Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Titanus88

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav Titanus88 » 180213 kl 20:37

Såg för övrigt hela det klippet ovan, Malmö verkar ha enorma ekonomiska problem trots att Percy i princip låter dom spela gratis i hallen?
Frågan är hur röda siffrorna blir vid bokslutet egentligen...
SKulle dom nästa säsong börja säsongen i botten och harva där då kommer nog klubben i söder ha enorm panik.
Zink

Inläggav Zink » 180213 kl 20:40

GrönvitaMike skrev:
Zink skrev:Någon som har koll på hur bra Thomas Valkvae Olsen är i Södertälje är? Kanske kan vara något...?
En typisk målskytt. Har det mesta, fart, skott, fysik. Men samtidigt kan vi inte ha för många HA-spelare nästa år om vi ska ta ett kliv. In med spelare som gör skillnad direkt, när vi blir stabila så småningom och har en gedigen stomme så kan man "chansa" mer med såna som Valkvae. Det räcker med Bengtsson och Liss för tillfället.

Jag förstår hur du tänker och jag håller med. Möjligtvis om Chris tar in 10 forwards, då är där plats till Lerg, 2 HA spelare (Bengtsson+1) samt 3 spetsar. Då står vi förberedda för skador som ju alltid dyker upp. Nu förutsätter jag att inte någon i nuvarande trupp får/vill förlänga. Det finns ju många aspekter att ta in..
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 00:06

Rögle ville signa Bryggman till kommande säsong. Budet från Rögle var 135t i mån. Skellefteås bud 75t. Han valde att stanna i MIF för 90t. Han har gjort en hyfsad säsong i MIF men jag tycker inte att han är värd summan som Rögle erbjöd.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180214 kl 11:21

GrönvitaMike skrev:Rögle ville signa Bryggman till kommande säsong. Budet från Rögle var 135t i mån. Skellefteås bud 75t. Han valde att stanna i MIF för 90t. Han har gjort en hyfsad säsong i MIF men jag tycker inte att han är värd summan som Rögle erbjöd.

Undrar om vi pga av vår tabellsituation och iom vi inte är ett topplag kommer bjuda lite för högt (sedd tillmarknadsvärdet) för att just locka till oss spelare?
Vilket egentligen kommer att leda till att lönerna kommer att trissas upp rejält. Konstig utvekling det här och med tanke på alla de där extramiljonerna som kommer att skölja over
SHL klubbarna.
Henrik

Inläggav Henrik » 180214 kl 12:54

Oi! skrev:
GrönvitaMike skrev:Rögle ville signa Bryggman till kommande säsong. Budet från Rögle var 135t i mån. Skellefteås bud 75t. Han valde att stanna i MIF för 90t. Han har gjort en hyfsad säsong i MIF men jag tycker inte att han är värd summan som Rögle erbjöd.

Undrar om vi pga av vår tabellsituation och iom vi inte är ett topplag kommer bjuda lite för högt (sedd tillmarknadsvärdet) för att just locka till oss spelare?
Vilket egentligen kommer att leda till att lönerna kommer att trissas upp rejält. Konstig utvekling det här och med tanke på alla de där extramiljonerna som kommer att skölja over
SHL klubbarna.

Nog är det så generellt, att de mindre lagen tvingas buda över storlagen för att kunna sno åt sig godbitar! Den processen och mer TV-pengar talar för större löneökningar i genomsnitt framöver. Hoppas Chris håller tungan rätt i mun och inte budar onödigt friskt kors och tvärs. Klart han ska vara beredd att ge t.ex Sjögren, en ny Schira och målvakterna en slant. Kort sagt några strategiskt viktiga, väldigt önskvärda rutinerade pjäser bör rimligtvis få kosta. Men spelare i Bryggmans kategori, unga lovande, bör man i första hand försöka locka med roll, vad man har på gång som kollektiv och försäkra sig om att de gillar vad Abbottarna och Rögle gör, fokus på attityd osv. Uppenbarligen var liknande MÖFF-argument som vägde tyngre än pengarna för Bryggman. Därför kanske man heller inte ska överskatta pengarnas betydelse. Gissar att Bryggman i slutändan gick på magkänslan att han inte hade något att vinna på att riskera den tillit och förtroende som byggts upp mellan honom och Malmö. 90t är gott nog för stunden. Det viktiga för Lars är att ha rätt förutsättningar för att utvecklas. Chris är beroende av timing också. I t.ex. Olle Liss fall hade han knappast något att förlora på att ta chansen i RBK. Tack gode hockeygud för att han gjorde det! Det är nog betydligt svårare att få topplagens rookies som redan är inne i värmen, typ Bryggman, att nappa.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180214 kl 17:58

