SHL 2017-2018

Här diskuterar vi hockey som inte handlar om just Rögle BK.
GrönvitaMike

Re: SHL 2017-2018

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 14:57

Titanus88 skrev:Händelseförloppet är fortfarande att den ena är en professionell 35åring och den andra en 13-årig grabb som skottar snö.

Häromdagen kastade en 11-åring sten på mig när jag cyklade, skulle jag bromsat och nitat killen för att markera? Är du MIFare eller bara efterbliven?
Det medför ett visst ansvar att spela i landets högsta hockeyliga.
Att skotta snö och skyffla undan benen på någon är två skilda saker. Hade ungen träffat dig i huvudet med stenen så hade du knappast låtit det gå utan att markera, precis som Jensa gjorde. Och du undviker fortfarande min fråga. Berätta nu vad du hade gjort om praoeleven på ICA hade dragit till dig med sopkvasten bakifrån?
qp

Inläggav qp » 180129 kl 15:01

GrönvitaMike skrev:
Titanus88 skrev:Om en stackars praoelev står och sopar golvet på ICA och jag ser att han vill komma åt där jag står, ja då flyttar jag mig för fan och låter killen göra sitt jobb. Jag börjar inte veva mot honom för att jag inte fått komma till i sängen på en vecka.
Om du inte flyttar på dig, är det ok för honom att dra till dig med sopkvasten? Vad gör du då, markerar eller tänker att det är synd om den här ouppfostrade stackars praoeleven?

Typiskt Mike svar: Om jag INTE flyttar mig............. väx upp för fan! Om du ser en människa, oavsett ålder, som måste fullgöra en uppgift (du har ingen uppgift... har ingen större anledning att befinna dig EXAKT där
du är, utan är verkligen flyttbar) då är det FÖRSTA du tänker: jag vet att målaren, sopgubben, pensionären, gallerungen etc etc behöver komma åt platsen jag står på. då MARKERAR jag hellre än flyttar mig!
Jag ger mig fan på att du INTE använder blinker heller om du mot förmodan kör bil, just för att MARKERA din storhet.
Jens säger att killen hade antytt i tidigare powerbrake att han ville komma åt snön där han stod, och varit "puffat" på honom för att han ville komma åt just där han stod. Då vet ju varje vuxen människa att det mest
naturliga i en sån situation, det är att i nästa powerbrake, ställa sig exakt där killen vill skrapa BARA FÖR ATT MARKERA!! Grattis alla med STORT EGO, varför hjälpa och underlätta för varandra när man kan MARKERA!
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180129 kl 15:17

QP och Titanen, Ni missar målet fullständigt... Ni verkar helt sakna konsekvenstänkande. Beror det på att ni är i samma ålder som snöskyfflaren?
JO stod i vägen.. yes han var ett asshole. Ger det rätten till snöskyfflaren att sopa undan benen på honom? Isåfall om ni tycker det... är det då inte ok för JO att läxa upp snöskyfflaren?
Ett visst handlande ger konsekvenser. Eller är det nåt frireligiöst vi håller på med.. vänd andra kinden till?
Förklara hur ni tänker.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 15:20

qp skrev:Typiskt Mike svar: Om jag INTE flyttar mig............. väx upp för fan! Om du ser en människa, oavsett ålder, som måste fullgöra en uppgift (du har ingen uppgift... har ingen större anledning att befinna dig EXAKT där
du är, utan är verkligen flyttbar) då är det FÖRSTA du tänker: jag vet att målaren, sopgubben, pensionären, gallerungen etc etc behöver komma åt platsen jag står på. då MARKERAR jag hellre än flyttar mig!
Jag ger mig fan på att du INTE använder blinker heller om du mot förmodan kör bil, just för att MARKERA din storhet.
Jens säger att killen hade antytt i tidigare powerbrake att han ville komma åt snön där han stod, och varit "puffat" på honom för att han ville komma åt just där han stod. Då vet ju varje vuxen människa att det mest
naturliga i en sån situation, det är att i nästa powerbrake, ställa sig exakt där killen vill skrapa BARA FÖR ATT MARKERA!! Grattis alla med STORT EGO, varför hjälpa och underlätta för varandra när man kan MARKERA!
Hahaha så om en snöröjare kommer på gatan och du vägrar flytta på dig så har han rätt att köra över dig eftersom han har blivit less på dig? Klart som fan att Jensa borde ha flyttat på sig, men om han väljer att stå kvar så har ungen ingen rätt att fälla honom. Gör han det så har du rätt att försvara dig. Det enda rätta hade varit att utdela lagstraff och böter för Mora för att deras publik/funktionär ger sig på en aktiv spelare på isen med skaderisk som följd.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 15:58

