Vår kommande motståndare i kvalet

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Re: Vår kommande motståndare i kvalet

Inläggav Rögle Martin » 170319 kl 12:47

Kan ta att AIK vinner 3 raka om jag vet att Rögle därefter vinner 4 raka.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170319 kl 12:51

qp skrev:Koppla av nu Mike, jag avslöjar utgången. Aik vinner i 3 raka, vi blir totalt utspelade, avklädda och utskämda. Nu kan du koncentrera dig på vilket lag vi kanske får ihop i HA. (så slipper vi läsa mer om SuperAik som troligen blir etta i SHL nästa säsong). Ta en tramadol och lägg dig.

De måste väll vinna 4 matcher ;-). Själv har jag kommit över ett antal stesolid på jobbet som ska lugna mig under kvalet, skulle behövt något starkare tror jag. Jag och Mike behöver nog varsin mentalcoach eller psykolog för att hantera detta kval. Jag går själv och lägger mig nu och inväntar kvalet.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 02:32

http://www.dn.se/sport/ishockey/sjukdom ... vgorandet/

Flera AIK-spelare riskerar att missa måndagens avgörande borta mot Karlskoga.

– Det finns frågetecken kring sjukdomar och halsont, säger sportchefen Anders Gozzi.

Efter lördagens 4–1-seger i det andra playoffmötet – i bäst av tre matcher – berättade AIK:s målvakt Gasper Kroselj att han hade spelat med feber i kroppen.

Nu har smittan spridit sig i laget – och under söndagens lätta frivilliga träning var långt ifrån alla med på isen på grund av sjukdomar.

– Vi får se i morgon vilka som kommer att spela. Vi hoppas fortfarande komma till start med samma lag som senast, men det är osäkert just nu, säger Anders Gozzi som inte vill säga vilka eller hur många spelare det handlar om utöver Kroselj.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170320 kl 10:20

Det hade ju varit skönt om AIK´s flyt tar slut, lite panikartat av Melin att spela en febersjuk målvakt och med det eventuellt smitta ner flera ur truppen. Tyder på att förtroendet för Lundin är i botten - alternativt har de inga andra målvakter att tillgå.

Håller ändå matchen ikväll som 50/50 då det är mer nerver och tur som avgör en sådan här match men visst fan ser jag hellre BIK är AIK som motståndare för SHL vill nog hellre att RBK stannar kvar än att BIK går upp...
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170320 kl 11:48

Anledningar att jag inte vill möta AIK:

1) Hovet 2) Domarkårens relation till, och påverkan från, AIK. 3) Mediauppmärksamhet 4) AIKs relation till Hockeysverige.

Att möta BIK hade varit bättre på samtliga punkter. Hockeysverige har ingen direkt relation till dem och känner ingenting inför om de skulle gå upp.
Om BIK skulle ta en match mot oss tror jag inte skriverierna tar fart. Om AIK skulle få vittring däremot, då kommer intervjuerna och krönikorna ösa över oss.
Skillnaden mellan Nobelhallen och Hovet är enorm, inverkan både på bortalag och domarkår.

Detta till trots så möter jag hellre AIK än Mora.

Håller tummarna för BIK ikväll!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 12:41

Hoppas att någon av Lindqvist eller Sandberg är krassliga och missar kvällens match.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 12:50

Liljegren tränar med A-laget. Bra!

Är övertygad om att det blir de här kedjorna den 23e med tanke på hur de har tränat:

Lerg - Connolly - Schutz
Rensfeldt - Ryfors - Hedberg
Åslin - Karlsson - Collberg
Sylwander - Liljewall - Matson

Fairchild - Alen
Granak - Almen
Marshall - Williamsson

Lindbäck

Reagerar på 3 saker. Detta är min personliga åsikt.
1. Liljegren borde spela. Jag tycker att Rögle är ett bättre lag med Liljegren som ordinarie back. Och i PP borde han vara given.
2. Liljewall och Karlsson borde byta plats.
3. Claesson borde ta Almens plats.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 13:27

Har aldrig upplevt drygare supportar än fjollåttornas. "Vi förlorar aldrig matchen ikväll" "Vi kommer att köra över bonnRögle" "AIK mot SHL" bla bla Var fan är ödmjukheten? Jävla pisslag och pissupportrar. Åker de på pumpen ikväll kommer jag göra livet surt för dem på deras forum.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 15:45

GrönvitaMike skrev:Hoppas att någon av Lindqvist eller Sandberg är krassliga och missar kvällens match.

BLYTUNGT besked för AIK: Michael Lindqvist är sjuk och missar troligtvis kvällens ödesmatch. #aikhockey #twittpuck"

Hahaha! KÖR ÖVER DEM BIK!!!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 17:37

Bekräftat att Lindqvist är borta. BIK har världens chans.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170320 kl 18:03

Om så AIK har hela sin 1:a femma skadad och är i underläge med 5-0 ikväll så kommer de att vinna.

Men sedan kan kampen börja!!

Come on Rööögle
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170320 kl 19:00

Jaha, då drar det ihop sig!

Jag tror på AIK. Magkänslan och ett antal övriga saker talar för det. Jag hoppas att jag får jättefel.

