Matchatmosfären

Här skriver vi om sådant som inte passar i kategorierna ovan men som ändå kan vara läsvärt för en Röglesupporter.
Användarvisningsbild
Reading1

Matchatmosfären

Inläggav Reading1 » 070915 kl 08:31

Rögle-Nyköping 3-1
Positivt:Grabbar, det var lite för lite som var just positivt, men i början av matchen var vi ganska enade, i slutet av matchen vaknade sektion F till, och jag fick berättat för mig att volymen ibland nådde acceptabel nivå från de som ej stod i klacken.
Vi reser oss upp och applåderar AIA nr 10 som reser hem från landet långt ifrån bara för att se premiären och sedan åker tillbaks.
Negativt:Fan vad besviken man är över timingen, vi var som kalvar på grönbete som alla ville mycket men timingen var usel. Vi hade minst 20 klackledare som ville starta just sin ramsa och när detta krockade då blev det pannkaka. Sedan tog rösterna slut med otränade halsar. Fy fan för er 3 (ni vet vilka ni är) som ställde sig i Röglebaren i 2 perioder istället för på läktaren, vi hade ju behövt er där och det vet ni om. Som vanligt så har Rögle bestämt att djävulens påfund: musikspelande är så viktigt vid spelavbrotten att det tar död på eventuella läktarinitiativ. Kan någon svara på vem exakt i ishallen som föredrar musikspelande före klackens sånger, vem????
Summering:Rögle vann den interna inställnings- och prestationsmatchen över AIA
Vårt betyg: 4,5... tyvärr så dras betyget ner kraftigt av att ramsor krockar det är en riktig rysare
Nästa match: 3 bussar till Borås och förhoppningsvis så trimmar vi samman oss så att det blir en enad Rögleklack som piskar fram 3 poäng på onsdag
Övrigt: 3-4 Nyköpingssupportrar som hade klätt sig i dyra fina kläder, satt i Röglepuben med hängande huvuden: "Vi skulle ju inte ha en chans..." åja ni loosade ju bara med 1-3 för det var väl resultatet på ishockeymatchen ni menade va??
Användarvisningsbild
perry2

Klacken i motståndarpressen

Inläggav perry2 » 070915 kl 08:48

Citat från Sörmlands Nyheter
"Rögles sjungande fans på en fruktad kortsida var också på hugget minuterna efter nedsläpp. Minst sagt. "

och
"då Martin Holst fick göra några svettiga räddningar inför den högljudda Rögleklacken bakom honom, "

http://www.sn.se/parser.php?sect1=103&id=120059
Användarvisningsbild
DoZendo

Inläggav DoZendo » 070915 kl 22:09

Tyckte som du skrev att i början av matchen gick det ganska bra, trycket var bra och timingen var ok, dock försvann detta ju längre in på matchen man kom tyvärr.

3-4 Nyköpingssupportrar som hade klätt sig i dyra fina kläder...

7-8 fick jag nog det till, dock så lämnade dom flesta för ett "toalett" besök ganska så snabbt när dessa fick sällskap vid bordet.
Användarvisningsbild
Reading1

Borås-Rögle

Inläggav Reading1 » 070920 kl 11:23

Dagens ljuddämpare: 5,5
Positivt: Måste ju säga att 300 Röglefans en onsdag är för våra mått mätt riktigt bra. Viljan var god hos en hel del. Vår tredje period var vår bästa och visade att vi aldrig ger oss, det betalades med 2 fina poäng.
Negativt: Osynkat som en fredagsmatch, ljudisoleringen i hallen var en riktig rysare, det hade varit mer eko om mattchen spelats utomhus än denna rysararena. Sedan finns det en del andra småsaker siom kunde varit mycket bättre.
Summering: Jag tycker att vi vann interna matchen, inte för att vi var så lysande men Rögle måste kunna prestera bättre. En del spelare t.o.m mycket bättre...
Nästa match: Sundsvall på söndag och tack vare bonuspoängen så ligger vi före kräken från söder, så ska det vara även efter söndagens match och då behöver vi ditt 100 procentiga stöd. Varje match är en cup-match om Rögle ska nå kvalserien, glöm inte detta...
Övrigt:Det var länge sedan som jag såg så många stiliga grabbar...bland Röglefansen..
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Sundsvall 3-2

