Världens nordligaste RBK-supporter?

Här skriver vi om sådant som inte passar i kategorierna ovan men som ändå kan vara läsvärt för en Röglesupporter.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Världens nordligaste RBK-supporter?

Inläggav bakomfumlare » 110601 kl 11:46

Tjenare, Gänget!

Den 1 September flyttar jag till Vardø i Finnmark. Jag skulle tro att jag då blir världens nordligaste Röglesupporter. Bakgrunden till denna märkliga flytt, är att jag fått jobbet som chef för Kustradiostationen i Vardø. Nå, var ligger då detta ställe, som uppenbart verkar vara närmaste granne till världens ände? Jo, vid Barentshavet, och inom det som vi kallar det arktiska polarområdet. Vardø ligger på den lilla ön Vardøya och är för övrigt Norges östligaste stad. Om nu någon RBK-supporter får för sig att slå mig i "nordlighet" så är det en flytt till Svalbard eller Nordpolen som gäller. Bara så ni vet.

Familjen stannar kvar i Lillehammerområdet och jag kommer att pendla "hem" med jämna mellanrum. Om något år eller så kanske resten av familjen flyttar upp.

Nu blir det jojk-kurs för Fumlarn...
Senast redigerad av bakomfumlare 110609 kl 22:09, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Re: Världens nordligaste RBK-supporter?

Inläggav Mygel » 110604 kl 20:33

Låter riktigt häftigt! Hade faktiskt tänkt en "road-trip" till de trakterna i sommar, men tyvärr blev det inte av olika anledningar. Men om man nu lyckas ta sig upp där så kanske man bjuds in på lite kaffe?

Vad heter det lokala hockeylaget? Finns det internet...
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 110605 kl 13:10

bakomfumlare skrev:Om något år eller så kanske resten av familjen flyttar upp.

Familjen blir säkert jätteglada för att se dig ;-)
Bild
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110609 kl 21:51

Hr Oberst: *ASGARV*

Mygel: Absolut. Törs nog dessutom utlova en slurk av den lokala "hembrygdsföreningens" produkter i kaffet. 70,25 grader nord. Det är riktigt jävla långt norrut, och då kan det behövas något som får upp cirkulationen. Närmaste hockeylag finns i Kirkenes. Dom spelar i "Barents Hockey League", som består av lag från Kirkenes i Norge, Zapolyarny, Sputnik, Murmansk och Nikel från Ryssland och Ivalo i Finland. Topplagen, de senaste åren, i Barents Hockey League är "Belye Medvedi" från Nikel och "Kiekko Tunturi" från Ivalo.

Småcoolt... man kanske skulle dra ner till Kirkenes och scouta?

Här är sluttabellen för BHL 2010/11:

Tabeller

BHL tabellen 2010/2011 sesongen.

Lag K S U T P
Murmansk 9 9 0 2 26p
Tromsø 7 7 0 2 22p
Nikel 8 5 0 5 19p
Ivalo 6 3 0 5 17p
Zapoljarny 7 4 0 5 12p
Kirkenes Puckers 6 0 0 8 8p
Sputnik 1 0 0 1 6p

Återgå till "Off Topic"