Byron Ritchie

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
RoyalAIA

Inläggav RoyalAIA » 090218 kl 21:40

Lord Byron ryktas till elitserien på http://www.eliteprospects.com, står dock ej klubb.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 090219 kl 08:16

Ryktet är hämtat från denna Geneve tidning. Mina franska är urusel, men jag tycker mig inte kunna hitta någon artikel om Byron och ES. Dock så ska ryktet ha publicerats i pappersupplagan.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090219 kl 09:18

Snälla sluta, blir så jobbigt med "våta" drömmar och höga förväntningar ;-)

Grym, grym, grym. Grym önskespelare.
Användarvisningsbild
RoyalAIA

Inläggav RoyalAIA » 090219 kl 15:55

Visst är han en önskespelare! Även hans lagkamrat Serge Aubin, men 374 NHL matcher på meritlistan ryktas till elitserien. Ersättare till Abbotts? (Om de nu lämnar dvs) ;-)
andre

Inläggav andre » 090219 kl 16:20

Morsan sin är av italienskt ursprung, ett medborgarskap i Italien och Byron är vår. Prisa skatteåterbäringen!
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 090228 kl 12:34

Enligt Wikegårds blogg..

http://nyheter24.se/sport/blogg/niklas-wikegard/

..har Byron Richie blivit erbjuden 300 000 i månaden av 7 elitserieklubbar.
Sanning?
Han verkar het i alla fall.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090228 kl 14:29

Fy fan alltså. Mår illa om jag tvingas se honom i någon annan tröja än den grönvita.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 090228 kl 16:17

perry2 skrev:Enligt Wikegårds blogg..

http://nyheter24.se/sport/blogg/niklas-wikegard/

..har Byron Richie blivit erbjuden 300 000 i månaden av 7 elitserieklubbar.
Sanning?
Han verkar het i alla fall.

Es kommer självdö om det fortsätter så här.
Bremberg får tydligen 325 kkr för en fortsättning i Dif. Mif bjöd honom 300 kkr för att lira i allsvenskan.
Dom pengarna kommer vi aldrig ha, vi får fortsätta att ta dom som blev över. Se på när dom växer ut till grymt bra spelare och sen vinka farväl till dom när dom stora föreningarna slantar upp stålar.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 090228 kl 19:26

Det kallas marknadsekonomi och anses vara den bästa ekonomiska formen, då det i slutändan leder till maximal produktion dvs fler och bättre spelare/underhållning.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 090228 kl 20:00

Aha, Marknadsekonomi kallas det. Du menar som typ i KHL och Danska ligan? Man vet aldrig om man får lönen den 25? ;-)
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 090228 kl 20:49

Mindreader skrev:Aha, Marknadsekonomi kallas det. Du menar som typ i KHL och Danska ligan? Man vet aldrig om man får lönen den 25? ;-)

Eller 10 mil söder ut.
Alla får låg lön lite sent förutom Calle som får 200 000 av Percy i fickpeng.
jokern

Inläggav jokern » 090228 kl 20:57

Mindreader skrev:
Dom pengarna kommer vi aldrig ha

Inte? Kan man betala Rosa 1,5 mille för tre månader, så borde man väl kunna ge Byron 1,8 mille för 6 månader?

Jaja, spekulera kan man ju göra. Prio ett nu är att fixa ESplatsen. Annars lär det varken bli Abbotts eller Byron.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 090228 kl 21:09

Om vi är kvar i ES så kan vi nog ha ett par dyra stjärnor. Man kan nog mer andra än första säsongen ekonomiskt.
Byron går dåligt ihop med Abbots...men vem vet vad som redan är klart.
Om vi tagit 5 poäng mer så hade silly varit igång. Nu får vi vänta ut KS.
De som redan är klara är mer av kategorin utfyllnadsspelare, Sebastian Karlsson undantaget.
Användarvisningsbild
Murre

Signa Byron om inte Abbottarna kommer ut ur gardroben..

Inläggav Murre » 090331 kl 12:34

Om det finns en realistisk chans att få en underskrift hade jag inte tvekat. Tycker och tror att det finns utrymme för Byron och en riktigt bra Transa-back och att denna kombination smäller högre än Abbottarna.

Tycker ex vis att Växjös Mc Nevin, borde bjudas in till en provträning innan han åker hem över pölen.

Om Abbottarna vill vara kvar, visst, underbara killar men sätt en kort deadline för beslut så att Ni inte sitter utan alternativ. Besked kommade fredag, annars går vi vidare.....
Användarvisningsbild
webknark

Inläggav webknark » 090331 kl 13:04

Vi kan nog räkna med en liten islossning så fort vi vet var vi spelar nästa säsong. Förhoppningsvis vet vi detta redan på torsdag efter RBK-VIK.
Abottarna åker hem den 13:e och jag tror dom lämnar besked redan nästa vecka om vi är i elitserien då.
Användarvisningsbild
ctamer

Re: Signa Byron om inte Abbottarna kommer ut ur gardroben..

