Daniel Glimmenvall (Johansson)

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Bon Scott
Kontakt:

Inläggav Bon Scott » 080114 kl 18:58

Skulle det inte smärta att spela i Malmötröjan när du är fostrad i Rögle?
- Inte alls! Malmö är ett mycket mycket intressant alternativ. Det spelar ingen roll. Jag har ingenting emot att möta Rögle.

http://mrmadhawk.blogg.se/

Bara pengar :arg:
Användarvisningsbild
Zoid
Kontakt:

Inläggav Zoid » 080114 kl 19:07

Bon Scott skrev:Skulle det inte smärta att spela i Malmötröjan när du är fostrad i Rögle?
- Inte alls! Malmö är ett mycket mycket intressant alternativ. Det spelar ingen roll. Jag har ingenting emot att möta Rögle.

http://mrmadhawk.blogg.se/

Bara pengar :arg:

Ja fy f-n...
Fast än att man inte vill tro det så är det nog tyvärr så att vi får ta smulorna från de rikas bord. :-(

Det har alltid gjort ont att hålla på Rögle.
Kanske är det lite av tjusningen?
Kanske är det därför man blir så förbannat lycklig när det går bra?
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080114 kl 19:10

Svar i den bloggen trorjag ej på.
Det är ju den bloggen somm Bobbo skall korrekturläsa innan ngt publiceras....
Killen fick ju utskällning av tränarna innan jul för viss publicering.
jokern

Inläggav jokern » 080114 kl 19:36

Nja, nog tror jag på Jojo i det fallet......MEN. Snack är alltid snack, och det Daniel säger är givetvis rätt i hans position. Skulle han säga att han till varje pris vill till Rögle är det stor risk han sänker sin egen lön rejält.

Han vill givetvis ha ett bra kontrakt. Säkert så både vill och behöver killen tjäna pengar och han har inte så hemskt många år kvar. Själv tror jag Daniel kommer OM Rögle kan presentera en hygglig lösning som inte är alltför långt ifrån vad de andra ger.

Bara hoppas på att det jobbas för högtryck att lösa det här på något vis. Var det inte så under Roger Melins tid att man fick fram ett antal finansiärer som var med på ett riktigt bra kontraktsförslag för att få honom att stanna? Kanske läge att prova?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080114 kl 23:41

Alltså, det är lätt att se rött, spy galla och bli fly förbannad när man läser intervjun i bloggen. Men faktum är att han brukar ha jävligt korrekt info, däremot är det ingenting, INGENTING i intervjun som pekar ut honom till Malmö. Bara att inga dörrar har stängts ännu. Sedan kan man ju alltid fnysa åt ordvalet - men hallå, inte ens Kenny har stängt dörren till rövhökarna! Det hör väl till sund förhandling kan jag tänka. Konstigt vore det ju annars.

Vad talar mot:

1. Han har inte spelat i klubben på tolv år. Klubbkänsla, vad är det? Klart han vill ha bästa möjliga lösning. Pengar inkluderat. Här kan Malmö som bekant alltid erbjuda mer.

2. Han har vant sig vid livet i en lyxigare klubb. Det kan man inte kalla Rögle i dagsläget (även om hallen förändrar).

3. Att gå från heltidsspelare med bra lön i en av landets "bästa" klubbar. Till mindre glamourösa Rögle. Typ. Det är en svår ekvation att lyckas med.

4. Jacke torde spela en stor roll. Men han har väl bara 1-årskontrakt?

Talar för:

1. Man kan säga att money talks. Men i Daniels fall kan jag tänka mig att det handlar så mkt mer om en helhetslösning. Boende, lösning för övriga familjen. Han har en familj att tänka på och där har Rögle och Ängelholm sin styrka. Vem fan vill fostra ungar i Sveriges rövhål? Att fru och barn får det bra känns blytungt som argument. Sedan vill det till att Rögle öppnar börsen. Vet inte vad som är rimligt när man inte har några Kenny-miljoner? Vad kan han gå loss på?

2. En tid efter hockeyn. Han kan ju trots allt inte ha så många år kvar. Vad erbjuds? Elitsatsningen kommer lägligt.

3. Avsluta karriären med brorsan. OM nu Jacke överhuvudtaget är intresserad att fortsätta i Rögle vill säga. Han skrev väl bara 1 år.

4. Förnuft. I varje fall kontra Malmö. I den klubben finns det överhuvud taget ingen långsiktighet och ingen som spelar i den klubben går säker.

5. Tveksam till om han kliver på Bobo-tåget utan att tala med Jacke. Och jag vete fan om han rekommenderar stockholmaren.

