Silly season 2008/2009

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Re: Mora Back Nr23

Inläggav Herr Oberst » 080411 kl 23:14

grower skrev:Jag noterade i Nr 23 Skoogs i Mora som en mycket säker back som skulle passa fint i RBK han är helt klart godkänd I ES.

Klar för Timrå redan
Användarvisningsbild
Finnberg
Kontakt:

Re: Mora Back Nr23

Inläggav Finnberg » 080411 kl 23:15

grower skrev:Jag noterade i Nr 23 Skoogs i Mora som en mycket säker back som skulle passa fint i RBK han är helt klart godkänd I ES.

Enligt uppgift redan klar för Timrå.

Kenny19 skrev: Roger H kanske ska slå Pelle Prestberg en signal eller ryker hela lönebudgeten då?

För det första vad f-n ska vi med honom till och för det andra erbjöd Färjestad honom en 30 % löneförhöjning som han tackade nej till.
Prestberg kommer att försöka mjölka ur pengar i Tyskland eller Schweiz. Eventuellt eftersom pengar verkar vara det han är ute efter nere hos våra antagonister i Hyllie Arena.
Rögle är inget för en pengakåt föredetting, sånt sysslar det med nere i Malmö.
Vi satsar på hjärta.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 080412 kl 00:07

donnie skrev:
Kenny19 skrev:Andreas Lilja tror jag inte på. Han har Percy i Maaalmoe försökt att locka hem ett par år nu. Tror han är en av dom som ska handlas hem för att försöka gå upp.

Roger H kanske ska slå Pelle Prestberg en signal eller ryker hela lönebudgeten då?

Bara en undran...är det den där Lilja som begav sig ut på gang-bang stråk under landslagsamling med en viss Huselius?

****** bör man annars dör man! :-)

Klart som fan vi ska ha Lilja om han vill.

Lilja och Melin? Nej tack säger Liljas fru! :-)
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 080412 kl 05:39

Lilja
D.Tjärnqvist
Mathias Johansson (Fd FBK)
D.Johansson
Mathias Månsson
Jonas Ahnelöv
Lintner (På tok för dyr??)
Matte Carlsson (står på e.prospects att hans kontrakt går ut)
Arla
Oscar Steen
Jari Tolsa
Mattis Beck (Håller han i ES)
Jens Karlsson (vill kanske lira ihop med brorsan
Tony Lagerström
Juha Lind
Kalle Olsson
Ryan Vesce

Ville Viitaluoma (masso med poäng i Finland)
Hannes Hyvönen (sjukt skott och massor med poäng i Finland)

skriv nytt med Bödker?? Tycker han e grym. men håller han i ES??

Iväg med Sondell, Linus Persson, F. Persson, Harkins
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 080412 kl 05:43

Kenny19 skrev:Andreas Lilja tror jag inte på. Han har Percy i Maaalmoe försökt att locka hem ett par år nu. Tror han är en av dom som ska handlas hem för att försöka gå upp.

Roger H kanske ska slå Pelle Prestberg en signal eller ryker hela lönebudgeten då?

Men Percy ska inte gå in med mer pengar.. det har han redan sagt till styrelsen... så de blir nog knepigt där nere i söder

Klart vi vill ha Pelle.. me han drar utomlands
donnie

Inläggav donnie » 080412 kl 09:31

Varför är så många så emot Sondell?

visst har han varit lite nonchalant och tafatt i vissa situationer...men ...den skridskoåkning, den teknik, det spelsinne och den coolhet han besitter är ju som en oslipad gigantisk diamant...skärp er...killen har ju en enorm potential!

Sondell ska definitivt kontrakteras!

Stryk Lilja däremot....kunnande kan aldrig slå etik&moral!
jokern

Inläggav jokern » 080412 kl 10:27

Bastiansen var en forward som imponerade på mig. Har ingen aning om hur hans kontrakt ser ut. Han lär väl inte sakna anbud.
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 080412 kl 10:57

donnie skrev:Varför är så många så emot Sondell?

visst har han varit lite nonchalant och tafatt i vissa situationer...men ...den skridskoåkning, den teknik, det spelsinne och den coolhet han besitter är ju som en oslipad gigantisk diamant...skärp er...killen har ju en enorm potential!

Sondell ska definitivt kontrakteras!

Stryk Lilja däremot....kunnande kan aldrig slå etik&moral!

Men i en eletserie måste vi har framförallt ett ruggigt försvar. då behövs Lilja.. OM han nu inte fortsätter i NHL såklart.... men han har u sagt att han kan tänka sig Rögle.. det e ju närma o bra för han
Dorza

Inläggav Dorza » 080412 kl 11:40

Hammar: Jag vill ha in Byron på din lista!

Sen vill jag inte att Harkins skall försvinna.

