Kenny Jönsson

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 090422 kl 21:58

Ljunggren skrev:Vill Kenny vinna nåt, kan han lika gärna göra det med RBK. Vad jag vet så står alla lagen på noll poäng när serien startar. Tycker Kenny inte att Ängelholm förtjänar ett SM-guld i hockey, eller vad är det frågan om?

Jag tycker inte det är rätt att dumförklara en av våra största hjältar. Självklart inser de flesta som följer svensk hockey att Rögle som det ser ut just nu ska vara väldigt glada om vi lyckas hålla oss kvar i ES genom KS. Detta vet Kenny och möjligtvis så vet han ännu mer kring detta faktum. Det kan så klart ändras om Hansson lyckas göra några tunga värvningar - då det är ganska logiskt att 9 ut av 10 fall så är det lagen med bäst spelare som vinner.

Om man får tro på Kennys uttalande och de uttalanden som har gjorts av Hansson angående behållandet av detta års trupp så blir man dock lite orolig över hur det verkligen står till. I år blev det KS, ska vi ett snäpp högre så torde laget vara ett snäpp bättre. I en perfekt värld fixar man det genom träning, men då vi inte lever i en perfekt värld och människor har en maximal förmåga så måste vi tyvärr hitta utomstående för att bli bättre.

Jag hoppas att Hansson är en mussla då han har ett antal riktiga kioskvältare på G (och jag hoppas innerligt att den man lägger allt krut på INTE är Byron, även om jag blir glad om han dyker upp i den grön-vita dressen)
1040

Lugnare?

Inläggav 1040 » 090423 kl 06:25

Lite lugnare blir man efter att ha läst detta http://hd.se/sport/2009/04/23/carlsson- ... straenare/

Kenny:— Om jag flyttar så blir det till ett topplag, men som jag sagt tidigare är den chansen ungefär en promille. Ju längre man bor i Ängelholm, desto svårare blir det att flytta, säger Jönsson.

Bara vi slipper den där skylten i år..."#19 ...."
Användarvisningsbild
mixon
Kontakt:

Inläggav mixon » 090423 kl 06:46

Vi får ta i beaktning att huvudkällan till artikeln är eurosport.com. Såhär kan intervjun gått till:

ES: Ni gjorde en hyfsad förstasäsong i ES men när man hållit på så länge som du har, hade det inte varit kul att vinna SM-guld?

Kenny: Det är klart att det alltid är kul att vinna något, det är ju därför man tävlar.

ES: Men för att vinna SM kanske du borde byta upp dig till en klubb som har möjligheten till detta?

Kenny: Så kan man ju se det men tar vi väl oss till slutspel i Rögle så kan allt hända.

"Mums" tänker eurosport-klåparen och skriver ihop en artikel som fullt ut beskriver att Kenny inte tänker spela i RBK nästa säsong.

Så ser iallafall jag på saken, jag väljer att se glaset som halvfullt istället för halvtomt.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 090423 kl 17:45

Eller så kan ju Kenny ha uttryckt sig som det skrivs. Tänk, det är också en möjlighet.
Användarvisningsbild
Producenten

Inläggav Producenten » 090424 kl 11:12

Abdul skrev:
Skulle Kenny lämna, så är det Alsvenskan 2010. Det vågar jag sätta min ena testikel på :-(
...

Det är nästan det hade varit värt det.. En pungspark hade jag gladeligen utdelat. :arg:
Användarvisningsbild
Patrik

Inläggav Patrik » 090426 kl 01:11

Tänk att man skulle få se Kenny teka!
I matchen mot Österrike spelade Sverige 3 mot 5 och R. Wallin blev bortplockad från tekningen.
Tyvärr vann inte kungen just detta moment, men annars är han hur stabil som helst i Tre Kronor - också
Somberlain

Inläggav Somberlain » 090426 kl 01:44

Patrik skrev:Tänk att man skulle få se Kenny teka!

Ja, det är inte varje dag! Han verkar ha gjort det en gång senaste säsongen också (förmodligen i någon liknande situation), dock med större framgång.

