Bussresor

Här skriver vi om innebandyn och olika sammankomster
Användarvisningsbild
Fjellsén

Bussresor

Inläggav Fjellsén » 091025 kl 19:12

Åter igen så tvingas vi ställa in en bussresa till HV, en resa som tillsammans med Frölunda är den kortaste. Varför?
Vi måste nu få reda på vad det är vi gör fel?
Är det priset? Är det intresset? Ska vi ha lägre pris och sämre bussar? Ska vi sluta med bussresor? Vad är felet?

Visst gjorde Rögle en plattmatch igår, men det är ju då laget behöver vårt stöd.

Som ni kanske såg i hallen igår så planerar vi en 20 års fest för AIA under resan till Frölunda den 14 nov. Men samtidigt undrar jag nu om vi verkligen ska försöka att dra ihop något, för om folk bara ska komma när det vankas billiga resor med pubbesök, ja då känns det som att vi lika väl kan strunta i det. Det är trots allt dom vanliga resorna som den på tisdag mot HV hade varit som gör att vi vill och kan göra större satsningar.

För er som undrar så sätter vi priset efter att vi blir minst 35 man på bussarna, och då går vi knappt runt. Därför kan vi inte köra med dryga 20 man varje gång, som vi gjorde till Karlstad. Vi kan säkert sänka priset och då sätta gränsen på kanske 45 man, men då kan vi inte heller köra med 35. Då förstår ni kanske prissättningen.

Hjälp våra reseansvariga att bli bättre, kom med tankar och idéer.
Användarvisningsbild
Fjellsén

Inläggav Fjellsén » 091025 kl 19:33

Om det inte kommer några idéer ser jag det som att vi gör det perfekt redan ;-)
andre

Inläggav andre » 091025 kl 19:42

Väljer att inte kritisera utan ställer istället frågan varför det är så dyrt mot exempelvis Kärnans resor där man kommer t/r till exempelvis borås för 200 spänn. Om det inte går runt - dåliga avtal, inget avtal alls?
Användarvisningsbild
Yr

Inläggav Yr » 091025 kl 19:48

andre skrev:Kärnans resor där man kommer t/r till exempelvis borås för 200 spänn

Visst ingår inte biljetten i det priset? Du får alltså lägga till den summan för att kunna jämföra.
andre

Inläggav andre » 091025 kl 19:52

Yr skrev:
andre skrev:Kärnans resor där man kommer t/r till exempelvis borås för 200 spänn

Visst ingår inte biljetten i det priset? Du får alltså lägga till den summan för att kunna jämföra.

Enda skillnaden är att det är en jävla skillnad mellan Borås-Ängelholm och Jönköping-Ängelholm. Det ingick inte biljett men trots det var ändå resan till Borås 50 spänn billigare än den till Jönköping?

TA DET INTE SOM KRITIK. Jag bara undrar.
Användarvisningsbild
Klippan

Inläggav Klippan » 091025 kl 20:01

Kan nog hålla med andre lite... Det gör ganska stora hål i plånboken om man ska lägga 250 enbart på buss, och därefter 100 för biljett, nån korvajävel och ett antal bir.

Vilka möjligheter finns för att få ner priset?

Finns det något som helst intresse från Rögle (som klubb) att ha med oss på bortamatcher?
Användarvisningsbild
Ivanov

Inläggav Ivanov » 091026 kl 01:36

Kan bara svara för mig själv:

Ja, priset spelar klart in i sammanhanget, tyvärr har man inte en full kappsäck att gräva i, men själv ser jag inte det som det största problemet.
Jag jobbar skift, vilket gör att det är väldigt få resor som inte påverkar mitt jobb, dvs måste ansöka om ledighet.
VET man inte att det kommer gå buss, så är det inte så kul att ha arrangerat med ledigt för att sen avboka.
Och då det som jag sa oftast påverkar jobbet, så försöker man prioritera vad man ska åka på, man har inte hur många semesterdagar som helst att ta ut.

Har trots allt varit med på en del bortamatcher sen jag började följa Rögle slaviskt sen ett par år tillbaks, och det är helt klart bland det roligaste man göra. Fruktansvärt härlig kick att komma till en bortaarena, vara en minoritet i hallen, och sjunga för sitt lag. Det är en förmån att få hänga med, och jag önskar jag hade kunnat anmäla mig på varenda resa.
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 091026 kl 06:50

Enligt mig så är det inte för dyrt.

Håller med Ivanov med de han säger.
Jag jobbar bara natt och det är svårt och få ledigt.
Jag hade gärna hängt med på alla borta resor om jag hade haft pengar och fått ledigt.

Men så tar man ledigt så blir resan inställd.
Jag försöker få med ett antal pers. Personer som inte brukar åka med. Men de kanske alla skulle börja göra.

Tycker Ekberg o Spurs gör ett JÄVLA bra jobb. Keep up the good work.

Sen så förstår jag fjelle åxå. Ekberg och Spurs kanske börjar fundera i dem banorna att vi ska lägga ner resorna.

Men snälla. Gör inte de.