Han är inte snabb men ack så viktig tekare!
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 080412 kl 11:54

En jag helt hade glömt är Mickael Backlund från VIK.... nästa år kommer hans defenitiva genombrott komma... han vill ju spela ES nu när han förmodligen kommer spela NHL inom 2 års tid
Användarvisningsbild
Lampan
Kontakt:

Inläggav Lampan » 080412 kl 12:04

Dorza skrev:Hammar: Jag vill ha in Byron på din lista!

Helt klart är Harks en förbaskat bra tekare, men inte mot Mora. Jag vill med ha kvar Harkins, han gillar klubben och har verkligen bevisat att han vill vara mä gänget. Men vad får vi för Harks lön? Tror att RH har räknat mycket på det.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080412 kl 12:26

hammar skrev:En jag helt hade glömt är Mickael Backlund från VIK.... nästa år kommer hans defenitiva genombrott komma... han vill ju spela ES nu när han förmodligen kommer spela NHL inom 2 års tid

Backlund var för en vecka sedan uppe i Leksand och fikade med sin agent samt några knätofsar.
DVS inte helt ointresserad av att flytta.

Hm
Vi behöver några fullvuxna i laget med, men Backlund är ett blivande stort namn.
I vik vill jag helst ha Kalle Olsson och Thalberg.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 080412 kl 13:03

Från VIK vill jag helst ha Berglund... ;-)

Bastiansen var som jag skrivit tidigare bra mot oss med önskvärda kvalitéer. :-) Det är angenämt att dryfta lite mer talangfulla spelare nu när vi ska spela i ES. Blir nog en rolig Löjlig Säsong.

Backlund absolut, stor talang.

Sondell har en hel del att jobba på, inte minst sitt självförtroende och det mentala allmänt. Om han kan ha som lägsta nivå den nivån han höll i början av säsongen då är han GRYM!
Jag tror att ytterliggare ett år med Kenny som ledstjärna hur han ska träna, röra sig, tänka mm så blir han en tung, tung back.

hammar hade som vanligt ett tänkvärt inlääg som väl inte närmare behöver kommenteras. Gillar de flesta namnen där absolut. :-)
andre

Inläggav andre » 080412 kl 13:09

Janne Pesonen (!) 78p i SM-Liiga denna säsong, står utan kontrakt
Ryan Vesce
Anders Bastiansen

Intressanta namn om ni frågar mig. Vi behöver även en målvakt som kan konkurrera med Nihlstorp.
Användarvisningsbild
Timbox

laget till nästa säsong

Inläggav Timbox » 080412 kl 13:20

Nhilstorp såklart. visst hade vait skönt med tex Pitkemäki men blir svårt. tror det Räcker med Stoffe och Sebbe

1 femman.

Byron, Ryan, Högardh, Kenny, Mads

2 femman

Andree, Jacob, Gath, Daniel TJ, Erkgärds

3 femman

Salle, Sjöa, Arla, Sondell, Lilja

4 femman

Enström, Seb Karlsson, Mario, Daniel Johansson, Ström

Reserver: Löfberg, Martin J, Texas

Kommentera!!!
Senast redigerad av Timbox 080413 kl 19:09, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 080412 kl 13:24

andre skrev:Vi behöver även en målvakt som kan konkurrera med Nihlstorp.

Hur roligt hade det inte varit att försöka sno Pitkämäki (Mora) rätt framför näsan på FBK? Men det är en utopi. Varken Torpet eller Pitkämäki accepterar att öppna båsdörren, och Torpet vill jag definitivt ha kvar. No matter what!

Bastiansen? Jatack!
Vesce? Ohyes!
Tjärna x 2? Jodå.
Byron? Ja, om Gud är med oss (och det är han ju)

Men viktigast just nu: Underskrifter från Kenny, Salle och Jacke!
Användarvisningsbild
Homer Jay

Lite AHL-spelare

Inläggav Homer Jay » 080412 kl 15:50

EN liten lista på AHL spelare man gärna sett i Rögle dress. Inte alla på en gång men 1 eller 2 åtminstone.

Jason Krog (c)- Lyckas aldrig i NHL trots att han vinner poängligan i AHL.. tror att han vann för 3:e året i rad? Har nu i AHL ca $50 000. Hade han spelat i NHL hade lönen 10 dubblats enligt kontraktet...
http://stats.theahl.com/stats/player.php?id=1347

Petri Kontiola (c) - Kan vara den ende av de jag listar som kommer ta en plats i en 4:e line i nhl. Bra +-. Säker passningsläggare. Ok storlek. Nog den spelare jag HELST förutom Krog från AHL som jag vill se i Rögle av forwardsen jag tar upp.
http://www.nhl.com/nhl/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8471408

Brett Sterling (lw) - Sniper med en del UM.
http://stats.theahl.com/stats/player.php?id=1352

