Christoffer Liljewall

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 090827 kl 16:56

Javafanken vet jag Berguv... Jag citerar bara artikeln i Lokaltidningen, där det sägs att Liljewall lagt på sig 10 kg muskler...
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 090827 kl 17:00

bakomfumlare skrev:Vad har du för belägg för det påståendet, Hr Oberst? Mer än "som man känner sig själv känner man andra"?

För att en normal person under ett år vanligtvis inte kan (fysiskt omöjligt) lägga på sig mer än 1-2kg rent muskelprotein(ej 100% bekräftade teorier), vilket kan motsvara typ 4-6kg muskelmassa. Och det på ett år.
Att gå upp 10 kg på några få månader säger sig då vara rätt omöjligt.

Men såhär är det alltid när media skriver om hockeyspelares viktuppgång. Sundin, Foppa och Sedinarna m.fl. har fått liknande skrivit om sig. Det behövs nog en hel del otillåtna preparat för att få dessa siffror till att stämma
feffe

Inläggav feffe » 090827 kl 22:50

kan vara mycket brun lemonad i sommarvärmen, tycker själv att jag gått upp ca 3kg pga detta på bara 3 semesterveckor. Konstigt nog sätter sig mina muskler 20 cm under bröstkorgen.

men 10 kg muskler på en säsong ???????????
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 090828 kl 09:06

Hmm...om det nu är så att Liljewall lagt på sig 10 kg där merparten (7-8 kg?) rör sig om kroppsfett, så låter det ju sisådär. Jag är ingen expert på området, men att exempelvis lägga på sig 8 kg kroppsfett och 2 kg muskler låter inte som en direkt fördel i mina öron. Eller har jag fel?

Visst, i vissa moment är det givetvis bra att ha en hög kroppsvikt (oavsett sammansättning) men att släpa på 8 kg extra kroppsfett måste ju rimligtvis vara mer negativt än positivt.

Kanske har jag helt fel eller förstår inte riktigt hur det fungerar, vad vet jag. Viktigast är ju trots allt att Liljewall tar ett par kliv framåt i sin utveckling. Ska bli intressant att följa honom under säsongen.
Användarvisningsbild
Stolt Grön o Vit

Inläggav Stolt Grön o Vit » 090828 kl 09:29

Sjöberg skrev:Hmm...om det nu är så att Liljewall lagt på sig 10 kg där merparten (7-8 kg?) rör sig om kroppsfett, så låter det ju sisådär. Jag är ingen expert på området, men att exempelvis lägga på sig 8 kg kroppsfett och 2 kg muskler låter inte som en direkt fördel i mina öron. Eller har jag fel?

Nu kanske vid ska lugna oss lite grand med antaganden om massvis med kilo kroppsfett osv :-)
Liljewall var väldigt tunn tidigare och det är ju stor skillnad på att träna ett pass med J 20 eller 2 med A-laget och en fystränare med så pass bra erfarenhet, plus då extra i gymmet.
Sån träning ger resultat (sen kan man debattera om kilon hit och dit), och det visar sig extra mycket när man inte har varit lite "tunnare" tidigare. Det jag har sett av Liljewall på träningar hittills märks det tydligt att han har blivit mycket grövre över axlarna och ser inte så späd ut längre.

Sjöberg skrev:Viktigast är ju trots allt att Liljewall tar ett par kliv framåt i sin utveckling.

Precis! Det ska bli väldigt kul att se en egen produkt i RBK och förhoppningsvis kan han växa in i kostymen!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 090828 kl 09:51

Sen får vi väl även räkna in det faktum att Liljewall fortfarande är så pass ung att hans kropp fortfarande utvecklas och att han därmed blir större.

