Matchatmosfären

Här skriver vi om sådant som inte passar i kategorierna ovan men som ändå kan vara läsvärt för en Röglesupporter.
Användarvisningsbild
Ivanov

Inläggav Ivanov » 081105 kl 00:22

RoyalAIA skrev:Ett förslag! Kan inte någon [.....] dirigera lite

Det är nog den rätta lösningen. Fjellsén eller Punisher vet väl alla vilka det är, nån av er kan ju försöka styra upp det :-)
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 081105 kl 00:25

Det är klart att folk behöver direktion men det skulle vara smidigare om man dirigerar INNAN de kommit ner i smeten på stå.
Större chans att man verkligen FÅR dem att flytta sig/gå rätt då.
Användarvisningsbild
RoyalAIA

Inläggav RoyalAIA » 081105 kl 00:31

Helt klart! Men ska man vara där innan de flesta på stå har kommit får man nästan komma när dörrarna öppnas och de flesta "profilerna" eller de som tar tag i saker och ting kommer väll 5-10 minuter innan match snart.

Vi får försöka ge det ett försök nästa match (om vi nu ska använda denna metoden) tycker jag, går det inte 20 minuter innan match så tar vi de när dörrarna öppnas. Om någon vill komma så tidigt.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 081105 kl 00:35

Det bästa hade varit om man kunde få publikvärdarna att göra det, de är ju där tidigt.
Då kan man trycka på att det kommer fyllas på bättre på stå då det kommer en massa trevligt folk rätt sent som sagt som ska ned på högra stå och lämnar de på vänstra med hyfsat i sammanhanget gott om plats.

En jämnare fördelning. Kanske bara blir 10pers/kvm i klacken... :-)
Användarvisningsbild
Ivanov

Inläggav Ivanov » 081105 kl 00:52

Homer Jay skrev:Kanske bara blir 10pers/kvm i klacken... :-)

Ska jag behöva ha 9st på mina axlar? Blir jobbigt i 3 perioder, och vissa kommer nog se ganska dåligt.. ;-)

Nåja, skämt åsido. Hade varit bra om vi hade kommit fram till en bra gemensam lösning på detta till nästa match. Ganska länge dit *snyft*
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 081105 kl 13:41

Som ja sagt innan. Det bästa är att dela av läktaren till aia. vid högra sitt. För så länge vi/ni inte står samlade så kommer de fortsätta som de gör. Kan inte styrelsen i aia snacka med Rögle om detta??. För som någon skrev så står där äldre folk typ 60-80 år bland aia. som inte gör mkt för att lufta Strupen. Det är även så bland dem yngre. Kanske om vi spärrar av så bara aias medlemar kan stå tillsammans. eller vi som sjunger står samlade. för det ger ett jävla bra tryck när vi väl e samlade.

Va säger styrelsen om detta förslaget???...

Mvh Pekka
Användarvisningsbild
moddo

Inläggav moddo » 081105 kl 15:41

Jag ser hellre att vi sprider ut oss lite så att klacken kan växa sig större. Visst, jag ser en del äldre i klacken som är helt ute o cyklar samt lite för många bahnhofbrudar PUNKT. Men om alla aia:are trycker ihop sig längst upp till höger så är det nog många som står lite längre bort som inte vågar sjunga med. Blir lite hif-effekt. Som vi har det nu så har vi ju 2 sektioner kan man säga; "lavinen" uppe till höger om målet, och sen ett gäng uppe till vänster om målet som är grymma och ofta startar ramsor.

Tror detta är ganska viktigt eftersom det inte finns tillräckligt många hardcore AIA för att skapa ordentligt tryck. "sjungergrannensjungerjagfenomenet" är väldigt tydligt på vår läktare. ALLTSÅ lite spridning tror jag är nödvändigt men även en del silning.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 081105 kl 16:40

Har intervjuvat Hinke lite om bl a situationen som diskuteras ovan.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 081105 kl 21:33

Jag kan hålla med Moddo lite.
Spridningen ger på ett sätt en bättre och en större klack. Förra säsongen var det inte mycket sång på "vänstra stå". Nu är det betydligt bättre.

