Kenny Jönsson

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 091229 kl 22:23

Kom igen nu grabbar o töser.........
registrera er på Islandermania o rösta på vår kung som decenniets
(felstavat ok) Islandersspelare...
Jag lade röst 34 så nägon kan ha hjälp till han har 38 nu o
leder, ..kom igen hylla vår Kung.

http://www.islandermania.com/index.php?showtopic=23365
Användarvisningsbild
paradis

Inläggav paradis » 091230 kl 16:04

intressant info på iihf.com

Kenny är den ende spelaren genom tiderna som under en och samma säsong tagit medalj i JVM, OS och A-VM.

Det är bara 6 spelare som spelat samtliga 3 under samma säsong, övriga är Saku Koivu och ryssarna Kasparaitis, Kovalev, Malkin och Zhitnik.

länk till artikel på iihf.com
Användarvisningsbild
Producenten

Inläggav Producenten » 091231 kl 09:51

roglefan skrev:Kom igen nu grabbar o töser.........
registrera er på Islandermania o rösta på vår kung som decenniets
(felstavat ok) Islandersspelare...
Jag lade röst 34 så nägon kan ha hjälp till han har 38 nu o
leder, ..kom igen hylla vår Kung.

http://www.islandermania.com/index.php?showtopic=23365

röst 45 är lagd..
Kenny ligger på plats 1 och har för närvarande 28.12% av rösterna före Rick DiPietro med 11.25% och Jason Blake med 9.38% så fortsätt rösta på vår KUNG
AIAstellan

Kan Kenny bara se sitt älskade Rögle falla ...?

Inläggav AIAstellan » 100118 kl 04:12

http://hd.se/sport/2010/01/18/glimmenva ... a-jonsson/
Du är inte ensam om att önska det ...
Balubas

Re: Kan Kenny bara se sitt älskade Rögle falla ...?

Inläggav Balubas » 100118 kl 08:03

AIAstellan skrev:http://hd.se/sport/2010/01/18/glimmenvall-hoppas-pa-jonsson/

Kenny är kanske rädd för att få samma behandling av fansen som Glimmenvall fått!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 100118 kl 08:52

De två går inte å jämföra..Samtidigt så kan jag förstå Kenny..har man sagt att man lägger av så lägger man av..visst skulle man bli superglad om han än en gång kom tillbaka för att rädda oss, men att sätta sån press på en pensionerad spelare känns ju inte rättvisst..det är som att be en pensionerad industriarbetare att komma tillbaka och jobba eftersom maskineriet strular och han var duktig..
Det är snarare snål satsning som förstör för RBK..hade vi värvat fler "färdiga" (läs dyrare) spelare istället för de som kan blomma ut(läs billiga) så hade situationen varit annorlunda..dessutom spelare som blommar ut försvinner till andra klubbar med 90 % säkerhet säsongen därpå..se bara på Zacke..RBK bör köpa flera färdigutvecklade spelare dvs öppna plånboken och när man en vacker dag slipper kvalserien, så blir det attraktivt för spelare att komma till Rögle..för att inte snacka om våra egna juniorer..
Användarvisningsbild
Abdul
Kontakt:

Inläggav Abdul » 100118 kl 09:05

Instämmer på föregående talare. Finns ett gammalt begrepp vad gäller marknadsföring, som lyder: "Man kan inte brommsa sig ur en uppförsbacke", och uppförsbacken känns ganska så brant just nu....

Det är slut på "extrapris marknaden" nu. Nu gäller det att rusta för att inte detta skall sluta i katastrof = Alsvenskan
Det var som någon skrev tidigare, det är ju tom. bättre att låna pengar, för att kunna ställa ett tillräckligt starkt lag på isen.

Dvs. Snåla inte, utan öppna plånboken. Detta hade skickat signaler till andra spelare, att detta är en förening som sattsar framåt. Det hade åxå fått våra juniorer att förhoppningsvis vilja vara kvar.

