Allsvensk hockey

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
AIAFlyttfirma

Re: Allsvensk hockey

Inläggav AIAFlyttfirma » 110226 kl 19:45

Bra Mygel. Martin Johansson har jag tjatat på länge nu och gör en perfekt match ikväll.
Brithen, Alex, Jacke, Martin. Högsta allsvenska klass på den centerbesättningen.
En rutinerad och tre mycket talangfulla betyder att det är nära till elitserieklass.

Timrå förlorade mot Gnaget. Timrå och Södertälje i kvalserien kan innebära att vi ser två nya lag i elitserien nästa år. Jag hävdar fortfarande att målvaktsspel, vunna tekningar och special teams kommer att avgöra i kvalserien. Här står sig Timrå och SSK sämst av de lagen som tävlar om att undvika de två sista platserna.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 110226 kl 20:09

Riktigt skönt och egentligen inte alltför långt poängmässigt mellan ettan och trean hur det än går. Man kan ju hoppas på att den det finns mer att kräma ur laget men jag är nöjd hur ks än går. Tar tillbaka allt negativt jag kan tänkas ha skrivit och lyfter på hatten för laget. Detta unga oprövade lag. Det finns ju sparkapital kvar inför kvalserien om de skadade grabbarna kan komma tillbaka i högform. Vanheden verkar på gång, bröderna glimma har ju tuggat igång ordentligt så fan vet vad som kan hända.

Fasen vad gött!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110226 kl 20:23

Känns bra att man trodde på detta och att det slog in. :-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110228 kl 22:11

Mest intressanta resultaten ikväll var att Troja vann och Sundsvall förlorade. På onsdag så ligger fokus på Troja matchen. Ser så mycket hellre Ljungbytattarna i allsvenskan än ett intetsägande och menlöst farmarlag till Timrå.

Heja Troja!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 110228 kl 22:18

Jag håller med Mygel till fullo och kan Troja sen "hjälpa" Leksand till ett snäpp sämre placering gör det mig ingenting. :)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110303 kl 12:23

Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 110304 kl 21:36

Går ju som tåget för Leksand!!!! Snälltåget. :-)
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 110304 kl 22:15

Leksingarna måste ha ont i prutten ikväll
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110924 kl 11:12

Nu när man bor annan ort så går det tyvärr inte att se de viktigaste matcherna i varje omgång.

Istället spenderades gårdagen med att kolla Troja vs SSK. Måste skriva att Troja imponerade rejält med sin underhållande - tuta-o-kör - hockey. Första 10 minuterna tänkte jag att detta kommer att bli en total kross av Ljungbytattarna, men sen kläddes Månsson och Co helt av. Vilken lirare Troja har hittat i Åslin (var bra även i träningsmatchen mot Rögle). Måste vara kul för Mr T... eller ska jag säga Calle G att få lira med så mycket istid i tattarlaget. Med det som de röda visade upp igår så tror jag definitivt inte att de kommer att parkera död sist i tabellen. Nedre halvan säker, men de kommer att göra livet surt för många förväntade topplag!
Användarvisningsbild
Metal Guru
Kontakt:

Inläggav Metal Guru » 110924 kl 22:15

Herr Oberst skrev:Leksingarna måste ha ont i prutten ikväll

Jag är jätteledsen för deras skull. :0(
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 110925 kl 08:12

Grattis till en väl genomförd match
Spelar ni så hela säsongen lär ni bli jobbiga för alla lag
Användarvisningsbild
Metal Guru
Kontakt:

Inläggav Metal Guru » 110925 kl 09:40

Som signaturen perka nyss sa på vårt forum;
Vi kanske ska ta det lugnt, segrarna har ju kommit mot de två bottenlagen.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 111005 kl 11:08

Grand-Pierre till Söder. Där ser man.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 111005 kl 19:16

Man slutar aldrig att förvånas.
Okej, han kan säkert göra nytta men att offra en icke-eu plats på honom ser jag som korkat.
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 111006 kl 08:24

Kanske lösningen på RBK:s forwardproblem...... ;-)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3734369.ab
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140221 kl 11:11

Dags att återuppliva en gammal tråd.

MÖFF och Gurkorna är klara för KS. Apgården, Bofors och Karlskrona slåss om sista platsen. Tror att Bofors fixar det till sist. Det vore därefter bäst om Karlskrona hamnar som nr. 4 och Apgården som nr. 5, då Karlskrona har kroknat rejält nu i slutet av serien och därför har störst chans att helt klappa igenom i PO.

För vårt Rögle blir matchen mot Timrå väldigt viktig. Vinst imorgon och laget är som sämst 8 poäng från playoff-strecket med 12 poäng kvar att spela om. Kan vi därefter behålla greppet om 7:e platsen så har vi i alla fall 2 poäng med oss in i förkvalserien, vilket är 1 poäng mindre än det året vi gick upp. Då ska vi dock komma ihåg att samma år så gick MÖFF in i PO med bara 1 poäng men slutade på samma poäng som Rögle fast med mindre antal gjorda mål. Allt kan alltså hända i en kort och väldigt intensiv matchserie. Som sagt så tror jag risken är stor att Karlskrona inte pallar trycket i en sådan serie och då är det bäst om de börjar med flest antal poäng om det står mellan DIF och dem.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140222 kl 09:31

Timrå idag. Vinst där och det borde vara så gott som klart sett till spelschema. Och en femteplats hade känts som en skänk från ovan.

Men jag tror att frånvarobänken är för full för att det här ska gå. Framför allt är det fel spelare som sitter där. Otroligt roligt att se att man fyller på med juniorer - men tyvärr tycker jag det är på fel premisser. Det är inte för att man är redo för A-lagsspel, utan för att klubben inte har något val. Inte alltid det blir rätt då.

