180310 Rögle-Luleå.

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Henrik

Re: 180310 Rögle-Luleå.

Inläggav Henrik » 180311 kl 20:54

Ja vi ska nog inte förstora upp betydelsen av låtarna alltför mycket.
Och bonniga låtar är väl egentligen väldigt passande för en trakt som tillhandahåller årets första potatisar och ofta stinker grisskit lång väg. ;-)
Jag tror dock fler låtalternativ, mer variation och lite oförutsägbarhet i vilken låt som skulle komma härnäst skulle kunna piffa upp.
Det borde definitivt vara fullt möjligt att låta Cotton-Eye-Joe vila ett tag på allmän begäran. ;-)
henkus78

Inläggav henkus78 » 180311 kl 21:03

Det märktes att killen som sköter musiken varit här inne och läst, det va rednex så in i helvete i högtalarna ;). För sjöng AIA sluta spela bonnaband när det kom musik från högtalarna. Jag har själv sen jag flyttade till Malmö inte varit på så många matcher de senaste åren. Men man måste kunna ge konstruktiv kritik men personliga påhopp är ju inget bra. Jag skiter mest i vilket vilken musik som kommer, metal lär jag få lyssna på hemma känns det som ;).
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180311 kl 21:06

mmm...kanske kan bränna en cd skiva med lidda låtar som är fräsigare och skicka på till honom.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180311 kl 21:13

henkus78 skrev:Det märktes att killen som sköter musiken varit här inne och läst, det va rednex så in i helvete i högtalarna ;). För sjöng AIA sluta spela bonnaband när det kom musik från högtalarna. Jag har själv sen jag flyttade till Malmö inte varit på så många matcher de senaste åren. Men man måste kunna ge konstruktiv kritik men personliga påhopp är ju inget bra. Jag skiter mest i vilket vilken musik som kommer, metal lär jag få lyssna på hemma känns det som ;).

Precis ;-) Jag har väldigt svårt å se att någon av polarna skulle säga: Jag vill inte gå på matchen , för det är så dålig musik :-)
Bryr mig inte så där supermycket, ska villigt erkänna att jag var rätt less på Hasses dans å hålligång ett tag, men nu är det bara roligt, speciellt nä laget från stan kommer på besök å alla himlar med ögonen. Vi alla kanske ska skicka önskelåtar istället för att såga, kanske när man minst anar det så spelas nån gammal Black Sabbath goding ;-)
Bengt

Inläggav Bengt » 180311 kl 21:25

sinner skrev:
henkus78 skrev:Det märktes att killen som sköter musiken varit här inne och läst, det va rednex så in i helvete i högtalarna ;). För sjöng AIA sluta spela bonnaband när det kom musik från högtalarna. Jag har själv sen jag flyttade till Malmö inte varit på så många matcher de senaste åren. Men man måste kunna ge konstruktiv kritik men personliga påhopp är ju inget bra. Jag skiter mest i vilket vilken musik som kommer, metal lär jag få lyssna på hemma känns det som ;).

Precis ;-) Jag har väldigt svårt å se att någon av polarna skulle säga: Jag vill inte gå på matchen , för det är så dålig musik :-)
Bryr mig inte så där supermycket, ska villigt erkänna att jag var rätt less på Hasses dans å hålligång ett tag, men nu är det bara roligt, speciellt nä laget från stan kommer på besök å alla himlar med ögonen. Vi alla kanske ska skicka önskelåtar istället för att såga, kanske när man minst anar det så spelas nån gammal Black Sabbath goding ;-)

Mitt förslag för att göra all nöjda med lite mer Metal men ändå behålla den lokal förankringen är att man kör en snutt ca 1 och 54 in i denna lilla trudelutt.
https://www.youtube.com/watch?v=rottZK4nHMI
:-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180311 kl 21:27

Sinner.

Det argumentet "Man kommer för hockeyns skull" bemötte jag i andra tråden.
Men här. Läs igen. Du kanske fattar

Först och främst får jag be om att få tacka för att du tar dig tiden att skriva ett väldigt bra, konstruktivt och tydligt inlägg denna kyliga fredag i mars. Först och främst så är det jättebra att ni omkring klubben är beredda att ta åt er kritik, konstruktiv feedback. Positiv som negativ, det tror jag enbart kan gynna Rögle BK.

