Byron Ritchie

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 080712 kl 09:26

ogilthorpe skrev:Om Byron nu uttalat att han velat spela i Rögle till att börja med, men "för sent" - så lär det inte vara för hockeyns skull i första hand. Då skulle han tagit ett varv till i NHL. Inte heller pengarna skulle kunna vara skälet för en eventuell drömcomeback. Då kvarstår: det sociala. Det familjära. Det vid sidan av hockeyn. Det är inte det samma vare sig i Finland eller i Ryssland.

Finland är ett bra land. Finska språket är annan sak. :-)
Hur svårt som helst ju. Ungefär som dom finnar jag träffat.

I Ryssland är det naturligtvis pengarna som lockar.

Vi ska nog vara förbannat glada att Danmark har en såpass dålig liga.
Då hade man fått sätta sig på båten för att få se riktigt bra spelare lira hockey.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080716 kl 15:25

Känns nästan sorgligt den dag Byron-tråden når sitt slut (om Roger nu inte mot alla odds på något mirakulöst sätt hittar ett kryphål av något slag ;-) ) - . Det ligger ju så mycket känslor i det här namnet. För alla som inte var med sist Byron var på plats, och inte förstår vidden av hans kunnande, hans avtryck, kan jag ju tipsa om just det här inhoppet:

http://hd.se/sport/2004/12/12/byron_rit ... ytt_sista/

Så sjukt vackert att jag nästan börjar lipa. Rysningar. Lever i drömmer ännu ett tag.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 080716 kl 16:14

Skulle tippa på att väldigt få skulle gråta om Byron kom och Abbottarna fick gå.

Det hade varit sjukt skoj och helt underbart bra om Byron hade spelat i RBK nästa säsong.

Om man säger som så...Abbottarna misslyckas precis som alla andra med liknande meriter har gjort i RBK. Byron kommer in på artistkontrakt och räddar kvar RBK i ES med sitt uppoffrande spel. Som grädde på moset skjuter pågen kvar RBK genom att göra avgörande mot VF.
För att i nästa byte ta en fight som aldrig tidigare skådats i Ishallen (den gamla, den rivna eller den nya).

Man kan ju alltid drömma! :-)
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 080716 kl 17:02

Verkar som du haft en mardröm ! ;-)
Junior

Inläggav Junior » 080716 kl 17:56

Du missade en liten bagatell bara. Abbottarna har redan leverat i Europa på stor rink. Men äch, skit i det.

Hoppas snart detta får ett slut.
Tvillingarna är jävligt välkommna av mig iaf.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 080716 kl 23:06

Jaha, Byron har inte levererat på stor rink?

Norge tillhör inte Europa. ;-)

Jag tar Byron any day of the week istället för the Abbotts.
Senast redigerad av captain 080716 kl 23:28, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 080716 kl 23:14

roglefan skrev:Verkar som du haft en mardröm ! ;-)

Byron skjuter oss till ett SM-guld! Förlåt min något försiktiga inställning.
jokern

Inläggav jokern » 080716 kl 23:37

Nu är det ju så att Hansson har scoutat Abbottarna och tror väldigt hårt på dom.

Finns ingen anledning att dissa dom, åtminstone inte innan dom visat vad dom kan.

Byron, javisst hade det varit en bra värvning OM han nu inte skulle valt rysspengar före RBK i alla fall, och OM hans skadade axel läker....

Själv tycker jag att det känns jäkligt bra att vi fått hit Abbottarna!
qp

Inläggav qp » 080716 kl 23:39

Så sant som det är sagt!!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080717 kl 00:20

Det handlar inte om att dissa någon. Jag tror stenhårt på Abbotts - men tråden handlar inte om tvillingarna. Den handlar om Byron. Den handlar inte om att jämföra. Den handlar om Byron. Klass-spelaren som gjorde ett helt magiskt inhopp förra gången han var här. Och så länge inte han har signat för någon annan klubb lever ryktet om en lösning kvar. I min bok är han fortfarande aktuell. Jag vägrar helt enkelt att tro att all den rök som kommit fram den sista månaden bara kom från ingenstans. I så fall är det ett jäkligt välregisserat ryktesmoln.
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 080717 kl 00:39

det blir väll som förra året.. dom som sågar abbots nu.. kommer säga att "jag har trott på dom hela tiden" bla bla bla... som det va med förra årets lag.. om dom nu levererar..

så jävla sorgligt e det..

givetvis hade jag också hellre sett Byron och Ryan här.. men nu e det för sent.. Byron satte sig själv i sitsen.. han va inte säker när man skulle skriva med abbots.. därför gör man inte det... sen så max 7-10 dagar senare.. dåå går han ut med att han vill spela för Rögle... det va bara så klantigt och dumt gjort.. (enligt mig iallafall).. Tycker inte att dom få dagarna kan ha påverkat han så extremt mkt.. vill man spela för Rögle så så vill man, eller så vill man inte... man kan inte vela..

Synd att det blev som det blev... men nu e et som det e.. stötta hellre laget...
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 080717 kl 08:18

hammar skrev:det blir väll som förra året.. dom som sågar abbots nu.. kommer säga att "jag har trott på dom hela tiden" bla bla bla... som det va med förra årets lag.. om dom nu levererar..

så jävla sorgligt e det..

givetvis hade jag också hellre sett Byron och Ryan här.. men nu e det för sent.. Byron satte sig själv i sitsen.. han va inte säker när man skulle skriva med abbots.. därför gör man inte det... sen så max 7-10 dagar senare.. dåå går han ut med att han vill spela för Rögle... det va bara så klantigt och dumt gjort.. (enligt mig iallafall).. Tycker inte att dom få dagarna kan ha påverkat han så extremt mkt.. vill man spela för Rögle så så vill man, eller så vill man inte... man kan inte vela..

