NHL

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

NHL

Inläggav Mygel » 101016 kl 00:02

Vi har en Elitserie och en Allsvenska tråd, så det är väl dags att starta en NHL tråd.

Såg att Fransson äntligen fått sin målade hjälm på plats i Leksands matchen. Tänkte då ta upp Jonas Hillers, målvakt i Anaheim, mask:
Bild

När får vi se en liknande i Rögle? (t.ex. matt grön)
Användarvisningsbild
Homer Jay

Re: NHL

Inläggav Homer Jay » 101016 kl 01:52

Tycker inte alls att den passar till Ducks ställ.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 101016 kl 11:39

Jag tycker den passar utmärkt ;) Hiller blir helsvart, med lite Batman vibbar.

Men jag har förstått att det har varit en hel del kritik mot den...
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 101016 kl 12:14

Jo, när han kör det svarta stället är det ok. Men med det vita? Heeeeell no. :-)
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 120916 kl 08:34

Om jag tolkar media rätt, så är det nu bekräftat att det blir lockout i NHL. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 120919 kl 22:21

Lockout it is, och allsvenskan invaderas av spelare som får vändkorsen att snurra. Jag har själv ändrat lite uppfattning i frågan och min åsikt just nu är att jag är tveksam till Hockeyligans beslut.

Inledningen av ES har inte direkt varit en publiksucce. Samtidigt välkomnar mer eller mindre alla europeiska hockeyligor nu NHL-spelare. Risken är att marknadsvärdet på elitserien får sig en rejäl knäck denna säsong. När det väl är dags för Hockeyligan att ändra sitt ställningstagande så kan det vara försent.

Det kommer att kosta att plocka in dessa stjärnor, men i slutändan kan det vara en klok investering sett till den publicitet som skapas för ishockeyn i landet. Även den mest ointresserade kommer kanske att dra sig ut till hallen för att se en Crosby eller Zetterberg på besök...

Problemet är dock hur Rögle hur skulle agera om det blev tillåtet att ta in dessa spelare. Klubben är ju inte direkt känt för att slå på stort... Men jag tror att om man slog till med någon stjärnvärvning så skulle man drastiskt utöka effekten av nyhetsbehag som redan finns i och med första året i ES. På längre sikt kan det vara värt mycket för klubben, då intresset lyfts och intäkterna ökar. Drar man in fler marginalåskådare och bjuder på underhållning av världsartister, så finns möjligheten att dessa även i framtiden kommer att komma tillbaka för att återuppliva minnen.
qp

Inläggav qp » 120920 kl 14:44

Jo men visst, även jag börjar bli blöt i frågan och hoppas och tror att det blir ändring. I och med att de skickade Sjögren och Lindholm så har vi inga "naturliga" återvändare så vad kan de bli istället?
Ändrar de antalet tillåtna transor till 3-4 st (där tillgången är god) så blir det nimmare, annars blir vi hänvisade till tjecker o slovaker med den konkurrens det innebär från övriga europeiska lag. Ja ja det kanske visar sig med tiden.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 120921 kl 14:51

Då blir det NHL-spelare:
http://hd.se/sport/2012/09/21/hockeylig ... hl-beslut/

Vilka kan Rögle sikta in sig på? Inte Sjögren och Hampus i första rundan eftersom de spelar i AHL.

Strbak kanske kan locka över Marian Gaborik? Kanske Strbak och Sven-Åke kan övertala Chara att Ängelholm är en ganska fin stad att spela i?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 120921 kl 16:43

Jag tycker detta är skit. Det urvattnar ES som blir en träningscamp för NHL-spelare.
För spelarna är det skitsamma.

Skitsamma för dom som kommer hit, med sina fickor fulla med pengar.
Skitsamma för våra kontrakterade spelare som ändå har sin lön.

Om vi trillar ur pga betydande snedvridning av kontraktskostnaderna.
Då är det vi fans och sponsorer som blir lidande, alla andra bara drar vidare likt en pengakåt cirkus.
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 120921 kl 20:35

Du generaliserar Captain. Tror ej att det är så mycket skitsamma som du tror.