Andrew Ebbet (c) - Bra helt enkelt.
http://www.nhl.com/nhl/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8473682

Troy Brouwer (lw) - Poängmaskin/sniper, stor nog och aningens tendenser till polis... Skulle nog pli en klassiker som Rögle spelare.
http://www.nhl.com/nhl/app?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8471426&tab=crst

Janne Niskala (d) - Bra pp back. SKjuter vänster. Vill hem till Sverige? :.)
http://stats.theahl.com/stats/player.php?id=1972

Mark Flood (d) - Högerskytt
[/url]http://stats.theahl.com/stats/player.php?id=308[url]

Brett SKinner (d) - Leftie. Poängmaskin. ++-. Bara att kunna få ropa ssskkiiiiiiNNNEEEEEERR! när han missar en tackling hade varit hur kul som helst. lol.
http://stats.theahl.com/stats/player.php?id=222

Casey Borer - Tuff tung back. Bra +-.
http://stats.theahl.com/stats/player.php?id=1801

Hyfsade spelare.... Har missat ett antal intressanta namn men dessa har några guldkorn i sig.
Tänk på att deras nuvarande lön ligger långt under vad de skulle tjäna i NHL förmodligen.
Medellönen ska ligga runt $50 000 i AHL.

KOM IGEN! Låt oss skapa en LÖJLIGT underhållande silly season. :-) :-)
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 080412 kl 16:02

Dorza skrev:Hammar: Jag vill ha in Byron på din lista!

Jag vill också ha Byron.. mn det kommer tyvärr inte ske
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 080412 kl 16:03

Homer Jay skrev:Från VIK vill jag helst ha Berglund... ;-)

Bastiansen var som jag skrivit tidigare bra mot oss med önskvärda kvalitéer. :-) Det är angenämt att dryfta lite mer talangfulla spelare nu när vi ska spela i ES. Blir nog en rolig Löjlig Säsong.

Backlund absolut, stor talang.

Sondell har en hel del att jobba på, inte minst sitt självförtroende och det mentala allmänt. Om han kan ha som lägsta nivå den nivån han höll i början av säsongen då är han GRYM!
Jag tror att ytterliggare ett år med Kenny som ledstjärna hur han ska träna, röra sig, tänka mm så blir han en tung, tung back.

hammar hade som vanligt ett tänkvärt inlääg som väl inte närmare behöver kommenteras. Gillar de flesta namnen där absolut. :-)

Tackar så mkt=)

ja Berglunf hade vatt så grymt.. men han lämnar för NHL

Har en känsla av att en viss Moi Moi kan va aktuell
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080412 kl 17:21

aksdöfljaslkf
Senast redigerad av ogilthorpe 080414 kl 09:17, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 080412 kl 17:39

Klart man vill se Byron. MEN. Blir inte han lite väl dyr om man ska jämföra med vad han tjänar nu?
Användarvisningsbild
Homer Jay

Kasper Degn

Inläggav Homer Jay » 080412 kl 21:54

FOlk har skrivit om honom och jag undrar, är han bra nog för Elitserien eller var de tankarna med HA i åtanke?

Hur bra är 18 mål, 39 ass på 42 matcher i danska ligan? Försöker inte vara sarkastisk/ironisk eller något liknande. Jag vet helt enkelt inte vilken vikt man skall lägga vid det. Vet någon annan här inne?
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 080412 kl 22:05

Har nyss kollat RBK-MIK, en gång till... kan ses hur många gånger som helst.

En spelare i Mora, förutom Bastiansen, som jeg blev gryyyymt imponerad av är backen Mattias Ekholm, gallerungen med #32 på ryggen. Född 1990, och garanterat en ny svensk storback! Ta hem honom, sätt honom i hockeygymnasiet och åtminstone i J20 något år! Pronto tack, innan nå'n annan gör det! En ny Kenny?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 080412 kl 22:41

Man får hoppas att Hansson ser saker och ting med mer nyktra ögon än vissa här inne. Det kan vara så att vi fortfarande inte har smält att vi är i ES än, men vi verkar fortfarande diskutera namn som om vi skulle spela i allsvenskan.

Harks, super bra i allsvenskan med en fantastisk blick för spelet. Men i ES finns många av dessa som dessutom är snabbare på rören och yngre. ´Har redan visat att han inte riktigt räcker till ES vid denna ålder.

Sondell, har oxå redan visat att han inte håller riktigt på ES nivå. Helt klart toppspelare i HA, men i ES?

Nilstorp, super målvakt i ES framför ett mycket bra försvar. Men att axla den väldigt tunga manteln att hålla kvar Rögle i ES?? Nja, kan bli tungt.