Inläggav Reading1 » 070923 kl 20:25

Dagens sågning: 2,5
Positivt: Dom 5-6 sånger/ramsor som drogs var klockrena när det gäller enighet, inget mumlande eller ramsor som krockar denna gång.[
Negativt: Jag vill aldrig, och jag menar aldrig höra någon på stan som påstår att dom är Rögle-hardcore och att livet med Rögle betyder mest när man sedan inte orkar åka ut till ishallen för att stötta Rögle till 3 poäng. Shame on you!!!!!!!
Publiksiffran usel och engagemanget likaså...
Summering: Oavgjort i interna matchen, alltså lika uselt på båda fronter. Vi skiter inte i poängen som vi har men vi längtar efter ett spel som för närvarande inte finns. Linjer i spelet saknas och viljan från flertalet saknas, dags att agera Piva!! Vi mår dåligt på läktaren när det knappt funnits ett anfall med idè bakom så här långt...
Nästa match: Vi hoppas att Rögle får visst stöd mot Nybro annars är nästa match mot AIK och vi förväntar att samtliga Röglefans samlas på stamhaket innan och att vi tar oss i kragen och sjunger så väggarna bågnar.
Övrigt: Om man skeppar över spelare från andra sidan atlanten så förväntar man att ishockey är viktigt för vederbörande. För inte kommer man väl hela vägen hit för att jaga svenska brudar och sedan vara för trött när det gäller match.....
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-AIK

Inläggav Reading1 » 070929 kl 07:10

Dagens siffra: 6,0
Positivt: Bra engagemang. Stundtals hyfsad volym. Högra sitt får godkänt. Många som gjorde sitt bästa. Tack, OE för att du gav oss chansen...sedan kunde vi kanske inte leva upp till början av 90-talets nivå.
Negativt: Ibland blev det lite av "Ack, ack, ack...fylleklack...". Vi saknade en del ansikten. Sedan är det ju så att när en sång håller på att dö ut så behöver man inte försöka hålla liv i den till varje pris...
Summering: Jag och många med mig har varit hårda i kritiken mot spelarna, det står vi för...men igår gjorde ni en härlig arbetsinsats, vi är stolta över er och ni vann interna inställningsmatchen mot oss trots att vi var dopade. Starkt jobbat Rögle!
Nästa match: Bofors hemma..och när vi nu har full pott på hemmaplan då ska vi jävlar fortsätta på den inslagna vägen. Som vanligt gäller att samtliga i hallen har inställningen att stötta Rögle till 3 nya poäng.
Övrigt: Jag har sett folk komma och gå i den aktiva skaran av Röglefans i 25 år, ibland smärtar det att människor lämnar den aktiva delen av stödet...För övrigt är det lätt att glömma att vi bor i Sverige för här "slutar" man ju vara aktiv supporter när man är över 25 år...Walk on...
OE

Inläggav OE » 070929 kl 19:12

Jag tycker att det var riktigt klassiskt, aggressivt och intensivt tryck i hela första perioden! Mycket bra, helt klart 90-talsklass!!

Sedan mattades det av lite i andra och tredje, kanske på grund av veckodagen. Men det var ytterst korta sekvenser som det var tyst. I stort sett hela matchen rullade olika ramsor.

Nästa gång det är en onsdagsmatch (fredag=fest, söndag=gäsp och inget fel i något av delarna) så tror jag att 90-talstrycket kommer att återupplevas i hela matchen.
Och mot Löven på fredag om 2 veckor tror jag att det blir ytterligare ett snäpp bättre än mot AIK till o med!

Bra jobbat allihopa! Det är såhär det ska vara!

