Mecca Hockey Race

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
Ramones

Mecca Hockey Race

Inläggav Ramones » 160229 kl 23:02

Jag kommer att följa Tingsryd mot AIK min själ och hoppas innerligt att Tingsryd tar en SHL plats hade gottat mig ngt så in i bomben!!!!

Så Modo trillar ur helt okej
KHK kvalar sig kvar
Tingsryd går upp

Hade fanimej varit gött

men man hittar väl ngn väg att peta väck tingsryd

så Modo får väl behålla sin plats.......
Användarvisningsbild
eleganten

Re: Mecca Hockey Race

Inläggav eleganten » 160320 kl 20:41

Kan bli ganska olika matchserier sett till de två första matcherna.
Klasskillnad mellan Modo-Leksandän så länge.
KHK-AIK var extremt jämnt spelmässigt.

Många bra i Modo men speciellt Possler och Olofsson är för jävla bra ikväll
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160320 kl 20:59

Amnér sticker inte ut på något exceptionellt sätt.. slarvade vid blå vid 4-0
Han var även inne på 1-0 även om han personligen inte kan klandras för det målet.. han åkte dock runt utan att få tag på sin kille
Julgran

Inläggav Julgran » 160320 kl 21:08

Sitter och kollar Modo-Lyxfällan med stor glädje. Så skönt att inte att Rögle inte är inblandad i den där kvalcirkusen för en gångs skull. Masken kan arbeta i lugn och ro med nästa säsongs trupp utan att varken Osten eller Mike Hellber har sina smutsiga fingrar i Rögles kvalitetssyltburk.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 160323 kl 07:29

Kan inte se hur Lyxfällan ska kunna vända detta, totalt 0-9 efter två matcher. Det blir 4-0 eller 4-1 till Modo. Ingen av superduperspelarna (Amnér eller Welch) har stått för något extra - men vad vet jag om hockey...

Den andra serien kan nog bli mer spännande men jag tror nog ändå att KHK tar hem det vilket är bra tycker jag då vi får en bättre spridning på lagen i SHL och vi slipper något klabb med var och hur Kovács ska spela nästa år.

Tränarcirkusen fortsätter nere vid brofästet - verkar vara fullt krig mellan styrelse och VD om den posten, slutar väl med att Filander står som headcoach där i höst!
Julgran

Inläggav Julgran » 160323 kl 09:14

Hoppas KHK tar det mot skadedjuren. Har inga som helst sympatier för den klubben och dess fans sedan deras firma stormade Rögles bås i Kvalserien för några år sedan. Rena rama maffiafasonerna. Händelsen slätades dessutom över av centralmaktsjournalisterna - räligt!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160323 kl 09:44

Flying Farang skrev: Ingen av superduperspelarna (Amnér eller Welch) har stått för något extra

Nu spelar Amnér iofs i det sämre laget och i slutet på säsongen (kanske dras med skador osv) men jag håller med.
Slarvar ganska mycket (även längs offensiva blå) och känns inte dominant mot ett av de sämsta SHL-lagen
GIT

Inläggav GIT » 160323 kl 13:45

Amnér kan bättre än han visat upp hittills. Skulle tro att han redan är klar för en SHL-klubb, kanske oss rentav.
Att han inte är jättebra defensivt gör inte så mycket då han kan utveckla det i sin nya klubb. De flesta backarna av den spelartypen gör sina misstag i egen zon och det får man ta. Tror inte att Frölunda och Färjestad gråter över att de satsade på Bengtsson och Wikstrand från Mora, som hade samma svårigheter. Amnér har ju i princip gjort samma resa i HA som dessa. Älskar f.ö skridskostarka backar som sätter igång spelet snabbt och följer med upp i anfallen. Dock har vi en egen Amnér på gång i Liljegren så jag hade hellre valt Sondell med sin SHL-rutin och något av ett Röglehjärta. Men vi behöver hursomhelst en etablerad rightare, antingen att Liljegren tar en ordinarie plats eller att vi värvar en sån som Amnér.