Relevent fråga: Hur mkt är han egentligen värd? Det är också en fråga man måste ställa sig! Man kan ju inte bara värva för att värva. Inte heller värva för att han har ett förflutet i klubben för 12-13 år sedan. Eller?

Blir i alla fall jäkligt glad och överraskad OM han nu skulle välja Rögle. Beror helt på hur Hansson planerar inför stundande satsning.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 080115 kl 10:18

Ogilthorpe: Har funderat en del på uttalandena från Daniel, och med sedvanligt positivt (och långsökt) tänkande kan man faktiskt tolka det som om han egentligen allra helst vill till RBK, och använder den typen av uttalanden för att få RBK att jobba fram bästa möjliga kontraktsförslag.

Varför skulle han säga "Oja! Malmö är mitt förstaval! Dit vill jag absolut!" och sedan vänta med att skriva på i så fall? Nä, han sonderar terrängen och mystiska uttalanden, rökridåer och snack är inget annat än förhandlingsteknik. Han är rutinerad.

Dessutom söker han långsiktighet, och det är precis vad han INTE får i Cirkus Malmö, för det är väl ingen normalt funtad människa som tror att Daniel Johansson är en pusselbit i ett kommande malmöbygge säsongen 08/09, oavsett vilken liga dom spelar i?

Edit: fast det är klart, vad än RBK bjuder så kan M*F antagligen alltid bjuda över. Så är det och så har det varit i mer än 20 år. Frågan är väl om Daniel tycker det är värt en "fetlön" i tre månader för att sedan vara tillbaks på ruta 1 (eller ruta 0) igen...
Senast redigerad av bakomfumlare 080115 kl 10:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
rajonsson

Inläggav rajonsson » 080118 kl 17:02

Hörde att Daniel J var klar för Luleå.. Någon som vet om det finns någon sanning i det?
Användarvisningsbild
mittnamn

Inläggav mittnamn » 080118 kl 17:11

Var har du hört denna informationen, hade varit enklare att kontrollera om det är sant eller inte om källan anges... Hoppas verkligen inte det är sant :-( :-(
Tuborg

Inläggav Tuborg » 080118 kl 17:20

Ska man tyda att det inte blev MIFFO i och med de värvat en kanadensisk back från finska ligan??
Användarvisningsbild
rajonsson

Inläggav rajonsson » 080118 kl 17:24

mittnamn skrev:Var har du hört denna informationen, hade varit enklare att kontrollera om det är sant eller inte om källan anges... Hoppas verkligen inte det är sant :-( :-(

Hört det från en kollega som är luleåfan, undrade därmed om liknande info fanns på hemmaplan
Användarvisningsbild
Polka

Inläggav Polka » 080118 kl 21:05

Tuborg skrev:Ska man tyda att det inte blev MIFFO i och med de värvat en kanadensisk back från finska ligan??

Miffona ska värva 47 backar till även en blind höna hittar korn ibland.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080119 kl 13:25

Fick en känsla av att Daniel egentligen inte är speciellt sugen på att lämna Brynäs. Vem vet, ny tränare till nästa säsong och vips kanske han har fått chansen igen. Är det månde bara ett "trick" för att få Brynäs att inse`Eller är det verkligen kört i den klubben för honom? Vill han byta?

Tycker spontant att det får vara slut på kortsiktiga slit och släng-lösningar. Gillar verkligen Daniel Johanssons lir, men i grund och botten måste man verkligen vilja spela i klubben. Annars får det vara. SÅ jävla bra är han ju trots allt inte.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 080119 kl 13:59

Som sagt, trivs säkerligen väldigt bra i Gävle med nybyggt hus etc.
Återförening med lillebror är ju alltid vackert men som du skriver, han är inte "onödigt" bra ;-) Daniel har det just nu svårt i Brynäs ett lag i de nedre regionerna.
Men visst sören hade det varit skoj med Daniel i hans gamla RBK igen. Är säker på att han med sin rutin blandat med inspirationen hemma i Ängelholm hade lyft sej enormt.
Mif ? Är det helt otänkbart tro... Med en lön på 107 papp i månaden typ. :-(
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080119 kl 14:32

Rör det sig om en utlåning under säsongens sista, så tror jag mycket väl att han kan tänka sig att legoknekta i Malmö för ett sexsiffrigt belopp. Däremot ser jag det som osannolikt att han skulle se det som en långvarig lösning. Det finns inte på kartan.

Tror han tar ett tillfälligt kontrakt säsongen ut och sedan ser vad som händer med Brynäs. Kan som sagt ändra sig snabbt, och nästa säsong kan han vara helt aktuell i Brynäs igen. Och med tanke på hus och rötter så...
letiger

Inläggav letiger » 080120 kl 12:22

Hofnar

Inläggav Hofnar » 080120 kl 13:42

letiger skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1663661.ab

Inget som vi inte redan visste.
Användarvisningsbild
c.h.h.

