Daniel Glimmenvall (Johansson)

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100117 kl 13:49

Kom igen Danne.
Nu kan du koncentrera dig på att vara back. Kom upp på den nivån du höll i KS förra året.
Dorza

Inläggav Dorza » 100117 kl 14:01

Jag inbillar mig att den största delen hat inte kommer från detta forum, men det är mycket tack vare det fina jobb några personer gör här inne, dvs, plockar bort den värsta skiten. Dock är det riktigt illa att det ska behövas!

Kommentarerna på HD har ofta varit skrämmande, dessutom skulle det inte förvåna mig om anonyma tomtar även ringt till Danne, (observera, jag skriver inte att det har hänt, bara att det inte skulle förvåna mig).

Detta året går till historien som året då det helt plötsligt var "okey" att sprida hur mycket skit som helst omkring sig. Det har räckt med ett måls underläge, sen har kommentarerna flödat in på diverse webbplatser. Jag har personligen tappat suget efter hockey totalt, inte för att Rögle förlorat en massa. Det är istället känslan att fler än någonsin inte varit lojala mot Rögle som gjort mig mindre sugen att gå på matcherna. Men nu har det gått så långt att man verkligen måste stå upp och visa att det finns folk som står bakom Rögle.
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 100117 kl 14:02

Trist att det skulle gå så här långt. Man skulle gjort som SSK och bytt kapten under uppehållet.
Lite märkligt vald tidpunkt av GP.
Tror att mycket frustration riktats mot DG som egentligen skulle riktats mot helt annat håll.
Folk är besvikna och känner sig lurade av ledningens löften. Mer pengar till spelare, högre priser på årskort.
Tror folk känner sig svikna. Där är det ledningen som får ta sitt ansvar.
Jag sa ganska tidigt under säsongen att vi behövde förstärka, det tror jag alla här håller med om också.
Trots det såg inte RH vad alla andra såg. Det är snarare ett ledningsproblem än ett spelarproblem i föreningen.
Jag tycker att man borde tagit bladet från munnen och pratat med fans och upprörda säsongskortsinnehavare. Istället har ledningen kört med kollektiv tystnad. Det är inte alltid en bra ide.

Kom igen nu Danne, nu slipper du i alla fall den extra pressen det innebär att ha ett C. Du fixar detta!
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 100117 kl 14:06

Dorza skrev:Jag inbillar mig att den största delen hat inte kommer från detta forum, men det är mycket tack vare det fina jobb några personer gör här inne, dvs, plockar bort den värsta skiten. Dock är det riktigt illa att det ska behövas!

Kommentarerna på HD har ofta varit skrämmande, dessutom skulle det inte förvåna mig om anonyma tomtar även ringt till Danne, (observera, jag skriver inte att det har hänt, bara att det inte skulle förvåna mig).

Detta året går till historien som året då det helt plötsligt var "okey" att sprida hur mycket skit som helst omkring sig. Det har räckt med ett måls underläge, sen har kommentarerna flödat in på diverse webbplatser. Jag har personligen tappat suget efter hockey totalt, inte för att Rögle förlorat en massa. Det är istället känslan att fler än någonsin inte varit lojala mot Rögle som gjort mig mindre sugen att gå på matcherna. Men nu har det gått så långt att man verkligen måste stå upp och visa att det finns folk som står bakom Rögle.

Håller helt med. Jag önskar det inte skulle funnits några kommentatorsfunktioner på någon tidning. Till vilken nytta?
Sen ska vi ha klart för oss att där är en hel del möffare på HD som gottar sig åt att skriva skit och dra ner oss andra i skiten.
Försöker hetsa fram dålig stämning.
Jag är också trött på det här nu.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 100117 kl 14:10

Inte för att försvara något. Men nog kunde de flesta av oss räkna ut att de skulle bli mycket smutskastning på DG om laget skulle spela dåligt i längre perioder.

