SHL 2016-2017

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: SHL 2016-2017

Inläggav GrönvitaMike » 160928 kl 20:15

Djurgården är fan inte alls bra i år. Visserligen har de skador på några hyfsade forwards men jag är inte ett dugg imponerad av det jag har sett. KHK är inte heller bra.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160928 kl 20:18

Håller med.. Det var lite fram och tillbaka innan Djurgården fick in sina mål mot Leksand, men Leksand var ändå med i matchen och hade bra chanser.
Jag trodde att det kanske var ett undantag i arbetsprocessen mot Malmö, därför tippade jag på DIF ikväll.
Men det ser verkligen inte bra ut, det är absolut ett lag man kan ta poäng från (uppenbarligen)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160928 kl 20:27

KHK kör över DIF borta....
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 160928 kl 20:30

DIF ser en aningen chockade ut, KHK kör verkligen över dem här i andra. Men Djyrgården är ju vårt bogey team så de får säkert ordning på torpet lagom tills de ska möta oss.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 160928 kl 21:45

Flying Farang skrev:DIF ser en aningen chockade ut, KHK kör verkligen över dem här i andra. Men Djyrgården är ju vårt bogey team så de får säkert ordning på torpet lagom tills de ska möta oss.
Bogey-team förra året visst, men då hade de spelare som Thoresen, Sörensen, Hultström mfl som kunde sänka vilket lag som helst. Nu är det en grå skara som troligen kommer hålla till i botten. Säger inte att vi är bättre men vi bör definitivt inte vara chanslösa som tidigare.
qp

Inläggav qp » 160928 kl 22:28

Ledningen borde använda Dif-Khk matchen som instruktionsfilm. Khk spelade tätt o respektlöst... nära sina motståndare....distinkt utan större tveksamheter och med bra tempo....hårt utan att grisa (gäller 1:a och i synnerhet i 2:a.... i 3:e bevakade de bara ledningen och nollan) Så borde vi oxå spela, jag är imponerad av fokus och effektiviteten i 2:a faktiskt! Kan dom, kan vi!
Flood

Inläggav Flood » 160930 kl 15:56

Helt sjukt att Anders Eldebrink tillåts sprida Möff-propaganda på Rögles officiella hemsida! "Bra lag" "Underskattade" Pyttsan säger jag! Max 1 spelare i deras skämt till nära-döden-trupp som hade platsat i Rögle 2016/2017!
Allt under en RBK-seger med sisådär 8-9 måls marginal får ses som en superskräll.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161001 kl 00:24

Flood skrev:Helt sjukt att Anders Eldebrink tillåts sprida Möff-propaganda på Rögles officiella hemsida! "Bra lag" "Underskattade" Pyttsan säger jag! Max 1 spelare i deras skämt till nära-döden-trupp som hade platsat i Rögle 2016/2017!
Allt under en RBK-seger med sisådär 8-9 måls marginal får ses som en superskräll.
Om man hade gjort ett lag av båda lagens trupper så hade majoriteten varit MIF-spelare. Speciellt på back- och målvaktssidan där jag tycker att endast Fairchild platsar. Nisse, Welch, Benoit, Olsson, E.Andersson är bättre än våra övriga backar.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170409 kl 22:39, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 161004 kl 13:14

http://www.expressen.se/sport/kronikore ... -shls-fel/

Ja du Sanny Lindström.... Det hade varit väldigt intressant att höra dessa tankar från dig förra säsongen. Då var det inget snack om att det skulle varit synd om och orättvist mot Rögle, KHK och Malmö.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 161004 kl 20:00

Shit va glest på läktarna i Malmö. Procentuellt så var det mer på RBK:s hemmamatcher mot Huddinge och Nybro i allsvenskan för ett antal år sen. Alla vet att Möff kommer att mosa Leksand, ändå så valde konsumenterna att stanna hemma, medan många vit och blåa finns på plats och stöttar sitt lag.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161004 kl 20:23