Förresten. Vad tror ni om att återförena Guter med Cehlin? Om nu KHK skulle åka ur.
qp

Inläggav qp » 160323 kl 18:48

Guter skrev väl nytt kontrakt med KHK nyligen (utan förbehåll?) Men vi står förmodligen långt ner på listan där, men om det gick så hade jag inte blivit ledsen!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160323 kl 19:06

Ja han förlängde med 3 år i början av Mars
http://www.sydostran.se/blekingesport/g ... skrona-hk/

Det kan väl iofs förändras om de åker ur. Han har sett mycket bra ut i de två matcher jag sett, speciellt den första.
GIT

Inläggav GIT » 160323 kl 23:26

KHK har flyt. Tycker att AIK har varit bättre i alla tre matcherna och då ska man ha i åtanke att de saknar Steen, Kovacs, S.Johansson och Lindvall, alltså 4 nyckelspelare.

Är enormt imponerad av AIK. De spelar med en jäkla fart och finess och har många spelare som går i bräschen. Glad att vi slapp dem för det hade fan kunnat sluta hur som helst. Tycker att de är på Rögles och Modos nivå. Helt klart bättre än KHK men har haft lite otur, som tex idag när de blev bestulna på 2-0 målet.

De som har imponerat mest på mig är framförallt Sandberg och Lindqvist. Även Strömvall, Bratt och Trkulja-Olsson har gjort avtryck.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 160324 kl 00:00

eleganten skrev:Ja han förlängde med 3 år i början av Mars
http://www.sydostran.se/blekingesport/g ... skrona-hk/

Det kan väl iofs förändras om de åker ur. Han har sett mycket bra ut i de två matcher jag sett, speciellt den första.

Är rätt säker på att Guter har en SHL klausul i sitt kontrakt, Madhawken brukar ha koll på sådana saker...

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... n-stannar/
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 160324 kl 21:19

Lyxfällan lever!

Ryktena går ju att Modo´s Victor Olofsson är på väg bort, det hade varit en bra målskytt för oss att komplettera truppen med, ska bli intressant att se Modo´s reaktion ifall de förlorar nästa match. Då tror jag paniken sprider sig enormt i Ö-vik.

Rätt skönt att RBK har de flesta nyckelpositioner klara inför nästa år, ingen turbulens eller kvalserie ångest utan bara lugn och ro...
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 160328 kl 18:06

Då är AIK borta och Robin Kovacs kan inställa sig till Rögles försäsongsträning den 18 april (Tror jag den börjar?)

Syntes klart att AIK bränt sitt bästa krut och var rätt enkelt utmanövrerade av KHK i de två sista matcherna.

Kvällens match i Ö-vik blir däremot hyperintressant, kan inte Andreas Johansson få fart på sina inhyrda legoknektar så tror jag Lyxfällan tar det. Bommar Modo ikväll så är frågan om det inte är dags för AJ att swisha över 10 papp till C-more journalisten för ett sådant slagläge missar inte knäckebröderna.

Vill nog hellre ha dem än Modo, inbillar mig att de lockas mer Lyxfällan supporters till Lindab än vad det görs med Modo supportrar. Bra för RBK´s ekonomi.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160328 kl 19:07

Ska bli oerhört intressant att se kvällens match. Känningen i magtrakten är lite att den som tar det idag spelar i SHL kommande säsong.
I den andra matchserien hade jag mer entydiga känslor där jag absolut inte vill ha upp AIK. Längre resa och på sikt bättre ekonomi och större publik.
Det kommer bli viktigt att ha en motståndare på ganska nära håll som vi bör kunna ha goda chanser att slå dessa år när vi etablerar oss i SHL.