PS: ÄNTLIGEN kördes "Ge mig ett R...." i rätt takt och med rätt känsla. Bara det är värt en extra eloge!
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Bofors

Inläggav Reading1 » 071007 kl 20:26

Kvällens kattslakt: 4,0
Positivt: Vi ödslade inte mer energi än som behövdes, hade Rögle legat illa till så hade vi nog tagit tag i grejer. Yänk ändå att så få kan få till halvhyfsad volym...
Negativt: Alla som snackar så jävla mycket innan säsongen men som knappt syns när det väl är matchdag. Liksom alla som bor i NV-Skåne som är inne och skriver här på forumet och åter igen:Var är dom sedan när det är match? Vi må vara världsmästare i att snacka om vår förträfflighet men vi ligger snart på nedflyttningsplats i ligan: Internetsupportrar.
Summering: Åter igen visar Rögle upp en helt annan inställning än vad vi på ståplats gör, solklar vinst för Rögle i den interna matchen.
Nästa match: Björklöven hemma på en fredag och vi kommer att komma igen med dunder och brak, jo jag kommer att vara på plats också, precis som alla andra matcher...
Övrigt: Hörde hur en kille gick och rappade lite på hemvägen, måste återges:
"Jag sitter där vid datorn, med nya kläder, idag är det för varmt, vilket väder...
Skippar idag, den gråa betongen, och stödet till laget med Rögle-sången...
Vill hellre va hemma, och titta på TV, och skriva nån rad på mitt grönvita CV..
3 matcher jag såg och "kalla" mig trogen, sen insåg jag att... det inte var moget....

En toppboy för mig, är killen som står, och sjunger för Rögle från topp till tå..
Den killen för mig, är värd all respekt, för han e grön/vit, och med i vår sekt.
Vi älskar, vi hatar, av hela vårt hjärta...så sitt där och läs och begrunda din smärta
Att du gjort valet, att inte va me`, att glädjas och sörja gör ej mig så sne`
För hjärta i Rögle, är något man föds med, när dagen den gryr vi slutit vårt led
Användarvisningsbild
Fjellsén

Inläggav Fjellsén » 071008 kl 09:26

Tänk vad folk kan prata.......
Jag älskar mitt Rögle, jag är meddlem i AIA, vi är bäst i Sverige m.m Vi kan inte leva på gamla meriter, det är dock det vi gör.
Visst när väl alla är på plats, när det är stormatcher, då är vi starka och mäktiga. Men man blir inte Sveriges bästa klack genom att vara bra på stormatcher. Det är på matcher som Rögle-Bofors en söndag i oktober som det kommer fram vilka som verkligen brinner för Rögle.
Visst kan man få förhinder, visst kan man missa en match, men att som vissa gör, skriva och prata om hur mycket man längtar till hockeysäsongen och sen tröttna efter ett par matcher, det är för mig inget annat än BULLSHIT, innan säsongen kändes det som att vi va en bra kärna, det är inte för sent än men det käns just nu som att vi tappar folk varje match.
Dessutom är det ju inte så att våra grönvita grabbar förlorar och ligger nästsist eller något. Då hade jag kunnat förstå att en söndagsmatch mot Bofors hade varit lite avslagen, nä det är ju faktiskt så att vi ligger trea i tabellen och bara förlorat en match.........Än är det inte för sent, men det krävs skärpning av alla..............
Kom igen nu alla........nu tar vi tag i detta........På fredag möter vi ett klassiskt löven och om knappt två veckor har vi ett slag som vi inte FÅR förlora............
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 071008 kl 22:50

Finns många frågor o svar i detta ämne, säkert.
Matcherna har kanske inte varit de ballaste. Det har inte riktigt börjat för vissa känns det som... Märkligt kanske.
Många generationer och en hel del olika grupper och inställningar. DET måste sammansvetsas!
Vissa måste kanske kliva fram mer.... Bjuda in och vara öppnare för dessa "nya" yngre generationer.. Ngt att ta tag i ! Stå mer TILLSAMMANS inte i en grupp där o en där. ALLA ska vi göra det. Ngt vi tjatat tillräckligt om.
Vad vet jag. :-(
Vissa har andra prio. Brud, jobb etc... Andra har blivit gamla o trötta.
Vissa ger järnet och somliga svarar DÅ med att inte lyssna eller bry sej. -Jaså, det var han som startade den, då skiter jag i det om mina vänner bredvid skiter i det:)
Men när man närmare tänker på det är vi ganska heta när det väl gäller tror jag:)
Men i mångas önskan borde det vara så alltid. Jag vet...