Som jag skrivit några gånger innan så kommer Rögle inte att värva mer i detta fönstret https://www.hd.se/2018-02-15/chris-abbo ... r-deadline
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180214 kl 18:12

Väldigt klokt av Abbott att hålla i slantarna tycker jag och inte störa gruppen inför det stundande avgörandet.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180214 kl 18:25

Jag resonerar lite åt samma håll, jag är 1110% på att Rögle spelar i SHL nästa säsong och då kan man likväl vänta med att värva.
Däremot slantar har man tack vare publiktillströmningen på sistone.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180214 kl 18:33

Titanus88: men det är bättre att ha en väldans massa mer slantar till nästa säsong att värva in några riktiga kanoner istället för någon curry nam nam back.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 19:33

Det är bara att be en bön och hoppas att Schira och/eller Brithen inte åker på skador och ersätts av Sylwander och Jonsson. Vilken tur att vi har bredd.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 19:36

Forumet har för många "Masken" och det blir sjukt tröttsamt att läsa inläggen. Professorn bland annat. Önskar man var admin här och kunde rensa bland amatörerna så att vi andra med lite vett kan diskutera för oss själva.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 19:39

Dubbel.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180215 kl 01:26, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180214 kl 19:52

GrönvitaMike skrev:Forumet har för många "Masken" och det blir sjukt tröttsamt att läsa inläggen. Professorn bland annat. Önskar man var admin här och kunde rensa bland amatörerna så att vi andra med lite vett kan diskutera för oss själva.

Du menar att de som håller med dig ska få vara kvar. Jag frågar igen.....vad har du för hockeyerfarenhet som spelare, tränare eller sportchef ?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 20:03

Det ska du skita i. Huvudsaken är att jag kan min hockey. Maskens och Eldebrinks erfarenhet har knappast varit till deras fördel i RBK. Vissa har talang som utvecklas genom kunskap och ledarskap. Sen har vi kategorin "Masken" som saknar talangen dvs det grundläggande. Du verkar tillhöra den kategorin eftersom du ifrågasätter att Masken är en amatör.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180214 kl 20:13

Titanus88 skrev:Jag resonerar lite åt samma håll, jag är 1110% på att Rögle spelar i SHL nästa säsong och då kan man likväl vänta med att värva.

Jag önskar jag hade haft samma säkra känsla, men även om det känns väldigt bra så är det få poäng som skiljer. Jag tycker man gamblar lite för mkt när man inte säkrar upp bredden. Skada/avstängning på fel spelare kan bli sjukt kostsamt, i ett sånt läge känns det otacksamt att slänga in en oprövad junior. Men ja, jag är bara nervös inför spurten av den viktigaste säsongen på evigheter. Och som vanligt, in Abbotts we trust :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180214 kl 20:41

På tal om avstängningar. Peppar peppar, men rögle har inte haft ett enda ärende hos lotterinämnden denna säsong. Har väl inte varit särskilt många matchstraff heller.
Henrik

Inläggav Henrik » 180214 kl 20:43

ogilthorpe skrev:
Titanus88 skrev:Jag resonerar lite åt samma håll, jag är 1110% på att Rögle spelar i SHL nästa säsong och då kan man likväl vänta med att värva.

Jag önskar jag hade haft samma säkra känsla, men även om det känns väldigt bra så är det få poäng som skiljer. Jag tycker man gamblar lite för mkt när man inte säkrar upp bredden. Skada/avstängning på fel spelare kan bli sjukt kostsamt, i ett sånt läge känns det otacksamt att slänga in en oprövad junior. Men ja, jag är bara nervös inför spurten av den viktigaste säsongen på evigheter. Och som vanligt, in Abbotts we trust :-)

