insats, de hade bestämt sig för att fixa kontraktet själv utan någon hjälp.

Tack Thuresson! Tack för att du insåg redan efter första matchen där Ross/Hansson var headcoaches efter Eldebrink att det aldrig skulle funka, 1-6 hemma mot Mora och totalt utspelade och kontrakterade Chris och började bearbeta Cam och Växjö.

Den matchen var nog säsongens viktigaste förlust!

Fy fan vad jävla skönt det känns!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180306 kl 22:01

Hahaha en viktig torsk! Trodde aldrig att man skulle skriva det. Tänk om Abbotts hade gått till Mora istället? Hemska tanke.
henkus78

Inläggav henkus78 » 180306 kl 22:07

Flying Farang skrev:Det var någon som sade att Pogge hade en dålig plockhand? Det så vi ingenting av idag...

Ludvig spelade till sig en kontraktsförlängning, Elvenes x 2 nästa säsong!

Överlag en jävligt stabil insats, de hade bestämt sig för att fixa kontraktet själv utan någon hjälp.

Tack Thuresson! Tack för att du insåg redan efter första matchen där Ross/Hansson var headcoaches efter Eldebrink att det aldrig skulle funka, 1-6 hemma mot Mora och totalt utspelade och kontrakterade Chris och började bearbeta Cam och Växjö.

Den matchen var nog säsongens viktigaste förlust!

Fy fan vad jävla skönt det känns!

Nu vet ju Pogge om att alla siktar mot hans plockhandskryss så han är förberedd ;-) . Riktigt bra insats av Pogge och hela laget idag, de kämpade som svin. Tack Abbots för att ni räddade kvar vårt kära Rögle i SHL :-) . Ska man ta in två nya målvakter eller behålla? Sen har man ju Kruse på kontrakt så frågan är hur man gör där? Men nu skiter vi i det och njuter av att vi kommer skörda frukt i framtiden.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180306 kl 22:09

Hade varit najs om Cam testade några junisar på torsdag och lördag.
henkus78

Inläggav henkus78 » 180306 kl 22:14

Horvath har väl inte fått något byte alls så släng in honom, zarwell och Bondesson.
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 180306 kl 22:37

Grattis kära RBK!! Har korkat upp skumpan och firar att vi kan sikta på slutspel nästa år. För första gången realistiskt tack vare Abbotts. Ikväll var Pogge och Elvenes ×2 kungar!! Genidrag nr 2 att plocka hem Ludde från IKO i exakt rätt tid. Vilka passningar och vilka grymma avslut!!! Pogge plockhandske var grym ikväll. Lite statistik från nörden avslutningsvis. Topp fyra SHL senaste 20 omg:
1. Växjö 14 2 4 +27 45 p
2. Frölunda 10 5 5 +9 38 p
3. Rögle 11 3 6 +9 37 p
4. Djurgården 8 6 6 +13 34 p
Vi har potential att kriga om Top 6!! Det har vi bevisat!
In Abbotts we trust! Det ska bli en härlig säsongsavslutning på lördag!!! Tack än en gång grönvita hjältar!!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180306 kl 22:39

Vila Schira. Rädd för att han drar på sig en långtidsskada och missar säsongsinledningen. Skämt åsido. Hoppas de bjuder upp även om de inte har mycket att spela för. CAM ABBOTT CHRIS ABBOTT ska eka i hallen!
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 180306 kl 22:40

Melvin vill jag se igen........
Henrik

Inläggav Henrik » 180306 kl 22:42

Så djävla underbart!

Att man fixade det själva, med en verklig laginsats och så inihelvete häftigt att hemmasönerna, bröderna Elvenes, fick visa upp sin talang och kemi och sätta spiken i kistan. Legendariskt! Målpass ett är bra speluppfattning, andra genialisk. Båda avsluten rappa, tveklösa och kliniska! Vill man spetsa till det lite så kanske Lukas behöver brorsan för att bli noterad för en massa assist, för han är ju inte så förtjust i att avsluta själv.

Tycker vi i lugn och ro ska njuta lite av övrigas bottenstrid, kvalplågor och slutspel ett tag. Luta oss tillbaka lite och suga på denna karamell. Hoppas också att några junisar luftas sista matcherna utan att för den skull störa J20 alltför mycket när nu deras serie också avgörs till helgen och därmed om de får spela om JSM-tecknet eller ej.