Vilket av topplagen som missar topp tre och går till PO kan kvitta - så länge det inte blir Malmö, som är bäst i serien. I och för sig kan jag köpa argumentet om Karlskrona - bensinen måste ta slut någon gång och DIF känns kraftigt på gång. Går DIF och MIF till KS så lär väl utökningen bli aktuell igen - snacka om guldläge för hockeypamparna i så fall...

Kom igen nu gröna!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140222 kl 12:38

MIF går till KS, inget snack om det. SHL gubbarna kommer däremot att gräma sig över att de inte kunde utöka serien redan till nästa år när eventuellt MIF, DIF och VIK är i KS. Lägg även till AIK så har vi en SHL gubbes våta dröm!
Användarvisningsbild
Peewee

Inläggav Peewee » 140223 kl 15:05

Verkar som Hellqvist har problem med medicineringen,ytterligare ett raseriutbrott med slagsmål och allt!
Macke_

Inläggav Macke_ » 140223 kl 17:28

Hellkvist har blivit smittad precis som alla andra MIF-are och vakter är till sisådär 80% personer som blivit mobbade som barn och därför nu får enorm hybris när dom får ha en gul jacka på sig...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140224 kl 21:33

Var mkt snack hela säsongen om hur länge Karlskrona skulle hålla innan soppatorsk. Jävligt dålig timing i så fall - för det verkar onekligen vara på väg åt fel håll just nu.
Macke_

Inläggav Macke_ » 140224 kl 21:51

6. RBK 75 poäng -8
7. TIK 73 poäng +-0
8. MIK 72 poäng +14

RBK har kvar: Asplöven B, Björklöven B, DIF H
TIK har kvar: IKO H, Troja H, MIF B
MIK har kvar: VIK B, MIF H, IKO B

Man kan absolut KRÄVA att vi ska ta minst 6 poäng och dessa poäng ska tas mot löven-lagen då dom har NADA att spela för, ja det är borta men Asplöven ska man slå på ren motivation och Björklöven vinner ju inte ens på träning när dom möter varandra så allt annat än 6 poäng där är direkt underkänt! DIF hemma i sista är ju en svår nöt att knäcka, det beror ju även på hur deras kamp mot BIK går i topp3.

Timrå kan mycket väl ta 9 poäng tyvärr med tanke på deras 2 lätta matcher och sedan handlar det om hur motivationen är hos äcklen i sista matchen....

MIK har väldigt svåra matcher och tror inte dom tar mer än 3-5 poäng.

Topp7 borde vi verkligen klara men att behålla plats 6 är ju oerhört viktigt!
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 140225 kl 00:52

Kommer ett illamående varje gång jag ser tabellen. Ruskigt jämt om de två sista playoff-platserna. Jag hoppas att svinen är motiverade in i det sista, för i sådant fall förlorar såväl Timrå som Mora åtminstone tre poäng.

I det läget Rögle befinner sig i nu är det inte mer än rätt att begära sex poäng mot Asplöven och Björklöven. De ska bara slås, det finns inget annat. Djurgården hemma blir svår, speciellt om de kan nå en direktplats till kvalserien. Å andra sidan kan vi ha säkrat en plats i åtminstone topp 7 redan inför den matchen, så nerverna är lite lugnade.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140225 kl 07:52

Utav de 3 lag som slåss om plats 6-7 har Rögle och Timrå det lättaste motståndet. Mora bör få det tufft, speciellt om man inte lyckas slå Troja i en så pass viktig match.

Som Macke skriver så hänger det helt på laget själv om de vill ha en PO plats. Det ska vara 6 poäng på denna norrlandsturne. Har vi flyt har vi även en liten göteborgare och joker till PO med oss ner från Haparanda...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140225 kl 18:41

Har sugit på karamellen sedan igår. Måste säga att det var en riktigt stark insats att slå BIKarna i det här läget. Tror faktiskt att man tar full pott mot två lag som har noll att spela för och ett DIF som i alla fall inte har imponerat på mig i matcherna mot Rögle.

Man måste ju hoppas på att Alen skapar lite stabilare försvar och BP samt att SO sätter upp PP2 som playmaker.
Macke_

Inläggav Macke_ » 140226 kl 17:00

Oj oj oj, här kan man snacka om kompetens på sportchef: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8441686.ab

Man har en vägg i mål (Tack Rögle) och om Williams tillfrisknar + dessa 3 värvningar så har f-n i mig VIK chansen på SHL.... Man ger sig själv chansen iallafall, se och lär Masken/sportkommiten!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 140405 kl 20:26

Det gör ont i hela kroppen när lag som Troja åker ur!

Snart är allt plastic i hockey sociteten.

Hockeyn i Sverige är inte vad det har varit.

Jag älskar att gå på div 1 matcher. Tyvärr hinner man inte se så många.

Underbar retrokänsla.
Koala

Inläggav Koala » 140405 kl 22:43

Håller med. Mycket synd att Troja åkte ut. Men visst är det häftigt att en annan av våra gamla rivaler har gått upp? Ja, jag menar Vita Hästen!!!!!! Välkomna tillbaka!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140406 kl 14:30

Det är trist att Troja åkte ur. Å andra sidan återkom ett annat klassiskt lag. Dock försvinner en bortamatch på bekvämt avstånd.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 141015 kl 17:07

Precis när man tror att Malmö ska hugga Humlan, så presenterar man...Tjärna.

Inte den mest givna värvningen i världen.

Återgå till "Allmänt hockeysnack"