Matchatmosfären

Här skriver vi om sådant som inte passar i kategorierna ovan men som ändå kan vara läsvärt för en Röglesupporter.
Användarvisningsbild
Reading1

Västerås-Rögle

Inläggav Reading1 » 071229 kl 15:35

Dagens dubbel: 6,5
Positivt: Det skrålades på ganska bra under större delar av matchen. Vi är Sveriges mest passionerade supporters som lever med i matcherna på ett speglande vis, och som alltid så är vi långt ifrån att behöva trumma, megafon eller annat sattyg för att få en synkroniserad klack.
Negativt: ...okej, denna gång saknades lite av synkroniseringen, men det berodde nog på den stora kvanititeten öl som hade slunkit ner i hos Rögleboys-strupar. Negativt är också att behöva stå ut med en dunkande trumma, där trumslagaren var sällsynt i otakt,...fy fan när ska vi få slippa detta på bortaplan. Synd också att vi drabbades av många avhopp, kort innan resa
Interna matchen: Rögle spelade rejält stabilt och var mer stabila på skridskona än de flesta Röglesupporters var på fötterna denna afton, men att vi ändå sluter upp i stora skaror relativt långt hemifrån och klart vinner matchen på läktaren...ja, jag vill ge oss den interna segern, mycket knappt...
Övrigt: Sällsynt kul resa och arrangemang, bara hoppas att vi kan göra om det...Alltid kul att se Boddingtons på "fat" när man gästar "för-puben". XXXXXX rullar skinn i Västerås...ja, den här gången blev det inget, men det kommer säkert nya tillfällen, men glöm inte att vi åkte till Västerås för att titta på ishockey och inte för att jaga brudar....
Nästa match: Nu måste vi plocka fram all form av vilja boys. Vet att det säkert är segt imorgon då festandet för en hel del fortsatte under lördagen, men vi får aldrig förlora läktarmatchen mot en pajasklack som Växjös...fram med adrenalinet, killar. Hoppas på stor samling innan match på Saloon, som är stället för dagen....
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Växjö

Inläggav Reading1 » 071230 kl 20:18

Dagens"Är det match idag igen?": 5,0
Positivt: Att människor som var med i Västerås så snabbt återhämtade sig var en stor överraskning, även om det var ett visst manfall. Tja, några ramsor körde vi väl...
Negativt: Vi ska inte låta motståndarfansen få låta i vår ishall, inte bra grabbar, även om matchen för Växjö-fansen är ungefär som ett Fa-cup möte där vi är...låt oss säga Tottenham..och Växjö är Yeovil. När vi går på ishockey så gör vi det för att stödja Rögle...Växjö för att dom möter Rögle...skit samman vi skulle gjort mycket bättre ifrån oss.
Interna matchen: Inte ens Pehr Claesson kan invända mot att vi vann interna matchen.
Övrigt: Det kanske ska vara slut med att spelarna kommer in på isen efter en skön bortavinst, matchen efter detta har hänt brukar inte vara bra, så vi måste verkligen fundera på om vi ska hylla laget som världsmästare då dom tagit 3 poäng i en maratonserie....
Nästa match: Ahh, va fan, grabbar nu firar vi nyår så ses vi utvilade och fina den 9/1....
Användarvisningsbild
yokobay
Kontakt:

Inläggav yokobay » 071230 kl 20:24

Som vanligt Reading slår du huvudet på spiken... ännu en mycket bra recension...

Gott Nytt Hockeyår
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Nyköping

Inläggav Reading1 » 080110 kl 09:20

Dagens: What difference does it make: 3,0
Positivt: Rögle har ett enormt stöd, inte minst från sittplats som alla betalade biljett, men även de som inte orkade sig ut till hallen, genom att de samtliga var engagerade framför text-tv istället, man kan ju stödja Rögle på så många olika sätt....
Negativt: Den lilla klick på ståplats som med röster och handklappningar försökte få igång laget i tredje perioden. Vem tror ni att ni är?? Tror ni att ni är mer Röglesupporters än andra?. Era små klena röster skulle varit mycket bättre. Jag har fan betalat för att få underhållning av ståplatspubliken, och nu ska jag begära pengarna tillbaks...
Inställningsmatchen: Jo, den slöt oavgjort
Övrigt: Tack ni engagerade supporters...ni vet vilka ni är...
Nästa match: Borås borta och en stackars buss går troligen till knalleland på söndag.
Användarvisningsbild
mickebus810
Kontakt:

