SHL 2016-2017

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Re: SHL 2016-2017

Inläggav Mygel » 161014 kl 07:03

GrönvitaMike skrev:
Mygel skrev: Ni är så fruktansvärt begränsade i ert tänk.

Helt ärligt, av alla användare härinne, är inte detta en beskrivning som passar dig bäst? Det tror jag att även du måste inse innerst inne.

Du har gång på gång visat att du inte läser andra användares inlägg (det citerade ett bra exempel eftersom skriver om mig gällande en annan användares inlägg) och att du helt saknar förmåga att sätta dig in i hur andra tänker och resonerar.

Dock, det som egentligen är mest fascinerande är att du inte verkar förstå vad vi gör på detta forum. Du skriver upprepade inlägg med samma innehåll om att lag x och lag y är bra och att Rögle är dåliga. Om du inte kopplat det än så kan jag nu avslöja för dig - vi vet det! Vi vet att Malmö har ett på pappret bättre och mer namnkunnigt lag och därmed bör, allt annat lika, ligga före Rögle. Vi vet att Hv71, SKAIK, LHC, etc på pappret har bättre trupper än Rögle. Men alla tycker inte inte det är så roligt att sitta och skriva om det i 35 upprepade inlägg med samma innehåll. För inte tala om hur tråkigt det är att läsa dessa typer av inlägg. Det är mer intressant att analysera läget från andra vinklar och med annat tänk. Det är idrott det handlar om och därär inget satt i sten på förhand.

Jag har skrivit på våra forum i snart 20 år. Vi har sett många personer som dig komma och gå under dessa år. Du är dock unik i ett avseende. Du är nämligen den första som själv, skrikandes, har lämnat forumet för att återvända utan att för den delen blivit avstängd på grund av din dåliga attityd. Att du inte förstått att flera av skribenterna här inne bara försöker få dig att bjuda på samma underhållning igen, framstår som rätt udda med tanke på att du försöker framhäva hur smart du är...
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 161014 kl 08:23

GrönvitaMike skrev:Ni är så fruktansvärt begränsade i ert tänk.

Sånt här är rätt otrevligt att läsa
qp

Inläggav qp » 161014 kl 09:49

Jag har för övrigt väldigt svårt att förstå att detta forum ska vara någon form av latrintunna för en socialt svåranpassad person med överbelastat ego. Ständiga påhopp på hela Rbk:s organisation och dess spelare med upprepade hyllningar av vissa motståndarlag samt sin egen förträfflighet, med påhopp och kränkningar av andra forum-medlemmar, borde normalt sett leda till utestängning!
Berra

Inläggav Berra » 161014 kl 09:59

GrönvitaMike skrev:Djurgården är fan inte alls bra i år. Visserligen har de skador på några hyfsade forwards men jag är inte ett dugg imponerad av det jag har sett. KHK är inte heller bra.

Konstigt att khk har vunnit matcher. Vad är din förklaring Mike?
dogge

Inläggav dogge » 161014 kl 13:29

Nämen, en mental kollaps av fantasy managern Mike återigen, tog bara 7 matcher innan den första för säsongen :-)
dogge

Inläggav dogge » 161014 kl 13:53

GrönvitaMike skrev: Han och Collberg skulle vi ju ha!

På samma sätt som vi skulle ha Amnér. Hans succe läser man ju om dagligen i tidningarna.. Är han ens ombytt till matcherna?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161014 kl 15:51

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:
Mygel skrev: Ni är så fruktansvärt begränsade i ert tänk.

Helt ärligt, av alla användare härinne, är inte detta en beskrivning som passar dig bäst? Det tror jag att även du måste inse innerst inne.

Du har gång på gång visat att du inte läser andra användares inlägg (det citerade ett bra exempel eftersom skriver om mig gällande en annan användares inlägg) och att du helt saknar förmåga att sätta dig in i hur andra tänker och resonerar.

Dock, det som egentligen är mest fascinerande är att du inte verkar förstå vad vi gör på detta forum. Du skriver upprepade inlägg med samma innehåll om att lag x och lag y är bra och att Rögle är dåliga. Om du inte kopplat det än så kan jag nu avslöja för dig - vi vet det! Vi vet att Malmö har ett på pappret bättre och mer namnkunnigt lag och därmed bör, allt annat lika, ligga före Rögle. Vi vet att Hv71, SKAIK, LHC, etc på pappret har bättre trupper än Rögle. Men alla tycker inte inte det är så roligt att sitta och skriva om det i 35 upprepade inlägg med samma innehåll. För inte tala om hur tråkigt det är att läsa dessa typer av inlägg. Det är mer intressant att analysera läget från andra vinklar och med annat tänk. Det är idrott det handlar om och därär inget satt i sten på förhand.