Om Mike & Citizen aka Öga för öga tand för tand vore fotbollspelare :

https://www.youtube.com/watch?v=wo2aUfwPQvs
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 16:10

Titanus88 skrev:Om Mike & Citizen aka Öga för öga tand för tand vore fotbollspelare :

https://www.youtube.com/watch?v=wo2aUfwPQvs
Det går inte att jämföra. Supportern sa väl något fult och då behöver inte Cantona överreagera. Eller tycker du att svordomar är lika illa som sparkar/slag? Hade supportern kommit ut på planen och sopat undan benen på Cantona så hade hans agerande varit fullt försvarbart.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180129 kl 16:11, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 16:11

Ingen ursäkt. Inte ett uns av självkritik. Så otroligt korkat rent ut sagt.
Kan Malmö Redhawks någonting om goodwill? Förstår företrädarna för klubben vilket ansvar det är att vara förebilder i hockey-Sverige? Vad man borde stå bakom – och vad man absolut inte borde stå bakom?
Jag skulle vilja påstå att om en vuxen man går på ett barn på isen borde 1A vara att lägga sig platt och be om ursäkt. Göra en pudel. Visa på ånger.
För oavsett vad man tycker om situationen och hur mycket man kan förklara och ursäkta Jens Olssons handling, för det kan jag faktiskt göra, går det aldrig - aldrig att rättfärdiga hans agerande. Det är fel, så klart.
Hockeytränaren Leif Strömberg frågade mig på Twitter vad jag skulle göra om jag blev glidtacklad med kaffe och finfika i pausen. Jag svarade att jag skulle tackla tillbaka – och sedan snabbt lägga mig platt.
Det här var det pinsammaste jag sett på länge, Malmö Redhawks.
Långt mycket värre än själva situationen – som borde ha lösts med en enkel ursäkt och kanske en high-five eller klapp på axeln mellan Jens Olsson och "funktionären".
Det är en sak att göra fel, det är en helt annan sak att inte ta ansvar för det.

https://www.expressen.se/kvp/sport/kron ... gt-korkat/
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 16:15

Du undviker fortfarande min fråga och jag förstår varför, för du har inget vettigt svar. En sista chans nu. Vad gör du om en 15-åring sopar undan benen på dig på gatan när du inte är beredd? Ber du om ursäkt och ursäktar dig för att du stod i vägen? Vad gör du om ungen träffar dig med stenen i huvudet nästa gång när du cyklar?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 16:51

Din jämförelse haltar på flera väsentliga punkter.

1: Jag är inte en förebild för massa barn och ungdommar.
2: Jag är inte högavlönad professionel idrottsman.
3: Min handling hade inte skådats av tusentals TV-tittare och åskådare i arenan.
4: Jag är inte en 35-årig man med ansvar på samma sätt.

Så hur en privatperson agerar kan inte likställas med hur en idrottsutövare på elitnivå skall agera utav ovan nämnda skäl.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 17:36

Okej jag förstår. Nästa gång jag blir förbannad i Lindab så ska jag ta en skyffel och köra över en motståndare med den för det får man tydligen göra. En idrottsutövare ska kunna tåla det.
qp

Inläggav qp » 180129 kl 17:45

Mike & Citizen
Läs för h-e hela inläggen innan ni besvarar dom och förstå att en vuxen alltid har ansvaret för sina handlingar gentemot en mindreårig... att inte jävlas med folk som ska fullgöra sin uppgift.... att INTE jämt markera(pissa in revir).
Först då vet ni vad ordet konsekvens betyder, dessutom undviker ni att besvara de flesta frågorna och bara ställer motfrågor (läser inte hela inlägget). Titanus88 ger ju ett utmärkt svar på era frågor (påståenden) ovan t e x.
Allt hade ju undvikits om Jens hade lyssnat på killen första gången han bad honom att flytta sig och gått in i båset lr åkt ut en bit på isen så killen kom åt det han skulle ta bort vid nästa brake. Men näe, här ska ingen j-a
gallerunge komma och tala om för EgoJens vad han ska göra, så blev det som det blev oxå.( Men INGEN ska tala om för Jens, Mike och Citizen vad dom ska göra, oavsett vad det rör sig om, hur befogat det än är, då är man VUXEN!)
Det är bara det enkla tänkesättet som gjort att situationen och diskussionen aldrig behövt inträffa. Världen är full av markerande och kränkta individer som inte vet vad konsekvens betyder....sorgligt
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 17:51