Större kroppshydda, även om inte allt är muskler, gör gott när det handlar om att stämpla motståndare i sargen.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 091023 kl 22:30

Någon som vet varför Lilja spelade HELA matchen med J20? Känns lite konstigt med a-lagsmatch dagen efer...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 091023 kl 22:38

Ska väl bänkas till förmån för någon av favoritspelarna. För jag kan inte tänka mig att han får mer än 5 minuter i morgon - oavsett hur bra han ser ut.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 091023 kl 22:43

Lite synd om det blir så. Han var dominant idag tillsammans med Åström i J-20. Det var dom 2 som stack ut lite extra. Plus till 10:an också, bra fart och teknik.
Utöver det var det ingen som glänste speciellt mycket för att aspirera på en Es plats.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 091023 kl 23:00

ogilthorpe skrev:Ska väl bänkas till förmån för någon av favoritspelarna. För jag kan inte tänka mig att han får mer än 5 minuter i morgon - oavsett hur bra han ser ut.

Har länge tyckt att du står för de vettigaste och sakkunniga inläggen på forumet, men nu börjar du låta som en vinylskiva med Leonard Cohen som hakat upp sig.. Tror du på allvar att GP plockar ut laget med en tärning eller att han använder sig av sin rutin som tränare samt att han är tight med laget på dagligbasis och har lite koll på spelarna och deras kapacitet?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 091023 kl 23:32

Demon-Willaume skrev:
ogilthorpe skrev:

Har länge tyckt att du står för de vettigaste och sakkunniga inläggen på forumet, men nu börjar du låta som en vinylskiva med Leonard Cohen som hakat upp sig.. Tror du på allvar att GP plockar ut laget med en tärning eller att han använder sig av sin rutin som tränare samt att han är tight med laget på dagligbasis och har lite koll på spelarna och deras kapacitet?

Vinyl - härligt. Leonard C - ännu bättre. Oerhört kreativt inlägg måste jag säga. Och sådär härligt ironiskt. Klart han plockar ut laget med tärning - gör inte alla bra tränare det?

Kenny gick från medelmåtta till tokbra på ett par säsonger. Han fick chansen. Han kunde lika gärna lagt ner eller hamnat i Jonstorp. Men han fick chansen. Bredvid någon som trodde på honom. Säger inte att ungtupparna i dagens Rögle är frälsningen själv men vågar man aldrig så får man heller aldrig skörda frukterna - finns hur många exempel som helst på det. Åström dominerar i J20 men håller inte för mer än någon minut i A-laget, inte ens när skadorna infinner sig. För stort steg sägs det. Mm, framför allt när man inte får chansen. Vad har man att förlora? Inget. Att vinna? Allt.

Förstår inte varför jag svarar på ditt inlägg, kanske för att jag till 100 procent tror på vår egen ungdomssektion. Kanske för att jag vill se en matchning som bygger på vilja istället för på rutin. Om det sen låter som en hackig vinylskiva skiter jag ett stort stycke i.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 091112 kl 06:41

Tycker att det är fel att Liljewall inte får mer speltid.
Killen kämpar, visar hjärta och biter sej fast i anfallszon ... !!!!

Tänker inte hänga ut ngn spelares namn men jag anser fanimej att Liljewall gör jobbet bättre än en del andra spelare.

Gunnar !!!???
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 091112 kl 10:25

Min spaning e exakt den samma Stellan. Han river och sliter precis som en ungtupp ska göra under sina "hundår".
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 091112 kl 15:15

Jag får väl vara den som går lite i försvar över den istid som unge Liljewall fått hittills. Han är som sagt fortfarande ung, vilket jag också tycker syns på isen ibland. Lite naiva beslut emellanåt.
Bra i hörnorna absolut men han är samtidigt under utveckling. Skridskoåkningen behöver upp ett par snäpp. Det är inte lätt att gå från J20 upp till ett helt annat tempo och fysiskt spel.
Det stämmer att en del andra spelare inte kommit upp i den standard de borde men en hel del i det äldre gardet brukar vara rätt trögstartade i början på säsongen.
Tror han kommer att få finna sig i lite mindre istid ibland.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 091112 kl 16:05

Håller med Stellan och captain. Liljewall är i de flesta, och däribland de viktigaste , avseenden bättre än några andra som får mer speltid.
Balubas