Så kanske får man ta det onda med det goda.
Hoppa och studsa vidare så flyttar ju folk sig till slut. Vem vill stå med sådana "tokar"? :-)
Den som fortsätter längst vinner helt enkelt.

Det var ett av dagens I-landsproblem, det andra är snus på stolarna.
Som behandlas i annan tråd.
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-HV/71

Inläggav Reading1 » 081116 kl 10:55

Dagens trötter: 4,5
Positivt: Innan match, och delar av första perioden var klart godkända. "Masse" på ståplats med god vilja och energi var ju lite kul. Lite cred till alla yngre som med god energi och vilja kommer mer och mer till sin rätt.
Negativt: Andra perioden var verkligen värdelös från vår sida. Orken var inte bra, och flera (Inklusive mig själv) orkade inte ens trängas "in the bulls eye" i tredje perioden, men vi tar nya tag. Kollade in kropps-språket, och de tomma blickarna som jag såg hos många säger mig följande "shit..nu går det utför, nu får Rögle det tufft". Följdaktligen så verkar det som att vi befinner oss i en kollektiv chocksituation. Nu är det bara att så snabbt som möjligt tvätta bort alla negativa tankar och ge järnet igen...

Interna matchen: Krampaktigt både på läktaren och på planen, så det blir oavgjort.
Övrigt: Nästa gång tar vi båten killar...
Nästa match: Upp på tå, och nu ska det sjungas så väggarna skallrar mot Djurgården...faktiskt dålig koll på matcherna fram till detta möte. 10-1 allt gick rätt....får vi be om en upprepning...
slagskottet

Inläggav slagskottet » 081118 kl 11:31

Står på vänstra stå i stort sett varje varje match och tycker att alla ni i klacken gör ett utomordentligt jobb. Men jag skulle vilja se fler försök av klacken att få igång oss på vänstra stå. Finns en hel del av oss som står där som gärna sjunger med. Högra sitt har tidigare gjort ett gott jobb men det känns som det avtagit denna säsong. Nu när varje match mer eller mindre e fullsatt så tror jag att vänstra stå kan hjälpa till att öka stämningen ännu mer.
Gréen

Inläggav Gréen » 081123 kl 20:17

Vad är det då som hindrar dig från att sjunga?
Det är väl ett av våra problem?! Att folk inte vågar sjunga fast dom vill, att grannen kanske tittar konstigt på dom eller?
Varför?
Vi behöver all hjälp vi kan få.

Sen en tanke som malt i mitt huvud, ni snackar ju hela tiden om att samla klacken.
Jag står längst ut till höger (där det brukade vara fullt ös innan) nu är "kärnan" mer rakt bakom målet och det gör att det blir en ficka mellan oss med en himla massa fågelholkar och då blir det svårare att hålla trycket uppe.

Varför inte ramla tillbaka ovanför spelargången och sen sprider vi oss så långt åt vänster som vi behöver.
Det måste vara lättare att samla oss om vi har ett räcke på ena sidan, då får vi bara dönickar att knuffa åt ett håll!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 081127 kl 23:35

Reading1! Styr upp tråden...kämpa, kämpa! :-)
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Södertälje