Piva, har gjort sig ett namn. Men är det ett namn att locka de stora namnen och kan han hålla kvar Rögle i ES över ett stort antal omgångar? Nja

Byron är ett alternativ. I HA hade han inte varit.

Ryan är ett hetare alternativ osv. Vi borde diskutera rikigt bra namn nu för resterande platser, inte vilka namn man hittade i HA som skulle vara bra för ett topplag i HA.
jokern

Inläggav jokern » 080412 kl 23:29

Mygel skrev:Man får hoppas att Hansson ser saker och ting med mer nyktra ögon än vissa här inne. Det kan vara så att vi fortfarande inte har smält att vi är i ES än, men vi verkar fortfarande diskutera namn som om vi skulle spela i allsvenskan.

Vi borde diskutera rikigt bra namn nu för resterande platser, inte vilka namn man hittade i HA som skulle vara bra för ett topplag i HA.

Håller med till vissa delar. Det börjar bli fullt och saknas toppnamn.
MEN
Titta på säsongens lag! Vem fan trodde att dom skulle greja det här?
Hoppas framförallt att man prioriterar förstärkningar som man VET smälter in i LAGET!!
Det känns underbart att se och veta att HJÄRTAT är drivkraft i vårt lag!

Drömpåskrift 1: KENNY!
Plats 2-99: KENNY!
Drömpåskrift 100: SALLE!
DRÖMPÅSKRIFT 101: STORTJÄRNA

Och låt oss ha ett lag med HJÄRTA!! Det ÄR, har varit och skall förbli RBK:s signum, som gjort oss alla runt laget så stolta.
Enade vi stå, söndrade vi falla!
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080413 kl 08:44

Förutom de ovan nämnda vill jag ha spelare som går rakt på mål
tex
Marcus Jonasen MODO 193cm 98 kg.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1342

Rögle har en tendens att undvika att gå rakt på mål.Här är en tung pjäs som kan det. Han har haft begränsad speltid i MODO. Spelade mer i frireligösa Almtuna....
Kan göra Gaths roll i PP med.
Han behöver ej va så dyr som andra ES spelare
Tuborg

Inläggav Tuborg » 080413 kl 08:44

Jag håller med dig Mygel. Nyförven som ska komma nu måste vara av yppersta klass.

Som sagt målvaktssidan måste kompletteras.

Harks hade varit mycket nyttig i HA men är för långsam för eliten.

Hade jag varit RH så hade jag satsat mest stålar på nya grymma backar.

Mattias Carlsson är lite av ett drömförvärv för mig. Han har varit grym i slutspelet. En mycket bra spelare för en hyfsad peng(?)

Arla tycker jag man bör avvakta med tills laget är lite mer etablerat i elitserien.

Tycker RH ska följa Alexander Bergström noga nästa säsong. Tror han får ett riktigt genombrott.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080413 kl 09:51

Håller med Mygel till hundra. Funkar inte med en massa mellannamn. Funkar inte med bra allsvenska värvningar - det kan vi lämna därhän åt de ALLSVENSKA lagen. Nä, det är dags att blicka högre och inse att färdiga klasspelare faktiskt är fullt möjligt. VI ÄR JU TILLBAKA!

Nu finns det ingen som Kenny - men jag tycker nog att man ska ha honom som måttstock under jakten på resterande rooster. Proffs. Kanonspelare. Med hjärta. Talanger har vi så det räcker (låter sjukt att säga det, men så känns det).
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080413 kl 10:04

Pengarna räcker till bla en kedja typ som Timrås Hahl, Pärsinen och Pyörölä.
Skall vi stanna kvar måste vi ha ngt som kan leverera.

Lediga på den nivån är Hahl
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2671

Pesonen skytteligavinnare i SMliga
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4285
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 080413 kl 10:33

Ingen ska förta det som pågarna gjorde i KS vilket vara en magnifik kämpainsats. Men igen så måste vi påminna oss om att vi mötte de sämsta lagen från ES. Där fick vi kämpa, hur blir det när vi möter de lite bättre? Vi har losat mot Almtuna med 5 - 0 under säsongen. Det hade aldrig hänt om vi har en trupp som ens kan liknas vid en ES trupp.

Vi har en mycket grym stomme av hög allsvensklass som även är full av talang. Tror att dessa kan ta några steg till nästa år tillsammans med supertalangerna Kempe och Karlsson. Men det vi behöver nu är inte direkt fler talanger eller allsvenska spelare. Det som behövs nu är etablerade spelare i ES som laget kan luta sig mot när förlusterna börjar hopa sig. För visst kommer att vi att få kämpa för att stanna kvar nästa säsong. Vi behöver något år till innan vi är fullt utvecklade med den nya hallen och allt.

Så spelare som Arla, om än han är super spelare i allsvenskan, så är det inte sådana spelare som ska fylla ut de sista platserna i truppen.

Återgå till "Röglespelare"