Och med detta tunna lag så var det ju förutskrivit att det skulle bli en tung säsong.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100117 kl 14:15

Jag trodde att samtliga spelare besatt ett ansvar i sitt heltidsyrke som hockeyproffs? Och i detta proffessionella livet så ingår det ett visst mått av kritik, precis som i det vanliga yrkeslivet, framför allt i vinstdrivande företag och konstellationer som siktar på att bli bättre och bättre. Sedan kan det absolut gå till överdrift, bli rena personpåhopp och framför allt späs på ytterligare i media.

Men i grund och botten handlar det om spelare som får spela hockey, på heltid, och tjäna väldigt mycket pengar på det. I det läget har man lika mycket skyldigheter som rättigheter - mot klubben, betalande publik och fans. Beröm och kritik går hand i hand.

Det är som jag ser det en springande punkt i dagens Rögle, att alldeles för få vågar ställa krav eller vara obekväma när det blåser snålblåst. Inte bara i A-laget utan i organisationen som sådan. Det är ett vinstdrivande företag som bedrivs - inte enkom en social anrättning.

Vem som bär ansvaret för vad den här säsongen låter jag vara osagt. Men givetvis går det inte att blunda för den fullkomligt undermåliga insatsen den här säsongen, från ledning, lag och spelare. Hade klubben agerat snabbare överlag så hade mycket av det som nu dras upp till max, säkerligen kunnat undvikas. Men istället har man valt att sätta på skygglappar och hoppas på det bästa.

Ang kaptensbindeln och DG. Alla växer inte med rollen som kapten. För vissa blir det bara en börda, det har hänt förr. I det här fallet tycker jag ledningen borde ha känt av varthän det barkade och agerat innan botten var nådd. Alla fixar inte chefsrollen. Och jag har skrivit det förr, jag tror DG kommer att må fan så mkt bättre och växa som spelare, utan det där C:t på tröjan.
Användarvisningsbild
Patrik

Inläggav Patrik » 100117 kl 14:28

Så egentligen borde man tycka att spelarna skulle prestera bra TROTS att de egna s.k. fansen står och vräker ur sig glåpord mot denne spelare?
Han har ju sin lön och lite skit ska han väl tåla.
I så fall behövs ingen klack heller, eftersom spelarna skall prestera efter vad de har för lön, oavsett hur publiken reagerar - positivt eller negativt.
Den här tendensen att från publikens sida mobba en egen spelare får det att vändas i magen.
Om man jämför med det vanliga arbetslivet så är det ens chef som har uppgiften att föra utvecklingssamtal och liknande med den som är anställd. Inom hockeyvärlden skrivs kontrakt och sen är det coachen som är arbetsledare. Visserligen är det flera tusen som brinner för Rögle på plats, men kom inte och påstå att var och en av oss har en chefsfunktion gentemot spelarna.
Användarvisningsbild
Jeff

Inläggav Jeff » 100117 kl 14:33

Patrik// Jag tycker ni gör ett bra jobb, jag ''råkade'' skriva några väldigt dumma grejor igår efter matchen och om inte ni hade tagit bort det igår, så hade jag nog själv gjort det idag!

Men som proffs så måste man tåla viss kritik, så som jag skrev i mitt förra inlägg, men bara till viss del, detta har gått för långt, bara att inse!

Vem tar på sig att göra en ramsa om Glimmenwall nu? Han måste stöttas nu, där e fler som man kunnat kritisera men vet inte vad Glimmenwall har fått allt? Bara för att han e kapten?

en trepoängare på 17 matcher, inget vidare precis...
Balubas

Inläggav Balubas » 100117 kl 14:40

Det skrala resultatet kanske har med efternamnsbytet att göra!? ;)
Användarvisningsbild
EdwardGreven