Årets upplaga av Leksand är nog det sämsta i SHL på många år.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 161006 kl 20:47

Linköping ser väldigt mänskliga ut mot Leksand.
Visst, bländande individuella prestationer ibland men tycker inte riktigt de anfaller tillsammans.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161006 kl 20:55

eleganten skrev:Linköping ser väldigt mänskliga ut mot Leksand.
Visst, bländande individuella prestationer ibland men tycker inte riktigt de anfaller tillsammans.
Längesen man såg Linköping så dåliga. Underskattning? Tror dock att svackan är tillfällig och att LHC blir att räkna med framöver.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 161006 kl 21:05

Tittar själv på Frölunda mot Lökers, Everberg fick ett märkligt matchstraff efter en pååkning av målvakten som han inte kunde undvika - märkligt?

Annars är Frölunda bättre än Lökers, som kanske redan hamnat i en svacka?

Skellefteå verkar ju inte heller vara helt i harmoni, hade hellre mött dem just nu än KHK...

LHC verkar ha problem, fortsätter det så här så sitter kanske Tangnes lös i i november/december?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 161006 kl 21:17

Flying Farang skrev:
Skellefteå verkar ju inte heller vara helt i harmoni, hade hellre mött dem just nu än KHK...

Hellre Skellefteå eller Färjestad just nu än KHK.
En mardröm om vi får en storspelande Honken emot oss
Julgran

Inläggav Julgran » 161006 kl 23:05

Det är lugnt. Vi har Löööörg! Han gör minst två kassar. Då är jag mer nervös för Rögles defensiv. KåååHååKåå brukar komma ut hårt och med fart. Det gäller att vara på tårna direkt, ta snabba och riktiga beslut för att inte tappa matchen redan i inledningen. Hoppas att Volden sprider lugn med sitt agerande.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 161012 kl 21:25

Jahopp. Karlskrona vinner borta mot Växjö.
*andas i påse*
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161012 kl 21:54

Inför säsongen såg jag KHK som den främsta livlinan till säkrat kontrakt och tyvärr har de fått en drömstart där allt går deras väg. Djurgården har fått in en rejäl förstärkning i Hultström och har Possler som sparkapital så dem räknar jag bort. Det är väl Örebro i sådana fall men tyvärr har ju även de en lite bättre trupp än oss och det är högst osäkert om vi kan matcha dem över en hel säsong. De kommer dessutom bli aningen bättre när Martin Johansson blir spelklar. Vi har också forwards borta men det är ju inte där vi förlorar matcherna på utan det är pga backarna. Det måste förstärkas där bak för att vi ska ha en rimlig chans. Det blir jävligt tufft att undvika kval i år känner jag och det är framförallt KHKs start som ställer till det. Tycker inte att de spelar särskilt bra men har en j-a flyt just nu. Men blir det kval är jag inte jätteorolig med denna truppen. Inget allsvenskt lag bör kunna matcha oss över 7 matcher även om jag gärna slipper AIK och räven Melin.

Nu kanske vissa fattar varför jag kritiserade Rögles satsning i år och samtidigt hyllade Malmös. Den nuvarande truppen har inget "nästa steg" i sig. Det är för många frågetecken och backsidan håller enligt mig inte SHL-klass. Sen har vi inte spetsen och rutinen bland forwards för att kunna ta det där stora klivet.
qp

Inläggav qp » 161012 kl 23:15

qp skrev:Ledningen borde använda Dif-Khk matchen som instruktionsfilm. Khk spelade tätt o respektlöst... nära sina motståndare....distinkt utan större tveksamheter och med bra tempo....hårt utan att grisa (gäller 1:a och i synnerhet i 2:a.... i 3:e bevakade de bara ledningen och nollan) Så borde vi oxå spela, jag är imponerad av fokus och effektiviteten i 2:a faktiskt! Kan dom, kan vi!