Inläggav Balubas » 091112 kl 17:21

Jag håller med Stellan, Captain och Homer Jay. Det finns potential i grabben.
jokern

Inläggav jokern » 091112 kl 17:41

Tror han fixar ett par poäng ikväll mot kringlorna :-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 091112 kl 17:44

Håller med övriga. Har tagit ett stort kliv från att vara lovande till att vara en självklar A-lagsspelare!
Användarvisningsbild
ExilSkåning
Kontakt:

Inläggav ExilSkåning » 091112 kl 20:51

Bänkad i tredje.....
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 091112 kl 21:26

Fast nu får jag gå in och äta upp vad jag sa innan. Han var fan bästa på plan idag tillsammans med Hjalmar. Han måste ha lyssnat på min kritik.
Fan otroligt att han blir petad. Jag börjar undra vad coacherna gör i år, saknas ju helt fart i laget. Rögles signum existerar inte idag. Tänk om vi hade en back som kunde slå ett bra första pass, eller ja alla får fan träna passningar.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 091112 kl 22:53

En av de bästa spelarna mot SSK, tillsammans med Hjalmarsson. Fan inget fel på den viljan.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 091113 kl 10:39

Speltid 9.37.

Underbart att se att tränarstaben i år vågar frångå vilket namn som står på tröjan. Att man verkligen spelar det heta viljestarka istället för det iskalla tama. Ridå...

Känningar av sjukdom eller skada är det enda som försvarar den speltiden igår.
Användarvisningsbild
Grönvit broder

Inläggav Grönvit broder » 091113 kl 11:34

Om jag inte såg helt galet, så tror jag inte att Liljewall kom ut till tredje perioden överhuvudtaget. Måste i så fall innebära skada eller sjukdom även på honom.

Det var därför Åström kom in i första linan. Rätta mig gärna om jag har fel.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 091113 kl 13:37

Enligt den här artikeln:

http://lokaltidningen.se/article/200911 ... 39971/1066

...så berodde bänkningen av Liljevall att Åström "är en utpräglad målskytt", något som då skulle rättfärdiga bänkningen. Herregud alltså, hoppas verkligen det är en felcitering, för det håller inte någonstans det där tugget. Peta en av de få som visade stake och vilja - fanns ett gäng andra trötta gubbar som inte levererade ett skit - men det är ju så jävla svårt att bänka de som bänkas bör.

Dessutom - peta Liljevall inför tredje för att låta Åström göra what, 2,5 minuter i tredje? Och så tugget om att "vi får se om vi tar med oss några juniorer". Snicksnack - man tror inte ett skit på de egna junisarna. Men så stå för det hela vägen då.
Användarvisningsbild
Sumo

Inläggav Sumo » 091113 kl 20:48

Liljewall var bäste man igår
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 091122 kl 11:48

Skadat ledband under J20 match. Kommer vara borta ett bra tag verkar det som. Den dåliga förloraren i mig tycker det är idiotiskt att "slösa" bort honom på J20 matcher för att sen se honom skadad.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 091122 kl 16:11

Håller med Eleganten.
Krya på dig Lilja.
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 091123 kl 01:23

Röööv..

Håller med om att man slösar bort han i J20.. det va ju inte direkt att han va skadad 1 månad innan detta så han behövde speltiden för att få tillbaka klubba o puck.. nä helt obegripligt..

fast samtidigt så hade man väll inte sagt nått om han inte blev skadad.. olyckligt... krya på dig
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 091123 kl 10:51

5 minuter per match utan något större ansvar på isen samt obefintligt med spel i PP/BP är nog inte särskilt utvecklande.
Tur det finns ett J20-lag där han kan vara med och där han tillåts vara lite stjärna.
Mauritzon

Inläggav Mauritzon » 100104 kl 17:45

Kul att Liljewall inte är uttagen till matchen mot Linköping!! :-(

Vad står på.. Är han skadad eller tycker Gunnar att han inte håller måttet?

Jag hade tagit ut denna killen 10ggr av 10, finns ett par andra som kanske hade behövt känna av en petning.

/ M

Återgå till "Röglespelare"