Bara ngn fundering inte sagt att det är så :-(

Ses på fredag Fjelle. Jag ska sjunga för mitt lag.
HÖR PÅ FJELLSÉN. DAX ATT GE JÄRNET.
På lördag ska vi kunna skriva om hur vi gjorde det.
Kom igen !
Användarvisningsbild
Reading1

Inläggav Reading1 » 071009 kl 12:28

Intressanta tankar du har Stellan...jag är nyfiken på vad du tycker i de olika frågeställningarna som du har.
Här kommer mina funderingar kring dina tankar:
Inte tillräckligt balla matcher
Då flertalet här på forumet har skrivit av sig under hela sommaren vilken hockeyabstinens man har så borde man inte vara trött på den abstinensen redan efter 1-3 hemmamatcher. Då bör man nog inte använda ordet abstinens. Dessutom så är Rögle duktigt nederlagstippade denna säsong, vilket betyder att varje match är viktig och varje match handlar om 3 poäng.
Olika grupper och inställningar:
Ja, vi har väldigt olika inställningar till ramsor/sånger etc. Personligen värnar jag om den klassiska inställningen som har funnits i många år där vi inspireras av internationella Fotbollsläktaren, engelska hymner och irländska folktoner. Jag är inte inspirerad av Junibackens Madicken, eller andra sånger hämtade från barnkammaren. Vi supportrar kan ha olika syn på detta, nu har jag talat om vad jag tycker...
Öppna mot nya generationer: Ja, vi som samlas på t.ex Nick`s brukar samtala med varandra, såväl lite färskare som äldre supportrar, och nya ansikten är alltid välkomna när man bär samma passion för det grönvita laget
Vi står ej tillsammans:
Helt riktigt, här händer det att gamla trotjänare i klacken finner nya intressanta platser att bevittna ishockey ifrån. Tråkigt men det är ett eget val man gör.
Andra prioriteringar:
Så kommer livet bland supportrar alltid att gestalta sig, och lite tråkningar blir det ju allt, men full respekt till dom som har tröttnat...
Vissa ger järnet vid sånger, andra bryr sig inte...:
Ett problem som ibland uppstår, och har alltid gjort...
Det man kan begära dock är att den som ska starta en ramsa/sång gör det med beslutsamhet och hög röst, annars blir det just pannkaka av allt.
Nu har jag givit min syn på funderingar som finns. När det gäller splittringar inom gruppen så är jag kanske inte säker på att denna splittring blir mindre för att man startar upp ytterligare ett forum, men det kanske visar sig att du har rätt i detta, AIAStellan.
Nu vill jag veta dina synpunkter och för den delen även andras, för så här kan vi fan inte ha det.
Det jag vet är dock att vi ska ner till Malmö 19/10 såväl ung som gammal och fullkomligt krossa plastklacken.
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Björklöven

Inläggav Reading1 » 071013 kl 09:01

Dagens ärliga betyg: 6,5
Positivt: Vi gjorde den bästa läktarprestationen så här långt under denna säsong. Vi eldade på bra från första nersläpp. Andra perioden var också vår bästa "andraperiod" så här långt. Nu hade vi åter många starka röster tillbaks på ståplats, precis som det ska vara.
Negativt: Skönssången: "Vi ska vinna...vinna denna matchen..." ja den är helt okej men vinna här på läktaren blir ju egentligen humor på stor nivå..mmmm kan vara lite tveksam. Sedan är ju sången: "Vi ska till malmö på fredag...helt rätt tajmad och spelarna gillade nog vad dom hörde..men vi borde stå många många fler och skönsjunga denna sång.
Summering: Rögle öppnade i rasande tempo precis som vi, sedan bevakade man ledningen på ett smart sätt. Eftersom lagets inställning ändå var så pass bra (lätt att bli lite "stor" efter 7-1 mot Almtuna) så slöt matchen oavgjort, men visst vann vi på stilpoäng.
Nästa match: Oskarshamn borta och Rögle får förmodligen begränsat stöd. Malmö på tur sedan och känslorna kokar redan. Det finns ingen ishockeymatch som väcker sådana känslor i Sverige. Ni som är från norr och tror att Löven och Skellefteå är hetast ni har ingen aning om hur adrenalinet sprutar när vi ska möta Sveriges Chelsea och då pratar vi definitivt inte om supportrarna. Morotsjuice, bedtime vid 20.00 hela veckan, omega 3. På Fredag befinner sig Sveriges mest högljudda och skönsjungande ishockeyklack i Malmö. Ge oss en seger Rögle...vi behöver den mer än någonsin.
Övrigt: Som sagt, glöm inte Omega 3, boys...
Användarvisningsbild
Reading1

