Roger Hansson

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Roger Hansson

Inläggav Mygel » 080425 kl 20:28

Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080425 kl 23:34

Oerhört välförtjänt ja!
Användarvisningsbild
Zoid
Kontakt:

Inläggav Zoid » 080427 kl 10:25

Av Percy.... hmmm...
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 081018 kl 21:43

Alla har en enorm del i vad vi nu bevittnar av Rögle. Men frågan är om inte Hansson är den stora anledningen till vad vi ser i Rögle 2008.

Vilket genidrag att flytta denna Björkhagen baserade herre från marknadschef till sportchef.

Jag skulle vilja sticka ut hakan och säga att Rögle har i dagsläget Sveriges mest kompetenta sportchef. Hela framgången sparkades av denna man.

Bockar och bugar för honom och det jobb han har gjort. Vilka genidrag egentligen.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 081025 kl 19:52

Kan vi lägga till ytterligare en "supervärvning" av Sveriges bästa sportchef i.o.m Penker?
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 081025 kl 20:38

Lätt, Mygel. Lätt.

Man kunde ana detta redan innan i Rögles uttalanden som jag tjatat om på bloggen och i chatten.
Jag tror inte att det var pga att Jere var sliten eller skulle bli det, vilket man hävdar, utan att han sett så pass bra ut på träningarna att det varit fel att inte spela honom.

Hansson, jag f*cking bugar och kryper i din strålglans och under din fingertoppskänsla.
Användarvisningsbild
maed
Kontakt:

Inläggav maed » 081103 kl 18:44

Hmm vi får nog hålla i Roger för snart så lär väl alla klubbar som vill nå framgång jaga han för ett kontrakt. Någon som vet hur hans anställnings villkor ser ut????
grower

EFTERLYSNING!!!

Inläggav grower » 081203 kl 16:31

Är det någon som vet var Roger är? har varken hört eller sett av honom på ett tag. Letar han spelare i Allsvenskan eller är han i utlandet!
Skulle var trevligt med lite löpande information (bättre med utalande än "silly seasonsnack". ;-)
Användarvisningsbild
Patrik

Re: EFTERLYSNING!!!

Inläggav Patrik » 081203 kl 16:59

grower skrev:Är det någon som vet var Roger är? har varken hört eller sett av honom på ett tag. Letar han spelare i Allsvenskan eller är han i utlandet!

Varken eller.
Hörde ett rykte att han befinner sig på rymdstationen MIR för att signa en rysk back. Kommer landa i en rymdkapsel i Skälderviken lagom till nedsläpp mot Södertälje.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 081203 kl 17:04

Det är väl inte möjligen den killen som inte platsade riktigt och fick en enkel biljett hem till familjen i Malmö? :-)
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 081203 kl 19:34

captain skrev:Det är väl inte möjligen den killen som inte platsade riktigt och fick en enkel biljett hem till familjen i Malmö? :-)

Miffona är rädda för det ja..
Wahlberg.
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Re: EFTERLYSNING!!!

Inläggav ctg » 081203 kl 19:35

Patrik skrev:
grower skrev:Är det någon som vet var Roger är? har varken hört eller sett av honom på ett tag. Letar han spelare i Allsvenskan eller är han i utlandet!

Varken eller.
Hörde ett rykte att han befinner sig på rymdstationen MIR för att signa en rysk back. Kommer landa i en rymdkapsel i Skälderviken lagom till nedsläpp mot Södertälje.

Gamle man...

"23 mars 2001 brann rymdstationen upp då den avsiktligt återinträdde i jordens atmosfär efter ungefär 89 067 varv kring jorden. Rester av den slog ner i havet öster om Nya Zeeland."

Se så!
Användarvisningsbild
Bon Scott
Kontakt:

Inläggav Bon Scott » 081208 kl 22:39

Roger nu är det dags att visa att du är en så bra sportchef som många säger.

Även du måste väl se att det fattas 3 backar.

Hoppas att han inte lärde sig förmycket av JPP,då blir det inga spelare.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 081209 kl 10:11

Tycker framför allt att det är märkligt att inte media gör ett riktigt vasst nedslag om det som alla vet men som ingen vågar fråga.

