Richard Demén-Willaume

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Richard Demén-Willaume

Inläggav ogilthorpe » 071126 kl 09:27

Kan inte uttala efternamnet, så jag kör personligen på Demen. (skönt därför att kunna skriva ut det istället).

Väl värd all cred han kan få. När han dessutom fick spräcka den förhatliga nollan i målprotokollet så får han en dos extra uppmärksamhet i form av en tråd, tada!

Inte bara för att han målade i går. Inte bara för att han lyckats med konststycket att gå från back till forward. Inte bara för att han är grym i checkingen. Utan för att han gör detta i match efter match - har inte gjort många svackdykningar sedan han blev forward - snarare tvärtom. Forza Demén!
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 071126 kl 11:08

Ja, Demén är tveklöst årets fynd! Han drar med sig hela fjärdelinen med sitt uppoffrande spel, som det verkar. Signa honom på livstid!
Användarvisningsbild
Joinzzon
Kontakt:

Inläggav Joinzzon » 071126 kl 15:24

Killen är helt klart värd en egen tråd men snälla låt någon annan teka för där har han mycket o lära :)
Användarvisningsbild
Ivanov

Inläggav Ivanov » 080211 kl 23:13

Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080211 kl 23:53

Som sagt. Grym. Vår egen "Rauge" anno 2008. Och då är han bara i början av sin metamorfos.

Och vilken "walk" efter matchen sen...
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080212 kl 09:15

Oklarheter kring Demens kontrakt? Eller fel i Expressen?

http://www.expressen.se/sport/1.1043369 ... gleforward
Mygels konraktsuppdatering
http://forum.aia.nu/viewtopic.php?t=2453&start=0

Han har ett tvåårskontrakt enl Mygel. (Menar de att han har en elitserieklausul??

Många scouter på läktaren enl Västerbottenspressen
http://www.vk.se/Article.jsp?article=167304
Hoppas de bara kollade K B och inte våra grabbar. ;-)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 080212 kl 10:40

ogilthorpe skrev:Som sagt. Grym. Vår egen "Rauge" anno 2008. Och då är han bara i början av sin metamorfos.

Och vilken "walk" efter matchen sen...

Håller med.
Han har lyfter en hel femma på ett sätt som är sällan skådat.
Bättre än Rauge..hahahaha!

I´m in love!
henkus
Kontakt:

Inläggav henkus » 080212 kl 11:44

Oklarheter kring Demens kontrakt? Eller fel i Expressen?

Jag är säker på att han har ett två års kontrakt med elitserieklausul. Men mygel har nog mer koll på läget ;-) .

Men vilken kille helt underbar på isen och en sympatisk kille utanför isen också. Man blir tårögd men det är lyckliga härliga tårar ;-)

Rickard demen Rickard demen rickard rickard rickard demen

:-)
Användarvisningsbild
Roglerobin
Kontakt:

Inläggav Roglerobin » 080212 kl 11:56

Enligt nätmagasinet så har han ett två års kontrakt. Hur ofta har inte expressen haft fel?
Skvallerexpressen med fel fakta, patetiskt!

Saxat från nätmagasinet
"Frölundaprodukten Richard Demén-Willaume skrev på för två år.
"
Användarvisningsbild
Joinzzon
Kontakt:

Inläggav Joinzzon » 080212 kl 23:42

Roglerobin skrev:Enligt nätmagasinet så har han ett två års kontrakt. Hur ofta har inte expressen haft fel?
Skvallerexpressen med fel fakta, patetiskt!

Saxat från nätmagasinet
"Frölundaprodukten Richard Demén-Willaume skrev på för två år.
"

Här är länken

http://www.roglebk.nu/A/2006inter/20070430RD.htm
eliasson

Elitserieklausuler

Inläggav eliasson » 080213 kl 07:56

Hur är det med elitserieklausuler inskrivna spelarnas flerårskontrakt? Någon som vet?
Användarvisningsbild
magnus

Inläggav magnus » 080213 kl 10:38

Enligt denna artikeln så har Demén elitserieklausul i sitt kontrakt.

http://hd.se/sport/2007/05/02/roegletru ... ter-vaexa/
jonte

Inläggav jonte » 080213 kl 10:54

Glöm Demen.Enda chansen att han stannar är om vi själva går upp.
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 080213 kl 13:09

jag tror Demen kommer att stanna ett år till. För han väljer väl själv om han ska gå eller inte. eller har ja fel ;-) ??? Ja tror han trivs i den femman han spelar i nu. Med tanke på att den producerar mkt. kanske inte alltid. Men i matchen i måndags så såg de ut som ARLA femman. Eller e ja ensam om att tycka de???. Denna femman kommer att lyckas bra framöver.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 080213 kl 16:15

Nemo skrev:jag tror Demen kommer att stanna ett år till. För han väljer väl själv om han ska gå eller inte. eller har ja fel ;-) ??? Ja tror han trivs i den femman han spelar i nu. Med tanke på att den producerar mkt. kanske inte alltid. Men i matchen i måndags så såg de ut som ARLA femman. Eller e ja ensam om att tycka de???. Denna femman kommer att lyckas bra framöver.