If Malmö Redhawks-Rögle

Inläggav Reading1 » 071020 kl 09:51

Vi e bäst: 7,5...
Positivt: Vår tredje period är riktigt jävla bra, dessutom stod vi ju inte overksamma i de två första heller precis. Hur bra är det inte att se 60-åriga gubbar klappa med och en del sjunger till och med i Bobo xxxxxxx Percy i xxxxx, det var fan gamalt fint brittiskt stuk på det. Precis som vi alltid önskar att spelarnas tröjor ska vara svettiga efter match så ska våra röster vara tänjda till bristningsgränsen. Tack Matte-Spurs och Nemo för att ni tog tag i taktpinnen, det kan alltid behövas när vi är så pass många och vi vägrar och kommer alltid att vägra trumma...
Negativt:Shit att behöva leta negativa saker en sådan här härlig morgon, men vi skulle haft exakt 1,5 öl mindre i oss i genomsnitt...då hade vår tajming varit snäppet bättre, cheers boys ;-)
Summering:Killar...nu ska jag göra er besvikna, men jag är nostalgiskt lagd: Rögle vann den interna inställningsmatchen och jag skiter i vad ni säger, vi var jävligt bra, kanske lika bra som spelarna på isen men jag måste bara få ge Rögle segern...
Övrigt:Jag säger öppet från hjärtat: Ordningsmakten i Malmö är överlägset de dummaste jag någonsin träffat på. Åter igen hade man bestämt att någon skulle statueras som exempel och inte få se den sköna historiska segern. Frågan är bara hur ni kom fram till valet: Slog ni tärning? Blundande ni och pekade på någon bland de 700 som var där? Sedan kan vi tala om guljackorna också...Visitationen gränsade till vad som kan räknas som sexuella trakasserier. Det är sista gången jag tillåter någon stå och ta mig på snorren i 10 sekunder...och sedan fråga vad jag stoppat in där ;-)
För er övriga ute i landet kan jag också meddela att telefonen och e-mejlen gått varm från malmöhåll hela veckan om vad och hur man Skulle attackera Röglesupportrar. Man skulle attackera oss i Danmark, vid tågstationen, efter första periodpausen, pildammsparken efter matchen..ja, listan kan göras lång.
Ni är Sveriges största wankers
Nästa match:Hammarby hemma på onsdag och jag önskar full närvaro för vidare hyllningar, och matchen efter en sådan här urladdning kan alltid vara knepig, full fokus grabbar och vi ska säkra 3 nya sköna poäng.
Användarvisningsbild
Patrik

Re: If Malmö Redhawks-Rögle

Inläggav Patrik » 071020 kl 17:16

Reading1 skrev:Åter igen hade man bestämt att någon skulle statueras som exempel och inte få se den sköna historiska segern. Frågan är bara hur ni kom fram till valet: Slog ni tärning?
---
Visitationen gränsade till vad som kan räknas som sexuella trakasserier.

Valet var helt ofattbart. Fattar fortfarande inte var denna person gjorde för ont.
---
Ja i efterhand är jag minst sagt förbaskad på att två finniga 19-åriga killar klämde min 15-åriga dotter precis överallt.
Hade man bara varit lite mer på alerten så hade jag krävt att hon skulle visiteras av en kvinnlig vakt, men jag trodde att det fanns lite vett i skallen på packet.
Användarvisningsbild
Patrik

Inläggav Patrik » 071020 kl 17:24

Reading1 skrev:Negativt:Shit att behöva leta negativa saker en sådan här härlig morgon, men vi skulle haft exakt 1,5 öl mindre i oss i genomsnitt...då hade vår tajming varit snäppet bättre, cheers boys ;-)

