Tankar om klacken

Här skriver vi om sådant som inte passar i kategorierna ovan men som ändå kan vara läsvärt för en Röglesupporter.
Rave66

Tankar om klacken

Inläggav Rave66 » 120914 kl 21:17

Hej!
Först vill jag säga att ni gör ett fantastiskt jobb!
Fattar inte varför högra stå och alla andra utom ni var så passiva igår. I tredje perioden kunde hallen piskat upp stämningen så att pucken gått under ribban istället för i densamma.
Där kommer ni in. Kan ni inte använda er mer av "Hela hallen res er upp" eller bara "hela hallen är ni klara" lite mer. "Stötta laget hela hallen" kunde oxå vara bra.
Ni e helt fantastiska på att sjunga hela tiden. Tom när vi åker på ett baklängesmål sjunger ni direkt efter målet. Det är unikt skulle jag tro.
Jag som ser det utifrån skulle önska att när ni sätter igång ett taktfast klappande så skulle ni börja mycket långsammare för att det ska vara längre. Som det är nu vara klappen bara i 10 sekunder för att den börjar för snabbt.

Något annat ni kan tänka på om ni vill ha igång hela hallen är att köra de ramsor som ni vet att allmänheten har lätt att klappa till och även vara med i. Ex RRRRBKKKK,RRRRBKKKK eller Rögle, vi ger oss aldrig! Eller " Vi e bästa grönvita laget" Enkla grejor som alla kan vara med på. I tredje peridoen körde ni låtar som är mer avancerade och ingen hängde på. Där skulle jag gärna sett att ni kände av publiken bättre för att få igång dem. 10 minuter kvar av matchen verkade det som att ingen trodde på vinst...då skulle det passa med "hela hallen"!

Så utmana dönickarna på sittplats!

En annan tanke är att dela upp er i tre olika gäng på stå och få igång hela stå. Har man någon sjunga sidan om kan man själv våga göra det.

Ni har gett mig många rysningar under matcherna! Tack för det och keep up the good work!

mvh
Rave66
Koala

Re: Tankar om klacken

Inläggav Koala » 120914 kl 22:58

Tack för synpunkterna. Jag tycker att det är viktigt att det finns en liten konstruktiv debatt här inne om våra ansträngningar på läktaren. Jag tycker att läktarsången är en viktig del av Rögles själ. För att få återväxt av publik så tror jag att stämningen i hallen starkt bidrar till om folk ska bli bitna eller inte. Men det är inget självspelande piano, det krävs att ett antal människor på läktaren match efter match är engagerade.
Håller med dig Rave66 om vikten av att föröka lyfta laget då vi ligger under. Hoppas att fler vill sjunga när det ser bistert ut på isen. Önskar också att uppbackningen från övriga publiken också ska bli bättre. Det betyder mycket.
Låt oss visa Hockey-Sverige att vi fortfarande kan.

Återgå till "Off Topic"