Inläggav Reading1 » 081205 kl 12:38

Dagens bensinstopp: 4,5
Positivt: Kan ju gärna inte klaga på de som kommer till vardagslunken och verkligen föröker få igång publiken, och gör sitt bästa...Bröderna Abbott mår nog ganska bra av växelsången Chris...Cam...
Negativt: Vi saknar många personer på ståplats. Som vanligt står det massor av unga blondiner som inte har för avsikt att stödja Rögle. En stor majoritet av de på ståplats som var med på noterna i börja av säsongen har fått soppatorsk.
Interna matchen: Märkligt att vi synkar Rögle så väl. Allt för få gjorde sitt bästa i klackhänseende, och hur var det då i Rögle..jo, same shit. Ändå fick Rögle med sig en poäng, vi fick inga pluspoäng då det var bland de sämsta insatserna för säsongen från vår sida, så märkligt nog vann Rögle den interna matchen.
Övrigt: Vi ser alla fram mot en samlad enad klack mot Färjestad där vi åter ska känna hur viktigt det är att vi lyfter fram laget till 3 nya poäng. Fan, det duger inte att börja ett maratonlopp som en sprinter, för att sedan tröttna efter halva loppet. Så skulle man kunna sammanfatta oss fans, och nu får vi fan skärpa oss.
Nästa match: Färjestad hemma på Måndag, och kommer ni till Nick`s innan matchen så kommer Ljunggren (den äldre) att berätta om hans erfarenheter som ballistik-expert. Han kommer att berätta hur man rostar kaffe, smakar på det och spottar ut det, allt enligt det kaffetema som onekligen uppstår när man möter sådana lag som Färjestad. Det ryktas om att ståplatspubben öppnar på Måndag och varför inte prova pumparna redan då. Känslan är god och här kommer att diktas upp nya sånger under säsongen.
See you girls...
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Färjestad, 8/12

Inläggav Reading1 » 081209 kl 20:37

Dagens kaffesump": 6,5
Positivt: Nu visade vi utan tvekan en jäkla god inställning, och vi ville verkligen bära fram Rögle. Många som tog ett stort ansvar, och det fanns t.o.m lite variation på sångerna. Högra sitt hojtade till några gånger.
Negativt: Tja, va ska man säga när man ser personer som ställer sig mitt i smeten för att bara ser besvärade ut av sångerna.
Interna matchen: Klockren seger för publiken, och nu måste spelarna bjuda till lite mer, om man vill ha vårt stöd...jaja, det där säger jag bara som hot, då vi alltid kommer att vara ett gäng som ser det som ett hedersuppdrag att aldrig ge upp.
Övrigt: Att man nu kan fukta strupen, hjälper nog till att skapa en klarare och renare stämning
Nästa match: Linköping hemma på Lördag och kommer vi inte med en sjujäkla inställning här så är det dags att gå i pension. Träffar ni Ljunggren den äldre innan match så be honom berätta om hur det var att jobba som lejontämjare på dyrehavsparken i Köpenhamn på 80-talet...
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Linköping

Inläggav Reading1 » 081215 kl 21:50

Dagens "Panic in the streets of...": 6,75
Positivt: Boys det fanns mycket positivt. Vi var en bra kärna, sittplats hjälpte till bra, och i större delen av matchen så lät det bra. Hyfsat bra laddning också...
Negativt: Usch vad vi viker ner oss mentalt när Linköping gör 5-5, "same old story" tänkte nog många, och förskräckta av att förlora samtliga poäng så stod vi där med nervösa blickar.
Interna matchen: Upphämtningen från Rögle visar bra med stake, och vi saknade det fullt ut. Segern till Rögle
Övrigt: Smällare och tvåpinnsflaggor på läktaren. Jag trodde ett tag att jag befann mig på Fotboll i Turkiet istället. Man vet att man börjar bli gammal när man inte fattar dessa grejer. Rögle visar gott gry igen, och vi får en välbehövlig vila. Nu börjar upploppet boys och vi ska fan inte vika ner oss
Nästa match: Djurgården borta, och det ger alla goda vibbar. Luleå hemma någon dag senare och träffar ni Ljunggren (den äldre) på lokal innan så be honom berätta historien om när han var på skidsemester och satte sig på fel håll på scootern, varefter han stöp i backen med näsan före, när scootern drog igång i 100 knyck...
Ljunggren

Inläggav Ljunggren » 081216 kl 07:18

Reading1 > Vill du med dina passningar låta påskina att jag är mytoman?
Användarvisningsbild
Reading1

Inläggav Reading1 » 081216 kl 07:26

Ljunggren skrev:Reading1 > Vill du med dina passningar låta påskina att jag är mytoman?

