SHL 2016-2017
-
Re: SHL 2016-2017
Djurgården är fan inte alls bra i år. Visserligen har de skador på några hyfsade forwards men jag är inte ett dugg imponerad av det jag har sett. KHK är inte heller bra.
Håller med.. Det var lite fram och tillbaka innan Djurgården fick in sina mål mot Leksand, men Leksand var ändå med i matchen och hade bra chanser.
Jag trodde att det kanske var ett undantag i arbetsprocessen mot Malmö, därför tippade jag på DIF ikväll.
Men det ser verkligen inte bra ut, det är absolut ett lag man kan ta poäng från (uppenbarligen)
Jag trodde att det kanske var ett undantag i arbetsprocessen mot Malmö, därför tippade jag på DIF ikväll.
Men det ser verkligen inte bra ut, det är absolut ett lag man kan ta poäng från (uppenbarligen)
KHK kör över DIF borta....
- Flying Farang
DIF ser en aningen chockade ut, KHK kör verkligen över dem här i andra. Men Djyrgården är ju vårt bogey team så de får säkert ordning på torpet lagom tills de ska möta oss.
-
Ledningen borde använda Dif-Khk matchen som instruktionsfilm. Khk spelade tätt o respektlöst... nära sina motståndare....distinkt utan större tveksamheter och med bra tempo....hårt utan att grisa (gäller 1:a och i synnerhet i 2:a.... i 3:e bevakade de bara ledningen och nollan) Så borde vi oxå spela, jag är imponerad av fokus och effektiviteten i 2:a faktiskt! Kan dom, kan vi!
Helt sjukt att Anders Eldebrink tillåts sprida Möff-propaganda på Rögles officiella hemsida! "Bra lag" "Underskattade" Pyttsan säger jag! Max 1 spelare i deras skämt till nära-döden-trupp som hade platsat i Rögle 2016/2017!
Allt under en RBK-seger med sisådär 8-9 måls marginal får ses som en superskräll.
Allt under en RBK-seger med sisådär 8-9 måls marginal får ses som en superskräll.
-
Senast redigerad av GrönvitaMike 170409 kl 22:39, redigerad totalt 1 gång.
- Demon-Willaume
- Kontakt:
http://www.expressen.se/sport/kronikore ... -shls-fel/
Ja du Sanny Lindström.... Det hade varit väldigt intressant att höra dessa tankar från dig förra säsongen. Då var det inget snack om att det skulle varit synd om och orättvist mot Rögle, KHK och Malmö.
Ja du Sanny Lindström.... Det hade varit väldigt intressant att höra dessa tankar från dig förra säsongen. Då var det inget snack om att det skulle varit synd om och orättvist mot Rögle, KHK och Malmö.
Shit va glest på läktarna i Malmö. Procentuellt så var det mer på RBK:s hemmamatcher mot Huddinge och Nybro i allsvenskan för ett antal år sen. Alla vet att Möff kommer att mosa Leksand, ändå så valde konsumenterna att stanna hemma, medan många vit och blåa finns på plats och stöttar sitt lag.
-
Årets upplaga av Leksand är nog det sämsta i SHL på många år.
Linköping ser väldigt mänskliga ut mot Leksand.
Visst, bländande individuella prestationer ibland men tycker inte riktigt de anfaller tillsammans.
Visst, bländande individuella prestationer ibland men tycker inte riktigt de anfaller tillsammans.
-
- Flying Farang
Tittar själv på Frölunda mot Lökers, Everberg fick ett märkligt matchstraff efter en pååkning av målvakten som han inte kunde undvika - märkligt?
Annars är Frölunda bättre än Lökers, som kanske redan hamnat i en svacka?
Skellefteå verkar ju inte heller vara helt i harmoni, hade hellre mött dem just nu än KHK...
LHC verkar ha problem, fortsätter det så här så sitter kanske Tangnes lös i i november/december?
Annars är Frölunda bättre än Lökers, som kanske redan hamnat i en svacka?
Skellefteå verkar ju inte heller vara helt i harmoni, hade hellre mött dem just nu än KHK...
LHC verkar ha problem, fortsätter det så här så sitter kanske Tangnes lös i i november/december?
Det är lugnt. Vi har Löööörg! Han gör minst två kassar. Då är jag mer nervös för Rögles defensiv. KåååHååKåå brukar komma ut hårt och med fart. Det gäller att vara på tårna direkt, ta snabba och riktiga beslut för att inte tappa matchen redan i inledningen. Hoppas att Volden sprider lugn med sitt agerande.
Jahopp. Karlskrona vinner borta mot Växjö.
*andas i påse*
*andas i påse*
-
Inför säsongen såg jag KHK som den främsta livlinan till säkrat kontrakt och tyvärr har de fått en drömstart där allt går deras väg. Djurgården har fått in en rejäl förstärkning i Hultström och har Possler som sparkapital så dem räknar jag bort. Det är väl Örebro i sådana fall men tyvärr har ju även de en lite bättre trupp än oss och det är högst osäkert om vi kan matcha dem över en hel säsong. De kommer dessutom bli aningen bättre när Martin Johansson blir spelklar. Vi har också forwards borta men det är ju inte där vi förlorar matcherna på utan det är pga backarna. Det måste förstärkas där bak för att vi ska ha en rimlig chans. Det blir jävligt tufft att undvika kval i år känner jag och det är framförallt KHKs start som ställer till det. Tycker inte att de spelar särskilt bra men har en j-a flyt just nu. Men blir det kval är jag inte jätteorolig med denna truppen. Inget allsvenskt lag bör kunna matcha oss över 7 matcher även om jag gärna slipper AIK och räven Melin.
