Kvalserietråden

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 100405 kl 11:49

Hoppas att du får rätt 1040. Prio 1 är att Rögle klarar sig kvar i ES. Prio 2 är att Leksand, Mif och AIK aldrig ska ta sig tillbaka.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 100405 kl 16:40

Löjligt vad herr Nyström på expressen rosar och hoppas på först AIK och sen Leksand. Han känns köpt
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 100405 kl 18:39

Positivt att Wennerholm har vänt igen (för sjätte eller sjunde gången denna kvalserie). Nu tror han på Leksand igen
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100405 kl 18:56

Jag har på känn att Lif tar minst 2p mot ett SSK ur form
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 100407 kl 08:49

Jag förstår inte varför de pratar om kvalserien som dödens grupp och värsta i mannaminne etc. Det var väl jämnare för bara 2 år sedan när Rögle gick upp?
Canizares

Inläggav Canizares » 100407 kl 13:41

växjös målvakter verkar ju inte vilja få pucken på sig...kanske för att det blir märken på deras fina utrustning??
Tror och hoppas att leksand blir stirra nu när de är såpass nära es.

södertälje bör vinna mot aik, de är klassen bättre och det är ju f*n om aik skulle ha samma flyt som igår , två matcher i rad.
Användarvisningsbild
the_fairy

Inläggav the_fairy » 100407 kl 23:17

jag undrar om leksand blir så stirriga att växjö kan slå dom :-(
men södertälje borde slå AIK utan problem..så då är det bara leksand som vi borde oroa oss för
Krissmeister

Inläggav Krissmeister » 100407 kl 23:34

Jag är väl ganska rädd för att Leksand plockar 6 poäng de 2 sista matcherna vilket skulle innebära att vårat RBK måste göra likadant. Fast hoppas på Växjövinst kan man alltis göra, sen bör väl SSK slå AIK men Rögle borde ha gjort samma sak igår.
Användarvisningsbild
the_fairy

Inläggav the_fairy » 100407 kl 23:45

sen är det ju en del som tror att trion...10,11 och 23 försvinner från RBK om vi trillar ner...är det bara jag som tycker att äkta RBK spelare som har RBK i sitt hjärta stannar kvar även om de trillar ner??? eller jag tycker fel...

vet en före detta rögle spelare som fortfarande efter några år skulle bli jätte glad över att få komma tillbaka och väntar på samtalet..
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100408 kl 00:15

Hur skulle 10 och 23 kunna försvinna? Då ska Rögle allt ha en saftig kompensation då de båda har kontrakt över nästa säsong utan ES klasul vad jag förstår.
Balubas

Inläggav Balubas » 100408 kl 00:23

the_fairy skrev:..så då är det bara leksand som vi borde oroa oss för

Varför det?? Vi ska inte möta Leksand så de kan INTE påverka oss.
Två segrar, det är vad som behövs! Vi ska inte fokusera på vad andra lag sysslar med.
TVÅ SEGRAR!!!
Användarvisningsbild
the_fairy

Inläggav the_fairy » 100408 kl 00:51

Balubas skrev:
the_fairy skrev:..så då är det bara leksand som vi borde oroa oss för

Varför det?? Vi ska inte möta Leksand så de kan INTE påverka oss.
Två segrar, det är vad som behövs! Vi ska inte fokusera på vad andra lag sysslar med.
TVÅ SEGRAR!!!

menade att vi behöver oroa oss att de tar 6 poäng..och inte vi..för då är vi ju ur spelet...man behöver inte möta laget för att det ska vara kört ?
Användarvisningsbild
the_fairy

Inläggav the_fairy » 100408 kl 00:56

Mygel skrev:Hur skulle 10 och 23 kunna försvinna? Då ska Rögle allt ha en saftig kompensation då de båda har kontrakt över nästa säsong utan ES klasul vad jag förstår.

kanske det...jag har noll koll på deras kontrakt faktiskt...är bara vad jag har hört...men kan ju vara fel
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 100408 kl 02:41

I början oroade jag mig bara för SSK. Sen har man lagt till lag efter lag i den listan.
Balubas

Inläggav Balubas » 100408 kl 07:10

Jag är inte det minsta orolig. Detta löser sig!
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 100408 kl 07:43

Balubas skrev:Jag är inte det minsta orolig. Detta löser sig!