Inläggav ctamer » 090331 kl 13:36

Murre skrev:Tycker ex vis att Växjös Mc Nevin, borde bjudas in till en provträning innan han åker hem över pölen.

Han har redan åkt över den lilla pölen till Danmark. Han (och David Lundbohm) pendlar mellan Köpenhamn och matchstäderna eftersom deras artistkontrakt har löpt ut. Detta betyder att de måste övernatta i Danmark. Samma lösning som Rögle hade med Harkins förra säsongen och som M*F har haft med sina transor.

Vet inte hur det fungerar med en provträning under de omständigheterna. Dessutom så tycker inte jag att McNevin är tillräckligt bra för att ta upp en av två icke-EU-platser. Bör vara en etablerad spelare.
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 090331 kl 14:53

ctamer skrev:
Murre skrev:Tycker ex vis att Växjös Mc Nevin, borde bjudas in till en provträning innan han åker hem över pölen.

Dessutom så tycker inte jag att McNevin är tillräckligt bra för att ta upp en av två icke-EU-platser. Bör vara en etablerad spelare.

Korrekt! Han håller inte den klass som krävs, anser jag.

Kanske Österberg från AIK... ;-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 090331 kl 15:08

ctamer skrev:Vet inte hur det fungerar med en provträning under de omständigheterna. Dessutom så tycker inte jag att McNevin är tillräckligt bra för att ta upp en av två icke-EU-platser. Bör vara en etablerad spelare.

Exakt, vi ska inte göra om misstaget med Abbottarna och värva icke-etablerade Nordamerikaner.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 090331 kl 18:10

Josh, och även Lundbohm, får vistas i Sverige ett visst antal timmar per dygn. Nätterna måste spenderas i Danmark. Så har jag fattat det.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 090331 kl 19:57

Herr Oberst skrev:Josh, och även Lundbohm, får vistas i Sverige ett visst antal timmar per dygn. Nätterna måste spenderas i Danmark. Så har jag fattat det.

Så länge de inte är varaktigt bosatta i Sverige så torde det inte vara några problem.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090401 kl 08:59

Byron har det surrats om sedan han lämnade, typ. En gud på skridskor som jag tar fem av sju dagar i veckan, före Abbotts. Argumenten:

Han är Byron. Lord byron.

Han är inte beroende av sin tvillingbror. (Av förklarliga skäl). När bröderna spelade en och en i början av säsongen, var det inte mycket att hänga i granen. Skada, avstängning eller formtapp gör duon sårbar.

Kan göra det lilla extra. Glömmer aldrig Byrons förra visit - skulle varit intressant att se vad han hade kunnat åstadkomma utan den där brutna foten - att se honom frisk en hel säsong.

Glömmer aldrig straffen. Inte en matchsekund på över en månad efter den brutna fotleden - straff - Byron, Byron hörs från läktarna - kliver in och sätter den. Och åker tillbaka och sätter sig. En grönvit hjältestjärna tändes.

Sänker inte en hel lina när han är ur form. Abbotts går ju inte att splittra på utan att göra dom mediokra.

Han VILL spela i klubben. Redan förra säsongen. Abbotts tvekar trots kontraktsförslag. Tycker det på något sätt är grunden - att vilja.

Han har fullkomligt öst in poäng i Servette. Skulle vara intressant
Han har barn och svensk fru, vilket gör ett längre kontrakt möjligare. Får vi ha kvar Abbotts lär det bli för max ett år - och då står vi i samma sits igen nästa runda.

Det enda negativa är väl att förväntningarna på honom kommer att vara "ganska" stora. Men det kan man väl köpa.

Nä, jag säger - satsa på Byron, Hansson. Och skriv honom för två-tre år.
qp

Inläggav qp » 090401 kl 09:28

Det är väl på tal att den s.k artistskatten skall avskaffas f r o m 1 juli -09. Då spelar det ingen roll var man bor eller hur länge man spelar i Sverige, arbetsgivaravg o "vanlig" skatt skall in från 1:a dagen.
Det kommer att bli dyrt för vissa klubbarna det! Som vanligt är det de 4:a "stora" som har råd och "småklubbarna" får nöja sig med att plocka spelare från allsvenskan... och av varandra. Kul med en elitserie där man spelar om platserna 5-12... då 1-4 redan är klara innan serien startat.
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 090401 kl 11:13

Det kommer att bli dyrt för vissa klubbarna det! Som vanligt är det de 4:a "stora" som har råd och "småklubbarna" får nöja sig med att plocka spelare från allsvenskan... och av varandra. Kul med en elitserie där man spelar om platserna 5-12... då 1-4 redan är klara innan serien startat.