AIK har varit bättre i 4-5 av de 6 perioder som lagen spelat i matchserien sinsemellan. Lindqvist borta för "Gnaget" ikväll är såklart ett jätteavbräck. Men laget som helhet var bra senast och med profiler som Sandberg, Bratt, Olsson-Trkulja m.fl borde det räcka ändå. I synnerhet om man får ledningsmålet. Sen är det något med AIK. Vi var ett antal här inne som framhöll dom som livsfarliga om det väl började blåsa medvind mot slutet av Hockeyallsvenskan och i synnerhet i Meca Hockey Race.

BIK har pressen på sig. Bättre tabellplacering och fördelen av hemmaplan. Den senare kan snabbt bli en nackdel om spelet går i stå och om första målet dröjer. Jag hoppas dock att BIK har nytta av sitt rutinerade garde. I synnerhet en kille som Daniel Wessner borde ju rimligen vara på upphällningen och förmodligen är detta en av de sista stora chanserna att åstadkomma något stort med Karlskoga.

Kom igen nu BIK! Gör ert jobb från start idag! Blir det Rögle - BIK innebär det dessutom att den mediala hetsen kommer att vara tämligen sval, allt fokus kommer att ligga på Leksand-Mora och förmodligen lite lugnare kring Rögle vilket borde gagna laget.

Tips: 2-3

Nu åker vi!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 19:03

BIK kommer att få sina chanser i PP som de inte fick i Stockholm.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170320 kl 19:09

GrönvitaMike skrev:BIK kommer att få sina chanser i PP som de inte fick i Stockholm.

Ja, det tror jag också. Dock gäller det då att man sätter fart på benen från början för att på så sätt påkalla Bjälkanders uppmärksamhet när Stockholmarna hamnar efter.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170320 kl 19:18

Känns inte bra det här. BIK känns som bortalag. De har inget systematiskt sätt att ta sig in i anfallszon.
AIK kommer till lägen betydligt enklare och mer avslappnat.
Det ser bättre ut än i förrgår men herregud vad lätt AIK kommer genom mittzon.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 19:19

BIK är dåliga men kan nog ändå vinna med lite flyt. Får vi dem så ska vi vara riktigt, riktigt nöjda.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170320 kl 19:22

Pantern såg bättre ut på hemmaplan mot AIK.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 19:24

Bratt fick ett skott på handen/fingrarna så han kan bli borta matchen ut. Lindqvist och Bratt borta skulle vara gott.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170320 kl 19:31

Cederholm 2 min. I offensiv zon. Oväntat.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 19:34

Fy fan vad BIK slarvar i passningsspelet. Verkar tagna av stundens allvar. AIK spelar helt utan stress.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170320 kl 19:38

BIk var lite efter i början, men spela upp sig lite tycker jag.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 19:39

BIK ska vara glada över att det står 0-0.
Vi kan konstatera att AIK är klart bättre av de här två lagen. Har dominerat varje match hittills.
Får vi AIK är jag rädd för att vi kommer att åka ur. Får vi BIK kan vi börja fira redan ikväll.

Även om BIK spelar dåligt så har de definitivt manskap för att vinna den här matchen. De var lite sämre sist också hemma men vann med 4-1.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170320 kl 19:41

Mjaha ja. Bättre fart på buggarna hos BIK idag men jag är nog villig att hålla med diskussionen här i tråden om att BIK får problem strax innanför blå. Där är AIK effektiva och stoppar upp. AIK leder väl på poäng efter fler riktigt vassa chanser. Tänker då främst på styrningen och Sandbergs halvfriläge.

Dåligt PP för BIK. Men som väl var var inte AIKs mycket bättre.

Ett fall framåt sedan senast för BIK (ja, det kunde ju inte bli mycket sämre), men där fattas ändå en del för att ta över matchen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 19:42

Lindqvist borta, Bratt utgick med en befarad handskada och det kan bli så att även Fröden utgår efter den där tackligen. Det är tre nyckelspelare offensivt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 19:43

Jag tror att ju längre matchen lider har BIK mer möjlighet att avancera. Hade de tagit ledningen tidigt så hade AIK kommit tillbaka.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170320 kl 19:51

GrönvitaMike skrev:Får vi AIK är jag rädd för att vi kommer att åka ur.

Ifall det blir så, snälla skriv inte "Som jag tidigt varnade för" osv osv.
Det är klart att risken finns och stämningen på forumet är inte att det är hur lugnt som helst vilka vi än möter.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170320 kl 19:51

Kul att se Ross i pausintervjun.
Är ett stort fan av honom. Uttrycker sig väldigt bra. Har en känsla av att hans inhopp (och sedermera förlängning) i Rögle betytt väldigt mycket för gruppen.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170320 kl 19:52

Bourque skrev:Ett fall framåt sedan senast för BIK (ja, det kunde ju inte bli mycket sämre), men där fattas ändå en del för att ta över matchen.

AIK något bättre men mycket jämnare än sist. Tur att deras spelare lämnar isen en efter en.
BIK har spelat upp sig lite men känslan är att de kan rasa ihop om de får första målet mot sig.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 19:54

Vad Sandberg och Lindqvist gör i allsvenskan är en gåta.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 20:07

Spelet har jämnat ut sig nu med AIKs alla avbräck.

Återgå till "Allmänt hockeysnack"