Synd att det blev som det blev... men nu e et som det e.. stötta hellre laget...

Blanda inte ihop laget som gick upp och Rich Hansen.
Jag hoppas alltid det ska gå bra för Rögles nyförvärv men jag är också lite realist.
Hyffsat facit i CHL har vi som sagt sett tidigare från spelare som representerat RBK.

Rörande dina tankar om Byron är jag benägen att hålla med. Hans skulle inte varit så tuff.
Hans försörjning är väl ändå inte i fara, så Byron klarar sig nog.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 080717 kl 09:04

Byron gjorde en fantastisk säsong med Rögle, absolut. Han och Ryan blev ett giftigt anfallspar, visade en kanonbra inställning och attityd. Sedan fick vi ju även Kenny i laget...En minnesvärd säsong på många sätt.

Tyvärr, så blir det tydligen inget spel för Byron i Rögle denna säsong. Man kan ju alltid spekulera hit & dit, men det hjälper ju knappast. Historien går inte att förändra, det kan vi bara göra med framtiden. Kanske får vi se Byron i Rögle i framtiden?

Bröderna Abbott...det som förvånar mig är att så många tycks redan nu tvivla, ja nästan t om såga, dessa tvillingar.
Innan dom ens spelat sin första match!

Jag håller absolut med om att det funnits alldeles för många floppar i stil med Rich Hansen, Robinson etc. Men, det innebär ju INTE att br. Abbott tillhör denna kategori helt automatiskt.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080717 kl 11:46

Hur svårt kan det vara att hålla sig till ämnet? Tråden handlar om Byron. Inte tvillingarna. Så besudla inte denna linan med tjafs.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 080717 kl 12:43

Hmm...inte alls svårt. Men faktum är att Byrons vara eller icke vara i Rögle 08/09 har hela tiden haft en koppling till tvillingarna. Detta pga att de inte är EU-medborgare (med allt vad det innebär).

Besudla linan med tjafs?
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 080717 kl 12:47

Men om Byron vill spela med rögle..ansök om svenskt medborgarskap..så får vi ju se han i landslaget åxå en vacker dag, kanske :p
Visst jag hade inte sagt nej tack till Byron eller Ryan. men de e bara o gilla läget. Gör dem till svenska medborgare så e de ju klart :p
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 080717 kl 13:05

Nemo: Har du överhuvudtaget en aning om hur lång tid det tar att få ett svenskt medborgarskap?
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 080717 kl 14:20

Sen är det ju faktiskt så, att alla inte vill bli Svenska medborgare.................
Mindreader

Inläggav Mindreader » 080717 kl 18:34

roglefan skrev:Sen är det ju faktiskt så, att alla inte vill bli Svenska medborgare.................

*skrattar* Där jag bor vill alla bli det iaf....
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 080717 kl 19:31

bakomfumlare skrev:Nemo: Har du överhuvudtaget en aning om hur lång tid det tar att få ett svenskt medborgarskap?

nej de vet ja inte...men de finns inte mkt annat o göra för tillfället :(.. bara vänta och se hur de går..
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 080717 kl 20:35

För att säga det enkelt, Nemo: Byron hinner lägga skridskorna på hyllan för gott, innan han ens hunnit kvalificera sig för att söka om medborgarskap i Konungariket Sverige.
Dorza

Till Schweiz?!

Inläggav Dorza » 080808 kl 09:26

http://hockeysverige.se/blogg_show_forr ... ?id=828619

För tillfället finns dock bara en överskrift till artikeln, kanske nåt tekniskt strul, eller också vill han bara vara först med nyheten:)
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080808 kl 09:28

Nu på EliteP
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4520
Synd

Servette som ngn känd fd fotbollslirare
flandy

Inläggav flandy » 080808 kl 09:48

skönt han inte gick till någon anna klubb i sverige tycker jag
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080808 kl 09:52

Ja det var lite positivt i det negativa. Jag trodde på bänkgrannen CHH....
I denna alpliga kommer och går många spelare under en säsong. Kanske vi kan få honom innan sista januari.
Jag tror att han efter operation konvalisens och matchtränad, är värd en rätt hög månadslön...
jokern

Inläggav jokern » 090110 kl 01:14

captain skrev:
Jag tar Byron any day of the week istället för the Abbotts.

Fan va mycke skit man hittar i rullorna.....;-)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 090110 kl 12:21

Man måste våga sticka ut för att synas!

Jag tackar för ditt intresse rörande mina tidigare inlägg. :-)

Men med facit i hand så gör Abbotts bra mycket mer nytta än en Byron.
Det enda som man kanske kan klaga på är att Abbotts drar endast med sig en forward (den tredje länken) medans en Byron möjligen hade dragit med sig två.

Men visst jag böjer mitt huvud och tar smällen.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090113 kl 09:31

Inte alls för att ta någon heder från Abbotts. Men Byron är Byron. Lord Byron. En riktig kelgris som jag fortsatt hade gett mycket för att få hit. Givetvis funkar det inte nu, men jag glömmer aldrig den sejouren och vad han gjorde för laget.

Dessutom går det inte direkt pissigt för honom. 39 poäng på 30 matcher. Någon annan gång då.
Användarvisningsbild
Stolt Grön o Vit

Inläggav Stolt Grön o Vit » 090210 kl 16:59

ogilthorpe skrev:Dessutom går det inte direkt pissigt för honom. 39 poäng på 30 matcher. Någon annan gång då.

Och nu 55 poäng på 41 matcher! Killen pissar ju poäng!
Användarvisningsbild
Producenten

Inläggav Producenten » 090211 kl 09:54

Han får börja tänka på dubbelt medborgarskap.. det fukar ju för många andra.. ;-)

Återgå till "Röglespelare"