Jag säger det igen, efter 2p mot Lakers, förutom personkemin.... vems spelidé kör dom efter: Hånberg eller Molins lr mix? Jävligt duktiga är dom under alla omständigheter, en uppryckning den här
säsongen som heter duga!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 161013 kl 08:09

Nu ska vi väl inte kasta yxan i sjön redan, vi har spelat 6 matcher och har väl runt 45 matcher kvar innan serien summeras.

Sen har vi också haft maxoflyt med skador, sjukdomar och avstängningar - det betyder att vi har ett rejält sparkapital att ta av längre fram. Våra nyförvärv ser bra ut även om till exempel Fairchild måste visa mer offensivt och täta sin defensiv, Collberg har spelat upp sig och kommer nog igång så småningom när självförtroendet återvänder. Lerg är en klasslirare som redan dominerar.

Wännström har ju varit kritiserad av experter härinne men har tagit det steget som Cehlin gjorde förra året känns det som och det är ett gott tecken på att man kan utvecklas i miljön som finns i RBK.

Sen verkar det ju onekligen som om Eldebrink är medveten om problemen och jag tror vi får se ett annat RBK redan ikväll.

ÖHK har inte direkt imponerat på mig och jag tror att turbulensen fortsätter där ett ta till, likaså DIF som känns ihåliga trots deras nyförvärv - känns lite som MODO förra året som satte all tillit till Welch. HV verkar vara både fågel och fisk i år och LHC känns stabbiga. KHK kommer ju inte heller kunna segla på det här ruset en hel säsong.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 161013 kl 10:20

Flying Farang skrev:Wännström har ju varit kritiserad av experter härinne men har tagit det steget som Cehlin gjorde förra året känns det som och det är ett gott tecken på att man kan utvecklas i miljön som finns i RBK.

Jag har varit lite... avvaktande... till honom. I de matcher jag såg förra säsongen bedömde jag inte Wennström som någon som lyfte laget och gjorde skillnad.
Hoppas han kan fortsätta på det inslagna spåret!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161013 kl 17:16

Flying Farang skrev:Nu ska vi väl inte kasta yxan i sjön redan, vi har spelat 6 matcher och har väl runt 45 matcher kvar innan serien summeras.

Sen har vi också haft maxoflyt med skador, sjukdomar och avstängningar - det betyder att vi har ett rejält sparkapital att ta av längre fram. Våra nyförvärv ser bra ut även om till exempel Fairchild måste visa mer offensivt och täta sin defensiv, Collberg har spelat upp sig och kommer nog igång så småningom när självförtroendet återvänder. Lerg är en klasslirare som redan dominerar.

Wännström har ju varit kritiserad av experter härinne men har tagit det steget som Cehlin gjorde förra året känns det som och det är ett gott tecken på att man kan utvecklas i miljön som finns i RBK.

Sen verkar det ju onekligen som om Eldebrink är medveten om problemen och jag tror vi får se ett annat RBK redan ikväll.

ÖHK har inte direkt imponerat på mig och jag tror att turbulensen fortsätter där ett ta till, likaså DIF som känns ihåliga trots deras nyförvärv - känns lite som MODO förra året som satte all tillit till Welch. HV verkar vara både fågel och fisk i år och LHC känns stabbiga. KHK kommer ju inte heller kunna segla på det här ruset en hel säsong.
Collberg har varit medioker i alla matcher.

Hv71 rår vi inte på över en hel säsong. Både Djurgården och Örebro har bättre trupper och det är tveksamt om vi kan matcha dem.
Det är väl i så fall om KHK skulle rasa och komma ner på jorden.
Senast redigerad av GrönvitaMike 161013 kl 21:17, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 161013 kl 21:17

HV71 gav oss 12 poäng förra säsongen...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161013 kl 21:20