Den där andrebacken...
Användarvisningsbild
Patrik

Flyttad tråd

Inläggav Patrik » 081210 kl 19:56

Palle skrev:Nu vet jag att jag låter jävligt negativ och som en medgångssupporter, men skiter jag i...
Jag kan ju inte vara den enda som tycker RH måste leta med ljus och lykta efter en grymt stabil back med rutin som kan avlasta Kenny + att vara där när han är borta var varannan match.
Vi tappar för mycket på backsidan när Kenny inte är med, även om Daniel Sondell har varit mycket bra i höst och D.Johansson har varit ok. Porseland började starkt men har tappat enormt, Bödker är för liten när de fysiska lagen kommer på besök. Sjöberg förväntar jag mig inget av och Erkgärds har spelat för lite.
Framåt måste vi nog skaffa en power forward som kan trycka in puckarna på Jackes geniala framspelningar.
För tillfället har vi bara bröderna Abbott som det händer något runt hela tiden, men ingen förväntar väl sig att dem skall spotta in mål som i Norge förra året.
För hur vi än vänder och vrider så var det ju faktiskt med denna trupp ( i stora drag) vi skulle gå upp i år för att sen spela premiär säsongen i Elitserien 09/10. Så när vi nu har fått en chans tidigare så borde vi ta ett rejält tag i den och värva några namnkunniga lirare, så det är väl här man blir lynchad för att man uttrycker sig om vårt kära RBK.
Men skall vi hålla Södertälje, Djurgården, Timrå, Brynäs och Modo bakom oss måste det hända något. :-(
Mindreader

Inläggav Mindreader » 081210 kl 20:41

ogilthorpe skrev:Tycker framför allt att det är märkligt att inte media gör ett riktigt vasst nedslag om det som alla vet men som ingen vågar fråga.

Den där andrebacken...

Om Daniel Roth gör det, eller någon annan på HD, så får dom ju inte komma in i Hallen för Hinke. ;-)
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 081210 kl 20:57

Mindreader skrev:
ogilthorpe skrev:Tycker framför allt att det är märkligt att inte media gör ett riktigt vasst nedslag om det som alla vet men som ingen vågar fråga.

Den där andrebacken...

Om Daniel Roth gör det, eller någon annan på HD, så får dom ju inte komma in i Hallen för Hinke. ;-)

Har Hansson missat någon stor defensiv andraback med elitseriekvaliteter?
De som gått under hösten har mest varit offensiva. eller kass.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 081210 kl 21:28

Höstas? Det snacket har kommit ur Hansson mun sen i Juni månad. Och ja, det har och det finns backar som är bra och kommer få lämna sina klubbar. Problemet är att Hansson inte har hajat att det är dags att börja betala Elitlöner till Elitspelare.
Det är bättre att ha dåliga backar i laget och inte behöva betala några höga löner.

Sen dom offensiva backarna som varit lediga är klasser bättre än vad våra 2 sämsta är i defensiven, då kan du tänka dig hur mycket bättre dom är i offensiven också.
jokern

Inläggav jokern » 081210 kl 21:41

Har svårt att vara alltför kritisk...
Man måste ju faktiskt framförallt se helheten av vad det här laget har presterat - Hade man före seriestart sagt att RBK skulle ligga på slutspelsplats efter 31 omgångar med 7p ner till kvalstrecket, ja då hade inte många "experter" trott en.

Men nu är laget i en tung period och det är inte mycket som stämmer. Kanske ganska självklart att det börjar efterlysas den där andrabacken som RH har sökt hela säsongen...
Samtidigt tror jag alla som är lite insatta inser att det är oerhört svårt att hitta något riktigt bra på backsidan utan att lönerna börjar närma sig fantasisummor. Och det är många som letar, många med större börs än Rögle. Således får vi hoppas att RH återigen kan överraska med en riktigt smart värvning av en lirare som andra inte riktigt inser potentialen hos, typ Penker och Abbotts.

