Övriga SHL Lag inför 16/17

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Re: Övriga SHL Lag inför 16/17

Inläggav Flying Farang » 160918 kl 10:13

Mifs snittålder är 27,68, RBK ligger på 24.73. Ifall ålder är det avgörande borde inte då SAIK ha det äldsta laget? De har det absolut yngsta med 23.53!

Nu såg jag bara sista och där var det Frölunda som dominerade men tittar man på de som levererade i Mif så var det inte rullatorligan utan de unga spelarna. jo, rullatorligan ha peakat och är på nedgång, frågan är bara om man kan krama ur dem ytterligare ett år med okej hockey?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 160918 kl 12:54

eleganten skrev:
GrönvitaMike skrev:när de (MIF) spelade ut en guldkandidat.

Inte i tredje perioden va? De delar av tredje jag såg såg mer ut som en anstormning från Frölundas sida
Men som Frölundas tränare själv sa så kom anstormningen delvis på grund av att Malmö spelade på resultatet. Men visst är Frölunda i normala fall det bättre laget.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 160918 kl 13:08

Flying Farang skrev:Mifs snittålder är 27,68, RBK ligger på 24.73. Ifall ålder är det avgörande borde inte då SAIK ha det äldsta laget? De har det absolut yngsta med 23.53!

Nu såg jag bara sista och där var det Frölunda som dominerade men tittar man på de som levererade i Mif så var det inte rullatorligan utan de unga spelarna. jo, rullatorligan ha peakat och är på nedgång, frågan är bara om man kan krama ur dem ytterligare ett år med okej hockey?
MIFs medelålder är 27,29 utan Tjärnqvist, som troligen inte tar en plats när alla är friska. Ingen har sagt att en högre medelålder ska vara något positivt, utan diskussionen grundar sig på ifall MIFs medelålder är för hög eller ej. Det finns inga belägg på att deras äldre spelare är på nedgång när man tittar på prestation och stats. Forsell blev utsedd till kapten utan att ha spelat en enda tävlingsmatch, det visar vilken vinnarskalle han är och han blir enormt nyttig med sitt tvåvägsspel. Filppula stack ut i Modo. Welch var på inget sätt dålig i Modo, dock överbetald. E. Andersson spelar fortfarande ett stabilt försvarsspel. Hans plusstatistik är något utöver det vanliga. Några av dessa har peakat men ingen är direkt på nedgång. De har byggt sin trupp på ett klokt sätt och läser man runt bland forumen så får man intrycket av att de flesta neutrala fans hyllar deras satsning. Det är egentligen bara RBK-supportrar och en mindre skara andra som ifrågasätter deras satsning.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 160918 kl 13:28

Det var likväl många som hyllade Modos satsning förra säsongen och som sa att de var sååå mycket bättre än Rögle blablablablablabla.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 160918 kl 14:34

Tuborg skrev:Det var likväl många som hyllade Modos satsning förra säsongen och som sa att de var sååå mycket bättre än Rögle blablablablablabla.
Modos värvningar var inte genomtänkta utan det värvades på måfå. MIF har värvat klokare men också haft en bättre stomme kvar. Nog om MIF nu för min del. Jag står för att jag tycker att de har en bra trupp i år.

Återgå till "Allmänt hockeysnack"