Inläggav mickebus810 » 080110 kl 12:54

Jag stod mitt i "klacken" igår 9/1 stundtals visste jag inte om det var hockey eller tennis för det var totalt dött,så enormt tryck var det inte ialla fall.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080110 kl 16:23

Klacken sjöng bara värt namnet efter 3-2 målet...
Ungefär som klacken från moraltanternas stad. Ståplats är rätt tom många matcher....
Ljunggren

Inläggav Ljunggren » 080111 kl 07:28

Det är ju skitbra att både Mickebus och Perry noterat att det var tyst på ståplats. Jag drar av detta slutsatsen att ni själv befann er i hallen för att kunna konstatera detta.
Den självklara frågan blir då: Varför i helvet hjälper ni inte till själva, istället för att gnälla över era solkiga tangentbord?
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080111 kl 07:43

Ljunggren skrev:Det är ju skitbra att både Mickebus och Perry noterat att det var tyst på ståplats. Jag drar av detta slutsatsen att ni själv befann er i hallen för att kunna konstatera detta.
Den självklara frågan blir då: Varför i helvet hjälper ni inte till själva, istället för att gnälla över era solkiga tangentbord?

Där jag sitter på högra, var det även tyst till nätmaskskandalen...

Kritiken får vi alla ta åt oss av.
Användarvisningsbild
mickebus810
Kontakt:

Inläggav mickebus810 » 080111 kl 08:45

de var inte som jag skulle gnälla,jag bara undrade vad som har hänt.
Användarvisningsbild
yokobay
Kontakt:

Inläggav yokobay » 080111 kl 08:59

Jag håller med Reading1 om att matchatmosfären var helt kass mot Nyköping, men istället för att gnälla och klaga på oss som verkligen försöker skapa en stämning och ett bra drag på läktaren så kan väl ni som anser er höra till den gruppen trycka ihop er i hörnet vid staketet till sittplats istället för att stå utspridda på hela läktaren. Om alla som gnäller över saknaden av sång och tryck här inne på forumet ställer sig i vänstra hörnet på ståplats och hjälper till att sjunga så kommer det garanterat att bli betydligt mycket bättre.

Snälla, sluta klaga framför era tangentbord, kom istället och hjälp till att skapa den stämningen och det tryck som vi kan skapa i ladan.

ps. Reading1 - Jag gillade ironin och bitterheten i din senaste recension av matchatmosfären. ds.
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Sundsvall

Inläggav Reading1 » 080116 kl 10:00

Dagens "Rainy night in Ängelholm...": 3,0
Positivt: Jag , kommer till det längre ner..men det kändes som vi hade varit beredda att lyfta Rögle om dom inte själv hade gjort det.....
Negativt: Det var väl inte jordens atmosfär i hallen...
Interna matchen: 8 mål framåt, svajigt bakåt, men grabbar 8 mål framåt...Rögle vann interna matchen.
Övrigt: Här kommer lite amatörmässig poesi: "Det är en regnig dag i Januari, Rögle spelar sin... tja, ibland känns det som 250:e matchen för säsongen. Motståndet heter Sundsvall..ett lag som inte väcker en enda känsla i hela kroppen. Instinktivt vill man stanna hemma, kolla på film, käka en oxfilè, egentligen allt annat än att bli blöt av regnet på väg till ishallen för att sedan stå i en ishall och frysa 3 perioder, där man vet att vi inte kommer att kunna mobilisera någon kraft för att gunga, hoppa och sjunga på läktaren. Man vet att stämningen kommer att vara ganska risig. Väl ute i ishallen träffar man på fler med trött blick och som förmodligen haft samma tankar som mig själv. Man tar de tunga stegen upp på den gamla slitna betongläktaren och finner de välkända ansiktena som "alltid" är där. Artigt applåderar vi Rögle och kör ett försök att visa Rögle vårt hjärta och vårt stöd. Vi tittar på varandra och alla tänker, jaså är det upp till oss få att visa Rögle vårt ljudliga stöd. Målen trillar in med jämna mellanrum, och låt bara Rögle vinna tänker man, så att inte hela onsdagen blir blytung, där man måste försvara sitt lag för alla de som aldrig sätter sin fot i ishallen men som alltid vaknar till när Rögle har förlorat med de uppiggande orden: "Dom ramlar nog ner...."
Rögle vinner matchen med 8-5, ut i det strilande regnet...då en polare konstaterar, fan detta är ishockey. Ja säger jag "Detta är ishockey, Rögle och livet....Att komma när det vankas derby eller stormatcher är inte livet...det är dom små trista matcherna, där man helst gjort något annat som gör att man är en del av något fullt ut. Ett stort jävla andningshål i vardagen, där den sämsta av matcher ändå lockar 1700 andra själar som väl tänker ungefär på samma sätt. "Jag skulle varit någon annanstans idag, men kan inte undvara att åka till hallen, svära lite över vad man gör där, och träffa andra lika stora dårar...Det är fan poesi, det är Rögle och det är L-I-V-E-T.
Nästa match: AIK hemma 25/1, och första steget mot det mål vi alla har: Kvalserien, vi ses då old mates....
ecklesiastikministern

Inläggav ecklesiastikministern » 080116 kl 11:05

Det var förbanne mej det finaste jag har hört sen jag konfirmerades!
Användarvisningsbild
yokobay
Kontakt:

Tårögd...