Det är som sagt svårt att vara negativ en sådan här match, men visst är det problem med ett gäng överförfriskade som står och skrålar en helt annan ramsa än resten av klacken - och det i flera minuter!
En annan grej är att handklappningar på varenda ramsa gör att tempot speedas upp något enormt.
Men som sagt: Idag är vi lyckliga!
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 071024 kl 09:56

Patrik skrev:Ja i efterhand är jag minst sagt förbaskad på att två finniga 19-åriga killar klämde min 15-åriga dotter precis överallt.
Hade man bara varit lite mer på alerten så hade jag krävt att hon skulle visiteras av en kvinnlig vakt, men jag trodde att det fanns lite vett i skallen på packet.

Får de göra det? Enligt lag får t. ex manliga flygplatskontrollanter ej handsöka kvinnfolk.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 071024 kl 10:35

Patrik skrev:Ja i efterhand är jag minst sagt förbaskad på att två finniga 19-åriga killar klämde min 15-åriga dotter precis överallt.
Det hade du - dessvärre - inte kunna kräva, eftersom den visitation som Polisen genomförde var en skyddsvisitation. Hade det däremot varit tal om en kroppsvisitation eller kroppsbesiktning hade hade Polisen varit tvungen att låta en kvinnlig tjänsteman utföra denna, utan krav eller anmodan från dig.

En skyddsvisitation, som det var tal om här, har som enda syfte att finna farliga föremål och får inte göras mer omfattande än vad situationen kräver. "Visitatören" har endast rätt att känna utanpå kläder och i fickor, samt avlägsna föremål som kan bedömas medföra risk för den visiterades eller andras hälsa och säkerhet. Till och med du och jag har rätt att skyddsvisitera personer i vissa situationer, t ex om vi skulle få för oss att genomföra ett envarsgripande.

Du kan naturligtvis anmäla de visiterande polismännen, och det du möjligen har att gå på är att de i så fall gjort visitationen mer omfattande än vad situationen krävde, dvs visiterat "lite extra". Tyvärr är det nog ganska lönlöst eftersom de visiterande poliserna garanterat kommer att hålla varandra bakom ryggen - i sann gammal kollegial snut-anda 'a la Sveriges Rövhål! Jag har all förståelse för din vrede! Har själv en dotter på 16...

Mvh,

"Hr före detta skyddsvaktsinstruktör"
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 071024 kl 10:43

Det var inte polis som utförde visitationen utan publikvärdar
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 071024 kl 10:49

Belix: Vilket understryker att det var en skyddsvisitation det var frågan om. Den får, som jag tidigare skrivit, genomföras av vem som helst, till och med av dig och mig.
Användarvisningsbild
Kvasten
Kontakt:

Inläggav Kvasten » 071024 kl 11:23

Om det hadde varit i Borås, så hadde vi gjerne blitt visitert... ellerhur Fumlar'n ;-)
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 071024 kl 11:32

Kvasten: Absolut! Hon hade gärna fått kroppsbesiktiga mig. Länge och långsamt, hehe! Jag kan iofs alltid ringa och höra med Mathias om han kan skicka sin söta kollega att möta oss, t ex i Karlstad, då vi drar till Boforsmatchen. What say?
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Hammarby

Inläggav Reading1 » 071025 kl 07:57

Dagens gäääääääspning: 3,0 (av 10)
Positivt: Tja, en del hjältar som befann sig i Malmö i Fredags orkade också släpa kroppen till ishallen igår. Början av matchen luftades en del strupar. Sången: "Ni har ert A-lag på läktarn..."-riktat till Bajen- var väl okej sett ur ett humoristiskt perspektiv.
Negativt: I 2 perioder står vi i princip helt tysta=icke godkänt, men fy fan vad "bensinen" tog slut snabbt efter urladdningen mot Malmö senast. Jag kan nästan tycka att det är negativt att spelarna tackar oss efter matchen, en sådan usel insats som vi gjorde så förtjänar vi inte ens en höjd klubba mot oss...
Interna matchen: Jo, den vann Laget knappt över oss..
Övrigt: Vi har inte sympatier för något annat lag i vår serie, heller inte sympatier för några andra fans, men vi ger ändå en eloge till de 17 Bajarna på plats som håller igång i princip hela matchen, även om de kommer från Blomstermåla, Kyrkbyn, Sjöbo, Klippan etc. Vi kan också boosta ert självförtroende med att säga att vi hörde er mycket mer i hallen än vi hörde Miffa-publiken i Fredags....
Nästa match: Hemma mot VIK Hockey, och då vet vi alla att vi måste göra vårt yttersta på läktaren för att Rögle ska kunna bärga hem 3 nya poäng.
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Västerås

