Allsvensk hockey

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Re: Allsvensk hockey

Inläggav Mygel » 141208 kl 20:52

Man kan undra om det kommer att tjatas om Donatis även nästa säsong nu när det visat sig att Justin inte ens håller i nykomlingen Hästen...
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 141209 kl 09:07

Ha ha. Ja, alla "leka sportchef typer" verkar ha sågat alla Rögles sportchefer för att inte ha värvat Donati bröderna. Nu såg vi vad en av de två gick för.
Ralle (Jätten) Holm
*AIA-styrelsen*

Inläggav Ralle (Jätten) Holm » 141210 kl 07:54

Ser man till en del av värvningarna man gjort i Rögle de senaste säsongerna som det inte fungerat så bra för så tror jag att bröderna D hade gjort bättre ifrån sig. Sen absolut, det har inte gått superbra i hästen för Justin.
Känns som de kunde varit lite som Abbottarna om man plockat båda till samma lag för några år sedan. Två hungriga tvillingar som krigar för varandra och för laget. Men det får vi nog aldrig se i svensk hockey åtminstone.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 141210 kl 08:42

Det har inte gått superbra i Hästen? Killen fick sparken! Det finns ingenting som säger att bröderna inte skulle varit en flopp i Rögle om de togs hit. Tvärtom pekar pilarna åt att de inte håller på hög svensk nivå med tanke på Justins sejour.

Bara för att man är tvilling behöver man inte vara samma spelare som Abbotts. Annars finns det massvis av kanadensiska hockeyspelande tvillingar som man skulle kunna värva.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 150112 kl 13:58

Humlan nära MIF, igen - verkar som att höken är ganska säker på att det blir av den här gången.

Kymigt om han landar där så klart, men you cant win them all... Får hoppas att Smotherman överglänser
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 150114 kl 13:11

Humlan var ju grym för tre-fyra säsonger sedan i RBK.
Hade han inte varit det i RBK så hade ingen jublat över en sådan "ES-värvning" idag.
7 poäng på 21 matcher, -20 i Leksand!

Men naturligtvis en grym spelare som måste byta fack och börja producera. Troligen en bra förstärkning för vilket AS-lag som helst men marginellt i RBK skulle jag vilja påstå.

Tackla mot ryggen! Alltid! :)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150114 kl 15:47

Frågan är hur Connolly står sig mot Himelfarb när det gäller betydelse för laget. Som jag minns det var Himelfarb inte så uppskattad av supportrarna i alla lägen då han relativt ofta gav ett ganska lojt intryck.

Dock är han en bättre spelare än t.ex Tessier.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 150114 kl 19:40

Himelfarb var som allra bäst när det handlade om sin egen framtid, visserligen inget konstigt i det. Nu kan det bli så att Humlan spelar på ett liknande sätt i MIF.

Men jag tror och hoppas att vi valde rätt gubbe av Leksands sloppy seconds.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 150114 kl 21:23

Connolly mer komplett med ett vassare spelsinne.

Men Humlans slagskott gick fan inte av för hackor ;-) Har en straff som ligger på best-of-hyllan.

Hans senaste tid i Leksand må inte ha varit så lyckad, men det säger väl sig själv när det skar sig för ett bra tag sedan. Hans tid i LHC var desto bättre, framför allt förra, så tror nog att John Belushi gör sig fint i AS.

Kan vara skit samma, är mer spänd på att få se Smothermanshow!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 150116 kl 12:58

Felix Maegaard-Scheel verkar ha växt till sig fint via Div1. Levererar i Löven.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 150116 kl 19:30

Fett avbräck för MIF kan man väl säga. Tenute borta, hjärnskakning.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 150116 kl 19:40

Skulle nu Himelfarb få sig en riktig bröstvärmare oxå så hade det känts riktigt bra. :-)

MIF kommer vinna serien oavsett det är jag övertygad om.

Det vore overkligt ifall BIK strike skulle vara i 24 omgångar. Någon gång kommer svackan och den får inte komma vid fel tillfälle.

Visst Rögles kommer inte lägligt nu men hellre nu än sen när allt ska avgöras oavsett man kommer 2: eller 7:a typ.

Känns skönt att va positiv! ;-)

De måste bero på att de e fredag! :-)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 150118 kl 00:51

Oroande rörande Timrå.
Konken på dom och vi ligger 9 pinnar från strecket istället för 6.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 150130 kl 17:15

Skönt att Timrå tycks ut att klara sig!

Och så Fabian B till MIF alltså.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 150131 kl 00:24

Fabian är bonne och bönner skyr inga medel för att göra sig en hacka. :)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 150221 kl 20:40

Riktigt imponerad av Karlskrona, som bara ångar på - snacka om att ha fått ihop laget. Trodde man skulle ha tappat orken vid det här laget, som förra säsongen, men man har fått ihop något som lär räcka hela vägen. Trots så många nya byggklossar. Det är ju inte så att det är ett superlag på pappret heller. Lyfter på hatten.

Men ja, helt sjukt om det blir Karlskrona som går upp. 2006 division 2, 2012 allsvenskan? Och nu det här. Snacka om lyckad resa.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 150222 kl 00:02

Håller med, sjukt kompletta. Bara en liten sekvens i andra när man gjorde en Rögle. Slog av på skridskoåkningen och offerviljan och bjöd in mif till kamp igen. Tyvärr hamnade jag i mellokarantän så jag såg inte tredje men hörde att dom kontrollerade.