Nä..bara att du varit med om jäkligt bisarra saker
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Luleå

Inläggav Reading1 » 081230 kl 14:04

Dagens "hammare": 6,5
Positivt: Att få höra hela försnacket, om att nu jävlar ska vi piska fram dom...nu får vi inte ge upp...Gott att höra, för med en massa matcher utan seger så är vi dom sista som lämnar skeppet. Tycker nog att tändningen var bra från början.
Negativt: Jo, det har skrivits om att det var stentyst sista 3 minuterna. Bara jag som hade problem med rösten vid det laget?? Nog kan fler hjälpa till med att stödja Rögle på ett högljutt sett. Vi kunde kanske tagit i några procent ytterligare. Vi efterlyser fler klockrena sånger som inte tar 200 år att lära ut till den stora massan.
Interna matchen: Den vann Rögle, för helvete killar, det var väl serieledaren som kom på besök, och det är helt ointressant hur dåligt dom spelade. Vi tog 3 poäng och man måste vara en kverulant av stora mått för att se något negativt i detta.
Nästa match: Timrå hemma på Lördag, och då får vi lite go lördagsstämning i hallen. Dessutom en ny viktig match, så det finns inte tid för att bli bekväm. Kommer ni till lokal innan matchen så träffar ni säkerligen inte på Ljunggren (den äldre)..synd för annars hade vi kunnat fråga honom om han betecknar sig själv som öst-dansk eller nordvästskånsk....
Övrigt: Vi fortsätter att få besök från diverse fankretsar runt om i världen. Denna gång var det besök från Oxford av alla ställen på jorden, och killen verkade nöjd med besöket. Dock hade några hårda dagar satt spår i honom och med följande ord summerade han sina intryck: Lovely game, and a great atmosphere...3 days with hard drinking is really..hmm hard. I though we could drink in England but you are far more harddrinkers than I thought...Skål på dig
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Timrå

Inläggav Reading1 » 090105 kl 10:26

Dagens "Stooolta Rögle": 7,0
Positivt: Bra laddning från många håll, och ett stort engagemang under hela matchen, även vid 0-2 underläge. Extra plus till dom som numera startar sånger med tajming och precision (det är annars ett utvecklingsområde hos oss)
Negativt: När jag tittade mig omkring på ståplats så slås jag ändå av tanken hur bra mycket bättre vi skulle kunna låta. Den svenska återhållsamheten verkar ibland nästla sig in i vår heta gryta, och vi får inte riktigt ut max av vad vi borde få. Hade våra spelare gått in med inställningen "äsch, jag ger bara 80 % idag, för jag är lite seg, och orkar inte att ge järnet", ja då hade vi inte varit glada. Vi har mer att ge boys!!
Interna matchen: Det får bli oavgjort. Rögle gör en härlig upphämtning, men vi gav inte heller upp...
Övrigt: Fler danskar än svenskar på Nicks innan matchen. Känns något pinsamt.
Nästa match: Redan ikväll möter vi HV/71, och det finns alla förutsättningar för att vi ska höja oss ytterligare något snäpp. Nu ska hallen koka över, och HV ska skita i byxorna, så fram med adrenalinet boys!! Om ni kommer till Nicks innan matchen så kan Ljunggren (den äldre) berätta mer om hur havet "öppnade sig" en gång för länge sedan i Smålands Jerusalem. Nu kör vi så det ryker!!
Användarvisningsbild
moddo

Inläggav moddo » 090105 kl 14:14

Måste bara säga att du skriver riktigt underhållande och bra.
Har bara lusläst denna tråden lite innan och kollat betygen men nu drog jag igenom hela tråden från början till slut.
Skönt engagemang och go humor plus klockrena analyser.