Sicket elände....
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100118 kl 12:10

sinner skrev:De två går inte å jämföra..Samtidigt så kan jag förstå Kenny..har man sagt att man lägger av så lägger man av..visst skulle man bli superglad om han än en gång kom tillbaka för att rädda oss, men att sätta sån press på en pensionerad spelare känns ju inte rättvisst..det är som att be en pensionerad industriarbetare att komma tillbaka och jobba eftersom maskineriet strular och han var duktig..
Det är snarare snål satsning som förstör för RBK..hade vi värvat fler "färdiga" (läs dyrare) spelare istället för de som kan blomma ut(läs billiga) så hade situationen varit annorlunda..dessutom spelare som blommar ut försvinner till andra klubbar med 90 % säkerhet säsongen därpå..se bara på Zacke..RBK bör köpa flera färdigutvecklade spelare dvs öppna plånboken och när man en vacker dag slipper kvalserien, så blir det attraktivt för spelare att komma till Rögle..för att inte snacka om våra egna juniorer..

Jag kan också se detta som en lösning och förändring i taktik. Det är nobelt att odla spelare som misslyckats i andra klubbar men som det ser ut nu blir man ju bara *språket* efter varje säsong.
Det är inte skoj för någon annan än agenter och spelarna som slår igenom. Deras genombrotts säsong ger heller inte kopplingar till klubben som sedan kan utnyttjas i framtiden. Om pengarna finns kan det vara läge att ändra taktik men en sådan manöver kan också äventyra RBK. Då blir fallet väldigt högt och landningen kan göra mycket ont.
Användarvisningsbild
Peewee

Inläggav Peewee » 100118 kl 14:14

Såja nu har dom övertalat Kenny att spela tennis...bollplank skulle han visst vara,är detta sista halmstrået eller kommer det mer tro. ;-)
Hoppas att han kan ingjuta lite mod i spelarna nu när alla andra,till och med vissa ***** på ståplats hånar laget.

Finns ingen anledning av att håna handikappade.
Använd andra uttryck / admin
Användarvisningsbild
Peewee

Inläggav Peewee » 100118 kl 17:30

Peewee skrev:Såja nu har dom övertalat Kenny att spela tennis...bollplank skulle han visst vara,är detta sista halmstrået eller kommer det mer tro. ;-)
Hoppas att han kan ingjuta lite mod i spelarna nu när alla andra,till och med vissa ***** på ståplats hånar laget.

Finns ingen anledning av att håna handikappade.
Använd andra uttryck / admin

Då får jag ta till ett engelskt uttryck: lowlifes det är vad dom är"lowlifes",människor dom också fast bara en sämre sort.
det var kanske fel att jämföra med utvecklingsstörda människor då jag anser att dessa står långt över vad dom ståplatsindivider som hånar enskilda Röglespelare och även hela laget gör.
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 100118 kl 17:33

Efter att ha suttit på flera platser runt om i hallen under denna säsong vill jag påstå att fenomenet finns överallt inte minst på sittplats. Så det är definitivt inte ett ståplatsproblem.

Däremot är man mer synkade och högljudda på ståplats men påhoppen är minst lika grova överallt i hallen
Användarvisningsbild
Peewee

Inläggav Peewee » 100118 kl 17:55

Sorgligt är vad det är,visst man kan ha sina åsikter om spelet men att skrika ut dom till spelarna är så fel som det bara kan bli.
Ju sämre det går för laget ju galnare och mer högljudda skulle fansen vara,det finns nog inget som kan peppa spelare mer än att få se hela hallen koka av just fanatism när det är motigt.
Jag är helt övertygad att om åskådarna hade gjort tvärtom vad dom nu gjort och ökat sin stöttning till laget för varje missat mål eller nederlag så hade dom kunnat vända trenden för länge sedan.
Tyvärr funkar inte människor så men jag lägger ändå stor skuld på situationen som nu är på åskådarna och då speciellt dom uppviglare som får en kick i brallan av att få åskådarmassorna med sig på detta beteende.Hade man kunnat programmera om dom nötterna att göra tvärtom så hade vi legat mitt i fältet nu.
Ekberg

...