Har förståelse för viss nervositet. Vi har inget stort försprång, inget är klart och allt kan hända. Men att gardera sig med typ en svindyr Schira till nu för endast sju matcher tycker jag faktiskt bara skulle te sig löjligt, med tanke på hur bra självförtroende vi har (det raseras inte i första taget), hur bra gruppen fungerar (varför störa den med någon stjärna?), det relativt goda utgångsläget i tabellet, ett hyfsat matchprogram, med tanke på att Örebro är fullständigt i källaren (hoppas det befästs imorgon), att Mora och KHK får väldigt svårt att komma ifatt (deras enda chans är i princip att de vinner samtliga tre interna matcher mot oss), osv... Bredd har vi redan så det räcker, där håller jag med Chris. Klart det finns risker, om just Schira, Lerg och Brithén alla skulle paja så blir det klart kanske extra nervigt, men jag är fullständigt övertygad om att man likväl i en sådan situation skulle lyckas undvika kval. Även Chris verkar tro det. För nog fasen har han någonstanst kalkylerat med ett skräckscenario! Sen hade det inte gjort ont om t.ex Bengtsson, någon som ändå ansluter nästa säsong, kommit in och breddat redan nu och kanske till och med piggat upp lite likt Olle. Men jag inte för mitt liv se en endaste anledning i att under den situation som råder nu ta in "en frälsande stjärna" typ Aaltonen. Slappna av och njut av OS så länge! Vi reder detta ska ni se! Förhoppningsvis har vi kommit ytterligare en bra bit på vägen redan 24/2 när vi sopar banan med Mora och Örebro får däng av Frölunda. :-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180214 kl 20:47

GrönvitaMike skrev:Det ska du skita i. Huvudsaken är att jag kan min hockey. Maskens och Eldebrinks erfarenhet har knappast varit till deras fördel i RBK. Vissa har talang som utvecklas genom kunskap och ledarskap. Sen har vi kategorin "Masken" som saknar talangen dvs det grundläggande. Du verkar tillhöra den kategorin eftersom du ifrågasätter att Masken är en amatör.

Masken är nog den sämsta sportchefen i hockeyns historia. Vilken jävla sopa han är det saknar motstycke.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180214 kl 21:19

Jag hade då inte chansat med nuvarande trupp. Som någon nämnde, fel spelare skadad speciellt på den tunna backsidan och det blir kval. Då blir de ingen rolig resa.....
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180214 kl 21:21

Vad Masken har för kunskaper skiter jag fullständigt i.
Det jag ifrågasätter är, om du överhuvudtaget har någon erfarenhet. Eftersom du vägrar svara på frågan så kan vi utgå ifrån att du har noll erfarenhet som spelare, tränare eller sportchef.

Jag vill bara att alla andra här ska förstå, så att de inte känner sig nedtryckta av dina besserwisser inlägg. Dina inlägg går från förnuftiga till totalt urdumma. Alltså är du bara en amatörtyckare med psykopatiska drag.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 21:55

Försöker du plocka poäng hos andra? Bidra med något hockeymässigt istället för att fokusera på mig. Jag tror inte att majoriteten här bryr sig ärligt talat.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180214 kl 22:12

Tuborg skrev:Jag hade då inte chansat med nuvarande trupp. Som någon nämnde, fel spelare skadad speciellt på den tunna backsidan och det blir kval. Då blir de ingen rolig resa.....

Tuborg jag köper det delvis men man kan ju inte gardera sig mot allt heller, vad gör vi om Schira skadar sig? Är vi fucked? O ja.
Vad gör vi om Kolpanens huvud börjar spöka igen samtidigt som Pogge börjar läcka som ett såll?
Vad gör vi om Lerg/Hedberg/Brithen skulle skada sig? Förlita oss på Sylle,Widing & träklubban Rensfeldt?

Samtidigt så hade vi kunnat värva 2 bra forwards men så går Schira ändå sönder och vi sitter där med skägget i brevlådan...

Det är bara att bita i det sura äpplet nu och ge allt mot Mora, nästa år måste man värva och det rejält. Tills dess får VI göra det VI kan och stötta grabbarna på ett bra sätt...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180214 kl 22:15

Henrik skrev:
ogilthorpe skrev:

Har förståelse för viss nervositet. Vi har inget stort försprång, inget är klart och allt kan hända. Men att gardera sig med typ en svindyr Schira till nu för endast sju matcher tycker jag faktiskt bara skulle te sig löjligt, med tanke på hur bra självförtroende vi har (det raseras inte i första taget), hur bra gruppen fungerar (varför störa den med någon stjärna?), det relativt goda utgångsläget i tabellet, ett hyfsat matchprogram, med tanke på att Örebro är fullständigt i källaren (hoppas det befästs imorgon), att Mora och KHK får väldigt svårt att komma ifatt (deras enda chans är i princip att de vinner samtliga tre interna matcher mot oss), osv... Bredd har vi redan så det räcker, där håller jag med Chris. Klart det finns risker, om just Schira, Lerg och Brithén alla skulle paja så blir det klart kanske extra nervigt, men jag är fullständigt övertygad om att man likväl i en sådan situation skulle lyckas undvika kval. Även Chris verkar tro det. För nog fasen har han någonstanst kalkylerat med ett skräckscenario! Sen hade det inte gjort ont om t.ex Bengtsson, någon som ändå ansluter nästa säsong, kommit in och breddat redan nu och kanske till och med piggat upp lite likt Olle. Men jag inte för mitt liv se en endaste anledning i att under den situation som råder nu ta in "en frälsande stjärna" typ Aaltonen. Slappna av och njut av OS så länge! Vi reder detta ska ni se! Förhoppningsvis har vi kommit ytterligare en bra bit på vägen redan 24/2 när vi sopar banan med Mora och Örebro får däng av Frölunda. :-)