Jag har skrivit på våra forum i snart 20 år. Vi har sett många personer som dig komma och gå under dessa år. Du är dock unik i ett avseende. Du är nämligen den första som själv, skrikandes, har lämnat forumet för att återvända utan att för den delen blivit avstängd på grund av din dåliga attityd. Att du inte förstått att flera av skribenterna här inne bara försöker få dig att bjuda på samma underhållning igen, framstår som rätt udda med tanke på att du försöker framhäva hur smart du är...
Men vänta nu hur kan MIF helt plötsligt ha ett bättre och mer namnkunnigt lag. De hade väl bara pensionärer och avdankade spelare?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161014 kl 15:54

dogge skrev:

På samma sätt som vi skulle ha Amnér. Hans succe läser man ju om dagligen i tidningarna.. Är han ens ombytt till matcherna?
Han hade gått in i första backpar i Rögles nuvarande backsida. Det är precis den typen av back man har ett stort behov av. Luleå har väldigt bra backar och konkurrensen är stor där. Hersley var ju länge anonym innan han fullkomligt exploderade i SHL.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 161014 kl 16:04

GrönvitaMike skrev:Men vänta nu hur kan MIF helt plötsligt ha ett bättre och mer namnkunnigt lag. De hade väl bara pensionärer och avdankade spelare?

Och där visade du återigen att du faktiskt inte läser inläggen härinne.

Det är ok att du slår dig själv på bröstet för att du "förutsåg" att pensionärslaget MÖFF skulle ligga i topp efter 9 omgångar. Du verkar må bra av denna form av självupplevd hävdelse...
dogge

Inläggav dogge » 161014 kl 16:53

GrönvitaMike skrev:
dogge skrev:

Han hade gått in i första backpar i Rögles nuvarande backsida. Det är precis den typen av back man har ett stort behov av. Luleå har väldigt bra backar och konkurrensen är stor där. Hersley var ju länge anonym innan han fullkomligt exploderade i SHL.

Ja för Växjös forwards är ju så dåliga så vem som helst kan ju ta en plats där... Netterberg kan explodera precis som Amner, så logiken i att håna skribenten som gav det tipset och sen hylla läktarpojken i Luleå, underbart ;-)

Sen kan du gärna länka till var någon skrev att vi skulle plocka hem Collberg innan han blev presenterad?

Du borde komma in i matchen och inse att det är masken som värvar och vi andra får snällt titta på, och då har man ett val, antingen kan man försöka se det positiva i det han gör och se potentialen, eller så kan man ju vara lika bitter som dig och klaga på allt. Lite som att stå och håna sin flickvän för att hon är ful, men samtidigt stå och påminna henne om hur snygg hennes syrra är, lite det du håller på med härinne.

Du tar alla för idioter när det är du själv som är den största jubelidioten här inne.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161014 kl 21:08

dogge - Ni är inte idioter, men hockey kan ni inte. Ni kanske är bra på något annat ;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 161019 kl 19:37

Djurgården ser bra ut borta mot Färjestad. Spelar de så här kommer poäng börja trilla in snart
Henrik

Inläggav Henrik » 161019 kl 21:20

eleganten skrev:Djurgården ser bra ut borta mot Färjestad. Spelar de så här kommer poäng börja trilla in snart

Japp! Vilken holmgång mellan två lag som går för 3p i tredje. Spär på min skepsis mot en vanlig övertro på den egna förmågan att kunna "stänga och spela av matchen" som ofta leder till passivitet och förlust.
Henrik

Inläggav Henrik » 161019 kl 21:20

eleganten skrev:Djurgården ser bra ut borta mot Färjestad. Spelar de så här kommer poäng börja trilla in snart

Japp! Vilken holmgång mellan två lag som går för 3p i tredje. Spär på min skepsis mot en vanlig övertro på den egna förmågan att kunna "stänga och spela av matchen" som ofta leder till passivitet och förlust.
Henrik

Inläggav Henrik » 161019 kl 22:04

Ger mig på en tidig prognos.