Inläggav Ekberg » 100118 kl 18:33

Jag vet inte vilka synkade påhopp från ståplats mot egna spelare som har hänt denna säsong? Skulle det även skett uppvigling mot egna spelare Peewee? Vette fan om vi varit på samma matcher. För tillfället håller folk på att skapa jävligt underliga egna sanningar. Man litar på det man hört, som i sin tur har överdrivits, eller på vad Kvp skriver. I lördags rann det över hos många, men jag e fan fortfarande stolt för vad vi presterar på matcherna! Däremot e jag otroligt besviken på de som hånat egna spelare, men låt oss för tusan inte tro att detta är något som gemene supporter gör. Till stor del är rögles supportrar samma enögda, fanatiska jäklar som vi alltid varit.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 100118 kl 19:25

Balubas skrev:

Kenny är kanske rädd för att få samma behandling av fansen som Glimmenvall fått!

Jag hänger inte med.
Vad har JAG och MITT inlägg med Glimmenwall att göra?
Vem riktar du ditt inlägg emot?
JAG är inte synonymt med ANDRAS åsikter. BEGRIP DET!
Vem är du?
Jag är Stellan Nilsson
Balubas

Inläggav Balubas » 100118 kl 19:56

AIAstellan skrev:
Balubas skrev:

Jag hänger inte med.
Vad har JAG och MITT inlägg med Glimmenwall att göra?
Vem riktar du ditt inlägg emot?
JAG är inte synonymt med ANDRAS åsikter. BEGRIP DET!
Vem är du?
Jag är Stellan Nilsson

Ett beklagligt missförstånd Stellan. Mitt inlägg riktas inte mot någon enskild person utan mer mot det faktum att DG fått ta emot obefogat mycket spott och spe.
Att jag "citerade" ditt inlägg var endast för att hänvisa till artikeln om DG's önskan att Kenny skulle ansluta till gruppen på något sätt.
Påstår mao inte att du står bakom, eller har yttrat, några av de negativa åsikter som Glimmenvall har fått utstå.
Ber om ursäkt för att missförståndet kunde uppstå. Var aldrig min avsikt.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 100118 kl 20:02

Riktigt bra skrivet! Tack för förklaringen Balubas.
Håller med dej i övrigt.

Eftersom jag är hyfsat trött på att en hel del, vad som än sägs och vem som än står för det .. Lyckas dra in mej i det och fråga MEJ vad är det som händer . . etc. "Vad håller ni på med?"
Jobb.. På stan .. I forum. (Därav min reaktion)

"Vi har bara varandra"
Senast redigerad av AIAstellan 100118 kl 20:10, redigerad totalt 1 gång.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 100118 kl 20:08

Om nu Kennys lilla närvaro kan göra ngn skillnad det får vi se.
Nu hoppas vi bara alla att vi vinner en match .. Följt av en till o en till .. Sen jävlar.
Lite positivism i skiten är ett måste hur svårt det än är för tillfället.
OM det blir Kvalserien betyder det inte att det ska gå åt h-e för det!

Ska bli gott att se Kenny i båset igen. <3
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 100119 kl 22:57

Stellan är en hjälte. Du är rolig! =)
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 100120 kl 06:56

Man får ju nästan lite panik när man tänker på hur onödigt bra Jönsson är fortfarande. Resterande utav matcherna hade dragit fulla hus om man drömmer vidare.
Men, klart att du ska få bli pensionär ifred, Kenny.

