Roger Hansson

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 100116 kl 23:15

Instämmer.
Svårast att ersätta blir Roger Hansson dock. All heder åt en hel del värvningar genom åren, men snålheten har en bristningsgräns den med. Och den är nådd, passerad, borta ifrån bakspegeln och utsuddad ur historieböckerna.

Tack för allt, men det är dags att gå vidare.
Balubas

Inläggav Balubas » 100116 kl 23:26

Men han kan ju inte bara ta in någon spelare bara för sakens skull. Måste ju finnas en rimlig chans att spelare tillför något.
Användarvisningsbild
EdwardGreven

Inläggav EdwardGreven » 100116 kl 23:44

Tack för att du gjorde det förtydligandet Balubas! Det förstod jag inte själv...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100116 kl 23:53

Men ärligt. Vad är det för jävla snack? Något som spetsar truppen? Herrejesus, det finns ju ett lass fullt av spelare som är vassare än detta. Det blir inte trubbigare. J20 hade spelat bättre än vad A-laget gjorde sista två.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 100117 kl 00:05

Helt ärligt tror jag ändå inte vi vunnit med tio juniorer på isen. De gick inte vidare till de 8 bästa juniorlagen. Tror ni helt ärligt att de skulle spetsa till truppen. Klart de skulle kämpa hårt men det räcker inte.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100117 kl 13:16

Balubas skrev:Men han kan ju inte bara ta in någon spelare bara för sakens skull. Måste ju finnas en rimlig chans att spelare tillför något.

Exakt. Det var därför spelare som Enström, Erkgärds, Sjöberg och Alcen var de första som skrev på inför denna säsong. Spelare som tillför en massa!

Har gillat Hansson och varit imponerad av hans värvningar under åren. Men ska man vara ärlig och titta i backspeglen så är hans track record mer 50/50, med lika många misslyckade som lyckade nyförvärv. Det som han och organisationen nästan totalt har misslyckats med är att slussa in fler unga Rögle spelare i A-laget.

Kanske det är som vissa har sagt - Hansson är en riktigt bra sportchef på allsvensknivå men sämre på elitserienivån. Kan också vara att "polarmentaliteten" i klubben har organisationen i ett grepp som omöjligör en mer proffessionell inställning av alla medarbetare. Vem vet? Men något måst hända om vår ES sejour inte ska bli en kort och tragisk historia (resultatmässigt) som förra gången det begavs.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100117 kl 14:49

ctg skrev:Instämmer.
Svårast att ersätta blir Roger Hansson dock. All heder åt en hel del värvningar genom åren, men snålheten har en bristningsgräns den med. Och den är nådd, passerad, borta ifrån bakspegeln och utsuddad ur historieböckerna.

Tack för allt, men det är dags att gå vidare.

Snålhet? Jag fattar ibland inte var all info kommer ifrån.
RH kan hålla en värvning hemlig tills efter debuten men många verkar veta precis hur mycket pengar RH har att röra sig med. Jag får det inte att gå ihop.

Tell me!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100117 kl 14:54

Maverick skrev:Helt ärligt tror jag ändå inte vi vunnit med tio juniorer på isen. De gick inte vidare till de 8 bästa juniorlagen. Tror ni helt ärligt att de skulle spetsa till truppen. Klart de skulle kämpa hårt men det räcker inte.

Håller med! Vi har en relativt dålig tillväxt. Om vi ska ha 3 juniorer i truppen så måste övriga 15 vara ett par klasser bättre eller får vi spela i AS och leka Babygriffins. ;-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 100117 kl 15:46

Jag håller på Captain. Det är tröttsamt med alla dessa "dålig förlorare"-inlägg, när man tvunget skall gå på personligheter som hur Hedlund och Hansson klär eller klipper sig. Givetvis finns det många analytiska och bra inlägg men aldeles för mycket ogenomtänkt. Jag ställer mig ofta frågande till alla dessa med "insikt".
DE

Är Rogers resultat så dåligt egentligen?