Enligt swehockey har han 100% på faceoffs, med en vunnen och noll förlorade.
Användarvisningsbild
Abdul
Kontakt:

Inläggav Abdul » 090426 kl 10:23

Producenten skrev:
Abdul skrev:
Skulle Kenny lämna, så är det Alsvenskan 2010. Det vågar jag sätta min ena testikel på :-(
...

Det är nästan det hade varit värt det.. En pungspark hade jag gladeligen utdelat. :arg:

Väldigt sakligt inlägg.
Vad är det du antyder ?
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 090426 kl 11:19

Vad är det du antyder själv, Abdul? Rent logiskt betyder ditt resonemang att alla andra lag får spela i Allsvenskan 2010 om Kenny väljer att fortsätta en säsong till i RBK... Det betyder också att RBK automatiskt degraderas till AS den dag Kenny väljer att lägga skridskorna på hyllan. Till yttermera visso antyder ditt resonemang också att samtliga inblandade i RBK:s sportsliga ledning är totalt inkompetenta och inte har en aning om vad de sysslar med.

Resonemanget är totalt genomdumt och lyckligtvis faller det på sin egen orimlighet. Det finns 11 andra elitserielag som klarat sig relativt hyfsat utan Kenny (och utan Abbotts och Karlsson, för den delen) och bland dessa tog sig hela 8 lag till SM-slutspel. Utan Kenny! I sanning anmärkningsvärt! Färjestad lyckades till och med vinna SM-guld utan Kenny. Bara det!

Ergo: En spelare bygger inget lag. Det vore naturligtvis trist om Kenny väljer att lämna/sluta. Han är näst intill omöjlig att ersätta på kort sikt, men alla andra kan ersättas. Det är upp till RH att bygga ett starkt lagkollektiv som till kommande säsong är lite bättre än föregående, även utan Kenny. Det tror jag RH är fullt kompetent att göra - även med små resurser!
Mindreader

Inläggav Mindreader » 090426 kl 11:45

bakomfumlare skrev: Abdul? Rent logiskt betyder ditt resonemang att alla andra lag får spela i Allsvenskan 2010 om Kenny väljer att fortsätta en säsong till i RBK... !

Hur fick du ihop det nu då? Det är väl rimligtvis bara 2 lag som trillar ur, oavsett Kennys vara eller inte vara.

bakomfumlare skrev:Det finns 11 andra elitserielag som klarat sig relativt hyfsat utan Kenny (och utan Abbotts och Karlsson, för den delen)!

Helt rätt. Nu har vi tappat fyra av våra tongivande spelare inför nästa säsong. AP antyder att det " går tungt i Rögle" och Hjalmarsson agent har tydligen gömt sig någonstans.

Hur känner du inför det Fumlarn?

bakomfumlare skrev: och bland dessa tog sig hela 8 lag till SM-slutspel. Utan Kenny! I sanning anmärkningsvärt! Färjestad lyckades till och med vinna SM-guld utan Kenny. Bara det!!

Utan Kenny var det. Men för övrigt så har/hade topp fyra lagen bättre spelare på samtliga platser än vad Rbk hade förra säsongen.

bakomfumlare skrev: Det är upp till RH att bygga ett starkt lagkollektiv som till kommande säsong är lite bättre än föregående!
Där håller jag med dig och det kommer han säkerligen att göra. Men just ny lyser frustrationen hos dom flesta som håller på Rögle.
Vi vill se nyförvärv, Nyförvärv som höjer intresset för andra spelare att spela i och för Rögle. Med 2 kanonförvärv, Kenny och Tjärna redan klara, så tror jag personligen att Hjalmarssons agent hade dykt upp med ett signatur på ett kontrakt redan.
Användarvisningsbild
Abdul
Kontakt:

Inläggav Abdul » 090426 kl 11:46

Jag antyder följande :
1. de uteblivna värvningarna
2. De hittills förlorade spelarna
3. Pikningarna i gårdagens HD
4. Att man inte värvade en kille som Albrandt
5. Kennys öppnande för flytt
6. Den totala tystnaden

Detta gör att jag känner en stor oro för degradering våren 2010.
Har vi nu investerat i ny Arena med allt vad det det innebär, så kan jag väl knappast vara ensam om att känna en oro när de utlovade förstärkningarna uteblir ?