Säkert, fast hade jag varit Demén och jag hade blivit erbjuden ett ES kontrakt så hade jag oxå stuckit. Han har fått en säsong att bygga upp sig igen efter axel skadan och har lyckats bra med det. Nu är det dags att blicka uppåt.
Användarvisningsbild
Joinzzon
Kontakt:

Inläggav Joinzzon » 080213 kl 17:26

Varför skulle Demén stanna i Rögle?

En spelare som kan användas på alla postioner är hårdvaluta i alla lag. Frågan är inte om Demén får något kontraktsförslag från ES utan hur många.
Njut av att få se honom de matcherna som är kvar av säsongen o förhoppningsvis kommer han tebax om/när vi spelar i ES igen.

Oddset på att han spelar i Frölunda nästa säsong ligger just nu på 2 gånger pengarna.
jokern

Inläggav jokern » 080213 kl 17:53

Det var värst vad det haussas efter senaste matchen, och för en del verkar Demen redan förlorad.
Nu såg jag inte Lövenmatchen pga mitt arbete i Uppsala, men däremot såg jag matchen mot Almtuna borta och där var Demen ganska anonym.

Hur man lyckas i matcher beror ju på många faktorer;
Den egna inställningen
Vem man spelar tillsammans MED
Vilken motståndarfemma man oftast matchas MOT och hur illa/bra man passar dessa, etc etc.

Själv har jag gillat Demen i de matcher jag sett denna säsongen, främst pga hans inställning.

Men att han på något sätt skulle vara förlorad pga insatsen mot löven tror jag knappast, det krävs nog mer än så.
Demen vet också vad det innebär att sitta på bänken i ES. Tror säkert han är intresserad av att fortsätta i ett AS-lag med uttalad ES-målsättning där han vet han får speltid och utvecklas.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080213 kl 22:47

Förstår inte snacket om flykt. Han får medial uppmärksamhet i en match och vips så är han förlorad. Visa lite tilltro till den ledning vi har!

Dessutom har han kommit tillbaka efter lååång skadeperiod, så jag skulle bli oerhört förvånad om han väljer att kliva på i hetluften redan efter en säsong i Rögle. Och även om han är min personliga favorit, så är han inte fullfjädrad forward. Han har mer i sig och den utvecklingen, tiden och förtroendet kommer han inte få i någon av elitserieklubbarna - möjligen Rögle då om vi lyckas hela vägen. I elitserien finns det inte tid och tålamod längre - du får en chans annars är det hej.

Nä, Demen, vår Demen, lär stanna över nästa säsong också. Oavsett klausuler. Däremot sitter han i ett bra förhandlingsläge med Roger. Och snacka om grundpelare i en satsning.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080213 kl 22:52

Demen har visat prov på kämpartakter förr.
Han var outstanding i sista matchen men bara den. Innan har Salomonsson och Andre P visat sig lika duktiga och avgörande.
Vi skall inte hypa Demen för mkt.
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 080213 kl 23:50

gott snack ogilthligtorpe (vilket djävla alias) ;-)
tror lite som du att RDW nog tycker att det är bättre att ingå i en RBK satsning på eliten än att ta steget upp o hoppas at det går bra.

Grabben är ung och har tiden för sig, dessutom har han redan spelat en flock ES matcher med VF.

Tror o hoppas han stannar.

ps: vi som sett varenda match denna säsong är inte ett dugg förvånade över hans framgång, den har kommit succesivt o skulle
kommit tidigare om han inte hade varit tvungen att gå tillbaks som back (vilket han värvades som).
Paradoxalt eller hur.........
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 080214 kl 00:12

varför man snackar om att han ska lämna är inte så konstigt....

Det e lkadant alla år..
är det någon i AS som gör en bra säsong så försvinner man ofta till ES... och för en billig peng... ändrar man reglerna så kanske det kan ändras... tex ska AS lagen ha mr pengar för att släppa speare till ES... även en klasul att få cash om spelaren går till NHL... bara en tanke det där sista med NHL... kansk inte så ofta det händer... men se på Fabbe ;-) (kunde inte låta bli)

Men det sjukaste är ju skillnaden på vad ES och AS lagen får för pengar inför säsongen..