Inläggav c.h.h. » 080120 kl 16:24

Var nere i hallen för ett tag sedan och bara gled runt lite, då kommer det ut en välklädd kille med en rull resväska från kansliet och hoppar in i en väntande bil. Är INTE helt säker, men det liknade faktist Daniel Johansson. Nu är det ju ett par år sedan som ialla fall jag såg honom "live" , men som sagt, tyckte det liknade honom. Ngn som vet ngt?
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 080120 kl 16:29

Hehe, c.h.h., bara att hoppas att du (och övriga RBK-fans) inte börjar hallucinera, även om det alltid är trevligt att läsa att Byron, Ryan och Tjärna x 2 blivit spottade utanför kansliet.

Hoppas du såg rätt!
Användarvisningsbild
RoyalAIA

Inläggav RoyalAIA » 080120 kl 17:55

Är lika förvirrad som du c.h.h. Har inte Sett Daniel "live" på år och dar men jag tyckte allt det var han jag såg på stan i fredes.. man hoppas att det inte är hjärnan som har gett en spratt utan att det verkligen var han.

Som sagt, hoppas man såg rätt..
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080120 kl 20:05

Hoppas kan man alltid. Men nog fasen lät det kryptiskt i intervjun.

Tror och hoppas att Hansson har blivit en jäkel på att mörka fram tills kontraktet är påskrivet.

Men som sagt - fan vet om inte det är fördel Brynäs ändå? Typ sitta av tiden, få pröjs och se vad som händer.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080121 kl 10:11

http://hd.se/sport/2008/01/21/sebastian ... ot-daniel/

Vet Roth något som vi andra bara spekulerar om? Eller spekulerar han bara precis som vi? Frågorna är många, svaren är få. Kommer Daniel hit kommer leendet aldrig att lägga sig.
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 080121 kl 10:42

Men som sagt - fan vet om inte det är fördel Brynäs ändå? Typ sitta av tiden, få pröjs och se vad som händer.

Som du skrev fan vet?

Bekvämt sätt att bibehålla inkomsten och kunna leva lugnt familjeliv.
Men knappast optimalt om han vill fortsätta att spela och få ett
hyfsat kontrakt någonstans nästa säsong.

Det blir nog Rögle trots allt.
Användarvisningsbild
maed
Kontakt:

Inläggav maed » 080121 kl 18:19

Ja nått Rövgöks spel blir det inte...

http://mrmadhawk.blogg.se/ :-)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080121 kl 18:23

Skönt att höra åtminstone. Och så tycker jag det är värt att belysa att Rögle fortfarande nämns som aktuellt. Men klarar inte MIF att "buda" dit honom så vetefan om Rögle gör det.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 080121 kl 19:33

Bröderna Johansson vet vad det innebär att gå dit;)
Det trodde iof jag om käre Herre Hansson med när det begav sej, hehe. Denna man som kunde välja o vraka bland anbuden.
Skit i det nu Stellan ! =)
Hoppas att Daniel hittar hem.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 080121 kl 21:18

Skriv på snälla!
Användarvisningsbild
Addemaan

Inläggav Addemaan » 080121 kl 23:01

Ja, krita på för Rögle omedelbart.
Slemhelge

Inläggav Slemhelge » 080122 kl 10:33

Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080122 kl 11:38

I den artikeln framgick det i alla fall att han inte heller får kontrakt med Brynäs nästa säsong - så där sprack min tänkbara teori. Därmed blir det föga troligt att han lägger sig på soffan och vilar resten av säsongen.

Det har sagts tidigare att det främst står mellan Luleå och Rögle. Luleå är en klubb på nedgång och Rögle en klubb på uppgång. Punkt. Hur som helst lästa jag nyss på Sydsvenskan att Luleå inte heller var aktuellt längre. http://sydsvenskan.se/sport/redhawks/in ... 295108.ece

Däremot så blev man raskt varse om att Rögle och Ängelholm inte är grabbens moderkaka. Tycks ha rotat sig ordentligt i Gävle, och konstigt vore det väl annars. Så nu återstår väl bara övertalningskampanjen från brorsan.

Kommer han så indikerar det åtminstone vilja från klubbledningen.
jokern

Inläggav jokern » 080122 kl 20:18

Leksand ska ha presskonferans imorgon och väntas presentera ett eller ett par tunga namn. Hoppas verkligen inte Danne är bland dom! Men det är kanske ganska långsökt.

Jag hoppas och tror fortfarande han kommer hit!

Återgå till "Röglespelare"