Inläggav EdwardGreven » 100117 kl 14:46

Patrik skrev:Så egentligen borde man tycka att spelarna skulle prestera bra TROTS att de egna s.k. fansen står och vräker ur sig glåpord mot denne spelare?
I så fall behövs ingen klack heller, eftersom spelarna skall prestera efter vad de har för lön, oavsett hur publiken reagerar - positivt eller negativt.
Den här tendensen att från publikens sida mobba en egen spelare får det att vändas i magen.
Om man jämför med det vanliga arbetslivet så är det ens chef som har uppgiften att föra utvecklingssamtal och liknande med den som är anställd. Inom hockeyvärlden skrivs kontrakt och sen är det coachen som är arbetsledare. Visserligen är det flera tusen som brinner för Rögle på plats, men kom inte och påstå att var och en av oss har en chefsfunktion gentemot spelarna.

Patrik du är har oftast bra synpunkter och du försvarar Rögle i princip oavsett hur det går. Du skriver ovan att det är spelarnas chef som har ansvaret. Vad tycker du själv om årets tränare, Roger Hanssons jobb samt klubbchef Peter Hedlund? Har det lyckats så bra som du förväntade dig och så bra som du kräver? Tycker du de har något ansvar? Jobbar de tillräckligt hårt? Har de misslyckats med sina uppdrag? Är det läge för förändring eller ska vi fortsätta på inslagen väg? Är du av den uppfattningen att anfallsspelet kommer lösa sig med nuvarande konstellationer både vad gäller spelare och ledare?

Vad jag tycker om ovanstående personers insatser denna säsong har jag skrivit mer än en gång så det behöver inte upprepas.
Användarvisningsbild
Fjellsén

Inläggav Fjellsén » 100117 kl 14:57

Patrik skrev:Så egentligen borde man tycka att spelarna skulle prestera bra TROTS att de egna s.k. fansen står och vräker ur sig glåpord mot denne spelare?

Sen när började vi lita på vad KVP skriver?
Detta är bara ett sätt att skylla på fansen. Samt en möjlighet för Affe att få ett skop.
Användarvisningsbild
Patrik

Inläggav Patrik » 100117 kl 14:57

Helt klart är att det inte känns bra med tanke på hur säsongen utvecklat sig, men sedan vem som skall "hängas" för misslyckandet måste tas under ordnade former av dem som har ansvaret.
Ytterst kan misstroendevotum ställas i samband med årsmötet om man anser att Rögle har handlat på ett felaktigt sätt, anställt fel personer etc.
Jag anser personligen att man måste hitta någon strukturell förändring, men jag lika lite som någon annan utifrån, vet var skon egentligen klämmer och vilken åtgärd som skulle kunna vända skutan.
Användarvisningsbild
Patrik

Inläggav Patrik » 100117 kl 15:02

Fjellsén skrev:Sen när började vi lita på vad KVP skriver?
Detta är bara ett sätt att skylla på fansen. Samt en möjlighet för Affe att få ett skop.

Vad har Kvp med saken att göra?
Nersvärtandet av Daniel på kommentatorsplats på HD.se och dumheterna från vissa personer på hemmamatcherna är inte påhittat.
Något annat kan man väl inte påstå med hedern i behåll?
Pippi

Inläggav Pippi » 100117 kl 15:03

Varför inte en supporteraktion på en träning, med extra stöd åt Glimmenvall?

Far min hade som förslag:

Jakobs Broder, Jakobs Broder, kom igen, kom igen
du har mer att ge oss, du har mer att ge oss
Danne G, Danne G

Melodin känns nog igen.
Användarvisningsbild
EdwardGreven

Inläggav EdwardGreven » 100117 kl 15:06

Du borde bli politiker Patrik! Du undviker frågor lika smidigt som Mona, Fredrik och de andra i riksdagen. Kanske därför Fjellsén vinner mycket sympati i dessa tider! Han vågar säga vad han tycker och han står för det! Det vinner åtminstone min respekt!
Användarvisningsbild
dicepool
Kontakt:

Inläggav dicepool » 100117 kl 15:06

Pippi skrev:Varför inte en supporteraktion på en träning, med extra stöd åt Glimmenvall?