Inläggav yokobay » 080116 kl 11:11

Reading1, du borde bli hobbypoet på allvar... De där var riktigt bra och fyndigt skrivet, tror nånstans att du lyckades beskriva den känslan som de flesta av oss har så här under "serielunken".

Keep up the good work!
Användarvisningsbild
Reading1

Re: Rögle-Sundsvall

Inläggav Reading1 » 080116 kl 15:57

[ Nästa match: AIK hemma 25/1, och första steget mot det mål vi alla har: Kvalserien, vi ses då old mates....[/quote]

23/1 var det nog ja....
Användarvisningsbild
yokobay
Kontakt:

Inläggav yokobay » 080116 kl 16:24

Antar att du fortfarande e rörd av dina egna ord... ;-)
Användarvisningsbild
Reading1

Inläggav Reading1 » 080116 kl 17:17

hehe..naj,,jag bedriver ingen självonxxi.... ;-)
Användarvisningsbild
Ivanov

Inläggav Ivanov » 080123 kl 23:13

Tycker man märker rätt tydliga paralleller mellan stämning på läktaren och vinster för Rögle.
Det har ju varit begravningsstämning på läktaren i många matcher, då har det blivit förlust. Idag mot AIK så fanns det åtminstone lite vilja att höras redan från första nedsläpp. Det märks på spelarna. Definitivt.

Känn er viktiga för Rögle när ni går på match!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080124 kl 00:56

Långt ifrån toppform på den kanten.
Användarvisningsbild
Ivanov

Inläggav Ivanov » 080124 kl 06:30

ogilthorpe skrev:Långt ifrån toppform på den kanten.

Håller med, men jag skrev att VILJAN verkade finnas där. Och vilja märks ner på isen. Alldeles övertygad om det.

Klart vi kan bättre..
Användarvisningsbild
Reading1

Inläggav Reading1 » 080124 kl 08:14

ogilthorpe skrev:Långt ifrån toppform på den kanten.

Ja, verkligen...du får lägga dig i träning, Ogilthorpe...För du är väl inte en sådan som sitter och håller käften själv för att sedan kritisera dom som försöker bidraga....
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-AIK

Inläggav Reading1 » 080124 kl 08:30

Dagens "upp, upp...upp, upp..vi går dit...: 4,0
Positivt: Dagens bästa måste varit när "högra sitt" och ståplats livligt applåderar den spelare som tog fighten och tröttnade på att AIK-spelarna blev griniga. Öga för öga....
Negativt: Sluta gnäll på dom som står där och försöker ge lite stöd till Rögle, titta er själv i speglen och se om ni är nöjda med det stöd som ni själva ger...Det finns onekligen utvecklingsområden inom supporterleden, kanske ska vårt forum mer handla om supporterfrågor än vilka strumpor spelarna har på sig, vilka 100 nyförvärv Rögle ska inhandla, och tusen andra frågor som verkar engagera vår publik, allt utom just supoporterfrågor och stämningen i hallen. Har man nu synpunkter på detta så är det dags att komma med konstruktiva idèer, och sluta sitt och gnäll om ni inte själv bidrager.
Interna matchen: Solklar seger till Rögle i inställningsmatchen...
Övrigt: När man anländer till ishallen så får man se en 25 meter lång kö, och tror för en stund att det blir mycket folk på matchen...då glömde jag att man har ett hypermodernt biljettsystem som innebär att folk köper biljetten hema vid datorn, men sedan tar det evigheter innan man har scannat in streck-koden. Hur fan blir det när det blir fullsatt i hallen??? Nä, öppna upp för försöljning ute i butikerna igen...
Nästa match: Bofors hemma nästa onsdag. In med Angell så att vi kan få lite tändning bland alla tysta, och de som inte kommer över huvudtaget....
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080124 kl 09:12

Högra sittplats där jag sitter verkar ha tappat sångrösten. Speletr mellan klacken o högra har inte hörts sen innan jul.
Användarvisningsbild
yokobay
Kontakt:

Inläggav yokobay » 080124 kl 10:05

Jag tycker att det märktes i vissa tillfällen igår att det är en del folk som av olika anledningar åter kommit tillbaka till läktaren. Det fattades en hel del av de mest kända ansiktena även igår, men viljan att skapa en stämning fanns betydligt mer igår än t.ex matchen mot sundsvall.