Av topp tvålagen som ska gå upp önskar jag verkligen khk att göra det. Seriens absolut bästa lag.

Och najs med fler lag härnerifrån. Tänk växjö, khk, mif, Rögle i shl. Många goa bataljer. "Södra" ska invadera shl och vara en finne i röven på vissa herrar. :)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150222 kl 02:29

Känns ju lite som Växjö. Säsongen innan avancemang är konkursen nära. Växjö var väl några timmar från konkurs säsongen innan de gick upp ocj KHK var väl något liknande inför denna säsongen. Väldigt bra jobbat där ute i Blekinge!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150227 kl 07:48

Har ni tänkt på att det är fullt möjligt att direktkvalet i år blir mer eller mindre en kopia av den allsvenska finalen 1992? Dvs Rögle mot Leksand.

Eventuellt har vi alltså att se fram emot nostalgi på hög nivå!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 150227 kl 09:19

Leksand, ja shit vilken walk down memory lane det hade varit.

Kollade in sammandraget i Modo-matchen i går - vilken hönsgård. Och ett lag helt utan självförtroende - kommer inte bli lätt för någon av SHL-lagen. Värst måste det vara för Knäckebröderna, när man äntligen tagit sig upp efter sjuhundra försök.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150227 kl 10:34

Jag tänker att med den spelar omsättningen som Leksand haft denna säsong tillsammans med övrig turbulens, så kan det bli svårt att ladda om till en tuff matchserie mot ett toppat och hungrigt allsvenskt lag.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150227 kl 11:34

Håller med, det blir nog inte särskilt lätt för vare sig Leksand eller MoDo. Tänker själv på hur uselt Rögle spelade i KS 2013, jag är inte säker på att det laget hade klarat en "bäst-av-sju".
Nåväl, vi får se hur det går - spänning & dramatik in i det sista!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150506 kl 06:45

Då försvinner det enda som man egentligen kommer att sakna med Hockeyallsvenskan när Viasat slutar sända serien. Sveriges bästa mediaproduktion när det gäller ishockey utan konkurrens. C-more, som bör ha en högre kvalité, är i mitt tycke inte ens när det Viasat producerat i HA de senaste säsongerna.

Kan man hoppas på att Viasat i framtiden snor åt sig rättigheterna till SHL? (förutsatt att vi är kvar i serien...)
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150506 kl 10:10

Håller med - stort misstag, anser jag, att släppa HA till CMore.
Rent spontant känns det som att gapet mellan SHL och HA återigen blivit större.

Ser min egen kommentar från 27/2...visst blev det för svårt för Leksand. Tror faktiskt att MoDo hade haft problem om de fått möta ett annat lag än Vita Hästen. Inget ont om Hästen, men de kändes lite väl mätta och uddlösa i matchserien mot MoDo.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 150509 kl 13:44

Rätta mig om jag har fel men visst får lagen i HA en större TV-peng inför denna säsongen. Så lagen skiter väl egentligen i vilket?
Det är fansen som möjligen missgynnas då sändningarna KAN bli sämre.

Personligen tycker jag AS sändningar har varit lysande. Riktigt bra nivå och intressanta.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 150509 kl 14:58

Den enda fördelen är väl att det blir mer hockey på Cmore - för det är väl Cmore som knep det? I så fall både SHL och Hockeyallsvenskan på samma kanal?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150509 kl 20:58

Ja det är enda fördelen. Tyvärr har Viasat kvar NHL dock.

Fast det stora problemet är att Viasats produktioner år väldigt mycket bättre än Cmores. Jag hade hellre sett att Viasat blev den stora hockeykanalen i Sverige.
GIT

Inläggav GIT » 160302 kl 13:43

VIK i ekonomiska problem haha! Tyckte väl att de värvade som idioter i år och undrade var fan de fick alla pengar ifrån som ett allsvenskt lag. 5 miljoner back!! Så jävla gött. Hoppas de går i konkurs.

Kung Deveaux!
dogge

Inläggav dogge » 160302 kl 14:10

Superhotet VIK gjorde väll felet att budgetera som ett par åsnor, dem trodde väll som vissa här inne att det var klart dem skulle till slutspel! Hade väll räknat kallt med lite extraklirr i kassan fram mot våren, rätt amatörmässigt. Sparka tränare, sportchef och ta in lite Vitrysska KHL målvakter kan knappast varit en billig lösning. Tog väll en chansning och trodde det skulle lösa sig med en kvalplats. Icke!

Vilken klubb i ordningen är detta nu? Almtuna, Malmö , Leksand, AIK, Mora , Tingsryd, Karlskrona, Timrå. Ja säkert ännu fler jag glömt som suttit i skiten senaste 2-3 säsongerna känns d som.

Vid rekonstruktionerna får man ju iallafall reda på lönerna inom laget. Blir kul och se hur mycket dem pungat upp för sina spelare.

Konken tror jag inte på. Det löser väll sig som vanligt med lite kommunala lån, eller en liten lidas som har några millar liggande ;-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 160302 kl 14:26

Frågan är om de kan undvika konkurs. De lyckades inte förra gången.

VIK blir ytterligare ett offer för Eliteprospects-värvningsivern. Tur att vår sportchef hittills verkar hålla sig på jorden.

Återgå till "Allmänt hockeysnack"