Inläggav Reading1 » 071101 kl 11:10

Dagens oslagbara: ...ja, då tänker jag på kombinationen vårt stöd och Rögles vinnarvilja: 7,0..och ja, det var väldigt snällt...
Positivt: Vår tredjeperiod. Vi var faktiskt ganska många som gav järnet matchen igenom. Som onsdagsmatch räknat så gjorde ju "sektion F" bra ifrån sig.
Negativt: Fan, jag har ju missat något väsentligt i mina tidigarer analyser och trott att uppspeedade ramsor och sånger berodde på för stort alkoholintag. Så är inte fallet, utan det beror på andra faktorer.
Interna matchen: Fan vad jämnt det var, det får bli oavgjort igen i den interna inställningsmatchen.
Övrigt: Hoppas ingen kände sig utanför vid samlingen på pub innan matchen. Lite svårt att få plats alla kring samma bord med 4-6 sittplatser.
Nästa match: Söndag mot Växjö, matchen lockar inga gigantiska skaror men nog blir vi ca 200-250 grönvita där uppe och då vinner vi läktarmatchen förkrossande, hoppas Rögle kan krossa Växjö på isen också...
Användarvisningsbild
Polka

YES!

Inläggav Polka » 071101 kl 12:55

Belix skrev:Det var inte polis som utförde visitationen utan publikvärdar
Jag anmäler mej härmed att genomföra skyddsvisitation på Miffona som kommer till oss, OBS det kommer att räcka med att jag gör det det blir bara Pörssy, Låttsa och mrmadhawk. Här ska klämmas!
Användarvisningsbild
Kvasten
Kontakt:

Inläggav Kvasten » 071101 kl 22:30

Tar upp tråden från Västeråsmatchen her...

Vi som bor i exil, er inte på varje hemmamatch. Jeg vet at kritikken ikke er ment mot oss.( Håper det i alle fall), men de få gångerna jeg har vært i ladan de seneste årene så har det ikke vært samme trykk som det en gång var.

Det er pga, som tidligere sagt, at ungar står där uppe och att kärnan har blivit mindre(av ulike orsaker).

Låt nu detta med storleken vara en sak, men att småungar är där... hallååå. Här måste det tas ett snakk med matchvärdarna och RBK om hur vi vil ha det på vår plats.

Ang såkallade försångare... Om det inte går att få "synken" tilbake, så kjøper jag det. Vi utser et par st. som vi andra føljer. Om nån annan børjar så sjunger vi inte. Problemet blir väl då att det är några som inte känner seg mottagna i gänget igjen...

Bygg en liten platta som dessa försångare kan stå på över spelaringången, så ser alla den som står där...

Provade nu att få en konstruktiv vinkel på detta istället för at det skal bli pajkastning, men det är vel alltid någon som känner seg trampad på ;-)

"Alla i kilt i KS"
Användarvisningsbild
yokobay
Kontakt:

Inläggav yokobay » 071101 kl 22:49

Jag är ju lika mycket som Nemo, Fjellsén och Reading i fel tråd och skriver, men matchen igår var en sån match där RBK verkligen ska kunna känna AIA´s stöd och lyfta sig ytterligare nåt snäpp genom vår sång och vår inställning från läktaren. Jag är själv j*vligt nytt ansikte i detta sammanhang, men jag vill stötta RBK i allmänhet och AIA i synnerhet under matcherna, därför har jag tagit steget fullt ut att dels bli medlem, men dessutom ta mig ända upp till kärnan av AIA´s fans, nämligen ovanför spelaringången.