Så kom igen nu folk. anmäl er till Göteborg.
Jag har anmält mig.

nu e de bara 300 till som ska anmäla sig till gbg. Tänk o komma med 6 fulla bussar en lördag till Götet.
Fan det hade varit nice
Användarvisningsbild
Hansen

Inläggav Hansen » 091026 kl 10:27

En liten tanke är ju att man inte ska behöva vara medlem i aia för att få åka med på bussarna jag kan tänka mig (vet inte helt säkert) att många ungdommar skiter i att åka med då det blir väldigt dyrt just första resan då man även behöver betala sin medlems avgift.
Användarvisningsbild
matte_spurs

Inläggav matte_spurs » 091026 kl 10:52

Hansen skrev:En liten tanke är ju att man inte ska behöva vara medlem i aia för att få åka med på bussarna jag kan tänka mig (vet inte helt säkert) att många ungdommar skiter i att åka med då det blir väldigt dyrt just första resan då man även behöver betala sin medlems avgift.

Känns lite taskigt mot våra medlemmar att "ickemedlemmar" ska betala samma pris. Man ska ju tjäna lite på att vara medlem!

Däremot kostar det 100 kr mer för "ickemedlemmar", vilket jag tycker är rimligt.
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 091026 kl 11:14

Antingen är folket:

1. Medgångssupportrar
eller
2. Fattiglappar

Inget fel på priset, och man slipper tänka på att fixa biljett.
Man kan tom dricka pilsner hela vägen dit och hem. Klockrent.

Men jag tror det är mkt snack och lite verkstad på många här inne. Tror att dom som alltid är på matcherna, dom som alltid åker till bortamatcher, dom som alltid kommer med konstruktiva inlägg på forumet. Det är dom som åker bussarna. Resten är utfyllnad.

Eller (och här garderar vi oss) supportrar i exil. Även om jag skulle vilja det så kan jag inte köra 25mil för att hoppa på en buss och när jag är tillbaka i skåne, köra 25 mil norr igen. Det skulle kosta mig mer än att köra bil / tåg / flyg till matchen själv.

Men bussansvariga gör inget fel, och pengarna är inte fel. Det är nog bara tomt snack från många (om intresset) och/eller ointresserade "supportrar" som kan se matchen på tv eller framför dator i kallingar istället.
Användarvisningsbild
Hansen

Inläggav Hansen » 091026 kl 12:58

matte_spurs skrev:
Hansen skrev:En liten tanke är ju att man inte ska behöva vara medlem i aia för att få åka med på bussarna jag kan tänka mig (vet inte helt säkert) att många ungdommar skiter i att åka med då det blir väldigt dyrt just första resan då man även behöver betala sin medlems avgift.

Känns lite taskigt mot våra medlemmar att "ickemedlemmar" ska betala samma pris. Man ska ju tjäna lite på att vara medlem!

Däremot kostar det 100 kr mer för "ickemedlemmar", vilket jag tycker är rimligt.

Så sant men medlemmarna åker ju inte buss så jag tycker inte att dom ska lägga sig i vem som betalar vad...
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 091026 kl 14:19

Hansen skrev:
Så sant men medlemmarna åker ju inte buss så jag tycker inte att dom ska lägga sig i vem som betalar vad...

??? Föreningen aia ordnar bussresor ska vi inte bry oss om våra medlemmar??

Klart där ska vara ett mervärde för våra medlemmar och ett av dom är just billigare bussresor.
Den dag som vi skiter i våra medlemmar till förmån för dom som inte är medlemmar är det mycket hög tid att lägga ner föreningen och samtidigt åker då bussverksamheten. Dom flesta som åker med bussresorna är medlemmar och så kommer det säkert att vara även i framtiden.

Att snacka om att våra respriser är höga är i mina ögon rent Bull vi har sedan år 2002 (utan att ha faktan framför mig) gått bak en 4-5 tusen på resorna då är det medlemmarna som betalat den förlusten. Alltså är vi billigare än självkostnadspriset.

Är det någon som är sugen på att lägga ner jobbet att ordna sponsorer för bussresorna så är AIA:s styrelse beredda på att överväga detta men som sagt det innebär en hel del jobb och även att vi då har en sponsor att ta hänsyn till.
Användarvisningsbild
Hansen

Inläggav Hansen » 091026 kl 18:01

Nu slog Belix ner med den gammla ordförande hammaren, Jag var kanske lite väl frustrerad innan när jag skrev det inlägget och menar inte på något sätt att vi ska skita i medlemmarna.
Men på något sätt så måste man få folket till att åka med på bussarna och då kanske Sven Svensson inte vill åka med pågrund av det extra priset han behöver betala för att bli medlem i AIA en organisation som han kanske inte vill vara med i även fast han älskar rögle, Men som både du och matte säger så kommer det inte till att bli billigare pris för Sven och då får vi helt enkelt gå vidare i ärendet och hitta andra lösningar till problemet.
Användarvisningsbild
matte_spurs

Inläggav matte_spurs » 091026 kl 20:15

Vi har ju faktiskt sänkt priset från 200 extra, till 100 för ickemedlem...
Användarvisningsbild
Hansen

Inläggav Hansen » 091026 kl 20:48

Se där ja det är ju alltid en början. Och då behöver man inte vara medlem längre för att få åka buss eller?

Ett annat sätt som verkar dra folk är ju när ni sätter upp lappar runt om i hallen så att alla ser att det går en buss det verkar ju fungera bra med frölunda resan iallafall...

Jajaa ni har säkert redan tänkt på det mesta i grund och botten så kan nog inte styrelsen göra mycket mer, man kan ju inte tvinga in folk på bussarna...

Återgå till "AIA:s olika aktiviteter"