Min övertygelse är att spelarna ser positivt på detta. Tränar och spelar man näst intill varje dag vill man mäta sig mot de bästa.
Däremot känns det som att du har rätt med tanke på att det kommer att kosta mer pengar för RBK än för t.ex Modo att få ihop ett slagkraftigt lag. Ser inte så mycket "återvändare" till vårt lag som till Timrå eller Modo.

En del av mig tycker att vi "skiter" i alla andra och kör vidare på vår linje med talangsatsning. En underbar satsning som kommer att bära frukt med tiden. Med en sådan satsning kommer intresset för Rögle aldrig att minska oavsett serietillhörighet. Vi har inte mycket mer åskådare nu än förra säsongen vilket är ett tecken.
En annan del av mig vill så klart se ishockey i Lindab Arena mot bästa motstånd. Det motståndet finns såklart i elitserien.
Kommer andra klubbar att köra på med spets så måste RBK troligtvis att följa efter. Här gäller det för Pelle att vara smart men i Pelle I trust. Som 70-talist jag är så litar jag på en lirare som gett RBK 13 säsonger i A-laget och varit den mest drivande och bidragande till att RBK stoltserar med 1 st J18-guld och 1 st J20-brons. Byt, köp och släng gänget som dagligen hänger på EP litar nog mer på Lasse Grankvist eller Niklas Wikegård.

En sak är säker, RBK kommer aldrig att riskera budget eller ekonomi. Det har vi alldeles för god ungdomsorganisisation att riskera att rasera för att det ska bli en verklighet.
Jag tror att Pelle kommer att jobba på Micke Samuelsson. Jag vet inte hur AHL-kontrakten ser ut för Lindholm och Sjöa men finns det möjligheter så blir dessa två säkert grönvita. Sedan blir det inte så mycket mer och det hoppas jag inte heller.
Naiv, möjligtvis.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 120922 kl 07:23

Jag läser tex vad Brithen skriver på sin twitter.
Han vill ha NHL-proffs.
Ingen normal arbetare vill ha hit någon som tar ditt arbete, dessutom bara på skoj. Okej, om jag får ha kvar min lön kan jag tänka mig det. För jag vet dessutom att nästa år så får jag tillbaka det.
Så tänker jag. :-(

Wesslau skriver annat.
Han är inte sugen alls på att sitta två månader på bänken för att tex Loungo ska hålla sig i form.
Det förstår jag.

Sedan är ju tanken lag ska kunna värva vad dom vill under säsongen. Såååå, vi får väl se hur snett detta slår mot Lökers och oss tex.
Finns pengarna att lösa en vettig spelares försäkring plus betala honom 500 000kr/mån?
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 120923 kl 08:07

Jag är måttligt förtjust över tanken på lockoutade NHL-spelare i ES. Tycker bara att det blir rörigt och allmänt märkligt. Jag har lite svårt att förstå Konkurrensverket, det är ju faktiskt inget som hindrar någon av de lockoutade spelarna att skriva kontrakt - så länge det inte är ett korttidskontrakt. Det pratas om att publiken får se världsstjärnor i ES, men med nuvarande EU-regel så blir ju många per automatik uteslutna.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 120923 kl 13:08

Jaha, då verkar det vara klart. Modo tar in spelare.
Så nu är det bara att leta upp spelare med billig försäkring och handla in bra karaktärer.

Tyvärr blir det väl så att några av den lokala stommen får stryka på foten om vi tar in något nytt.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 120923 kl 13:29

Frågan är hur många klubbar som verkligen har råd? Ska man tro kvällspressen, så betalar MoDo 780.000,- SEK för försäkringen för Entröm & Steen.
Externa sponsorer?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 120924 kl 08:36

Som någon skrev i flödet, när spelarna börjar förlora pengar blir det annat. Då kommer dom krypandes med mössan i hand för sina småpengar.
Bisarrt att det ens är strejk.
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 120927 kl 10:05

Michael Grabner från NYI vill till Sverige.
En bra tvåvägsspelare och måltjuv, dessutom eu spelare.
Nåt att titta på, Pelle ?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140403 kl 08:32

Då finns det numera två anledningar för oss med Röglehjärta att följa Anaheim framöver eftersom Nick Sörensen har plockats upp av de, föredetta, mäktiga ankorna. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33472

Återgå till "Allmänt hockeysnack"