Kvaltråd: Leksand vs. Mora

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
Användarvisningsbild
eleganten

Re: Kvaltråd: Leksand vs. Mora

Inläggav eleganten » 170322 kl 21:15

Rättvist. Mora borde haft fler mål egentligen vid det här laget.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170322 kl 21:19

Granskar dom situationer i efterhand här som i SHL? Tacklingen på Aleardi borde leda till avstängning.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170322 kl 21:23

eleganten skrev:Granskar dom situationer i efterhand här som i SHL? Tacklingen på Aleardi borde leda till avstängning.
Det borde de göra. Annars kan man ju komma undan med vad som helst. Några matcher borde det bli.

Tar Mora nästa hemma så har jag svårt att se att Leksand vänder.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170322 kl 21:30

Tar gärna Ritola om LIF åker ur. Vi saknar den spelartypen.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170322 kl 21:36

Nu kommer media lägga 100% fokus på slaget om siljan när Mora leder matchserien.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170322 kl 21:37

eleganten skrev:Nu kommer media lägga 100% fokus på slaget om siljan när Mora leder matchserien.
Precis min tanke! Bra för oss.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170322 kl 21:38

0-2 och 21-38 i skott.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170322 kl 21:42

Shit vad ängsliga LIF blev efter 0-1. Uddlösa, överarbetar i alla situationer, krampaktiga, fantasilösa. Hoppas att vi inte blir såna ifall vi hamnar i underläge. Sicket skillnad på tränare också. Colliton lugn, metodisk men ändå aktiv. Perra med enorm snusprilla, öppen mun, tom blick.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170322 kl 21:43

Ja jämfört med BIK-AIK så är det en enorm klasskillnad på matchserien LIF-MIK, enormt glad att vi inte fick Mora i kvalet.

Leksand såg riktigt bleka ut, vete fan om de vänder detta?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170322 kl 21:50

Flying Farang skrev:Ja jämfört med BIK-AIK så är det en enorm klasskillnad på matchserien LIF-MIK, enormt glad att vi inte fick Mora i kvalet.

Jag tror inte Leksand har en chans. Mora ser oerhört bekväma ut i sitt grundspel.
De vann inte på enstaka individuella prestationer eller flyt eller något liknande.

Jag gillar väldigt mycket hur Mora förhåller sig till offside och fart in i offensiv zon.
Deras puckförande spelare har väldigt, väldigt bra koll hela tiden på hur lagkamraterna rör sig mot offensiva blå.
De fick i princip alltid in pucken i tid så de kan komma med fart in, gick nästan aldrig offside.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170322 kl 21:56

GrönvitaMike skrev:Tar gärna Ritola om LIF åker ur. Vi saknar den spelartypen.

Spelartypen som inte pallar trycket?

Tyckte mest han åkte och gömde sig idag och på de matcher han spelat hittills med Leksand i SHL har ha inte varit en spelare som levererat vad man förväntar sig av honom. Plus att man inte kan ha karln med sig på bortamatcher som vi flyger till. Ritola, nej tack!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170322 kl 22:00

eleganten skrev:
Flying Farang skrev:Ja jämfört med BIK-AIK så är det en enorm klasskillnad på matchserien LIF-MIK, enormt glad att vi inte fick Mora i kvalet.

Jag tror inte Leksand har en chans. Mora ser oerhört bekväma ut i sitt grundspel.
De vann inte på enstaka individuella prestationer eller flyt eller något liknande.

Jag gillar väldigt mycket hur Mora förhåller sig till offside och fart in i offensiv zon.
Deras puckförande spelare har väldigt, väldigt bra koll hela tiden på hur lagkamraterna rör sig mot offensiva blå.
De fick i princip alltid in pucken i tid så de kan komma med fart in, gick nästan aldrig offside.

Tycket samma sak, efter Moras mål så kontrollerade de matchen fullt ut och drabbades inte av panik eller liknande någon gång. Bortsett från de första 10 minuterna så var ju Leksand chanslösa. Colliton har gjort ett bra jobb där.

Går Mora upp så får de hur som helst svårt att hålla sig kvar och då tycker jag att Rögle ska göra ett seriöst försök att knyta till sig Colliton på lång sikt. Missar Mora ser jag gärna att han värvas till Rögle ändå och skolas in under ett år som Eldebrinks efterträdare, lite som Tangnes gick bredvid Melin i Linköping.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170322 kl 22:01

Flying Farang skrev:

Tyckte mest han åkte och gömde sig idag och på de matcher han spelat hittills med Leksand i SHL har ha inte varit en spelare som levererat vad man förväntar sig av honom. Plus att man inte kan ha karln med sig på bortamatcher som vi flyger till. Ritola, nej tack!
Ritola är en klasspelare. Hela Leksand är under isen så jag drar inga större slutsatser av det. Han hade sett bra ut med Lerg och Zackrisson i vår förstafemma. Hur ofta flyger vi är då frågan? Det är väl inte så att han inte kan flyga alls...utan snarare att han får bakslag när det blir för ofta.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170322 kl 22:03