Inläggav DE » 100117 kl 16:02

Enligt en artikel i Aftonbladet från i höstas såg spelarbudgetarna ut så här för denna säsong:

1. HV 71 49 MILJ
2. FRÖLUNDA 49 MILJ
3. LINKÖPING 49 MILJ
4.FÄRJESTAD 47 MILJ
5. MODO 37,5 MILJ
6. DJURGÅRDEN 37 MILJ
7. SKELLEFTEÅ 36 MILJ
8. TIMRÅ 33 MILJ
9. BRYNÄS 31 MILJ
10. LULEÅ 31 MILJ
11. SÖDERTÄLJE 31 MILJ
12. RÖGLE 26 MILJ

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5750766.ab
(OK Aftonblaskan - kan vara fel förståss)

Borde vi inte alla inse att problemet startar med en icke elitseriemässig budget- han är ju ingen trollkar.

Själv undrar jag varför det alltid skall vara "lilla stackars Rögle". OK att Ängelholm är en liten stad men det är ju även Luleå, Timrå, Övik, Skellefteå osv. Tittar man däremot till regionen så borde vi faktiskt kunna ha råd med en högre budget och därmed bättre lag.

I med och motgång finns bara Rögle !
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 100117 kl 16:37

EdwardGreven skrev:Hade Rögle haft en VD/Klubbdirektör med lite stake och som inte sitter ner och slår en sjua hade du varit sparkad för länge sen. Men så fungerar det inte i klubben för inbördes beundran. Det är för fan en elitklubb ni driver, inte en jävla syförening.

Det jag tycker är beundransvärt är att Peter Hedlund, Roger Hansson, Gunnar Persson och Tommy Sjödin lyckas underprestera så in i helvete under en och samma säsong. Fy fan vad dåligt jobb ni gjort, skämmes ta mig fan!

Kanske dags att Rögles nye ordförande börja bekänna färg. Hockey kan han inte och en otrevlig jävel kan det vara att jobba för så jag förväntar mig att han även här går in och pekar med hela handen, precis som han gör i företagslivet!

Skär bort svulsterna omgående!

Jaha, PH, RH, GP och TS är alltså svulster som omgående ska skäras bort. Och den som ska skära är en otrevlig jävel som inte kan hockey - d.v.s. RBK valde ordförande. Vem fan är du som ta dig rätten att spy ut denna ärekränkande smörja. En Röglesupporter som kritiserar för att förbättra? Jo tjena.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100117 kl 16:51

EdwardGreven skrev:Vilket underbart jobb du gjort Roger. Stort tack för ett perfekt sammansatt lag. Du har verkligen överträffat dig själv!

Alltid lika kul att se dig och Peter Hedlund strutta runt i arenan med era fina kavajer och era välkammade frisyrer. Om ni och Gunnar hade lagt lika mycket tid på laget som på frisyren kanske vi hade haft ett lag i mitten av tabellen istället för en fin sistaplats.

Hade Rögle haft en VD/Klubbdirektör med lite stake och som inte sitter ner och slår en sjua hade du varit sparkad för länge sen. Men så fungerar det inte i klubben för inbördes beundran. Det är för fan en elitklubb ni driver, inte en jävla syförening.

Det jag tycker är beundransvärt är att Peter Hedlund, Roger Hansson, Gunnar Persson och Tommy Sjödin lyckas underprestera så in i helvete under en och samma säsong. Fy fan vad dåligt jobb ni gjort, skämmes ta mig fan!

Kanske dags att Rögles nye ordförande börja bekänna färg. Hockey kan han inte och en otrevlig jävel kan det vara att jobba för så jag förväntar mig att han även här går in och pekar med hela handen, precis som han gör i företagslivet!

Skär bort svulsterna omgående!

Jag vill inte jaga dig Edward med gudars vad pinsam du är.
Hur kan du med gott samvete skriva och läsa igenom denna smörja för att slutligen trycka "skicka"?

Avgå EdwardGreven!
Användarvisningsbild
mattipau

Inläggav mattipau » 100117 kl 16:54

Klockrent captain
Användarvisningsbild
EdwardGreven

Inläggav EdwardGreven » 100117 kl 18:05

Respekterar era synpunkter men konstaterar kallt att vi har olika åsikter i frågan. Jag är inte direkt ensam om att tycka att måttet nu är rågat, det tar jag för givet att ni känner till, medlemmar i AIA som många av er är.