qp skrev:Mike & Citizen
Läs för h-e hela inläggen innan ni besvarar dom och förstå att en vuxen alltid har ansvaret för sina handlingar gentemot en mindreårig... att inte jävlas med folk som ska fullgöra sin uppgift.... att INTE jämt markera(pissa in revir).
Först då vet ni vad ordet konsekvens betyder, dessutom undviker ni att besvara de flesta frågorna och bara ställer motfrågor (läser inte hela inlägget). Titanus88 ger ju ett utmärkt svar på era frågor (påståenden) ovan t e x.
Allt hade ju undvikits om Jens hade lyssnat på killen första gången han bad honom att flytta sig och gått in i båset lr åkt ut en bit på isen så killen kom åt det han skulle ta bort vid nästa brake. Men näe, här ska ingen j-a
gallerunge komma och tala om för EgoJens vad han ska göra, så blev det som det blev oxå.( Men INGEN ska tala om för Jens, Mike och Citizen vad dom ska göra, oavsett vad det rör sig om, hur befogat det än är, då är man VUXEN!)
Det är bara det enkla tänkesättet som gjort att situationen och diskussionen aldrig behövt inträffa. Världen är full av markerande och kränkta individer som inte vet vad konsekvens betyder....sorgligt

Det kan inte bli tydligare än så här.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 17:53

...detta med att försvara att en vuxen tillrättavisar ett barn fysiskt,

Var drar ni gränsen om det skulle hända igen, är det OK att klubba ner en 7-åring med klubban också?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 17:59

Ni för ett resonemang på en 5-årings nivå.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180129 kl 18:16

Kort o gott, en normalbegåvad människa råkar inte ut för det som JO råkade ut för igår. 0+0=0 1+1=2 osv. Men detta verkar inte alla förstå......
qp

Inläggav qp » 180129 kl 18:24

GrönvitaMike skrev:Ni för ett resonemang på en 5-årings nivå.

:-) :-) :-) :-) och det ska komma från ett embryo som dig!
Henrik

Inläggav Henrik » 180129 kl 19:11

Ha ha, ni älter detta fortfarande! Är det nyhetstorka eller kanske bara ett undermedvetet sätt att skydda sig för att slippa diskutera Rögles ångestskapande vedermödor? ;-) Det är ju likväl smått fantastiskt vilken debatt som kan uppstå pga en spelares idiotreaktion då han snubblat på eller blivit petad på med en iskrapa och trillat på isen. Då ska jag bidra med ytterligare lite ved på brasan...

Tycker diskussionen ovan utgår från en lite felaktig beskrivning av situationen. Klippet Sanny delar i sitt senast blogginlägg,
http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... mmentaren/
visar att killen skrapar fram till Jens bakifrån, petar möjligen till Jens skridskor bakifrån, det verkar så eftersom Jens reagerar och vänder sig om. DÄREMOT BLIR HAN INTE FÄLLD BAKIFRÅN. Öga mot öga med killen är det möjligt att Jens först bara blänger på killen ett par sekunder, eller frågar killen vad fan han håller på med eller säger typ jasså, här kommer du och vill skrapa isen. Eventuell konversation framgår ej, men mitt intryck är att Jens var provocerad redan innan han trillade face to face och tuppade sig mot lillkillen.