Tänk om Rögle nu skulle börja att vinna matcher igen .. Shit alltså så konstigt det hade känts. Ett rus utan dess like juh!!
Magiska under.. Finns dom :-(

MÅLA
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 100123 kl 11:02

Kenny vann omröstningen om decenniets Islandersspelare.. :-) :-)

Intervju med Kenny angående hans tid hos Islanders......

www.roglefan.se
Användarvisningsbild
paradis

Inläggav paradis » 100304 kl 15:29

Kenny var med i "Lunchboxen" i P4 Malmö tidigare idag:

http://www.sr.se/cgi-bin/malmo/program/index.asp?ProgramID=1628

edit:

första delen av samtalet med Gunnar Brink börjar efter drygt 13 min:
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=2239871&BroadcastDate=&IsBlock=

och del två startar efter 8 min:
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=2239981&BroadcastDate=&IsBlock=
AIAFlyttfirma

Re: Kenny Jönsson

Inläggav AIAFlyttfirma » 101204 kl 22:38

Dagens prestation står Kenny Jönsson för.

När smågrabbarna hade spelat klart sin match i första periodpausen så stod dem kvar och väntade utanför spelaringången. Tränartrojkan kommer förbi och Hansson och Hellqvist ger några små "high fives". Ingen skugga över dem, verkligen inte. Andra perioden på väg, andra tankar.
Kenny Jönsson däremot, stannar upp och skakar hand med alla grabbarna med en klapp på axlarna. Det spelar ingen roll om det är hans egen grabbs lag som spelar eller inte, han kommer alltid uppträda på det här viset. En sann ambassadör för Rögle. Alltid närvarande för Rögle.

Det är i sådana här speciella ögonblick jag älskar att jag är supporter till Rögle BK.
Användarvisningsbild
Ivanov

Inläggav Ivanov » 101204 kl 23:32

AIAFlyttfirma skrev:Det är i sådana här speciella ögonblick jag älskar att jag är supporter till Rögle BK.

.. och att Kenny är en del av Rögle BK.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 101213 kl 16:32

Ska ni ha ett tips?

Köp Kenny all star matchen, drick lite mycket glögg och låt dina känslor ta över.

Vilken grej!
Användarvisningsbild
RogleAlex

Inläggav RogleAlex » 110910 kl 10:42

Kenny Jönsson!! Svårt att förstå vad du har åstadkommit.. Hall of Fame är stort!!!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 111006 kl 08:03

Kenny tackar nej till jobbet som headcoach. Inte så mycket att säga om det, rätt väntat.
qp

Inläggav qp » 111006 kl 14:43

Kenny har väl inte så många "steg" i sin tränarutbildning än så länge och dessutom tvivlar jag på att han i nuläget kan vara tuff nog att vara HC. Men hans blick för spelet och han goda råd, i synnerhet till backarna behövs. Jag tycker han kunde vara med på ett par träningar i veckan hemma, under förutsättning att han själv vill och kan förstås.
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 111006 kl 19:13

Det kommer att sluta med RH som HC. Inget undgår den mannen... :-(
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 111006 kl 19:19

Ska bli intressant att följa men jag tror nog att dom tar någon som finns i RBK. Då ligger Pelle bäst till.
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 111009 kl 15:14

You Never Walk Alone skrev:Det kommer att sluta med RH som HC. Inget undgår den mannen... :-(

Hm, ibland önskar jag att jag inte har rätt så ofta! Alltså, med all respekt för föreningen i stort, supportrar och "andra intressenter"; vad fan är det som händer?

Roger Hansson är alltså nu Head Coach i Rögle, som ska till Elitserien senast nästa vår. Detta med "Wolle" som sidekick. Blåmärket på armen bekräftar denna sanning, och jag börjar på riktigt allvar tvivla på föreningens framtid! Herregud, finns det ingen utanför 0431-området med någon som helst dragningskraft och bättre kunnande än nämnda duo, då det ju verkar som om man inte vill störa juniorverksamheten (vilket ju kanske är det enda sunda i denna soppa)?

Utsatt läge i tabell, på skadefronten och med spelet. Då borde man försöka göra något för att förändra, förbättra och få till en nystart. Nej, inte i Rögle! Där skall RH styra skeppet i hamn. Jag är djupt oroad och ser skräckscenarion framför mig (tabellplacering i mars), eller är jag för dåligt insatt?

Låt oss hoppas att jag har fel för en gångs skull... ;-)

Återgå till "Röglespelare"