Kenny Jönsson
- ogilthorpe
- Kontakt:
Kenny i dagens HD / Nst om framtiden årets trupp mm.
http://hd.se/sport/2007/07/22/kenny-nae ... pensionen/
http://hd.se/sport/2007/07/22/kenny-nae ... pensionen/
Klockrent med denna kommentar: "En grej, som jag tror hade stor effekt, var tjatet om nya spelare. Vad skickar det för signaler om en tränare hela tiden säger att han måste få in en ny forward?".
Visst kan det ha varit ett behov, men det eviga kacklandet från tränare i media om detta är inte direkt moralhöjande på vårkanten. Vi supportrar är rätt lätta när det gäller att dras på detta drevet. Visst kan det behövas nya spelare och vi supportrar kan diskutera det, men visst ska en professionell tränare kunna hålla dessa önskemål inom organisationen och inte ta det ut till media. Som sagt i artikeln, vad sänder det för signaler till de spelare som är truppen?
Visst kan det ha varit ett behov, men det eviga kacklandet från tränare i media om detta är inte direkt moralhöjande på vårkanten. Vi supportrar är rätt lätta när det gäller att dras på detta drevet. Visst kan det behövas nya spelare och vi supportrar kan diskutera det, men visst ska en professionell tränare kunna hålla dessa önskemål inom organisationen och inte ta det ut till media. Som sagt i artikeln, vad sänder det för signaler till de spelare som är truppen?
-
-
Dessutom så tycker ju Borås Tidning att det är jättekul att skapa spekulationer, låt oss inte gå i den fällan.
Vi kan ju skicka upp "Rothan" från Helsingborgs Dagblad för att ställa frågan till Gunnar Persson om han kommer att träna Borås resten av sitt liv. Gunnar skulle då förmodligen svara "njaee, det tror jag inte." Sedan skulle Rothan kunna skriva: Gunnar Persson på väg ifrån Borås. Så fungerar ju journalistiken idag med få undantag....
Vi kan ju skicka upp "Rothan" från Helsingborgs Dagblad för att ställa frågan till Gunnar Persson om han kommer att träna Borås resten av sitt liv. Gunnar skulle då förmodligen svara "njaee, det tror jag inte." Sedan skulle Rothan kunna skriva: Gunnar Persson på väg ifrån Borås. Så fungerar ju journalistiken idag med få undantag....
Hmm...jag tror såhär; Skulle det gå riktigt dåligt för Rögle (vilket jag absolut inte tror), så är sista seriematchen 5/3. Om det nu är så illa att det redan i februari är kört dvs att Rögle missar KS OCH Playoff till KS, då skulle det ju vara möjligt för Kenny att ta en sväng till NHL utan att det drabbar RBK.
Personligen ser jag det inte som att Kenny inte tror på Rögle. Men, det ser ut att bli en tuff hockeyAllsvenska och vem vet hur det går? För Kenny innebär en tur till NHL att han får matchträning (med Tre Kronor i åtanke) och förhoppningsvis en slant till Rögle.
Personligen ser jag det inte som att Kenny inte tror på Rögle. Men, det ser ut att bli en tuff hockeyAllsvenska och vem vet hur det går? För Kenny innebär en tur till NHL att han får matchträning (med Tre Kronor i åtanke) och förhoppningsvis en slant till Rögle.
Hmm..satt och tyckte det var konstigt att en av de absolut största i Rögle inte har en egen sång! Slänger fram ett förslag så får synpunkter framföras:_
mel: you are my sunshine
"Han e vår kenny
Vår kenny Jönsson
Han älskar Rögle
Och Ängelholm
Han e vår hjälte
Han e den störste
kenny Jönsson, du e en av oss!"
Edit: Ändrad..
mel: you are my sunshine
"Han e vår kenny
Vår kenny Jönsson
Han älskar Rögle
Och Ängelholm
Han e vår hjälte
Han e den störste
kenny Jönsson, du e en av oss!"
Edit: Ändrad..
Senast redigerad av Snuggles 071018 kl 13:15, redigerad totalt 1 gång.
-
Den är skitbra förutom att jag skulle vilja ändra raden
"och hatar malmö" till
"och Ängelholm"
eftersom jag inte tycker det är passande att "lägga ord" i munnen på våran konung och säga att han hatar malmö. Hat och sånt brukar nämligen vara något vi fans ägnar oss åt - inte spelare.
I övrigt, 5 lergökar av 5 möjliga
"och hatar malmö" till
"och Ängelholm"
eftersom jag inte tycker det är passande att "lägga ord" i munnen på våran konung och säga att han hatar malmö. Hat och sånt brukar nämligen vara något vi fans ägnar oss åt - inte spelare.
I övrigt, 5 lergökar av 5 möjliga