Hursomhelst ser Jens ser killen väldigt tydligt i vitögat innan han faller och ljuger därmed i sitt patetiska försvar. Huruvida ber Jens att flytta sig eller i sin tur blir provocerad är också oklart. Oklart också om killen medvetet avsåg att fälla Jens eller bara blev nervös och ryckte till med iskrapan reflexmässigt när en relativt stor arg spelare spänner upp sig framför honom eller om Jens rent av snubblar själv på killens isskrapa då han faktist vänder sig om och närmar sig honom. Fäller killen Jens så med flit så är det naturligtvis något som ska rendera i någon slags konsekvens, typ en ordentlig tillsägelse och krav på att dylikt aldrig får upprepas och instruktion om hur han i stället bör gå tillväga. Men det är självfallet inte Jens uppgift att utdela konsekvenser eller någon form av markering. Att han brinner till när han faller tyder på att han var irriterad redan innan han trillar. Annars borde han lätt kunnat ta det lugnare, mer undrat vad som hände, speciellt om han verkligen hade blivit fälld bakifrån, vilket han alltså INTE blev.

Hursomhelst går Jens reaktion möjligen att förstå, om man skulle få fullständiga fakta i målet, men aldrig att försvara. Han ska inte uppträda så aggresivt och dra killen i tröjan. Uppfattar Jens att killen varit otrevlig med flit, muntligen och/eller med isskrapan, så får han max påtala det på ett mer städat sätt för grabben. Därefter är det naturligtvis Moras ansvar att i så fall ta itu med lillkillen.

Ja ja, storm i ett vattenglas för att Jens trillade på isen kan tyckas. Att Jens följer upp sin dumhet utan självinsikt och självransakan bekräftar tyvärr bara hans mycket dåliga omdöme. Jag håller med Elisabeth och Sanny att det allra märkligaste är att MÖFF sedan försvarar honom. Ännu pinsammare att man sedan ursäktar sig efter kritiken i media. Är inte det en ganska allvarlig parallell i uppvisande av brist på ansvar och dåligt omdöme från klubben? Svagt på ett sätt som liknar klubbarnas hantering av spelarna i ex.vis Frölundas fall då Rosselli-Olsen sprang in på Ullevi och FBK:s hantering av spelaren som utryckte sig rasistiskt vid korvkiosken, eller? I alla fall hade Frölunda väldigt svårt att pudla för Roselli-Olsen. Dessa exempel visar att det faktiskt är viktigt att vi gång på gång påtalar bristerna i svagt beteende av spelare och agerande av klubbar. Opinion och media måste tyvärr hjälpa både spelare och klubbar att sätta gränser för vad som är ok.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 19:30

Henrik skrev:Oklart också om killen medvetet avsåg att fälla Jens eller bara blev nervös och ryckte till med iskrapan reflexmässigt när en relativt stor arg spelare spänner upp sig framför honom eller om Jens rent av snubblar själv på killens isskrapa
Säg att du driver? Det är ju hur uppenbart som helst att ungen är kaxig och fäller honom med flit. Det enda rätta hade varit lagstraff för Mora och porta killen från arenan och be föräldrarna uppfostra fanskapet.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 19:58

GVM, barnaga någon :D?

På den länken av Sanny.
Vilken jävla diss Alen gav Ledin i Cmore. Klockren! - en diss som Ledin lyckades dissa tillbaka ännu bättre - Där Alem gör en comeback som var game set and match. HAHA! Vilken fantastisk epic battle.
Henrik

Inläggav Henrik » 180129 kl 20:06

GrönvitaMike skrev:
Henrik skrev:Oklart också om killen medvetet avsåg att fälla Jens eller bara blev nervös och ryckte till med iskrapan reflexmässigt när en relativt stor arg spelare spänner upp sig framför honom eller om Jens rent av snubblar själv på killens isskrapa
Säg att du driver? Det är ju hur uppenbart som helst att ungen är kaxig och fäller honom med flit. Det enda rätta hade varit lagstraff för Mora och porta killen från arenan och be föräldrarna uppfostra fanskapet.

Nja, lite vill jag väl retas med dig med inlägget som helhet. Ta det inte så allvarligt är du snäll. ;-)
Jag menar bara att det KAN vara så som du säger! Men jag tycker inte det är uppenbart från Twitter-klippet Sanny lagt ut. Däremot syns det tydligt att Jens lägger märke till killen, vänder sig om samt att det går ytterligare någon sekund innan han trillar. Exakt vad som sker under dessa sekunder och hur isskrapan rörde sig och vilka killens intentioner var tycker jag är oklart. Jens tycker jag ser aggresiv ut redan när han vänder sig om. Jag gissar att lillkillen blev skiträdd och ryckte till med isskrapan. Jens trillade och blev än mer pissed. Oavsett tycker jag filmen gör det än svårare för Jens att försvara sitt agerande, vilket han sjukt nog gör, också felaktigt, genom att påstå att han aldrig såg killen.