Balubas=Nihlstorp.
Balubas

Inläggav Balubas » 100408 kl 08:04

AIAFlyttfirma skrev:
Balubas skrev:Jag är inte det minsta orolig. Detta löser sig!

Balubas=Nihlstorp.

Icke! :)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 100408 kl 09:44

Jag drömde att jag var RH inatt och att Rögle klarade sig kvar och jag arbetade med värvningarna inför 2010/2011. Det verkar rätt jobbigt och svårt ändå hans jobb, man ska nog inte vara för hård.

Undra om man kan tolka in något positivt i drömmen. Det vet vi 21.30
Användarvisningsbild
webknark

Inläggav webknark » 100408 kl 10:00

Lite uppmuntran: Tvärtemot vad hograsitt.se rapporterar, så spelar Växjös artistspelare visst ikväll mot Leksand.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100408 kl 12:00

Gick bara på vad kvällsblaskorna skrev.. och som vanligt. Fel, fel, fel av mig. Haha. Editerades dock i efterhand och inget var skrivet i sten som man kan utläsa av kommentaren under. :D

Förstår att de har dem iallafall i sista hemmamatchen. Gissar på att de inte spelar i sista matchen då den väl är på bortaplan.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 100408 kl 21:43

Om man tar av sina grön-vita glasögon ligger vi kanske ändå lite högre upp i tabellen än vad vi förtjänar. Skott i ribban i slutsekunderna uppe mot Leksand. Där hade vi säkert förlorat i sudden.

Almtuna hemma .. nära att förlora.. AIK borta.. nära att förlora.

Om man ser det så kan man tänka på RBK lite som underdogs att de är så högt upp i tabellen. Isåfall kan de nog klara de på söndag. Om de är några som kan slå som underdogs är det RBK.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100408 kl 21:45

Det är inte kört. Ta 3p och hoppas på det bästa av Växjö.
Balubas

Inläggav Balubas » 100408 kl 21:54

perry2 skrev:Det är inte kört. Ta 3p och hoppas på det bästa av Växjö.

Sant, vi måste ju försöka iaf!
Inte många som trodde på ES när vi åkte för att se Rögle - Mora samtidigt som Mif ledde med 3 i Leksand.
Sen började det hända saker.

Låt det hända!
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 100408 kl 22:16

Balubas skrev:

Inte många som trodde på ES när vi åkte för att se Rögle - Mora samtidigt som Mif ledde med 3 i Leksand.

Låt det hända!

Det skulle min själ inte förvåna mig om det ni är inne på blir verklighet. Jesus går på vatten, den tjocka damen börjar sjunga och Rögle vinner en hemmamatch. Att sedan AIK "bara" vinner i sudden mot Växjö betyder att vi går upp på målskillnad...
;-)
Balubas

Inläggav Balubas » 100408 kl 22:21

You Never Walk Alone skrev:
Balubas skrev:

Låt det hända!

Det skulle min själ inte förvåna mig om det ni är inne på blir verklighet. Jesus går på vatten, den tjocka damen börjar sjunga och Rögle vinner en hemmamatch. Att sedan AIK "bara" vinner i sudden mot Växjö betyder att vi går upp på målskillnad...
;-)

Så, nu börjar vi snacka!
Visst, kalla oss idioter, skratta åt oss men låt oss för fan ta chansen. Det är sista chansen.
På söndag kväll kan vi mycket väl stå där och skaka på huvudet och inte riktigt fatta vad som just hänt!
Rätt in i kaklet!
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100408 kl 22:25

Vårt läge kom sig av att Pelle och Nilstorp brände säkringar och släppte in puckar och tappade momentum mot aik.
Den matchen är den stora skandalen.
Vad gör Wennström med våra målvakter? Blir de bättre? Näe
Användarvisningsbild
Peewee

Inläggav Peewee » 100408 kl 22:44

Transorna i Växjö spelar på Söndag,det kostar Lakers 25 papp men det fixar dom,undrar hur mycket av dom stålarna som Rögle pytsar?
AIAFlyttfirma

Hylla allsvenskan.