Håller med Reading1 att det bästa med AIK matchen igår måste ha varit att Linus Persson fick höra att vi ansåg honom ha gjort rätt som tröttnade på Gnagarnas trams... Bra gjort Linus!

Håller med Perry2 om att "leken" eller samspelet med Högra sitt har vart saknat sen innan jul och det tycker jag är synd, det får vi ordna mot Bofors.

Stå Upp för Rögle! (som Linus Persson)
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Bofors

Inläggav Reading1 » 080131 kl 08:11

Dagens "Whats wrong with this picture?": 3,0

Positivt: Med dagens utveckling bland Röglefans, så finns det anledning att uppmärksamma en del trogna och de som försöker: Höganäs-maffian, Ekberg, Marcus, RoyalAIA (tror jag), "Bröderna", Fjellsèn, Helsingborgspolarna Björn & Co., Pommer m.fl - tack för att ni finns...annars hade man givit upp.....Tredje perioden försökte vi till viss del. Åter igen: Man kan hänga upp allt på 15 personer, att sköta underhållningen i hallen, nu vill vi ser lite fler engagerade fans, fan alltså, ligger allt engagemang i att skriva här på forumet så är det kanske bättre att stänga ner hela skiten för att istället fokusera på det som är viktigt..
Negativt: Alla som sviker...enough said...
Interna matchen: Otroligt nog så vann vi interna matchen mot ett totalt viljelöst Rögle, och nu börjar vi härskna till. Om man vill bära den grönvita tröjan så måste man fan vilja vinna, annars kan man dra åt helvete, drastiskt ?.... javisst, men vår klubb består av anor, stolthet, vilja, kamp...vill man inte detta då har man inte i vår klubb att göra. När vår inlånade spelare Johannes S är den som visar mest vilja i laget, då är det något som är jäkligt fel....
Övrigt: Ni som tycker att stämningen är dålig i hallen (vilket den är...) Er vill jag se på ståplats alt. högra sitt i nästa match för att visa vad som betyder något...Om ni tror att ert engagemang enbart här på forumet hjälper Rögle i matcherna så tror jag ni har fel. Det är på läktaren det ska ske, och det vet ni....
Nästa match: Björklöven hemma, och nu jävlar vill vi se fans, gamla som unga ja ALLA...Kom till hallen och sjung för Rögle...
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Björklöven

Inläggav Reading1 » 080212 kl 09:56

Gårdagens "Virvelvind": 6,5
Positivt: Laddningen på topp, nygamla ansikten åter på ståplats, variation i sånger och ramsor, vår första period med mycket adrenalin från vår sida. Ett litet extraplus till AIA Flyttfirma som lyfte på häcken ställde sig hos oss och hade god vilja att köra gamla godingar.
Negativt: Uthålligheten, eller brist på denna, och vi fick därmed vila lite i andra perioden. Killar nu måste jag från hjärtat säga något som en del av er säkert inte gillar: Det är så jäkla fel, fel, feeeeeeel att klappa med i "klappa händerna....", det är Växjö-varning på sådant. I stora drag spelades det inte så mycket musik=bra!! Men varför ösa på med musik de sista 5 minuterna när vi ska hylla spelarna och laget, och ge det sista vi har för att visa att det är endast när man ger 100 % som man når framgång.
Interna matchen: Rögle var heltaggade, och jag tycker vi matchade det på ett bra sätt, och matchen slöt: Oavgjort men stilpoängsvinst till Rögle.
Övrigt: Tänk att få se Gasolin i ishallen igen..då vet man att det börjar bli allvar. AIA nr 10 skötte radiogrejen på ett värdigt sätt en gammal AIA:are.
Nästa match: Jo, vi åker ett gäng till Oskarshamn är det sagt, och sedan är det på nytt the big bang nere i Malmö. Vi rekommenderar att tjejer, småkillar under 10 o.s.v , att hålla er till de lite äldre boysen. Sedan ser vi fram mot att finna de Malmökillar som hoppade på en ensam 20-årig tjej vid senaste mötet mellan RBK och MIF. Lets have it!!!!!!!
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 080212 kl 11:30