RESPEKT :)
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-HV/71

Inläggav Reading1 » 090106 kl 21:19

Dagens "Härliga Video": 7,5
Positivt: Vad har hänt killar? Idag tog vi tag i det på direkten, och visade bra energi och engagemang. Ljudnivån första 4-5 minuterna var ljuvlig. Som man sa på TV: Vi är grymt enögda här nere, och det ska vi fortsätta med.
Negativt: Tajmingen i sångerna kunde vid vissa tillfällen varit bättre. För er som ska se om matchen. Kolla in 10.30 i sista perioden när vi är mitt uppe i en sång, som klart hörs i TV, då får dj:n en tokidè att istället spela Bryan Adams: Summer of 69. Det är fan i mig rött kort på sådant, och en lång avstängning. Eller finns det en bra motivation till att man gör på detta sättet. Ska vi ha Bryan Adams i högtalarna istället för en klack?? Tycker frågan ska föras vidare till våra spelare.
Summering: Sorry, Rögle. Som lag vann vi över er idag. Go seger ni tog till , men vi hade få svackor en i en lagom berusad ishall.
Övrigt: 48 spänn för en stor stark, då ska det inte vara 5 centimeter upp till toppen av plastmuggen, då ska det vara en riktigt full mugg.
Nästa match: Linköping borta...och jävlar vad gott det hade varit med 3 nya...
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 090107 kl 06:47

Utan att vara alltför kritisk mot vårt orakel så glöm inte att vi möter Modo innan Linkpink
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Frölunda

Inläggav Reading1 » 090117 kl 11:51

Dagens tomahawk: 6,25
Positivt: Det lossnade allt lite i andra och tredje perioden, och då fick vi en sådan där "mysig" stämning när till och med folk i de svindyra logerna klappade med i skönsången. Att vi verkligen fick sjunga 1-2, 1-2-3,1-2-3-4...5-0, jag dedikerar detta till Mattespurs. Högra sitt var ju faktiskt lite vakna denna gången. Sedan får vi inte glömma det mest positiva, och det är att se vilken enorm glädje Rögle ger oss. De som inte förstår passionen i att göra sitt lag till det heligaste som finns, missar en viktig del av livet...thats it.
Negativt: Första perioden tycker jag är riktigt svag av oss, klart att det sänker betyget. Sångrepetoaren var denna torsdag något begränsad. "xxxxx är vår idol...tycker kanske att det går inflation i denna sång, men å andra sidan så är ju alla sånger som knäcker motståndarna riktigt bra :-)
Interna matchen: Killar, det ska vara vi som tänder laget inte tvärt om, och det blir en solklar seger till laget Rögle BK
Övrigt: Jag ska försöka ge mig på en form av citering från Martin Strbak "Vilka härliga fans vi har, hoppas att klubben förstår vilket värde dom har för oss spelare". O, ja Martin, klubben gillar oss så det nästan knakar i spinellen.
Nästa match: Skellefteå en lördag, och en av få klubbar som man har viss sympati för. Vem glömmer när Rögle gav segern till Skellefteå på Malmös bekostnad.... Nu är det ny match och när pucken släpps så hatar vi norrbaggarna lika mycket som alla andra lag. Vi ses på lokal innan matchen, och nu är vi inne på spurten= inte läge för att hålla sig borta. Träffar ni på Mattespurs innan matchen så bjud honom på något varmt att dricka, det såg jäkligt kallt ut där du befann dig för ett tag sedan....
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Re: Rögle-Frölunda

Inläggav bakomfumlare » 090117 kl 12:42

Reading1 skrev:...och när pucken släpps så hatar vi norrbaggarna...