ES lagen får väll ca 17 millar... och AS lagen 300 000

Känns som det bara är Wikegård som krigar för en ändring...
In med han i förbundet så det blir en ändring

sen blir hockeyn fan så mkt roligare
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 080214 kl 00:28

Tycker jag har hört det på forumet ett par år nu. (AIA först som alltid)
Bra att Vikegård tatt upp det.
Dessutom är det väl 18 millar..
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 080214 kl 07:07

hammar skrev:ES lagen får väll ca 17 millar... och AS lagen 300 000

sen blir hockeyn fan så mkt roligare

Det är ju inte förbundet som ger eller styr över de pengarna. Det är centrala TV-avtal framförhandlade av de två ligornas intresseorganisationer. Hockeyligan har lyckats få till ett TV avtal på runt 18 mille per lag, medan Hockeyallsvenskan lyckades med runt 300,000 kr per lag. Kan ha med att fler folk vill se ES hockey. Ska det gnällas så gnäll på TV bolagen!

Sen att Demén skulle dra är inte helt säkert från vår utsiktsplats. Men visst är det mer som talar för det än emot det faktum. Killen var en stortalang när han drog över till Nordamerika där han oturligt fick en allvarlig skada. För att återuppbygga sig som spelare så drog han ner till svenska andra divisionen där han både har utvecklats mer som spelare på senior nivå och har lyckats göra intryck på folk i högre ligor. Så han har lyckats med sin comeback (betänk att 1 år är lång tid i en hockey karriär). Om nu mr. X från en ES klubb kom och säger "du får dubbel lön och kan lira hockey, din favorit sysselsätning, på heltid om du kommer till oss och lirar i 3:e eller 4:e femman till att börja med", så visst kommer vilken normalt funtad kille som helst säga ja tack.

Nu är det inte säkert att intresset är så hett som vissa kvällstidningar vill påstå i sin jakt att sälja lösnummer.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 080214 kl 11:22

ogilthorpe skrev:Förstår inte snacket om flykt. Han får medial uppmärksamhet i en match och vips så är han förlorad. Visa lite tilltro till den ledning vi har!

Dessutom har han kommit tillbaka efter lååång skadeperiod, så jag skulle bli oerhört förvånad om han väljer att kliva på i hetluften redan efter en säsong i Rögle. Och även om han är min personliga favorit, så är han inte fullfjädrad forward. Han har mer i sig och den utvecklingen, tiden och förtroendet kommer han inte få i någon av elitserieklubbarna - möjligen Rögle då om vi lyckas hela vägen. I elitserien finns det inte tid och tålamod längre - du får en chans annars är det hej.

Nä, Demen, vår Demen, lär stanna över nästa säsong också. Oavsett klausuler. Däremot sitter han i ett bra förhandlingsläge med Roger. Och snacka om grundpelare i en satsning.

Jag är benägen att hålla med.
Jag gillar hans spelstil men det är ju ingen hemlighet.
Demen har naturligtvis sina fördelar som powerforward.
En naturlig ersättare (när den tiden är mogen) och betydligt snabbare variant av Gath.
Men han har mycket kvar att lära. Det gör han bäst i RBK en säsong till om ni frågar mig.
Men killen verkar vara en framåt kille som hugger på chanserna. Amerika äventyret var kanske lite förhastat.
Jag vet dock inte hur bra han lyckades där innan skadan.

Jag önskar och tror han stannar ett år till. Också sagt, han sitter i en hyffsat bra position inför förhandlingar.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080319 kl 11:04

Enligt Sv fans Behöver inte betyda ngt bara att han vill ha ett bättre kontrakt.

"- Richard Demén Willaume har enligt Helsingborgs Dagblad utnyttjat klausulen i sitt kontrakt om att bryta kontraktet i januari. Demén-Willaume hade kontrakt över nästa säsong, men så är det alltså inte. Enström gjorde likadant men som ni vet förlängde han häromdagen. När det gäller Demén-Willaume pågår förhandlingar mellan parterna."
OE

Inläggav OE » 080319 kl 22:36

Nytt 2-års kontrakt klart för Demén.

Mer info finns i matchreferatet från Mora.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 080319 kl 22:38

OE skrev:Nytt 2-års kontrakt klart för Demén.

Mer info finns i matchreferatet från Mora.

Härligt att få avsluta kvällen med en så positiv nyhet.
Dorza

Inläggav Dorza » 080319 kl 22:58

Riktigt bra!

Demén känns som en spelare som kommer fortsätta växa!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080320 kl 01:13

Känns så in i helvetes bra! Och så Ström på det - känslan är att stämningen och vindarna är goda - för när var vi så här långt framme senast?

Forza Demen! Jag fullkomligt älskar den här signaturen!
Användarvisningsbild
Joinzzon
Kontakt:

Inläggav Joinzzon » 080320 kl 01:21

Demén har varit grymt bra hela säsongen men ikväll var likblek.
Han var en av få spelare som inte tog för sig.
Detta borde ha varit en match som skulle passa honom men Enström var den som var absolut bäst förutom kungen då ...

Återgå till "Röglespelare"