Allt talar för att årets serie med undantag för Leksand som jag fortfarande tror kommer att sladda blir en jämnare serie i år. Starten på serien bara stärker mig i den tron. Det blir 52 ronder i ett marathon som för Rögle i första hand handlar om att undvika 13:e plats. Jag gissar att vi i slutändan har störst möjlighet att ha Örebro och/eller Karlskrona efter oss. I ett drömscenario kanske även Djurgården som jag tippar som 10:a, vilket skulle leda till play-in.

För i slutändan tror jag fortfarande på Frölunda, Skellefteå, Växjö i topp fyra. Linköping borde också ha goda förutsättningar att masa sig dit vad det lider. HV71 ser nu ut som en klar slutspelskandidat. Kan Malmö hålla undan och knipa sjätteplatsen före Färjestad, Luleå och Brynäs? Har oavsett svårt att se något av dessa lag som sämre än 9:a.

Mao tycker jag det redan är ganska tydligt att vi bara har en egentlig räddningsplanka. Nu gäller det att vi börjar ta poäng, så småningom trycker oss förbi Örebro och jagar ifatt Karlskrona som förhoppningsvis tappar luften snart.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161020 kl 16:15

Vilken mardrömsstart vi har fått på den här säsongen när man tänker efter.

* KHK - Den främsta livlinan går som tåget i inledningen. 0 poäng av 6 mot dem.
* Långtidsskada på Matson efter rekordresultat på försäsongsträningen. Ersättaren Fraser långtidsskadad och har inte gjort en enda match med laget.
* Avstängningar på Sylwander, Schutz och Åslin.
* Pga skadorna och avstängningarna slösade man resurser på Widing, som ej varit dålig, men inte heller någon som lyft laget. Hans lön skulle hellre använts till backförstärkningar.
* Liljegren - Vårt offensiva vapen från backplats borta på obestämd tid och har inte gjort en enda match.
* Bara tre spelare från förra säs har tagit kliv hittills: Wännström, Liljewall och Alen. I princip alla andra har snarare presterat sämre.
* Backarna och målvakterna har inlett säsongen uselt.
* Collberg och Cederholm får ses som floppvärvningar av det de har presterat hittills.
* 1-1-7 totalt och ynka 2p av 15 på hemmais.
* Det budgeterade snittet på 4200 åskådare känns nu ännu längre borta än innan säsongen började.

Det kan bara bli bättre?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161025 kl 21:33

Jensen med 8 poäng på 11 matcher +8.
Tyckte redan i våras att vi skulle behålla honom. Mycket potential och förmodligen relativt billig.
Frågan är om den dyrare tysken är så mycket bättre egentligen? Har inte sett någon spets hos honom ännu.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 161027 kl 22:25

KHK i ledning av SHL, den såg man inte komma. Ska bli intressant att se dem på lördag på Rövgökarna. Tror de vinner även den matchen och ser till att MIF får 3 raka förluster.

En annan besvikelse är LHC, stryk mot SAIK idag och det verkar inte vilja lyfta för dem. ÖIK är också svårt att placera in som fågel eller fisk?

DIF har stora problem och förmodligen lite avstängningar att vänta, LIF presterar som förväntat.

Men hela SHL känns jävligt svår i år, alla slår alla när man minst anar det. Kul, så länge RBK vinner mer än de förlorar...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161027 kl 23:31

KHK har ingen bra corsi så lite flyt är det allt i deras framgångar.
Sen ska man inte förringa deras fina försvar- och målvaktsspel.

ÖHK har också flyt just nu. Fullständigt utspelade ikväll och var värda 0p men får med sig alla 3 efter ett sent mål där Sandström typ halkar och hinner inte försvara.

LHC kommer att komma igång förr eller senare så dem räknar jag bort från bottenstriden.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161027 kl 23:35

Förra säsongen hade vi 14p efter 13 matcher. Nu har vi alltså 15p. Rätt gött faktiskt med tanke på den katastrofala inledningen.
Henrik