Hoppas verkligen jag uttryckt mig på ett sådant sätt att det inte kan missuppfattas.

Sen kan man alltid snacka om hjärta hit & dit.
Det jag vill är att vi ställer ett slagkraftigt lag på is när säsongen drar igång. Detta för att undvika KS.

Men du kanske är nöjd med värvningarna Fumlaren ?
Du kanske tycker att det räcker med de värvningar som pressenterats, dvs 1 st. ??

Klockan tickar emot oss, och vi kommer hela tiden närmre nedsläpp.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 090426 kl 13:43

Jodå, precis som du och de flesta andra känner jag en viss frustration för att det inte händer speciellt mycket just nu. Å andra sidan är väl Luleå den klubb som det överhuvudtaget händer något i. SSK har inte ens börjat sitt värvningsarbete och vad gäller övriga klubbar är det enstaka spelare som har trillat in, respektive ut.

Jag väntar också på STORA värvningsnyheter vad gäller RBK och de tror jag kommer, vad det lider.

Vad jag i första hand vände mig mot i ditt resonemang var att du satte likhetstecken mellan ett RBK utan Kenny och spel i Allsvenskan. Det betyder ju att RBK kommer att få spela allsvenskt i vilket fall som helst, eftersom det ju är ett faktum att Kenny kommer att avsluta sin karriär en vacker dag.

Å andra sidan: som truppen ser ut nu, så lär det bli spel i kvalserien våren 2010 med överhängande allsvensk risk, oavsett om Kenny är med i laget eller inte. Dock är jag helt övertygad om att när pucken släpps i ES-premiären säsongen 2009/10 så kommer RBK att ha ett lag som är både bättre och starkare än den gångna säsongen - med eller utan Kenny.

In RH we trust!

Edit: Ja, jag är relativt nöjd med värvningarna av Alcén och Hjalmarsson. Under förutsättning att dessa bägge herrar inte är tänkta att ersätta någon av Abbott's och/eller Karlsson. Är de tänkta att ersätta spelare av sämre "kaliber" (inga namn nämnda), så ja - då är jag nöjd.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 090426 kl 13:51

Bra att Kenny sätter press på Roger, han är en av få som kan det.
Vi skall inte ta Kenny för givet.

Har svårt att se Kenny i FBK ett år och därefter återvända till ett kontorsjobb i Rögle. Nej det går inte om han är med och sparkar ner oss i HA.
Dansken
Kontakt:

Inläggav Dansken » 090427 kl 13:25

Fan om han ska spela mot Rögle, och skapa problemer for laget !

---------------------------------------------------------------
www.elitsportsbloggen.se
qp

Inläggav qp » 090427 kl 14:51

Det var en rolig länk dansken, innehöll ingenting mer än reklam :-(
Användarvisningsbild
maed
Kontakt:

Nej dessa jävla skador:-(

Inläggav maed » 090427 kl 20:24

Ser tyvärr ut som om Kenny är skadad i vm spelet så detta vm är nog över för han :-( :-(
Balubas

Re: Nej dessa jävla skador:-(

Inläggav Balubas » 090427 kl 23:02

maed skrev:Ser tyvärr ut som om Kenny är skadad i vm spelet så detta vm är nog över för han :-( :-(

Ja, vem vet, kanske detta får honom att lägga tandskyddet i skrivbordslådan för gott. Hoppas han bara var bakfull, eller nå't i den stilen, idag och att han är vid god vigör till nästa kamp.
Användarvisningsbild
zekemannen

Kungen ger svar..eller i alla fall alternativ.

Inläggav zekemannen » 090507 kl 10:52

donnie

Härligt!

Inläggav donnie » 090507 kl 12:27

Då är det ju klart ;-) för jag tror inte en endaste sekund att han väljer att sluta och ej heller att hans familj vill det.