Som nämns ovan kommer Leksand nog dra mer publik när de kommer ner till Ängelholm. Känner också lite skadeglädje när dyra värvningar inte levererar,
sådant har vi haft erfarenhet av i Rögle och på det sättet känns det grymt bra att vi gjorde en av våra bästa säsonger någonsin i SHL med en modest trupp och mycket egna juniorer.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160330 kl 13:28

Fast nu är det inte Leksand som ska dra publik i Ängelholm. Det är Rögle som ska göra det. Själv hoppas jag att Leksand bommar det. Dels för allt gullande med dom och trixande med ekonomin. Missar bägge lagen från as så tror jag att det kommer att vara hyffsat safe att kvala i framtiden. Lär inte dröja så länge innan dom kommer att ändra upplägget.

Sen är det nog bara i gamla leksingars bleka minnen, att Leksand är hela Sveriges lag och att högsta serien behöver Leksand. Såg en omröstning om vilket lag folk hoppades på att klara det kvalet och det var jordskredsseger till Modo.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 160330 kl 18:55

Jag sa redan när säsongen började att SHL är så gått som stängd och att det inte kommer att vara några förändringar oavsett om RBK får kvala eller ej. Spelschemat är alldeles för tuff för dom som kommer nerifrån. De kan vinna några matcher på ren vilja, men bäst av sju, nix. Med så många "vinna eller försvinna" matcher i bagaget, tar soppan slut. Modo kommer att fixa detta, annars kommer de att ändra reglerna för kvalserien igen. Typiskt av Dick Tärnström å böla ut och beklaga över hur orättvisst detta är - att KHK får förlora de flesta matcher i SHL och att det räcker med att vinna 4 i kvalserien, så blir de kvar ändå. Jag kan väl hålla med att den gamla kvalserien var bättre, men undrar om han hade sagt det om AIK åkte upp...
dogge

Inläggav dogge » 160401 kl 15:17

Hoppas nog Modo tar det ikväll, legat nere i skiten många gånger, och blir väll ett helt nytt lag nästa år igen? Har dem inte en massa legoknektar som sitter på 1-årskontrakt? Samma visa igen, värva massa "namn" som inte fungerar ihop. Blir intressant hur som.

Jäkligt imponerad av finnen Filpulla (stavning?) och Olofsson. Skulle modo åka hade jag gärna lagt vantarna på finnen. Sanslöst skicklig.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 160401 kl 15:35

Som sagt, jag tror att Modo fixar detta, men innerst inne så önskar jag att Leksand åker upp. Vad ska jag saga - gillar underdogs.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160401 kl 21:52

hahaha sanslös vändning och underbar TV när Foppa lämnar läktaren i ilska efter att tidigare ha slagit i logens fönster så att det blivit sprickor.
2-3 och 3-3 identiska mål av samme målskytt, alex ytterell. Ska bli riktigt kul att bänka sig framför resten av match 7:7
Ytterell skulle kunna vara en värvning som kan ta skott från blå.. toppback från HA med två bra säsonger bakom sig, bra poängskörd och 24 år, kanske har fler växlar?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 160401 kl 22:33

Jag är verkligen glad för Leksand. Man kände fan rysningar när Montpetit nätade och det ekade krigare krigare från bortaklacken. Återigen så var Modo det bättre laget och Haukeland stod verkligen på huvudet, men hade också tur med sig ett par gånger. Undrar om de kommer att ändra kvalserien till nästa säsong nu när Modo är i allsvenskan.
Julgran

Inläggav Julgran » 160401 kl 22:37

Oj oj oj...vilket sätt att åka ut på. Vara så otroligt överlägsna i den avgörande matchen och ändå åka dit på ett backmisstag. Man kan ju få självmordstankar efter ett sånt misstag. Modo kan inte göra mål. De har ju bränt hela säsongen.

Bra för Rögle ändå, på nåt bisarrt sätt. Ett Läxand med 6 miljoner mindre att lägga på spelartruppen är ett mindre hot än Modo nästa säsong.
Julgran

Inläggav Julgran » 160401 kl 22:41

Jag vet inte om jag är så glad för föreningar som gång på gång missköter sin ekonomi och ekonomiskt dopar sig med hjälp av kommunen. Hade gärna sett att de fått harva några säsonger till i AS.

Återgå till "Allmänt hockeysnack"