Far min hade som förslag:

Jakobs Broder, Jakobs Broder, kom igen, kom igen
du har mer att ge oss, du har mer att ge oss
Danne G, Danne G

Melodin känns nog igen.

KLOCKREN!!!
Användarvisningsbild
Patrik

Inläggav Patrik » 100117 kl 15:08

EdwardGreven skrev:Du borde bli politiker Patrik! Du undviker frågor lika smidigt som Mona, Fredrik och de andra i riksdagen. Kanske därför Fjellsén vinner mycket sympati i dessa tider! Han vågar säga vad han tycker och han står för det! Det vinner åtminstone min respekt!

Jag svarade på din fråga.
Sen att du inte accepterar svaret är en helt annan sak.
Eller är det något i mitt svar som du har svårt att förstå?
Användarvisningsbild
EdwardGreven

Inläggav EdwardGreven » 100117 kl 15:15

Patrik skrev:
EdwardGreven skrev:Du borde bli politiker Patrik! Du undviker frågor lika smidigt som Mona, Fredrik och de andra i riksdagen. Kanske därför Fjellsén vinner mycket sympati i dessa tider! Han vågar säga vad han tycker och han står för det! Det vinner åtminstone min respekt!

Jag svarade på din fråga.
Sen att du inte accepterar svaret är en helt annan sak.
Eller är det något i mitt svar som du har svårt att förstå?

Nu var det ju inte EN fråga Patrik och det tror jag du vet. Jag väljer att ställa huvudfrågan igen och hoppas du vågar svara ärligt: Har Rögle med Peter Hedlund, Roger Hansson, Gunnar Persson och Tommy Sjödin lyckats så bra som du förväntade dig och så bra som du kräver? Ett enkelt Ja eller Nej räcker.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100117 kl 15:16

Men Edward.
Vad du tycker spelar ju ingen roll för du vet inte ett skit om något.
Lyssna lite på Patrik för han har vettiga och balanserade åsikter om situationen.

För övrigt verkar det helt uppenbart att RBK vet att något måste göras.
Så idioter som ringer samtal både hit och dit för att visa att dom är någon typ av maktfaktor, kan dra åt helvete.
Snart ska det väl vara tifo också.....

Bort med grötrim på avgå, *kroppsarbetare*, agera och öppna brev!

Hata allt, nu vänder vi detta till något bra!
Användarvisningsbild
EdwardGreven

Inläggav EdwardGreven » 100117 kl 15:19

captain skrev:Men Edward.
Vad du tycker spelar ju ingen roll för du vet inte ett skit om något.
Lyssna lite på Patrik för han har vettiga och balanserade åsikter om situationen.

För övrigt verkar det helt uppenbart att RBK vet att något måste göras.
Så idioter som ringer samtal både hit och dit för att visa att dom är någon typ av maktfaktor, kan dra åt helvete.
Snart ska det väl vara tifo också.....

Bort med grötrim på avgå, *kroppsarbetare*, agera och öppna brev!

Hata allt, nu vänder vi detta till något bra!

Captain lille vän. Läs vad jag skriver. Det är ju just Patriks åsikter jag är ute efter. Fattar du inte det eller kan du inte svenska? Sällan har det varit så lätt att bemöta ett inlägg men jag tackar för upplägget Captain.
Användarvisningsbild
Patrik

Inläggav Patrik » 100117 kl 15:21

EdwardGreven skrev:Nu var det ju inte EN fråga Patrik och det tror jag du vet. Jag väljer att ställa huvudfrågan igen och hoppas du vågar svara ärligt: Har Rögle med Peter Hedlund, Roger Hansson, Gunnar Persson och Tommy Sjödin lyckats så bra som du förväntade dig och så bra som du kräver? Ett enkelt Ja eller Nej räcker.