Vi hade vår chans till förändring i december när vi såg att anfallsspelet på intet sätt fungerade. Då hade vi kunnat få tag i nyckelspelare men det gjordes inte. Motsvarande spelare är idag förmodligen ointresserade av att gå till Rögle med tanke på de uteblivna slutspelsmöjligheterna. Skulle Roger Hansson få tag i en riktig kraft är det bara att lyfta på kepsen. Dock ska vi ha klart för oss att det lär vara till en betydligt högre kostnad än vad det hade varit för en månad sedan. Att inget gjordes i december tycker jag är oförsvarbart och det står jag för.

Oavsett hur det går är jag på plats både i Jönköping nästa vecka och vid samtliga återstående hemmamatcher. För mig är Rögle mycket större än personerna inom föreningen, Kenny undantagen.

Så kom med motelden.
Användarvisningsbild
Roglerobin
Kontakt:

Inläggav Roglerobin » 100117 kl 18:25

EdwardGreven skrev:Respekterar era synpunkter men konstaterar kallt att vi har olika åsikter i frågan. Jag är inte direkt ensam om att tycka att måttet nu är rågat, det tar jag för givet att ni känner till, medlemmar i AIA som många av er är.

Vi hade vår chans till förändring i december när vi såg att anfallsspelet på intet sätt fungerade. Då hade vi kunnat få tag i nyckelspelare men det gjordes inte. Motsvarande spelare är idag förmodligen ointresserade av att gå till Rögle med tanke på de uteblivna slutspelsmöjligheterna. Skulle Roger Hansson få tag i en riktig kraft är det bara att lyfta på kepsen. Dock ska vi ha klart för oss att det lär vara till en betydligt högre kostnad än vad det hade varit för en månad sedan. Att inget gjordes i december tycker jag är oförsvarbart och det står jag för.

Oavsett hur det går är jag på plats både i Jönköping nästa vecka och vid samtliga återstående hemmamatcher. För mig är Rögle mycket större än personerna inom föreningen, Kenny undantagen.

Så kom med motelden.

Du kanske borde sitta som sportchef? Eller VD/Klubbdirektör? Du verkar ju veta vad du snackar om.
Användarvisningsbild
EdwardGreven

Inläggav EdwardGreven » 100117 kl 18:41

Tackar för tipset Roglerobin men jag har redan ett väldigt välavlönat arbete där ansvar och resultat är tydligt förknippat med tjockleken på lönekuvertet. Jag vet med andra ord vad jag talar om när det gäller att ställa krav!
HbgPeter

Inläggav HbgPeter » 100117 kl 18:59

Tror knappast du hade haft ett lika fett kuvert om du kritiserat dina arbetskolleger/arbetsgivare på samma sett som du gör här.....fast det är ju lätt att göra bakom en alias ;)
Användarvisningsbild
EdwardGreven

Inläggav EdwardGreven » 100117 kl 19:10

Nu handlar ju inte tråden om hur jag sköter mitt arbete. Men eftersom du frågar kan jag upplysa dig om att i den organisation jag jobbar så är det mer än en person som fått stiga åt sidan pga att det ej levt upp till de krav jag ställer. Fler frågor?
HbgPeter

Inläggav HbgPeter » 100117 kl 19:17

De fick knappast gå på grund av någon Nisse som gömde sig bakom en alias. Gå på årsmötet och gör din röst hörd istället.
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 100117 kl 19:26

Att gå från att man kritiserar styrelsen till att man själv skulle vara bättre lämpad är lite starkt väl? Edward sa aldrig att han skulle göra det bättre själv. Men man kan inte sticka under stolen med att styrelsen har haft alla tecken på en nedåtgående spiral i spelet, Gunnar själv sa att han vet inte vad han ska göra för att vända det, han hade slut på ideer. Expertkommentatorer har sagt både i radiosporten och Canal+ att det är mer eller mindre ofattbart (eller något annat ordval) att tex inte Gunnar går ner på kedjor ibland. Eller tar timeout när det behövs som mest.

Roger öppnade säsongen med att säga att truppen var tunn. Och först när kniven ligger stramt mot strupen så ska det förstärkas. Jag förstår och respekterar hans arbetssätt när han väljer spelare. Tex håller jag med om att spelaren måste smälta in i gruppen och det måste vara en person som passar in i Rögle BK. Men i ärlighetens namn måste det passerat massor med spelare till dagens datum. Alla kan inte ha fallit utanför ramarna. Alla kan inte ha nekat till att vara intresserade av att spela i Rögle. Alla kan inte ha varit för dyra.