Men är det inte lika bra och skita i den incidenten nu? Det är väl ingen större vits att vi tjafsar om det internt på ett Rögleforum? I vilket fall tror jag inte vi kommer mycket längre i eventuell åsiktsjämkning i detta fall. Vill du tvunget ha sista ordet, så ta det. Jag pallar inte diskutera Jens och lillkillen mer. Däremot är jag bara tacksam om du påpekar något jag missat i klippet. Jag har inga problem med att pudla om jag finner anledning till det.

Däremot dryftar jag gärna alkoholkulturen en runda. Jag är faktiskt intresserad av om någon er här på forumet vet hur alkoholkulturen faktiskt är i Rögle BK. Men vi kanske inte ska fastna i det heller för länge? För snart är det hög tid för ny matchtråd! :-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180129 kl 20:19

Hahaha ja killen blev så rädd att han sopade undan benen på Jensa med skyffeln. Rimligt.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 20:20

"Däremot dryftar jag gärna alkoholkulturen en runda. Jag är faktiskt intresserad av om någon er här på forumet vet hur alkoholkulturen faktiskt är i Rögle BK. Men vi kanske inte ska fastna i det heller för länge"

Jag vet inte om du är ironisk, men när jag lirade hockey så fick 4 grabbar som spelade i Rögle då bo i samma hus. Det var det huset närmast Ängavångens fotbollsplan du går alltså inte upp mot Brandstationen/ Coop utan andra hållet, den stora Villan som är ABSOLUT närmast fotbollsplanen, hur som helst där bodde 2006 eller 2007 Zacke (Patrik Zackrisson), Nihlstorp fick bo där och två av grabbarna som spelade i dåvarande J20, sov över i den kåken både en och två gånger och jag kan säga som så här, så jävla mycket som det festades på den tiden. Zacke kunde dra i sig en 70-is och dagen efter tokdominera på isen. Många av äldre spelarna tittade gärna förbi precis som dom yngre (Sylle och Liljewall bla) men så grisigt som vissa av dom äldre betedde sig med trekanter med brudar ifrån Rönneskolan som var 16 bast var helt otroligt. På den tiden höjde dock ingen på ögonbrynen, utländska superproffs i bygdens stolthet Rögle liksom.

Men nu är det säkerligen andra tider och andra förutsättningar tror att klubbarna håller mycket hårdare om spelarna och att alkoholkonsumtionen hålls nog på en ganska minimalnivå, alla klubbar ska ju vara så jävla PK nu för tiden med bögflaggor, genuscertifieringar och värdegrundsfrågor.

Tror att Rögle och alla andra SHL-klubbar har nolltolerans mot Fylla,droger och diverse andra utfall som skadar klubbens värdegrund.

PS : AHAHAHAH Kolla klippet med dammsugaren på https://www.facebook.com/cmorehockey/?fref=nf högst upp. Så jävla bra.
Henrik

Inläggav Henrik » 180129 kl 20:56

Titanus88 skrev:"Däremot dryftar jag gärna alkoholkulturen en runda. Jag är faktiskt intresserad av om någon er här på forumet vet hur alkoholkulturen faktiskt är i Rögle BK. Men vi kanske inte ska fastna i det heller för länge"

Jag vet inte om du är ironisk, men när jag lirade hockey så fick 4 grabbar som spelade i Rögle då bo i samma hus. Det var det huset närmast Ängavångens fotbollsplan du går alltså inte upp mot Brandstationen/ Coop utan andra hållet, den stora Villan som är ABSOLUT närmast fotbollsplanen, hur som helst där bodde 2006 eller 2007 Zacke (Patrik Zackrisson), Nihlstorp fick bo där och två av grabbarna som spelade i dåvarande J20, sov över i den kåken både en och två gånger och jag kan säga som så här, så jävla mycket som det festades på den tiden. Zacke kunde dra i sig en 70-is och dagen efter tokdominera på isen. Många av äldre spelarna tittade gärna förbi precis som dom yngre (Sylle och Liljewall bla) men så grisigt som vissa av dom äldre betedde sig med trekanter med brudar ifrån Rönneskolan som var 16 bast var helt otroligt. På den tiden höjde dock ingen på ögonbrynen, utländska superproffs i bygdens stolthet Rögle liksom.