Måste bara få säga en sak.
FY FAN VA SKÖNT O VARA TILLBAKA I HALLEN.
Fan hade gås hud för helvete när ja kom in i hallen. Tack alla gamla rävar. fan ni gör så man vill komma oftare än va man har råd med. Tyvärr så hänger ja inte me till oskar. men mot malmö får ni me mej. Tack reading. Du gör att man vill komma till matcherna. Hela Gamla gardet gör att man vill komma. Hoppas vi blir ett antal till malmö. För där nere ska röjas. På Läktaren o UTANFÖR läktaren :p...
I be ther
Användarvisningsbild
Reading1

Malmö-Rögle

Inläggav Reading1 » 080221 kl 10:05

Dagens: "What shall we do with the drunken...": 6,0
Positivt:
Några som jobbar hårt under matchens alla minuter på läktaren....Sedan tycker jag personligen att det är så jäkla ball när killar i 8-årsåldern, såväl som gubbar på 65 som tjejer i 12 årsåldern alla knyter näven och där glädjen strålar ur ögonen vid varje Röglemål. Den rätta känslan finns hos en stor del av våra fans oavsett ålder, kön etc.
Negativt: Satan vad vi saknade folk!! Av olika anledningar så saknades det rejält med folk och det var tungt att få till den volym vi önskar på ett derby.

Övrigt: Tydligen blev ruset av att se Rögle göra mål för mycket för ordningsmakten. För varför annars ta personuppgifter till höger och vänster på människor som ansågs ha för stora pupiller. Sorry cops, ni hittade ingenting den här gången heller...
Nästa match: Hammarby hemma, och vi kan ta ett stort kliv mot kvalserien. Väl mött!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Reading1

Rögle-Hammarby

Inläggav Reading1 » 080223 kl 11:14

Dagens: "Should I stay or should I go...3,0
Positivt: Samlingen innan matchen var så positiv att en del inte åkte ut till ishallen, alternativt...längtade tillbaks så man lämnade hallen...
Negativt: Bottenmärket genom alla tider gällande fredagsmatch. Ståplatshörnan tömdes fortare än en utförsäljningsdag på H & M, efter andra perioden. Nu måste vi träna på konditionen grabbar, matchen efter ett MIF-möte är alltid ett lågvattenmärke.
Nästa match: Västerås hemma, och oavsett om vi då är klara för kvalserien eller ej, så är det sista grundspelsmatchen hemma, och då vill vi se alla sjunga upp inför kvalserien, alternativt visa vår uppskattning till laget som enligt många inte skulle vara bland de 5-6 bästa. No excuses för att inte dyka upp på denna match!!!!!!!!
Övrigt: Jag hatar att behöva säga det men man måste ge Hammarby och dess klack en stor eloge, oavsett om man var skåningar, eller hade rest hit längre ifrån, så visar man ett stort hjärta för sin förening, och jag kan bara tänka: fan, så där har vi också varit en gång i tiden, och vi får se framåt och skärpa till oss, för igår fick vi en fet jävla tankeställare vad vi som kallar oss för Röglefans egentligen sysslar med.
Med tanke på det klena intresset för matchen så får vi väl köra en liten lördagsreflektion:
Tio små Röglefans skulle stå och sjunga, en fick problem... med sin jättestora lunga...
Nio små Röglefans skulle dricka bira, en tog en whisky..och stannade och "fira"...
Åtta små Röglefans väntade på ljuset, en blev trött, och åkte hem till huset...
Sju små Röglefans, en med fina kläder, tackade för sig, och gick i blåsigt väder...
Sex små Röglefans skulle matchen se, en hade brillor glömt, så hängde han ej me`
Fem små Rögefans, en hade kalas, ville gå på matchen, men drack ändå ett glas
Fyra små Rögelfans stod på vår betong, ville sjunga högre, i vår jättefina sång
Tre små Rögefans, en blev lite "ilsk", "här e inga brudar, jag som är så pilsk" (tillägnat vår junior;)
Två små Röglefans, en blev lite sur, "fan, det här är dåligt, jag behöver mig en kur.
En liten Rögelfan, kom hem sent på kvällen, hade "vart" på matchen och många andra ställen....
Ses mot Västerås, boys.
Användarvisningsbild
Clubliefde
Kontakt:

Inläggav Clubliefde » 080223 kl 12:02

Haha.. SJälvrannsakan, grabbar..! ;)
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 080225 kl 15:30

För fan boys. PÅ fredag ska hallen koka..ÄVEN OM DE BLIR STRÖMAVBROTT. de ska sjungas de ska stöttas. ja vi ska upp i år :p

Återgå till "Off Topic"