Inläggav Henrik » 161028 kl 00:54

Vi ska egentligen inte förlita oss på något annat än den egna förmågan! Men gissar att Frölunda stannar i toppen. Kanske med viss lucka tack vare ok start. Växjö och Skellefteå slutar därefter, blir tätt följda av Linköping. Sen är det svårare, men tror på HV som femma och att Rövgökarna kan hålla en sjätteplats. Men det blir nog jättejämnt i mitten med Luleå, Färjestad och Brynäs på play-in-platser. Sen förblir så klart Leksand avsågade. Tippar DIF på 13:e efter senaste omgången. Jag tror RBK har goda chanser att hålla dem bakom sig och även sega sig förbi Örebro. Bara det lär dock kräva fler poäng i en jämnare serie än ifjol, kanske helt utan glapp bortsett från akterseglade Leksand. Ska man nå play-in måste KHK sluta sprattla och börja dala snart. Annars blir de i stället de som lyckas med sin målsättning. För jag tror inte de kommer falla fritt, snarare få pyspunka och någon svacka vad det lider. Därav håller jag lite på Fjäderfäna på lördag.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161028 kl 01:35

Ser också helst en MIF-seger på lördag. Dels för att det är ett bättre lag som borde placera sig högre i det långa loppet.
KHK har som sagt dålig corsi så det finns en anledning att tro att de inte är så bra som tabellen visar.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 161028 kl 10:54

Jag hoppas aldrig på en Möff seger. KHK spelar defensiv (tråkig) hockey, så det är inte så konstigt att de har dålig skottstatistik. Dock så gillar jag underdogs, hoppas att de kan tvåla till Möff.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161028 kl 13:10

sinner skrev:Jag hoppas aldrig på en Möff seger. KHK spelar defensiv (tråkig) hockey, så det är inte så konstigt att de har dålig skottstatistik. Dock så gillar jag underdogs, hoppas att de kan tvåla till Möff.
Jag tänker på Rögles bästa och om Malmö kan påverka det så skiter jag faktiskt i om de vinner. Skulle du hoppas på Djurgården om de mötte Malmö nu?

KHK har näst sämst corsi av samtliga lag. Bara Leksand är sämre.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 161028 kl 13:41

Jo, jag vet att du alltid tanker på Rögles bästa :-) Samtidigt, det får gärna vara lite spännande. Det är så pass tidigt på säsongen, att vi inte är så himla beroende av denna matchen. Vad har skottstatistiken med detta att göra? Det är resultatet som räknas...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161028 kl 13:52

sinner skrev:Jo, jag vet att du alltid tanker på Rögles bästa :-) Samtidigt, det får gärna vara lite spännande. Det är så pass tidigt på säsongen, att vi inte är så himla beroende av denna matchen. Vad har skottstatistiken med detta att göra? Det är resultatet som räknas...
Fast det är mer än bara skottstatistik. Med tiden borde hög corsi leda till framgång. Hög corsi betyder många mål vid en normal skotteffektivitet.
Corsi räknar totalt antal skottförsök. Dvs alla skott som går i täck eller utanför är inräknade i statistiken.
Rimligtvis bör laget med mest puck ha flest antal skottförsök. Puck possession borde ge fördel i längden.

KHK överpresterar ju utan tvekan när man tittar på deras stats (94% SVS%, 13.5% S%). Det kommer de aldrig att hålla.
Sen är det inte säkert att de rasar ihop totalt bara för det utan de kommer ta sina poäng då och då och kanske aldrig blanda sig in i bottenstriden.
De lever ganska mycket på sitt målvaktsspel. En Honken i form är nog SHLs bästa målvakt och deras backup verkar ju vara grym.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 161028 kl 14:51

Tja, corsi är inget jätterintressant för min del. Minns några år sen när vi vann 0:2 borta mot Modo med typ 10 skott avlossade på hela matchen. KHK är däremot mer intressant med minst antal insläppta mål, sen får motståndaren skjuta 100 skott om de vill (om man nu räknar täckta skott och skott utanför)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161028 kl 15:14

En match säger ju såklart inte mycket. Men annars brukar ju corsin vara någorlunda talande när man summerar en säsong och tittar på lagens placering.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 161028 kl 16:16

Sant...tänkte bara att det inte är så intressant så här tidigt. Kanske någon gång efter Jul kan det vara roligt å se vilka lag är mest skjutglada..
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161028 kl 17:25

Såg precis highlights från KHK - Frölunda. Frölunda är ett klockrent stolpskott från 2-0, det hade inte KHK vänt.
Och vid 1-1 vispar Frölundas målvakt in pucken i egen kasse - grov målvaktstabbe. Det är lite av det här flytet
som KHK lever på just nu.

Återgå till "Allmänt hockeysnack"