Det har jag redan svarat på!!!
Nej jag är inte nöjd med resultaten såklart,
men jag skrev samtidigt att jag inte har insyn och inte vet var skon egentligen klämmer.
Samtidigt skrev jag att någon form att strukturell förändring nog måste ske.
Det är bara enfaldigt att påstå att alla ledare skall avgå och det går inte att sparka hela laget.
En trädgårdsmästare hugger inte ner hela odlingen utan rensar bort de dåliga grenarna.

För att försöka styra tråden rätt så försöker vi fortsättningsvis hålla den till ämnet Daniel G
Senast redigerad av Patrik 100117 kl 15:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
EdwardGreven

Patrik

Inläggav EdwardGreven » 100117 kl 15:32

Tackar för svaret! Vi är helt överens, du har dock bättre tålamod än vad jag har.
Användarvisningsbild
Patrik

Re: Patrik

Inläggav Patrik » 100117 kl 15:33

EdwardGreven skrev:Tackar för svaret! Vi är helt överens, du har dock bättre tålamod än vad jag har.

Okej, fast jag tror att jag mår lika dåligt som alla andra även om jag kanske har lite tålamod när jag uttrycker mej :-)
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100118 kl 12:46

Jag tycker det är rätt dåligt av media att fortsätta köra sitt klickhoreri med att bara ta fram det negativa i DG-ärendet och inte visa på de positiva aspekterna. Att man dessutom klumpar ihop alla fans och fans med "fans" är inte direkt oväntat men man blir fortfarande besviken.
VIll man ha en nyanserad debatt får man börja med sig själv och ha nyanserade nyheter.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100118 kl 13:22

Ja. Att få klick på sin sida, sin blogg kan få vem som helst att skriva lite vad som helst. :-)
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100118 kl 13:28

Jajemen. De som skriver saker som inte stämmer borde få äta upp det, no? :-)

Det är tur att vår sida inte har några klickbaserade inkomster.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 100118 kl 13:41

Skrika glåpord är lite väl, men han är riktigt dålig i år..tappar sin spelare för ofta,drar på sig onödiga utvisningar för att han inte hänger med, en indianare då och då..Om han tar så illa upp sån här sortens kritik, då ska jag inte komentera honom längre, för jag vill ju inte såra honom, men påtalar hans brister..Eftersom Rögle är en elitserieklubb borde det vara höga krav på en back som dessutom är lagkapten..Alla klarar ju inte av det jobbet..Sen är det ju inte bara hans fel att Rögle ligger sist i tabellen..långt ifrån..men han är faktiskt en bidragande orsak..
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 100118 kl 14:05

Nu är det inte vår uppgift att slakta enskilda spelare från läktaren hur de än spelar utan det är upp till sportchef och tränare. Det är de som bestämmer spelartrupp och speltid. Vem som än spelar så är det vår uppgift att lyfta dem så att de blir bättre inte sämre.
Användarvisningsbild
Producenten

Kämpa Daniel

Inläggav Producenten » 100118 kl 15:52

Att vara en härförare i ett lag är en nog så tung uppgift.. Att vara det i ett lag som faller fritt måset vara ett rent h@£$$lvete.. Daniel kan numera koncentrera sig på sitt spel och jag är övertygad om att detta var bra för honom. Hans hjärta klappar för Rögle och det vet vi alla om oavsett placering i ingenmansland eller kvalseriespel. Det räcker för mig.

Kämpa på Daniel.
Palle73
*AIA-styrelsen*

Är borta en vecka så kommer man hem till detta.

Inläggav Palle73 » 100123 kl 09:51

Fyfan, jag skäms för att vara medlem i AIA just nu. Det är just sånt här som förstör för alla. Hur många spelare vill då spela i Rögle, hur många sponsorer vill gå på en match där dessutom fansen agerar så här?

Nu tycker jag faktiskt AIA:s styrelse ska agera mot de som skriker såna här saker. Säger man själv till så blir det bara bråk (Det var jag med om i matchen mot Linköping i höstas). Detta måste komma uppifrån.

Återgå till "Röglespelare"