Peter Hedlund är av en annan art. Han ska vara den starka profilen utåt för Rögle. En "företagsledare" som visar beslutsamhet. Jag anser också att han har misslyckats med sitt uppdrag. Enda gången som han varit i rampljuset var (efter mycket påtryckningar ifrån fans) när han grät ut med Roger Hansson. Vi ska förstärka truppen, vi har pengarna. Vi är villiga att betala för dom. Vad hände där?

Det handlar inte om att angripa personerna för det är roligt eller för man vill skada klubben. Jag anser att dom bör väck för att rädda det anseendet vi har kvar, och så vi kan bygga om klubben. Förhoppningsvis för en säsong till i elitserien om inget annat för att klara utgifterna i Allsvenskan om vi tappar inkomster ifrån elitserien.

Sen vet ingen av oss egentligen vad som händer bakom fasaden på klubben, men bristen på information ifrån klubben till fansen som betalar för en stor del av kalaset är verkligen bristfällig. För att säga det minsta. Det är inte SÄPO vi har att göra med, det är en ishockeyklubb som väcker starka känslor och som har ett betongtungt stöd i regionen. Vi kan inte kräva att dom som styr ska ge med sig för trycket ifrån en grupp fans, men någonstans måste man förstå att något kanske går fel när det blir så upprörda känslor utanför väggarna.

Istället för att kritisera kanske vi ska vända diskussionen till något mer konstruktivt?

Passar Gunnar och Tommys hockey Rögle BK?
Jag anser att man har blivit för tok defensiva och därigenom tappat Rögles signum. Fartfylld anfallshockey som vi älskar att se.

Är Roger Hansson rätt man att bygga vårt elitserielag?
Ja det är han, så länge han har styrelsens stöd och vågar ta dom svåra besluten (såsom kanske avsätta en tränare eller spelare som inte presterar som dom får betalt för). Roger har visat ett antal gånger att han kan ishockey och har en fin fingertopskänsla. Men samtidigt så har han gjort missar. Ingen är perfekt, men man måste försöka lära sig av sina misstag.

Är Peter Hedlund en stark ledare eller en passiv ryggdunkare?
Jag kan inte svära på att det är så här men i mina ögon är Peter den ytterst ansvariga för Rögle. Och om tex inte Roger Hansson kan ta ett obekvämt beslut om någon i klubben så SKA Peter ta det. Tyvärr tycker jag han är väldigt anonym för sin post och saknar "killer instinct".

Kan det vara så här, att för många i styrelsen och klubbens ledning känner varandra för bra och kompisgänget som leder inte tar det på samma allvar som vi som följer laget?

Det är många känslor just nu hos oss alla, att följa ett lag som berör så mycket som vårt älskade Rögle gör är personligt. Personligen har jag varit omogen och rakt av taskig utan att tänka mig för i vissa inlägg den senaste tiden. Och dom av er som tagit åt er vill jag be om ursäkt för. Jag ska själv försöka tänka en gång till innan jag skriver av mig. Vi borde nog alla göra det.

Vi har nu 15 matcher kvar att visa vår kärlek och kämpa för Rögle. Räcker inte det så måste vi ta oss samman och ge ännu mer i kommande 10 matcher. Det gäller oss alla.
Balubas

Inläggav Balubas » 100117 kl 19:27

EdwardGreven skrev:Nu handlar ju inte tråden om hur jag sköter mitt arbete. Men eftersom du frågar kan jag upplysa dig om att i den organisation jag jobbar så är det mer än en person som fått stiga åt sidan pga att det ej levt upp till de krav jag ställer. Fler frågor?

Säger han och klappar sig för bröstet!
Användarvisningsbild
EdwardGreven

Inläggav EdwardGreven » 100117 kl 19:43

Balubas skrev:
EdwardGreven skrev:Nu handlar ju inte tråden om hur jag sköter mitt arbete. Men eftersom du frågar kan jag upplysa dig om att i den organisation jag jobbar så är det mer än en person som fått stiga åt sidan pga att det ej levt upp till de krav jag ställer. Fler frågor?

Säger han och klappar sig för bröstet!

Enkelt Balubas: Det är aldrig lätt att behöva säga upp någon från sitt arbete. Inte desto mindre är det ibland nödvändigt! Ställ inte frågor och påståenden om mig om ni inte vill ha svar.