Jag vill inte heller ha hit en ny Aaltonen eller panikinköpt svindyr Ramzi Abid för sju matcher, men hade man fått in något redan nu till nästa säsong så hade jag varit lite lugnare. Vare sig Bengtsson eller backen från Norge har svettig prislapp. Är mer ute efter bredd och vettiga ersättare OM något händer, gillar även konkurrens på alla platser. Känner mig inte tex helt trygg med Sylle som ”extra”. Hade man bara tex testat några juniorer tidigare så hade det känts bättre.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180214 kl 22:24

Titanus88 skrev:Som jag skrivit några gånger innan så kommer Rögle inte att värva mer i detta fönstret https://www.hd.se/2018-02-15/chris-abbo ... r-deadline

Sportcheferna kan vara luriga. Kanske Bengtssons agent begärde för mycket och om Chris uttalar sig så här så kan det vara för att sätta press på dom. Skulle Bengtsson inte nappa så blir det inte någon katastrof precis..
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180214 kl 22:41

Maverick skrev:
GrönvitaMike skrev:Forumet har för många "Masken" och det blir sjukt tröttsamt att läsa inläggen. Professorn bland annat. Önskar man var admin här och kunde rensa bland amatörerna så att vi andra med lite vett kan diskutera för oss själva.

Du menar att de som håller med dig ska få vara kvar. Jag frågar igen.....vad har du för hockeyerfarenhet som spelare, tränare eller sportchef ?

Gissar på noll och inget. :)
Möjligen fritidsgårdsmästare i rundpingis.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 22:49

captain skrev:
Maverick skrev:

Gissar på noll och inget. :)
Möjligen fritidsgårdsmästare i rundpingis.
Säger forumets "Masken". Du är fan i särklass nuförtiden. Sinner har sprungit om dig med råge på sistonde hahhaa
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180214 kl 22:56

Maverick skrev:Det jag ifrågasätter är, om du överhuvudtaget har någon erfarenhet. Eftersom du vägrar svara på frågan så kan vi utgå ifrån att du har noll erfarenhet som spelare, tränare eller sportchef.

Ser detta märkliga argument vid jämna mellanrum. Undrar varje gång... vad fan har det med saken att göra?
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180214 kl 23:19

Men Rögle har ju fortfarande möjligheten att plocka hem både Elvenes och Olhaver från IK Oskarshamn och dom har väl backen Santesson med i Almtuna om det nu skulle komma några skador.

Det blir billigt och bra i alla fall och inget slöseri med stålar.
Så Rögle dom sitter nog lugnt och stabilt ner i båten och kikar utöver horisonten efter nyförvärv till nästa säsong istället.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180214 kl 23:21

Citizen skrev:
Maverick skrev:Det jag ifrågasätter är, om du överhuvudtaget har någon erfarenhet. Eftersom du vägrar svara på frågan så kan vi utgå ifrån att du har noll erfarenhet som spelare, tränare eller sportchef.

Ser detta märkliga argument vid jämna mellanrum. Undrar varje gång... vad fan har det med saken att göra?

Vad är det för märkligt med det. Det har en stor del med saken att göra då han slänger ur sig otrevligheter åt alla håll och kallar folk som tycker annorlunda för amatörer och diverse annat, för att själv stå i bättre dager. Jag gillar inte översittare, speciellt inte sådana som inte är utbildade i, eller har erfarenhet i ämnet att referera till. Jag har tröttnat på att läsa alla sådana inlägg och då har jag rätt att påtala det. Han får tycka vad han vill men kan då också hålla god ton och respektera andra människor. Alla här håller ju faktisk på samma SHL lag. Nog om detta nu.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180214 kl 23:59

Alla måste läsa dina upprepningar Mike, vilka är lika tröttsamma.

Utav ren nyfikenhet, på vilket sätt är andra amatörer jämfört med dig och de som håller med dig? Menar du att du jämfört med dessa andra sysslar med ditt tyckande på detta internetforum på heltid (såsom icke-amatör)?

Om man nu ska låta nedlåtande om de som inte håller med en själv, borde det inte passa bättre med att kalla dem Örning på detta forum?

Återgå till "Röglespelare"