Klart vi önskar besked kring nästa års trupp också snart. Men vi får nog chilla lite. Det hör till god ton att man låter de man värvat få spela klart innan man offentliggör övergången. Men nu är iaf förutsättningarna klara för Chris. Bara att försöka förlänga med de han vill och samla på sig nyförvärv så snabbt det går nu, utan att det blir hastverk så klart. Men med tanke på hur mycket som redan verkar vara på gång tror jag inte vi behöver vänta särskilt länge innan truppen till stora delar är satt. Abbotts har helt tydligt långt framskridna planer, vet precis vad de vill, tvekar inte, är ruskigt effektiva och fyllda av energi. Min dröm är att man landar Sjögren, Martinsson och Lilja. Till dem skulle Zaar komplettera fint. Då får vi några riktigt fina hemvändare som förstärker laget. Och bara det skulle borga för en mycket ljus framtid. Sen är det klart att två spetsiga ytterforwards och en kanonmålvakt också måste tas in utifrån. Utifrån det fyller säkert Bengtsson, Leon och Curran på bra. Mest spännande framöver blir väl om Ludvig E verkligen får sitt kontrakt, om man lyckas förlänga med Gagné och hur man gör med Lerg.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180306 kl 22:53

Häääärligt!!!! Fan vad skönt.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180306 kl 23:10

GrönvitaMike skrev:Hahaha en viktig torsk! Trodde aldrig att man skulle skriva det. Tänk om Abbotts hade gått till Mora istället? Hemska tanke.

Varför i helvete skulle du skriva så?? Nu kommer jag att ha mardrömmar inatt..... sjöa, drömbacken, elvenesx2 mm mm i mora... :) :) :)

Allvarligt talat så tror jag drömbacken kommer att dra hit os-forwarden nån gång i höst.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180306 kl 23:19

Vilken match! Vi står upp och spelar hockey som vi ska. Viker inte ner oss. Spelar ett uselt PP vid 5 mot 3 men förövrigt är jag nöjd med det jag såg. Pogge var grym idag. Hoppas han stannar, börjar gilla honom rejält.
Elvenes hinner före Linköpingsbacken in i deras zon och sprätter upp den O_o
Vad i hela fan hände där. Känns så ovant att se sånna kassar.....snälla ge mig mer!!! Och så gör han ett till...
Det här kommer bli hur bra som helst. The future is so bright, I have to wear shades!
Ryfors växer för match. Som han skakade av sig Linköpingsspelare i tredje, med rejäl attityd. Gillas!
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180306 kl 23:30

qp skrev:Ja det är bra att han ska ta ett år till i AS och Oskarshamn och mogna(enl vissa s.k experter). Man ser ju att han inte hänger med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Är det mitt inlägg i den tidigare matchtråden du syftar på nu? I så fall har jag för det första aldrig utgett mig för att vara en expert, snarare tvärtom så är jag väl rätt öppen med att jag inte direkt är enormt insatt i hockeyns speltekniska moment. För det andra så byggde jag mitt argument för en utlåning på att en ledande roll i Oskarshamn är avsevärt mycket bättre än en Sylwander liknande roll i Rögle. Jag utgår från att du håller med om det, eller?

Om Ludvig får spela i kedja med sin bror och en stabil center nästa säsong så är det tveklöst den bästa lösningen för honom, alla kategorier. Om han är bra nog så ska han absolut stanna, det råder det inga tvivel om. Men han är fortfarande ung och utvecklingsbar, och då finns det ingen poäng i att spela honom som en reservforward som är periodvis bänkad alá Sylwander. Då vinner Ludde mer på en utlåning. Men jag vill så klart att han ska få en större roll i Rögle och stanna kvar här i måååånga år framöver.

Så fucking skönt att det är helt färdigt nu. Ska bara njuta av kvalet och slutspelet och sedan väntar en silly season som förhoppningsvis gör en mer hoppfull inför vad som stundar. Nästa säsong ska vi vara både bäst i Skåne och som sämst ta en stabil plats i play in, utan att röra vid bottenträsket eller de två meningslösa platserna. För första gången har vi varit ett riktigt SHL-lag den senaste tiden och det bygger vi vidare på nästa år, med en mycket bättre trupp. Så ser vi fram emot en kemi mellan Ludde och Lucas som får hela Hockeysverige att tappa hakan hela nästa år. :-) :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180306 kl 23:53

fidelis - Ur ett Rögleperspektiv hade ett år till i IKO varit fel. Han har fått en hel säsong i HA och utvecklats. Antingen spelar han i SHL med Rögle nästa säs eller så signar han med IKO. Nu talar ju mycket för att han ikväll spelade till sig ett SHL-kontrakt med Rögle. Nöjd med att ha Elvenesarna på bra kontrakt nästa säs. Lucas kan bli hur bra som helst. Han har spelat och levererat som en etablerad SHL-forward ända sedan han anslöt. Ruggigt imponerad. Om jag inte har fel har han också bäst poängsnitt i laget. Men årets lirare är utan tvekan Schira och Brithen.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180307 kl 00:03, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Bank