Inläggav AIAFlyttfirma » 100408 kl 23:43

Jag har följt Rögle BK i över 20 år och kommer att fortsätta göra det.
Av dessa 21 år så har Rögle spelat i elitserien i 6 år. Elitserien är inget ändamål för mig. Jag blir lycklig när laget i mitt hjärta mår bra och spelar bra ishockey men framförallt att man har Röglesjäl och Röglehjärta. Jag anser att en lokal förankring är väldigt viktigt för ett lag i Rögle BKs kaliber. Denna förankring och själ har tyvärr tappats på vägen i och med elitserien.

Mina roligaste säsonger som supporter är i slutet av 80-talet, början på 90-talet och i slutet av 90-talet, början på 2000-talet.

Jag minns ett lag med Röglesjäl och fartfylld hockey som fyllde hallen till bristningsgräns och ett tryck som slår allt. Jag minns ett lag med lokal förankring.
Billy
Stefan
Bröderna Elvenes
RH
Bröderna Jönsson
Pelle
Daniel Johansson
Löwgren

10 år senare minns jag ett lag på exakt samma sätt.
Wennström
Jacke
Starck
Tjärna
Linden
Peter Jönsson
Pierre Johnsson
Bröderna Elvenes

Med handen på hjärtat kan jag säga att 10 gånger av 10 väljer jag hellre att åka till hallen och se det unga Rögle med lokal förankring spela en härlig ishockey med en hederlig, stolt Röglesjäl än äggsmeten som spelar idag, oavsett serie. 10 gånger av 10 väljer jag detta och att sitta eller stå bredvid mina Röglevänner som följt laget lika länge som jag och se stoltheten i deras ögon. En stolthet som handlar om en närvarokänsla. Närvarokänsla att känna att laget och supportrar har en symbios.
10 gånger av 10 väljer jag detta före att se Kaffe och Janne lida lika mycket som jag.
Balubas

Re: Hylla allsvenskan.

Inläggav Balubas » 100409 kl 07:43

AIAFlyttfirma skrev:Jag minns ett lag med Röglesjäl och fartfylld hockey.....

Jag tycker att även Benny Johnsson förtjänar att flikas in i detta sällskap.
Användarvisningsbild
Abdul
Kontakt:

Re: Hylla allsvenskan.

Inläggav Abdul » 100409 kl 08:59

AIAFlyttfirma skrev:
Jag minns ett lag med Röglesjäl och fartfylld hockey som fyllde hallen till bristningsgräns och ett tryck som slår allt. Jag minns ett lag med lokal förankring.

Jag minns en klack som aldrig någonsin gav upp, oavsett om vi låg under med 2 mål, eller vad det stod på resultat tavlan.

Det som fick mitt Rögle hjärta att börja pulsera en gång i tiden, va inramningen kring matcherna.
Det va roligt att kolla hockey, för det var alltid ett förbannades drag i hallen. Jag tror inte det hade spelat någon roll om Rögle spelat i division 2, eftersom jag tycker det är trycket i hallen, som gör matchen på isen.

Men trycket i hallen är långa stunder lika bortblåst som Rögles elitkontrakt. Det verkar som spelarna blivit hämmade och underpresterat av ”begravnings stämningen” som rådigt på läktarna i Lindab Arena. ”Sveriges bästa klack” är bara spillror av vad en gång var. Jag förstår inte vad som hänt ?
Att Rögle under hela sässongen spelat bättre på bortaplan, tyder på att något inte längre står rätt till.

Istället för att stötta, har det helt plöttsligt under pågånde match, blivit OK att kritisera spelare & ledare. Jag har aldrig tidigare hört att någon från ståplats skriker ”visa *ståndaren* Gunnar”. Eller bua & vissla när Jacke blir utsedd att lägga en staff. Detta är något helt nytt för mig.

Den som säger något negativt om klacken, får oftast mothugg omedelbart, på detta forum. Enda sättet (enligt mig) att bli bättre, är om man är lyhörd för kritik, och öppen för ett nytänk.

Jag har ingen lösning på problemet. Att pulsen på läktaren svalnat, tror jag är en större bidragande orsak, till läget för Rögle, än någonting annat.

Återgå till "Allmänt hockeysnack"