Sen tror jag inte heller att en "andraback" frälser det här laget även om en sådan givetvis är önskvärd.
Spelarna måste helt enkelt "frälsa sig själva"- Både vi och dom själva vet och har sett att det här laget kan spela bra hockey. Det är tillbaka dit vi måste hitta och det måste hela laget göra tillsammans med eller utan andraback.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 081210 kl 21:43

Jag är benägen att hålla med Mindreader där. Det borde finnas och ha funnits riktigt bra offensiva, även defensiva backar som är bättre än dom svagaste backarna i laget just nu. Ponera att vi tänker på Bödker.
Vad är han för typ av back? Inte är han en offensiv kraft att räkna med direkt. Ej heller en defensiv klippa att ställa framför eget mål för rensa bort folk och annat löst bråte. Heder åt hans arbetsinsats men tyvärr så har han det lite för svårt i ES.

Det är klart att RH måste betala marknadsmässiga löner. Han skulle kanske nu med någon typ av facit i hand vågat handla lite mer. Om hans berömda budget har vi nog ingen aning om men visst har man en känsla av att sparandet har varit lite väl?

Till hans fördel ligger att vid eventuell kris kan det vara lättare att samla trupperna om alla har det lika dåligt. :-)
Användarvisningsbild
Tux Thunderbird

Inläggav Tux Thunderbird » 081210 kl 22:13

Ikväll levererade han i alla fall. Ser spännande ut. Mer info på officiella. Hoppas och tror stenhårt på att Roger hittat ett guldkorn till.

Från www.roglebk.se
"Rögle har gjort klart med slovakiske landslags-backen Martin Strbak.
Han anländer på Kastrup i Köpenhamn redan på torsdags-morgonen och är spelklar till bortamatchen mot Skellefteå."

/TT
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 081210 kl 22:19

Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 081211 kl 00:46

just när man undrar vad han pysslar med, så drämmer han ner en monstervärvning!

Roger är för jävla bra, men dålig för nerverna ;P
Användarvisningsbild
Palle

Re: Flyttad tråd

Inläggav Palle » 081211 kl 07:51

Patrik skrev:
Palle skrev:Jag kan ju inte vara den enda som tycker RH måste leta med ljus och lykta efter en grymt stabil back med rutin som kan avlasta Kenny ;-)

Å där fick man för den, skönt att vara på samma spår.
Frågan är när power forwarden kommer :-) :-)
Användarvisningsbild
maed
Kontakt:

Inläggav maed » 081211 kl 08:43

Palle skrev:
Patrik skrev:
Palle skrev:Jag kan ju inte vara den enda som tycker RH måste leta med ljus och lykta efter en grymt stabil back med rutin som kan avlasta Kenny ;-)

Då får vi nog leta i Abotts släktträd för där kanske kan finnas något;)
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 081211 kl 08:53

Palle skrev:
Patrik skrev:

Han heter Tjärnqvist.
En sniper är vad vi behöver, någon som gör skitmål och snygga mål vare sig han är på isen eller ej. Lätta mål så vi ej behöver slita 100% varje kväll.

Tycker att Roger gör ett bra jobb. Bra nya spelare Penker o Martin, samt inte minst, inga skitvärvningar a la Möff SSK
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 081211 kl 12:27

Palle skrev:Å där fick man för den, skönt att vara på samma spår.

När Tjärna och Demonen repat sig.
1040

Känns inte bra...

Inläggav 1040 » 090330 kl 16:56

när Hansson går ut i media (dagens hd och kvp) och kommenterar vad han vill handla inför nästa säsong. Det ger inga bra signaler till killarna som ska ro det i hamn.

Har för mig att Percy gjorde ett sånt utspel i fjol med en eller ett par omg. kvar, dock betydligt grövre (han skulle köpa ett helt nytt lag, bara dem gick upp)

Tycker också att det skulle va bra med ett par riktigt kloka centrar, som är stommen i alla fungerande lag men sånt snack tar man efter säsongen, punkt.

Hoppas jag kan andas ut efter kvällens match! Har inget behov av fjolårets dramatik.......för visst är det snart klart!?
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 090408 kl 18:07

Knyt upp nyckelspelare på längre kontrakt tidigt innan hela världen vet att de är bra. Typ i januari.
Hoppas inte att du förlorat Karlsson och Sondell med.
Balubas

Inläggav Balubas » 090408 kl 18:09

perry2 skrev:Knyt upp nyckelspelare på längre kontrakt tidigt innan hela världen vet att de är bra. Typ i januari.
Hoppas inte att du förlorat Karlsson och Sondell med.

Ehhh, vilken Karlsson?

Återgå till "Röglespelare"