Sedermera, jag är tillräckligt intelligent för att veta att det är fullständigt omöjligt att behaga 4000 olika människor som med allra största sannolikhet har olika musiksmak, olika preferenser på alkohol och det ena med det tredje. Man kan inte hitta något som faller alla i smaken det är vi helt överens om.
Det man får göra då det är att försöka hitta något som gynnar ”den stora massan” för låt oss vara ärliga, det är lite det politik handlar om. Två vargar och ett får skall rösta om vad man ska äta till middag 
Jag är exempelvis inte förtjust i hiphop men om jag hade varit det så hade jag haft full respekt för att man INTE väljer att spela musik som 50 Cent eller 2Pac eller vad nu alla dessa artister inom den genren heter. Det attraherar inte den stora massan.

Däremot, på andra hållet. Jag sitter nu. Har blandat en grogg och tittar på Leksand - Timrå. I bakgrunden har jag Spotify, jag hade aldrig för något i världen satt mig ner och satt på ”Dans på Vejbyängar” MEN för mig hör den oklart hemma i Lindab. Det är en låt som är lokalt förankrad, det är en låt som våra äldre besökare uppskattar, det är en låt vars upphovsmakare har starka kopplingar till Rögle BK och det är en låt som funkar helt enkelt. Där har du exempel på musik som jag personligen inte alls lyssnar på men som jag tycker gör sig bra i Lindab.

Låten Cutton Eye Joe spelades första gången när jag gick på Rögle som kanske 9-åring. Jag är snart 30. Vi har alltså i över 20 år till och från spelat en låt vars syfte är att förlöjliga lantisar i USA och rent konkret White Trash populationen i USA. Jag anser det vara mycket märkligt att vi slutar spela låtar som ”Teknikens Under” Wilmer X för att den är ”ur tiden” men att vi fortsätter envisas med en låt som hånar bönder - märkväl samma låt som MIF och Djurgården spelar när en Röglespelare får utvisning. På den nivån är det.

Hasse Andersson eller Jill Jonsson eller dylika låtar som har anknytning till Ängelholm kan leva 20 år, att Rednex har gjort det förstår jag inte. Låten är fruktansvärt lame och det får mig att fara för att nästa steg blir ”Var ska vi sova i natt”. Varför inte spela något av Stellans alster? Han har ju genuina Rögleramsor som är allt annat än bonniga.

Sen måste jag bara flika in till alla som kommer med argumentet ”Du är på Rögle för hockeyn” ja jo, jag kommer ihåg på början av 2000-talet så var det en upplevelse att se Tingsryd,Troja,Mörrum Gois, Olofström för just upplevelsen. Hockeyn var faktiskt inte sprudlande. Men det var kul att se AIA skapa stämning, kul med hets kul med lite allt möjligt. Nu har hockeyn utvecklats och vi har i princip samma publiksiffra.
Rögle har tur som har AIA och fantastiska människor i organisationen, i synnerhet Glenn och Jenny men även alla däromkring som gör ett jävla hästjobb med att dra folk, allt i form av samlingar på glas och grytor till alla goa bortaresor som jag ska börja närvara på nästa år.

Det jag menar är att Rögle har ett ansvar utöver det sportsliga som man kan möta för att attrahera besökare. Exempel är musiken som jag nu kom med lite synpunkter på. En annan synpunkt är att parkeringen kan ordnas bättre. Ölsorterna kan bli fler med mera. Konstruktiva förslag som en klubb mår bra av kan aldrig slå fel.
Rögle tar hutlösa biljetter för att se deras matcher, liksom alla andra hockeylag. Då tycker jag att man ska möta besökarnas förväntningar på alla plan och inte enbart dom sportsliga. Det tror jag hade gynnat klubben, i synnerhet ekonomiskt.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180311 kl 21:27

meget bra förslag, Sinner!

Återgå till "Matchtrådar"