Mygel skrev:HV71 gav oss 12 poäng förra säsongen...
Och trots att de gav oss 12p så kom vi 15 poäng efter i tabellen. Säger en del. Förresten hur går det för pensionärslaget och avdankade Forsell, Filppula mfl? Du ser ju inte lite dum ut som ifrågasatte deras satsning och samtidigt hyllade Rögles. Fan tänk vad skönt om jag också hade haft noll koll likt du och inte behövde känna frustration över att hela tiden ha rätt om allt.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 161013 kl 21:27

GrönvitaMike skrev:
Mygel skrev:HV71 gav oss 12 poäng förra säsongen...
Och trots att de gav oss 12p så kom vi 15 poäng efter i tabellen. Säger en del. Förresten hur går det för pensionärslaget och avdankade Forsell, Filppula mfl? Du ser ju inte lite dum ut som ifrågasatte deras satsning och samtidigt hyllade Rögles. Fan tänk vad skönt om jag också hade haft noll koll likt du och inte behövde känna frustration över att hela tiden ha rätt om allt.

Ursäkta?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 161013 kl 21:40

Trevligt att du stannade kvar på forumet efter att du gråtit klart och att du därmed fortsätter bidrar med dina briljanta analyser av statistik tabeller och trevliga ton i allmänhet.

Eftersom du gillar att läsa nuffror så kan du fundera på om det är bra att summera säsongen när Malmö har spelat 17% av sina matcher och Rögle spelat 14%? Malmö har 129 poäng kvar att spela om och Rögle har 135 poäng. Är inte risken stor att du kör en Västeråsare igen och därefter lämnar forumet igen runt januari/februari? Uppenbarligen så har inte självhävdelsebehovet sjunkit under sommaren och risken är därmed rätt stor att vi får läsa en GrönvitMike som tackar för för sig härinne igen om någon av hans knivskarpa analyser spelardatan inte visar sig slå igenom.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 161013 kl 22:12

Mygel skrev:Trevligt att du stannade kvar på forumet efter att du gråtit klart och att du därmed fortsätter bidrar med dina briljanta analyser av statistik tabeller och trevliga ton i allmänhet.

Eftersom du gillar att läsa nuffror så kan du fundera på om det är bra att summera säsongen när Malmö har spelat 17% av sina matcher och Rögle spelat 14%? Malmö har 129 poäng kvar att spela om och Rögle har 135 poäng. Är inte risken stor att du kör en Västeråsare igen och därefter lämnar forumet igen runt januari/februari? Uppenbarligen så har inte självhävdelsebehovet sjunkit under sommaren och risken är därmed rätt stor att vi får läsa en GrönvitMike som tackar för för sig härinne igen om någon av hans knivskarpa analyser spelardatan inte visar sig slå igenom.

Du läser fortfarande hans inlägg? :-) :-) Det är bara att scrolla vidare ;-)
Berra

Inläggav Berra » 161013 kl 22:18

sinner skrev:
Mygel skrev:Trevligt att du stannade kvar på forumet efter att du gråtit klart och att du därmed fortsätter bidrar med dina briljanta analyser av statistik tabeller och trevliga ton i allmänhet.

Du läser fortfarande hans inlägg? :-) :-) Det är bara att scrolla vidare ;-)

Förstår verkligen inte mikas problem. Det är bara hand åsikt som gäller. Tur för alla oss andra att vi har yttrandefrihet i Sverige.. Nä Gina, Mike eller vad du nu heter du kan krypa tillbaka under stenen du hoppade fram ifrån :*
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161013 kl 23:34

Västerås vann serien året innan med i princip samma trupp och var då nära på att gå upp. Nu ligger KHK visst 10p före Skellefteå och enligt Mygels logik hade han hellre mött Skellefteå än KHK i ett kval. Ni är så fruktansvärt begränsade i ert tänk.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161013 kl 23:40

Avdankade Filppula, Forsell, Benoit, Rakhshani :-)
Fantastiska Netterberg med 1 assist på 7 matcher och spel i fjärdefemman. Han och Collberg skulle vi ju ha!

Återgå till "Allmänt hockeysnack"