Flying Farang skrev:Går Mora upp så får de hur som helst svårt att hålla sig kvar och då tycker jag att Rögle ska göra ett seriöst försök att knyta till sig Colliton på lång sikt. Missar Mora ser jag gärna att han värvas till Rögle ändå och skolas in under ett år som Eldebrinks efterträdare, lite som Tangnes gick bredvid Melin i Linköping.
Sköter de sina värvningar rätt så blir de ett mittenlag i SHL med den här starka stommen. De är inte sämre än oss och Leksand, snarare snäppet bättre så de borde kunna hävda sig väl trots några miljoner mindre i budget.

Colliton får gärna ersätta Eldebrink helt. Ross vill jag ha kvar.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170322 kl 22:19

GrönvitaMike skrev:
Flying Farang skrev:

Ritola är en klasspelare. Hela Leksand är under isen så jag drar inga större slutsatser av det. Han hade sett bra ut med Lerg och Zackrisson i vår förstafemma. Hur ofta flyger vi är då frågan? Det är väl inte så att han inte kan flyga alls...utan snarare att han får bakslag när det blir för ofta.

Baserat på det han visat under den här sejouren i SHL och idag är han definitivt ingen klasspelare, vill minnas att han tecknade ett guldkantat långtidskontrakt med knäckebröderna och dråsar Leksand ur gör han nog bäst i att hålla kvar i det för den lönen kommer han aldrig att få i ett SHL lag. Vad han visade för ett par säsonger sedan är irrelevant, idag leverera han inte vad som förväntas av honom.

Så vitt jag vet flyger vi till Luleå, Skellefteå och Brynäs matcherna. Samt någon annan om det krävs, typ back to back mot DIF.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170322 kl 22:36

Flying Farang skrev:Vad han visade för ett par säsonger sedan är irrelevant, idag leverera han inte vad som förväntas av honom.
Ett par säsonger sedan? Han var en av SHLs bästa forwards förra säsongen i Skellefteå med sina 45 poäng på 49 matcher. 13 poäng i slutspelet på 16 matcher. Knappast en spelare på nedgång va? Han var hyfsad i NLA tidigare i år. Han har kanske inte frälst Leksand men Cehlin frälste oss inte heller i höstas men ville du ha bort honom för det? Ville du bli av med Lerg efter den där svaga perioden i höstas? Knappast va. Man ser fortfarande ljusglimtar av en klasspelare som i rätt miljö kommer prestera likt det han gjorde i Skellefteå. Förstår faktiskt inte hur man som Röglesupporter kan ifrågasätta en spelare som Ritola. Det är som att säga nej tack till Zackrisson typ. Det är just med den här typen av spelare som man etablerar ett lag i högsta serien, om nu inte resten av laget suger som i Leksands fall. Snälla ifrågasätt inte för jag blir påmind om hur folk här ifrågasatte MIFs värvningar (skulle inte förvåna mig om du var en av dem) och kolla var de är idag.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170323 kl 05:52

Vad jag vill minnas så var det en skribent, som tenderar att skriva massvis av inlägg, som upprepade gånger skrev att flopp transan Aleardi skulle bort alternativt skeppas. Tydligen så minns inläggshistoriken även dessa inlägg...
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170323 kl 06:41

Mygel skrev:Vad jag vill minnas så var det en skribent, som tenderar att skriva massvis av inlägg, som upprepade gånger skrev att flopp transan Aleardi skulle bort alternativt skeppas. Tydligen så minns inläggshistoriken även dessa inlägg...

Jag kollade igenom historiken precis. Jag hittade ingen som försvarade värvningen av Aleardi och 90% av kommentarerna bestod av besvikelse över hans prestation.
Det var nog helt fel att värva honom som 22-åring för att spela på den nivån. Nu verkar han ha växt lite under 1,5 säsong i HA och kanske kan bli en SHL-spelare på sikt.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170323 kl 07:19

Ritola - nej tack.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170323 kl 13:23

Mygel skrev:Vad jag vill minnas så var det en skribent, som tenderar att skriva massvis av inlägg, som upprepade gånger skrev att flopp transan Aleardi skulle bort alternativt skeppas. Tydligen så minns inläggshistoriken även dessa inlägg...
Jag var en av dem som försvarade Aleardi mest medan han spelade. Jag tyckte att han såg spännande ut, men han var inte spetsen vi behövde så jag sörjde knappast att han lämnade.
Flopp var han oavsett till skillnad mot Forsell, Rakhshani, Filppula och co ;)
Senast redigerad av GrönvitaMike 170323 kl 13:28, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170323 kl 13:26

eleganten skrev:

