Ett levande forum under kvalserien

Här skriver vi om sådant som inte passar i kategorierna ovan men som ändå kan vara läsvärt för en Röglesupporter.
AIAFlyttfirma

Ett levande forum under kvalserien

Inläggav AIAFlyttfirma » 110314 kl 13:51

Vi är en del som försöker diskutera så regelbundet vi kan här inne. Det är mycket som kräver tid, b .la jobb och familj och egen träning, men det hade varit kul att få igång forumet ordentligt under kvalserien.
Diskussionerna och tankarna runt Rögle för jag helst i det här forumet och tillsammans med vissa signaturer som finns här inne.
Ska jag vara ärlig så saknar jag "de heta" debatterna.
Jag föredrar att "käfta" med eller mot b.la Mygel, Captain, Ogilthorpe, Sjöberg, Mindreader, Bakomfumlare, Perry2 (Det finns många fler men det är er jag tänker på direkt), framför att läsa våra Röglebloggar som inte ger mig något speciellt.
Jag vill inte trampa någon på fötterna och respekterar Sumo's och Andreas försök att skapa ett intresse runt RBK men nyheterna om vilken spelare som är klar eller tillintetsägande intervjuer stillar inte mitt intressebehov när det gäller RBK.
Diskussionerna om hur det är att älska vårt lag och hur vi mår i goda och mindre goda tider gör jag helst här med likasinnade.

Jag gör ett försök till en uppmaning för ett levande forum, från och med nu och till säsongen är slut.

Jag saknar många signaturer och vill se er skriva era tankar igen eller bara en "kittlig" kommentar som engagerar. Jag hoppas att ni hittar tillbaka och skriver mer. Reading1, Ljunggren, Belix, Patrik, AIAnr10, Mattespurs, Ekberg, Stellan, Hammar, C.h.h, Polka, Högra sitt, Junior, Snuggles, Hofnar, Stålle, Tux, DoZendo, You never walk alone, Herr Oberst, Fjellsen, Maverick. Jag har säkert glömt hur många som helst och i så fall får ni ursäkta mig.

Var är ni? Hitta tillbaka också får vi igång intresset för Rögle i rätt forum precis som vi själva vill ha det.

Skriv nu i andra trådar än den här.
Användarvisningsbild
sheikhmo
Kontakt:

Re: Ett levande forum under kvalserien

Inläggav sheikhmo » 110314 kl 14:20

En lysande efterlysning! Det är här man vill att det ska hända, här man vill tagga upp sig inför match ... och Perry2 lär väl dyka upp så fort vi förlorar;)
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Re: Ett levande forum under kvalserien

Inläggav You Never Walk Alone » 110314 kl 16:02

Du har rätt, Flyttfirman. Det har du för övrigt i mycket av dina kommentarer, som alltid är insiktsfulla och trevliga att läsa. Forumet tvärdog i och med degraderingen för snart ett år sedan. Tänk om det kunde återuppstå till den livfulla och adrenalinstinna mötesplats som var då, lagom till när det skall avgöras på nytt i "serien som gud glömde".

Jag skall börja med ett par erkännanden; Jag hade ingen tilltro för den väg Rögle valde inför denna säsong, tvärtom kritiserade jag den och ville ha in externt blod i föreningen. Efter tiotalet matcher i höstas hade man ju så att säga fått vatten på sin kvarn...

Vad hände sedan? Ett starkt kollektiv började ta form; med fart på grillorna, med en vägg längst bak och med extra kilon på kroppen blev Rögle plötsligt svåra att möta. Segrar staplades och kammen växte på laget som byggde självförtroende i massor. Ett lag som tilläts att misslyckas ibland (läs konstruktiva uppspel), för att komma dit man är idag - i kvalserien. Visst, det finns saker att putsa på, pp tex, men man märker att någonting är på gång, att alla har samma mål och vet hur man skall nå det - genom att våga och att lita på varandras roller i laget. Det är för mig ett konstruktivt och gediget lagarbete, där man verkligen måste hylla Björn Hellqvist för hans inlevelse, kunskap och jävlaranamma, som jag uppfattar det. Han tror 110 % på detta och visar tydligt "sina" spelare fullt förtroende i sitt ledarskap - jag gillar hans lite kaxiga stil i intervjuer där han ALLTID tror på spelidé, laget och chansen till vinst. Att sedan Kenny och Roger bidrar är det ju ingen tvekan om, men för mig är BH den som lagt grunden. Det trodde jag inte heller innan säsongen.

Då det alltså visat sig att jag kan ha fel - två gånger dessutom - ger jag mig på ett tips till kvällens viktiga drabbning. Örebro vinner med 4-2 ;-) ;-)

Skämt å sido, spel fem mot fem är nyckeln ikväll, liksom att sätta chanserna som fås. Att sedan Fransson fortsätter på inslagen väg får vi väl hoppas och tro. Vore det inte underbart med ett avgörande från #65 ?!

Återgå till "Off Topic"