Men nu är det säkerligen andra tider och andra förutsättningar tror att klubbarna håller mycket hårdare om spelarna och att alkoholkonsumtionen hålls nog på en ganska minimalnivå, alla klubbar ska ju vara så jävla PK nu för tiden med bögflaggor, genuscertifieringar och värdegrundsfrågor.

Tror att Rögle och alla andra SHL-klubbar har nolltolerans mot Fylla,droger och diverse andra utfall som skadar klubbens värdegrund.

Nä, helt seriös. Betvivlar inte din historia en sekund. Det krävs inte heller stjärnor eller lagidrottare för att det ska gå mycket vilt till. Skulle kunna ge dylika historier från idrottsgymnasierna i Klippan då jag gick på den skolan en gång i tiden. Boendeformerna, ålder och civilstånd har stor betydelse. Är inte ute efter att vara en moraltant. Men jag personligen tycker det är korkat om man vill prestera på topp. Det hämmar prestationsförmågan. Och vore jag ledare skulle jag absolut försöka ha lite koll och vilja eftersträva åtminstone endast mycket måttlig alkoholkonsumtion under säsong. Så om jag vore en Abbott skulle min eventuella vetskap om fylla bland spelare definitivt få någon slags konsekvenser för spelaren ifråga. En starköl eller ett glas vin till maten kan man visserligen tycka är ok. Problemet är gränsdragningen och att många i praktiken tenderar att hälla i sig mer när de väl öppnat kranen. Mängden har väldigt stor betydelse. Att supa sig full under säsong kan enligt mig aldrig vara ok, åtminstone inte i elitidrott och definitivt inte i ishockey med så tätt matchande. Men visst förekommer det säkert fortfarande i sorgligt stor utsträckning. Lite mer insyn någon hur det förhåller sig i Rögle BK idag med festandet? Det liknar väl inte Titanus anekdoter riktigt, hoppas jag? Men det är väl ändå inte heller så bra så att Mikes aktuella vittnesmål var något fullständigt unikt? Någon mer måste väl ha sett något liknande under denna säsong då spelarna många anledningar att dränka sina sorger, men kanske också några tillfällen att fira lite?
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180129 kl 22:42

QP och T ni verkar mer än lovligt korkade. Jag hoppas ni trollar annars lär ni vara tunga utgiftsposter för samhället. Misär.
qp

Inläggav qp » 180129 kl 23:14

Citizen du har mycket grå materia i ditt limbiska system, stackare. Misär kan jag hålla med om då jag belastar samhället med ålderspension efter 55 arbetsår i samhällets tjänst. Har jobbat 75% av alla jul & midsommaraftnar under den tiden, inte alltid kunnat ta semester när jag vill utan fått anpassa mig efter tillgänglig ministyrka....så visst trollar jag... fortfarande... med min otroliga pension. Tur att vi har såna hjältar som du kvar iaf som vet
och har rätt svar på allt.
Henrik

Inläggav Henrik » 180129 kl 23:17

https://www.facebook.com/cmorehockey/?fref=nf
God liknelse av Jens och lillkillen. Konstigt att Sanny inte knycklar ihop dottern och slänger henne i väggen efter den brutala trippingen! Den kräver faktiskt en rejäl markering! ;-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 23:17

Fy fan Citizen. Skämmes ta mig fan.

QP. All kärlek till dig vännen.

PS. Citizen din MIF-älskade clown. Vi kan skicka varandras lönespecer på PM. Jag skattar på en månad mer än du på ett helt år. Puss.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180129 kl 23:18

Henrik skrev:https://www.facebook.com/cmorehockey/?fref=nf
God liknelse av Jens och lillkillen. Konstigt att Sanny inte knycklar ihop dottern och slänger henne i väggen efter den brutala trippingen! Den kräver faktiskt en rejäl markering! ;-)

Briljant!
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180130 kl 07:50

Haha va ni kan! Puss
qp

Inläggav qp » 180130 kl 11:24

Sanningen ligger för det mesta hos betraktaren. Vill du inte ta den avslöjar det mer, än att du är ganska begränsad i ditt tänk Citizen!

Återgå till "Allmänt hockeysnack"