Jag kan garantera er alla som vill sjunga och vill göra rätt för sig som fans, det är inga farliga pojkar som finns där uppe, förutom Nemo då..=).

Jag har sett en del live matcher genom åren, men den matchen vi och RBK genomförde i Malmö var ta mej fan det absolut bästa jag vart med om. Vi stod som ett enat lag, AIA, på läktaren och jag e ganska säker på att vårat stöd i den matchen hjälpte till att tippa bägaren på rätt håll....

Det är den stämningen vi ska kunna leverera i ALLA matcher och framförallt i VÅR hall. Jag hörde spridda röster igår om hur "Nisse" i speakerbåset hanterade musikanläggningen, d.v.s satte igång den i speluppehållen och jag vill bara säga att om alla i AIA tar i o sjunger, så får vi en musikfri Ishall... E det inte det vi alla vill?

Sist vill jag tacka grabbarna för en underbar match igår och jag e så glad att jag hann flytta klart så jag kom dit....
Användarvisningsbild
Fjellsén

Inläggav Fjellsén » 071101 kl 23:11

Plats finns det alltid för dem som vill sjunga och stötta Rögle. Visa bara att ni vill höras så ordnar vi plats. Ta ett steg åt höger och förklara snällt men bestämt för småglinen och småbrudarna att där finns andra ställen att stå och fnittra på............så finns där ännu mer plats åt dem som vill. Dock är jag rädd för att det som skrivs här och att många av dom som skriver här snackar och skriver mer än dom skriker............Kan säga att för mig personligen har jag hellre ett gott tryck på läktaren än ett livligt forum m.m.
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 071102 kl 01:41

Sitter alltid på l8 o kan inte själv påverka men i tredje tycker
jag nog fan att det var bra tryck på klacken.

Helt godkänt ++ från där jag sitter.
Däremot skämdes jag lite å AIA:s vägnar mot hammarby.
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Borås

Inläggav Reading1 » 071114 kl 22:13

Dagens blyryggsäck: 6,0 utifrån förutsättningarna
Positivt: Vi gjorde allt som vi kunde, vi som var där....Tyvärr förlorade inte Rögle enbart på att domaren, men "Har Malmö köpt dig?..."var ändå klockren när den usla domaren var som uslast.
Negativt: Grabbar, var höll ni hus?? Har ni tagit semester redan och kalkylerar med att Rögle redan är klara för kvalserien i vår?? Jag blev glad av att se många trogna supportrar idag, men lika besviken att se de som saknades...
Interna matchen: Den kan ju bara sluta på ett sätt...alltså Rögle ville säkert en del...men hur fan har man tränat under uppehållet, det såg ut som Rögle åkte omkring med 20 kilo bly på ryggen, skulle gärna vilja veta...
Övrigt: Tillsammans vi segrar, tillsammans vi faller...det oroar mig att se supportrar som går och flinar efter en grönvit förlust, hur tänker man då??
Nästa match: Egentligen Nybro hemma nästa onsdag och plötsligt så fattar kanske alla att det inte finns givna poäng på förhand och tar sig till hallen för att stödja Rögle till 3 poäng. Dock ska Sundsvall på bortaplan klaras av först, och då det är TV-match så samlas ett stort antal "Rögle-hjärtan", möjligtvis med undantag av altmesitern som missat fler hemmamatcher denna säsongen än vad jag gjort på 14 år, på Nick`s, och vi vill se ett Rögle med piggare ben och tanke än vad som var fallet nu mot Borås.
Användarvisningsbild
yokobay
Kontakt:

Re: Rögle-Borås

Inläggav yokobay » 071114 kl 22:35

Reading1 skrev:Övrigt: Tillsammans vi segrar, tillsammans vi faller...det oroar mig att se supportrar som går och flinar efter en grönvit förlust, hur tänker man då??

Detta är precis vad jag satt o funderade på i bilen hem. Hur kan man lämna ladan med ett flin på läpparna när laget man älskar precis har gjort en riktig plattmatch och förlorat?
Det är väl bara de som kallar sig medgångssupportrar som klarar det...=)
Jag själv är en sån som speglar resultatet av matchen i mitt humör, nästan t. o. m dagen efter.....

Återgå till "Off Topic"