Inläggav Bank » 180306 kl 23:56

Efter bortasegern mot KHK efterlyste Eleganten våra åsikter om Ludvig Elevenes framtid hos oss. Bl.a. jag och Fidelis menade, utifrån det vi sett av honom på SHL-nivå, att förlängning men utlåning till allsvenskan vore det bästa för båda parter. Den ende som direkt motsatte sig detta påstående var Maverick. Resten var tysta. Idag levererar Elvenes #25 två fantastiska mål, och gör överlag en mycket bra insats. Direkt efter första perioden var alla eniga - Elvenes #25 måste spela i Rögle nästa säsong. Vissa seglade lite extra på medvinden och passande på att trycka till de som någonsin yttrat något annat. Om han i fortsättningen visar samma klass som idag råder det ingen tvekan om att han är bra SHL-spelare, men jag väljer ändå att vidhålla min tidigare ståndpunkt i frågan. Emellertid hoppas jag innerligt mig ha fel i frågan, och att redan nästa säsong se en ny generation Elvenes-bröder bära RBK till sitt första slutspel på snart tre decennier vore magiskt.

Jag är väl medveten om att detta inlägg kommer bemötas med kommentarer av typ: "snacka inte skit", "klasser bättre än Rensfeldt och Collberg, "sluta trolla" etc.
Användarvisningsbild
Bank

Inläggav Bank » 180306 kl 23:57

@Mike

Vi är överens om lagets två viktigaste spelare den här säsongen.
Användarvisningsbild
Bank

Inläggav Bank » 180306 kl 23:59

@Mike

Menar du att det vore oärligt mot Elvenes #25 att signa för att sedan låna ut?
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 180307 kl 00:01

håller helt med Mike angående de två viktigaste spelarna Brithen o Schira! Skönt att de har kontrakt över nästa!
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180307 kl 00:09

Bank wrote
Den ende som direkt motsatte sig detta påstående var Maverick. Resten var tysta.

Hmm nu har du nog blandat ihop mig med någon annan. Kan inte minnas att jag kommenterat något om Elvenes vara eller icke vara. Kan ha fel men minns inte detta.
Senast redigerad av Maverick 180307 kl 00:10, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180307 kl 00:09

Bank skrev:@Mike

Menar du att det vore oärligt mot Elvenes #25 att signa för att sedan låna ut?
Oärligt kanske är fel ord men jag tycker att året i IKO borde räcka för att man ska kunna ta ett beslut om han håller för SHL så småningom. Att signa och låna ut honom ytterligare ett år vore bara märkligt. Med facit i hand en j-a tur för honom att Matson gick sönder så att han kunde komma hem och visa upp sig från sin bästa sida. Läste att han hade gjort poäng i 8 raka matcher med IKO innan han kallades hem, mao en spelare i form.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180307 kl 00:10

GrönvitaMike skrev:fidelis - Ur ett Rögleperspektiv hade ett år till i IKO varit fel. Han har fått en hel säsong i HA och utvecklats. Antingen spelar han i SHL med Rögle nästa säs eller så signar han med IKO. Nu talar ju mycket för att han ikväll spelade till sig ett SHL-kontrakt med Rögle. Nöjd med att ha Elvenesarna på bra kontrakt nästa säs. Lucas kan bli hur bra som helst. Han har spelat och levererat som en etablerad SHL-forward ända sedan han anslöt. Ruggigt imponerad. Om jag inte har fel har han också bäst poängsnitt i laget. Men årets lirare är utan tvekan Schira och Brithen.

Det tror jag dock att du har chief ;-)

Utan att lägga ner för mycket tid på det hela så borde väl Liss trots tre poänglösa matcher ha ett bättre snitt?

Angående årets spelare är jag enig.

1 : Schira (viktigare än Brithen vågar jag påstå)
2 : Brithén.
3 : Denna var svår men ger den fan till Gagné trots att han missade 13-14 matcher. När han spelar är han guld värd. Matson bubblare.
Användarvisningsbild
Bank

Inläggav Bank » 180307 kl 00:23

Maverick skrev:
Bank wrote
Den ende som direkt motsatte sig detta påstående var Maverick. Resten var tysta.

Hmm nu har du nog blandat ihop mig med någon annan. Kan inte minnas att jag kommenterat något om Elvenes vara eller icke vara. Kan ha fel men minns inte detta.

180304, 20:23. Du hade åsikten innan genombrottsmatchen.

Återgå till "Matchtrådar"