Vår kommande motståndare i kvalet

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
Bourque

Re: Vår kommande motståndare i kvalet

Inläggav Bourque » 170318 kl 16:40

Nä, det var ingen skoj inledning på den här matchen. Räknar kallt med att BIK får höra det i paus. Dags att lämna bussen nu!
Kruse lite mer mänsklig idag även om han räddat BIK från såväl ett tredje som ett fjärde baklängesmål.

AIK har haft ett gäng powerplay förvisso. Men man har jobbat sig till dom också (den sista på Larsson är väl emellertid mer olycklig). Dock lär inte BIK få några kompensationare med sig. Det funkar inte så på Hovet.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170318 kl 16:46

Väntad inledning, synd att BIK bjuder bort det i BP, men det är ju inga wow-mål direkt.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170318 kl 17:05

mm.. bofors har inte mycket att sätta emot
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170318 kl 17:05

ogilthorpe skrev:...men det är ju inga wow-mål direkt.

Förvisso. Å andra sidan är det skott från backposition med folk framför Kruse som gladeligen står där och härjar och skymmer i röran. Inställningsmål. Såna ser jag gärna att Rögle också gör. Även om det givetvis är mer potenshöjande att se Larionov-klapp-klapp som avslutas med en biljardstöt i tom kasse ;-)
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170318 kl 17:09

Tack för idag. Nya tag i Karlskoga nästa vecka!

Trevlig lördagskväll på er vänner!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170318 kl 17:11

Absolut, mål som mål. Och tredje betydligt vassare... Men boxplayet uselt. Och utvisningarna man tar på sig. BIK inte alls med idag, har ju noll. Blir till att ladda om till hemmamatchen.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170318 kl 17:12

Ja det var den matchen, nu kan man göra annat, noll spänning idag

Cederholm klev av för ev hjärnskakning
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170318 kl 17:17

AIK vinner nästa och spelar de som idag slår man ut Rögle med.
Det som skulle kunna rädda säsongen är en skada på Lindqvist eller Sandberg...tänker dock inte gå in på det igen för då blir jag avstängd.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170318 kl 17:24

BIK känner man inte igen nånstans. E ju inte ens grisiga.

AIK gör det bra men BIK är ju direkt usla.

Hade varit rena rama bingon å fått BIK.

Men som tur väl var slapp Rögle Mora.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170318 kl 17:31

AIK är ett helt annat lag borta och de har i princip bara en femma som är ett hot - och det är jag övertygad om att Rögles tränartrojka har koll på och hur man ska göra för att neutralisera dem.

Men de ska ju vinna i Bofors också först och vem vet vilka genidrag demontränaren sätter då?

Neutralisera Rögle bara förstafemman hos gnaget så blir det inga problem att slå ut dem.
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 170318 kl 17:42

Största hotet som jag ser det är den långa väntan!!!!
Kommer att möta ett lag som har fått spela matcher tror det är den största nackdelen.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170318 kl 17:44

GrönvitaMike skrev:AIK vinner nästa och spelar de som idag slår man ut Rögle med.
Det som skulle kunna rädda säsongen är en skada på Lindqvist eller Sandberg...tänker dock inte gå in på det igen för då blir jag avstängd.

Det blir verkligen inte lätt att slå AIK. Fy fan att möta dem på Hovet. Hoppas hoppas att karlskoga kan överraska i Nobelhallen.
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 170318 kl 17:55

Kom ihåg hur bra VIK spelade på Hovet + en tät Fransson. De vände faktiskt 1-0 ledning för AIK. Så klart att det går......
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 170318 kl 18:40

BIK har inte förlorat mot AIK hemma sen 2010!! Så det blir mumma för oss att få möta BIK!!! ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170318 kl 18:44

Det som gör AIK obehagliga är deras snabba och skickliga forwards: Lindqvist, Sandberg, Olsson-Trkulja, Fröden, Bratt och Jakobs. Dessa kommer Granak, Almen, WIlliamson och co få stora problem med i egen zon. Jag tycker inte att AIK ser sämre ut än oss rent spel- och tempomässigt.

Flying Farang - Om vi kan neutralisera deras förstafemma så ser det bra ut, ja. Men samtidigt, om de neutraliserar Lerg och Rensfeldt så har Rögle knappt någon firepower framåt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170318 kl 18:45

BIK är ett helt annat lag hemma och där kommer AIK inte få lika många chanser i PP.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170318 kl 19:11

Du behöver inte oroa dig Mike.....
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170318 kl 20:23

Tuborg skrev:Du behöver inte oroa dig Mike.....
Jag är jävligt orolig. Jag varnade för AIK redan i höstas. Med det här spelet de visat upp senaste tiden så kan vi rentav åka ur. Vår backuppsättning är skit och vi har bara två naturliga målskyttar i Lerg och Rensfeldt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170318 kl 20:24

Fick Wessner game? Är han med i nästa match?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170318 kl 20:29

Hur fan kunde de missa Jensens potential? Var de helt jävla blinda på träningarna..behåller Schutz och skeppar Jensen...fan vad smart!
Jag tjatade om att vi skulle behålla honom men icke. Kul att Masken med sina 60 papp i månaden inte ser det medan jag med 0 öre för besväret gör det.
Slöjdläraren

Inläggav Slöjdläraren » 170318 kl 20:30

Skitsamma vilka det blir. Vi ska vinna punkt slut. Backlinjen suger men så länge våra forwards gör ett mål mer än motståndaren så är det okey och vi har ett högre tempo i kroppen än blivande motståndare.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170318 kl 20:35

Det jag menade va vilket motståndet blir...
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170318 kl 21:45

GrönvitaMike skrev:Det som gör AIK obehagliga är deras snabba och skickliga forwards: Lindqvist, Sandberg, Olsson-Trkulja, Fröden, Bratt och Jakobs. Dessa kommer Granak, Almen, WIlliamson och co få stora problem med i egen zon. Jag tycker inte att AIK ser sämre ut än oss rent spel- och tempomässigt.