Då blir upp till oss att visa att pengar inte är allt!
qp

Inläggav qp » 090401 kl 18:21

Ja vi får väl be ex.vis Byron acceptera mindre pengar i fickan för att skattemyndig heten vill ha 40-50% i skatt. Det gör han säkert gärna då han får full valuta för dom pengarna, not.
Det mest troliga är att RBK troligen får en fördyring på 40-50% på Byrons kontrakt istället, har de råd med det?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 090401 kl 23:12

qp skrev:Det kommer att bli dyrt för vissa klubbarna det! Som vanligt är det de 4:a "stora" som har råd och "småklubbarna" får nöja sig med att plocka spelare från allsvenskan... och av varandra. Kul med en elitserie där man spelar om platserna 5-12... då 1-4 redan är klara innan serien startat.

Kan nämna många lag där den devisen inte har funkat. Tyvärr är det inte så enkelt att man kan köpa framgång per automatik i idrott.
qp

Mygel.

Inläggav qp » 090401 kl 23:55

Nä nä, de 4 "stora" har ju alla... billiga 50.000:/mån-spelare med hjärta för laget, eller hur. Vill de en spelare så betalar de vad det kostar oavsett det är 300.( eller 450.000 m skatt+arbg avg). För RBK betyder den skillnaden att de kanske måste tacka nej som i ex.vis fallet Byron. Jag menar bara att borttagandet av artistskatten gynnar enbart de 4 "stora" som kan betala vad det kostar medan de andra får stå där med mössan i handen och försöker att "fynda" några nya Abbots som sen snos av någon av de 4 till nästa säsong, on and on and on.......................
Resultatet blir endå att har de kommit till toppen så stannar de där och då kan man ju lika bra stänga skiten! Det blir bara samma 4 lag som spelar semi och final år efter år.
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 090402 kl 12:53

Om jag uppfattat spekulationerna om Byron rätt så bygger de
väl en del på att han och sambon/frun och barnet skulle
bosätta sig i Halmstad.
Därmed torde det inte vara aktuellt med artistskatt i vilket fall.

Då blir upp till oss att visa att pengar inte är allt!

Jag menade med mitt förra inlägg att med hårt arbete, scouting o
smarta värvningar samt att satsa på klubbkänsla, hjärta vårt
fantastiska tryck i hallen mm kan tillföra värden som är väl så
viktiga som pengar.

Jämför gärna med vår tidiga höstsäsong innan alla skadorna, då
gjorde vi ju det.[
Hög standard

Inläggav Hög standard » 090402 kl 15:11

ogilthorpe skrev:

Sänker inte en hel lina när han är ur form. Abbotts går ju inte att splittra på utan att göra dom mediokra.

Han VILL spela i klubben. Redan förra säsongen. Abbotts tvekar trots kontraktsförslag. Tycker det på något sätt är grunden - att vilja.

Vill bara i all enkelhet säga att jag inte delar den kritik som riktats mot Abbots som jag tycker varit RBKs klart bästa spelare sett till hela säsongen. Jag hoppas att dom stannar! Hoppas dessutom att dom inte tar alltför stor del av detta forum. Åtminstone inte just nu när säsongens viktigaste matcher spelas. Dessutom: Är det inte ganska naturligt att spelare av Abbotts kaliber vill veta vilken serie RBK ska spela i innan man bestämmer sig? Jag tycker det.

Därmed intet ont sagt om Byron R. som gjorde en mycket bra säsong i AS när han var i RBK - låt vara kanske inte fullt så magisk som vissa anser.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090403 kl 09:30

Hög standard skrev:
Vill bara i all enkelhet säga att jag inte delar den kritik som riktats mot Abbots som jag tycker varit RBKs klart bästa spelare sett till hela säsongen. Jag hoppas att dom stannar!

Därmed intet ont sagt om Byron R. som gjorde en mycket bra säsong i AS när han var i RBK - låt vara kanske inte fullt så magisk som vissa anser.

Hehe, jag håller med dig till fullo - trots att jag säger emot mig själv här. Precis som jag skrev i en annan tråd, så handlar det nog mer om att försöka förlika sig med det faktum att dom åker. Försöker helt enkelt övertyga mig själv om att deras medverkan inte kommer vara så avgörande för klubbens kommande säsong. Men det är klart att det kommer bli tomt om så blir fallet. Det kommer att svida och saknaden kommer vara enorm. Bröderna har varit strålande och maken till publikfavoriter var det länge sedan man skådade. Likväl måste man försöka se framåt på något sätt. Och i det värsta scenario att bröderna drar - är Byron en skänk från ovan.

Och ja, jag anser att han var lika magisk som tvillingarna vid sin sejour.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 090403 kl 14:14

Tycker gott att Lorden ska ansöka om svenskt medborgarskap.
Det gick "as"lätt för min systers "officiella"pojkvän i och med att de har barn ihop.
Både Abbotts och Lorden i laget hade varit fint men Luleå klingar allt mer troligt.

Dock, som alltid, in RH I trust.

Återgå till "Röglespelare"