Jag kollade igenom historiken precis. Jag hittade ingen som försvarade värvningen av Aleardi och 90% av kommentarerna bestod av besvikelse över hans prestation.
Det var nog helt fel att värva honom som 22-åring för att spela på den nivån. Nu verkar han ha växt lite under 1,5 säsong i HA och kanske kan bli en SHL-spelare på sikt.
Precis. Men Mygel måste vara dryg förstår du. Det verkar som att Mygel tror att Aleardi är en stjärna nu och att vi så gärna vill ha honom. Det är en hyfsad forward men knappast spets på SHL-nivå. Han är inte ens bland de bättre i ett allsvenskt Mora.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170323 kl 14:10

GrönvitaMike skrev:Det där borde leda till avstängning på Lauridsen.

eleganten skrev:Granskar dom situationer i efterhand här som i SHL? Tacklingen på Aleardi borde leda till avstängning.

5 matcher:) Helt rätt.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170323 kl 15:54

GrönvitaMike skrev:Jag var en av dem som försvarade Aleardi mest medan han spelade.

Skumt. Inläggshistoriken verkar inte ha sparat så många av dessa försvarsinlägg :-(
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170323 kl 16:47

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Jag var en av dem som försvarade Aleardi mest medan han spelade.

Skumt. Inläggshistoriken verkar inte ha sparat så många av dessa försvarsinlägg :-(
GIT skrev:Tessier och Aleardi kan gott lämna. Kan inte ha nordamerikaner som inte platsar. Även om jag faktiskt gillar Aleardi och det har känts som att vi har plockat en del poäng med honom i uppställningen.

Skrivet 15 nov 2015 18:11

Börjar bli komiskt nu för du har fan aldrig rätt. Aleardi är/var ingen stjärna och jag tror inte att en kotte här sörjer honom. Han var hyfsad men knappast någon Lerg/Aaltonen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170323 kl 17:02

Det är matchdag och du sitter och rotar i gamla inlägg om Aleardi hahaha patetiskt! Jag tror att folk här har genomskådat dig. Jag har bättrat min attityd medan du fortsätter att vara dryg och har fortsatt fel i princip allt du skriver.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170323 kl 19:57

GIT skrev:
Vad väntar man på med Tessier och Aleardi? Kan lova att de hade varit long gone i alla de andra SHL-lagen. Två transor som inte platsar - bort!

GIT skrev:[
- Skeppa Tessier och Aleardi snarast

GIT skrev:Det första man kan göra är att skicka Tessier och Aleardi.

GIT skrev: Tessier och Aleardi kan gott lämna.

GIT skrev:Aleardi: Flopp

GIT skrev:Aleardi? Varför är han fortfarande kvar?
henkus78

Inläggav henkus78 » 170323 kl 22:05

Mygel skrev:
GIT skrev:
Vad väntar man på med Tessier och Aleardi? Kan lova att de hade varit long gone i alla de andra SHL-lagen. Två transor som inte platsar - bort!

GIT skrev:[
- Skeppa Tessier och Aleardi snarast

GIT skrev:Det första man kan göra är att skicka Tessier och Aleardi.

GIT skrev: Tessier och Aleardi kan gott lämna.

GIT skrev:Aleardi: Flopp

GIT skrev:Aleardi? Varför är han fortfarande kvar?

LOL :-) , denna kampen vinner Mygel Mike ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170324 kl 00:37

Ni får lära er att skilja på saker och ting.
Det är skillnad på att:
1. Gilla Aleardi när han spelar! Vilket jag uppenbarligen gjorde, annars hade jag inte skrivit följande:

GIT skrev:Tessier och Aleardi kan gott lämna.Kan inte ha nordamerikaner som inte platsar. Även om jag faktiskt gillar Aleardi och det har känts som att vi har plockat en del poäng med honom i uppställningen.

2. Ha väck honom för att han inte tar en plats i laget.

Borde jag ha skrivit att jag ville behålla honom som båsöppnare kanske?
Senast redigerad av GrönvitaMike 170324 kl 00:45, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170324 kl 00:42

henkus78 skrev:denna kampen vinner Mygel Mike ;-)
Nix. Han kommer aldrig att vinna en kamp mot mig. Han har förlorat de 99 senaste och så även denna. Läs mitt inlägg ovan så förstår du. Att jag ville ha väck Aleardi var ju för att han inte fick spela och mest agerade båsöppnare.
Det framgår klart och tydligt i mitt inlägg att jag tyckte att han var hyfsad när han väl spelade.

GIT skrev:Tessier och Aleardi kan gott lämna. Kan inte ha nordamerikaner som inte platsar. Även om jag faktiskt gillar Aleardi och det har känts som att vi har plockat en del poäng med honom i uppställningen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170324 kl 13:09

Moras offensiv vinner ikväll.

Återgå till "Allmänt hockeysnack"