Flying Farang - Om vi kan neutralisera deras förstafemma så ser det bra ut, ja. Men samtidigt, om de neutraliserar Lerg och Rensfeldt så har Rögle knappt någon firepower framåt.

Vi har en ganska bra grinder line i Sylle-Matson- Liljewall (?) som jag är säker på kan sätta käppar i hjulet för AIK´s förstalina, i AIK kan jag inte riktigt se vilken lina som skulle kunna stoppa våra offensiva krafter. Cederholm?

Första matchen är viktigast, vi måste komma rätt där - se på Lökers-Möff igår det syntes att det ena laget haft ett långt uppehåll och vi vill ju inte starta med att tappa första matchen på grund av ringrostighet. Ger Rögle 80-20 mot AIK och 90-10 mot BIK för inget av laget har riktigt imponerat på mig. Mora hade däremot varit en jävla nitlott...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170318 kl 22:03

Tuborg skrev:Det jag menade va vilket motståndet blir...
Jo tack. Man har försökt förtränga det men någonstans har man hela tiden haft känslan att det blir AIK. Det är dock inte helt kört då BIK stundtals är riktigt bra hemma.
Gjorde senast en medioker match men vann ändå med 4-1.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170318 kl 22:11, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170318 kl 22:08

Flying Farang skrev:
GrönvitaMike skrev:Det som gör AIK obehagliga är deras snabba och skickliga forwards: Lindqvist, Sandberg, Olsson-Trkulja, Fröden, Bratt och Jakobs. Dessa kommer Granak, Almen, WIlliamson och co få stora problem med i egen zon. Jag tycker inte att AIK ser sämre ut än oss rent spel- och tempomässigt.

Vi har en ganska bra grinder line i Sylle-Matson- Liljewall (?) som jag är säker på kan sätta käppar i hjulet för AIK´s förstalina, i AIK kan jag inte riktigt se vilken lina som skulle kunna stoppa våra offensiva krafter. Cederholm?

Första matchen är viktigast, vi måste komma rätt där - se på Lökers-Möff igår det syntes att det ena laget haft ett långt uppehåll och vi vill ju inte starta med att tappa första matchen på grund av ringrostighet. Ger Rögle 80-20 mot AIK och 90-10 mot BIK för inget av laget har riktigt imponerat på mig. Mora hade däremot varit en jävla nitlott...
Jo Sylwander - Karlsson - Matson borde få äran. Jag vill se Liljewall i tredje med Åslin och Collberg. Han är bättre offensivt än Karlsson och borde starta där.
Liljewall brukar producera bra i kvalsammanhang så han borde inte spela i fjärdefemman..
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170318 kl 23:20

GrönvitaMike skrev:
Flying Farang skrev:

Jo Sylwander - Karlsson - Matson borde få äran. Jag vill se Liljewall i tredje med Åslin och Collberg. Han är bättre offensivt än Karlsson och borde starta där.
Liljewall brukar producera bra i kvalsammanhang så han borde inte spela i fjärdefemman..

Naturligtvis är Sylle-Karlsson-Matson linan som i första han ska neutralisera AIK´s A lina men om Liljewall inte är helt hundra så borde han matchas i en spelförstörande lina. För han har det spelet i sig - utöver hans offensiva kvaliteer.

Hittar ingen lina i AIK som kan leverera det neutraliserande spelet mot Rögles offensiva linor.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170319 kl 00:20

Flying Farang skrev:
GrönvitaMike skrev:
Flying Farang skrev:

Naturligtvis är Sylle-Karlsson-Matson linan som i första han ska neutralisera AIK´s A lina men om Liljewall inte är helt hundra så borde han matchas i en spelförstörande lina. För han har det spelet i sig - utöver hans offensiva kvaliteer.

Hittar ingen lina i AIK som kan leverera det neutraliserande spelet mot Rögles offensiva linor.
AIK kommer att matcha Thelin - Eriksson - Lundberg mot Lerg och co. Nog borde vår förstafemma leverera mot dessa + AIKs defensivt mediokra backar. Det som oroar mig mest är att våra backar får enorma problem mot AIKs snabba och kreativa forwards. Granak och Almen kan själva kosta oss matcher.

Men vänta nu...varför snackar vi om AIK...det kan ju mycket väl bli BIK som kommer ge dem ett helvete hemma. BIK har ett vasst PP och på hemmais kommer de att få sina chanser.
Det kan sluta hur som helst.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170319 kl 00:24

En annan sak som oroar är att AIK spelar utan stress. De uppträder inte nervöst oavsett hur matchbilden och resultatet ser ut utan de blir bara mer hungriga känns det som.
Kampen mot Timrå i sista grundserieomgången, avgörandet mot Pantern, kvitteringen mot Västervik, vändningen mot Almtuna, kvällens match...de levererar i avgörande och pressade lägen.
Rögle är ju ofta raka motsatsen och blir ängsliga i motgång.
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 170319 kl 01:40

Vi ska vinna oavsett vem det blir!!!
qp

Inläggav qp » 170319 kl 12:18

Koppla av nu Mike, jag avslöjar utgången. Aik vinner i 4 raka, vi blir totalt utspelade, avklädda och utskämda. Nu kan du koncentrera dig på vilket lag vi kanske får ihop i HA. (så slipper vi läsa mer om SuperAik som troligen blir etta i SHL nästa säsong). Ta en tramadol och lägg dig.
Senast redigerad av qp 170319 kl 16:38, redigerad totalt 1 gång.

Återgå till "Allmänt hockeysnack"