Nice
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 090507 kl 16:20

Underbart Kenny.
Tomas Ros tar jag dock med en stor nypa salt (mifsmittad)
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 090507 kl 16:58

Betyder det att Jackes "Kenny-till-Malmö-insamling" gick helt åt helvete då eller?
andersson

Inläggav andersson » 090507 kl 22:37

Ganska hyfsad insats av Kungen idag ;-)
Helt sjukt underbart bra!

Skriv på!!! :-)
Användarvisningsbild
persson73

Inläggav persson73 » 090507 kl 22:43

Behövs inte sägas mer....han e kung!!! skriv på NU!!!
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 090507 kl 22:44

Hela Sverige vet att Kenny är Gud, ikväll tvingas de erkänna det efter att ha tjatat om Magnus Johansson i 2 veckor.
Användarvisningsbild
RoyalAIA

Inläggav RoyalAIA » 090507 kl 23:01

Oersättlig. Finns ingen i hela världen som kan ta Kennys plats, varken i landslaget eller Rögle. Vi inser nog inte hur stor och otroligt bra denna man är. Jag kommer gråta fram en ny Rönne å om Kenny väljer någon annan klubb än Rögle. Du är STÖRST!
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 090508 kl 09:36

RoyalAIA skrev:Jag kommer gråta fram en ny Rönne å om Kenny väljer någon annan klubb än Rögle.

Det kommer du inte behöva göra, eftersom Kenny redogjort för sina alternativ: A) fortsätta i RBK, eller B) att avsluta spelarkarriären. Väljer han A) kommer jag antagligen att böla en älv av tacksamhet och glädje. Väljer han B) så lyfter jag på hatten och bugar djupt av respekt för denne, i flera aspekter, unike idrottsman!
RLO

Inläggav RLO » 090508 kl 17:44

Dessvärre verkar det luta åt alternativ B.
1040

Inläggav 1040 » 090508 kl 17:53

RLO skrev:Dessvärre verkar det luta åt alternativ B.

Förklara!
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 090508 kl 18:19

RLO skrev:Dessvärre verkar det luta åt alternativ B.

Utan att ha något som helst på fötterna och i avsaknad av kontakter som vet hur Kenny tänker och resonerar, så är jag benägen att tro att det lutar precis åt det hållet, RLO.

Min uppfattning om Kenny är att han är relativt tillbakadragen, på gränsen till beskeden. En sista "klang-och-jubel-avskedssäsong" med ovationer och hyllningar hit och dit (speciellt i en allra sista match), känns inte direkt som Kennys stil. Tror inte han gillar ett enögt fokus på bara honom som person - för Kenny är det laget som gäller.

När Kenny deklarerar att "nu är det slut", ja då har avskedsföreställningen redan ägt rum. Trist på ett sätt men det är något som säger mig att det är på det viset det kommer att gå till. En relativt diskret sorti, bort från rampljuset. Snyggt, prydligt och värt all respekt.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090508 kl 19:01

bakomfumlare skrev:
RLO skrev:När Kenny deklarerar att "nu är det slut", ja då har avskedsföreställningen redan ägt rum. Trist på ett sätt men det är något som säger mig att det är på det viset det kommer att gå till. En relativt diskret sorti, bort från rampljuset. Snyggt, prydligt och värt all respekt.

Tror precis som du. Men å andra sidan är jag inte lika säker på att den diskreta punkten sätts just den här säsongen. Var helt övertygad om det efter grundserien i elitserien - men insatsen i stundande VM är bara för bra för att vara slutet. Är så makalöst skicklig och ser ut att ha så jävla roligt på isen, att jag nu fått hoppet åter.

Tror det är direkt avhängt på vad Roger rör ihop. Får han ihop ett slutspelslag så kan jag tänka mig att han kör en säsong till. Med andra ord är jag tillbaka där jag började - att jag tror som du. För det här är så långt ifrån slutspelslag som man kan komma. Tyvärr.

Återgå till "Röglespelare"