Vafan har vi nu gjort?? ;)
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Skellefteå

Inläggav Reading1 » 090128 kl 08:55

Lördagens "Its never too late": 5,0
Positivt: Att det finns ett gäng som man alltid ser göra sitt bästa och som har gröna ådror i blodet...gott jobbat!
Negativt: Volym-mässigt var det inte bra. Personligen lämnade jag "hörnan" efter en period, p.g.a halsfluss och feber..Mitt val att göra det, då jag anser att jag inte vill ta upp en klackplats om man inte kan öppna käften och bidraga till atmosfär..mitt val ja....
Interna matchen: Det smärtar mig att säga, men Rögle jobbade på hyfsat bra, vi var sämre än normalt en lördag eftermiddag....Rögle vann interna matchen
Övrigt: Den som ger upp nu är en riktig "wanker"
Nästa match: Djurgården hemma, och när nu hockey-Sverige, andra fans, experter och gnälliga röglefans ger upp så står vi som aldrig ger upp mer enade än någonsin. För att citera en replik från någon svensk tv-serie. Nu ska vi stoppa upp en sig-sauer i arslet på alla som räknat ut Rögle, och visa hur den grönvita mentaliteten vinner....Träffar ni Stålle innan matchen så fråga honom inte om den inställda skidresan....
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Djurgården

Inläggav Reading1 » 090131 kl 07:39

Torsdagens "Sing fat lady sing" 5,5
Positivt: Klart att vi måste leta positiva grejer, men som vanligt får dom cred som är värda det. Finns goa människor som kör för full hals även om de närmaste 7 grannarna inte gör det. Nya välkomstsången om Rosa var klockren, och inspirerad från den läktarkultur som föddes en gång för länge sedan..tack AIA Flyttfirma! Högra sitt får godkänt, varken mer eller mindre...
Negativt: Tagna av stundens allvar?? Trötta?? Eller är det bara status att stå i klackhörnan för det är "häftigt". utan att vilja höja rösten??
Summering:Jodå, Rögle vann interna inställningsmatchen igen, trots att det bara blev en poäng. Nu måste det vara sista gången som Rögle vinner över oss men ändå inte vinner matchen på isen...
Övrigt: Upp med hakan för helvete boys, skit i att forumet är fullt med domedagsprofetier...det finns massor av religiösa sekter som har förutspått jordens undergång i hundratals år, och dom människorna är fortfarande existerande, inget att bry sig om....för vi säger som vi alltid har sagt...eller sjungit "We`ll support you ever more"
Nästa match:
Redan om några timmar så ska vi ta emot Södertälje med varma servetter. Högra sitt....Är ni män eller möss?? Kom igen och visa var skåpet ska stå idag..så bärgar vi 3 poäng...dessutom så väntar vi in rätt tajming för profilen Janne B att starta ramsan vi alla längtar efter att ta....
Ljunggren

Re: Rögle-Djurgården

Inläggav Ljunggren » 090131 kl 08:18

Reading1 skrev:...dessutom så väntar vi in rätt tajming för profilen Janne B att starta ramsan vi alla längtar efter att ta....

Sorry...Janne B ska på barnkalas...
Användarvisningsbild
AIAnr10

Re: Rögle-Djurgården

Inläggav AIAnr10 » 090131 kl 09:31

Ljunggren skrev:
Reading1 skrev:...dessutom så väntar vi in rätt tajming för profilen Janne B att starta ramsan vi alla längtar efter att ta....

Sorry...Janne B ska på barnkalas...

Och du är väl på plats när det är så här viktigt???
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 090131 kl 11:05

Tack Reading1.
Det är detta vi älskar, den brittiska stilen.
Jag kanske tar steget över till er idag och kör "Hark now hear".
http://se.youtube.com/watch?v=LpWyg8qsrco

Alla vet
Att RBK
Har Sveriges bästa fans
Vi sjunger högt och våran sång
Finns ingen annanstans

Återgå till "Off Topic"