Respekt ctg! Ett inlägg med klass!
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 100117 kl 19:44

Balubas skrev:Säger han och klappar sig för bröstet!

Jo EdwardGreven e nog duktig. Men ärekränkande smörja vräkte han likafullt ur sig mot både valda och anställda i sin älsklingsklubb. Och det borde han inte vara stolt över!
qp

Inläggav qp » 100117 kl 19:48

Jag ger mig fan på att Greven och Ranelid är samma person!!!!!!
Användarvisningsbild
LuckyStrike79

Inläggav LuckyStrike79 » 100117 kl 20:03

Nu får ni ge er allihop. Alla har rätt till sin åsikt och tycka vad man vill. Fritt fram och yttra den också för den delen. Att ni bara orkar hugga på varandra hela tiden bara för att man inte har samma åsikt på ett forum.

Jag vill läsa någon nyhet om Rögle istället för era "munhuggningsinlägg".
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100117 kl 20:24

Enda läsvärda inlägget på senare tid i denna tråd stod ctg för. Väl skrivet.

Jag undrar dock om Hedlund får gå in och göra något som är under Rogers område. Ja, han är Rogers chef men att det kanske ingåtts avtal att sportchefen har hand om kickande av spelare och tränare och att VD inte har ett jota att säga till om.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100117 kl 20:56

ctg skrev:Jag kan inte svära på att det är så här men i mina ögon är Peter den ytterst ansvariga för Rögle.

Medlemmarna är ytterst ansvariga för Rögle och de har tillsatt en styrelse för att representera dem och driva föreningen åt dem.

Hedlund är ansvarig, som klubbdirektör, för den dagliga verksamheten t.ex. leda arbetet.
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 100117 kl 22:11

Mygel skrev:Medlemmarna är ytterst ansvariga för Rögle och de har tillsatt en styrelse för att representera dem och driva föreningen åt dem.

Hedlund är ansvarig, som klubbdirektör, för den dagliga verksamheten t.ex. leda arbetet.

Tack för förklaringen Mygel!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100119 kl 08:01

Mm, oerhört lugnande uttalande i dagens HD:
"Jag har satt ihop det här laget för att jag tror på det och det gör jag fortfarande. Vi ska bara hitta tillbaka till tryggheten vi hade i höstas".

Det är inget fel på tilltro, och tro ska tydligen kunna försätta berg - men grejar Hansson inte sina utlovade nyförvärv tillhörandes en förstafemma och pp så kan laget förbereda sig för en blytung resa. Och då kan man sitta och slipa på nästa års spelarbudget så mycket man vill. Man undrar ju om spelarbudget och plan hålls fast, oavsett serie. Det är ju inte bara så att Rögle spelade bra under en period - alla andra lag har ju växt, förstärkt och hittat spelet på riktigt sedan dess.

Nä, plötsligt verkar det som att allt är lugna gatan och att allt har blåst förbi efter ett kollektivt "we shall overcome". Vi befinner oss alltså fortsatt i stormens öga och Kennys så kallade "roll i ledarstaben", kommer inte lösa saker och ting på egen hand. Tycker inte arrangemanget känns klockrent, mer som en skenmanöver. Framför allt om man än en gång väljer att hänga upp "allt" ansvar på Ängelholms Messias. Tycker även Kenny markerar det mellan raderna i sina uttalanden.

Dessutom tycker jag det låter väldigt löst hur mycket och vad det är han ska bistå med. Nä, tycker inte det är mycket som har förändrats sedan avgrunden nåddes. Men alla tycks vilja så otroligt mycket att man sväljer allt med hull och hår. Alla ledande roller utom kaptensrollen sitter säkert - jag undrar just om det får DG att må så mycket bättre, inte alls mgn...

Den verkliga nedräkningen har börjat och jag blir inte alls förvånad om vi står där när fönstret stänger - utan nyförvärv - med uttalande som "Vi hittade inget som passade in i vårt gäng".
Användarvisningsbild
LuckyStrike79

Inläggav LuckyStrike79 » 100119 kl 18:36

ogilthorpe skrev:Den verkliga nedräkningen har börjat och jag blir inte alls förvånad om vi står där när fönstret stänger - utan nyförvärv - med uttalande som "Vi hittade inget som passade in i vårt gäng".

Jag befarar det värsta och det hade inte förvånat mig om du har rätt. :-(

Återgå till "Röglespelare"