Nu kanske vissa fattar varför jag kritiserade Rögles satsning i år och samtidigt hyllade Malmös. Den nuvarande truppen har inget "nästa steg" i sig. Det är för många frågetecken och backsidan håller enligt mig inte SHL-klass. Sen har vi inte spetsen och rutinen bland forwards för att kunna ta det där stora klivet.
Nu kanske vissa fattar varför jag kritiserade Rögles satsning i år och samtidigt hyllade Malmös. Den nuvarande truppen har inget "nästa steg" i sig. Det är för många frågetecken och backsidan håller enligt mig inte SHL-klass. Sen har vi inte spetsen och rutinen bland forwards för att kunna ta det där stora klivet.
- Flying Farang
Nu ska vi väl inte kasta yxan i sjön redan, vi har spelat 6 matcher och har väl runt 45 matcher kvar innan serien summeras.
Sen har vi också haft maxoflyt med skador, sjukdomar och avstängningar - det betyder att vi har ett rejält sparkapital att ta av längre fram. Våra nyförvärv ser bra ut även om till exempel Fairchild måste visa mer offensivt och täta sin defensiv, Collberg har spelat upp sig och kommer nog igång så småningom när självförtroendet återvänder. Lerg är en klasslirare som redan dominerar.
Wännström har ju varit kritiserad av experter härinne men har tagit det steget som Cehlin gjorde förra året känns det som och det är ett gott tecken på att man kan utvecklas i miljön som finns i RBK.
Sen verkar det ju onekligen som om Eldebrink är medveten om problemen och jag tror vi får se ett annat RBK redan ikväll.
ÖHK har inte direkt imponerat på mig och jag tror att turbulensen fortsätter där ett ta till, likaså DIF som känns ihåliga trots deras nyförvärv - känns lite som MODO förra året som satte all tillit till Welch. HV verkar vara både fågel och fisk i år och LHC känns stabbiga. KHK kommer ju inte heller kunna segla på det här ruset en hel säsong.
Sen har vi också haft maxoflyt med skador, sjukdomar och avstängningar - det betyder att vi har ett rejält sparkapital att ta av längre fram. Våra nyförvärv ser bra ut även om till exempel Fairchild måste visa mer offensivt och täta sin defensiv, Collberg har spelat upp sig och kommer nog igång så småningom när självförtroendet återvänder. Lerg är en klasslirare som redan dominerar.
Wännström har ju varit kritiserad av experter härinne men har tagit det steget som Cehlin gjorde förra året känns det som och det är ett gott tecken på att man kan utvecklas i miljön som finns i RBK.
Sen verkar det ju onekligen som om Eldebrink är medveten om problemen och jag tror vi får se ett annat RBK redan ikväll.
ÖHK har inte direkt imponerat på mig och jag tror att turbulensen fortsätter där ett ta till, likaså DIF som känns ihåliga trots deras nyförvärv - känns lite som MODO förra året som satte all tillit till Welch. HV verkar vara både fågel och fisk i år och LHC känns stabbiga. KHK kommer ju inte heller kunna segla på det här ruset en hel säsong.
-
Senast redigerad av GrönvitaMike 161013 kl 21:17, redigerad totalt 1 gång.
HV71 gav oss 12 poäng förra säsongen...
-
Trevligt att du stannade kvar på forumet efter att du gråtit klart och att du därmed fortsätter bidrar med dina briljanta analyser av statistik tabeller och trevliga ton i allmänhet.
Eftersom du gillar att läsa nuffror så kan du fundera på om det är bra att summera säsongen när Malmö har spelat 17% av sina matcher och Rögle spelat 14%? Malmö har 129 poäng kvar att spela om och Rögle har 135 poäng. Är inte risken stor att du kör en Västeråsare igen och därefter lämnar forumet igen runt januari/februari? Uppenbarligen så har inte självhävdelsebehovet sjunkit under sommaren och risken är därmed rätt stor att vi får läsa en GrönvitMike som tackar för för sig härinne igen om någon av hans knivskarpa analyser spelardatan inte visar sig slå igenom.
Eftersom du gillar att läsa nuffror så kan du fundera på om det är bra att summera säsongen när Malmö har spelat 17% av sina matcher och Rögle spelat 14%? Malmö har 129 poäng kvar att spela om och Rögle har 135 poäng. Är inte risken stor att du kör en Västeråsare igen och därefter lämnar forumet igen runt januari/februari? Uppenbarligen så har inte självhävdelsebehovet sjunkit under sommaren och risken är därmed rätt stor att vi får läsa en GrönvitMike som tackar för för sig härinne igen om någon av hans knivskarpa analyser spelardatan inte visar sig slå igenom.
-
-
Avdankade Filppula, Forsell, Benoit, Rakhshani
Fantastiska Netterberg med 1 assist på 7 matcher och spel i fjärdefemman. Han och Collberg skulle vi ju ha!

Fantastiska Netterberg med 1 assist på 7 matcher och spel i fjärdefemman. Han och Collberg skulle vi ju ha!
Återgå till "Allmänt hockeysnack"