Christoffer Liljewall

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100105 kl 22:25

Är Mkt besviken. kan man förstå med en coach som inte vågar någonting. Han lämnar till nästa tillsammans med ett gäng andra om tränarkonstellationen kvarstår.
jokern

Inläggav jokern » 100105 kl 23:08

Kanske j-ligt löjlig tanke, men ibland undrar man om Gunnar gör allt för att Rögle inte ska bli ett hot mot Brynäs.
Idag tog han inte målvakten i gyllene läge.
Timeout tas i princip ALDRIG hur illa spelet än är.
Och Liljewall - med GENUINT och STORT röglehjärta, med stor potential verkar aldrig ges chansen.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100108 kl 11:02

Sådär ja, hörde snacket redan i förra hemmamatchen. Och så var det klart. Liljewall har fått nog och lämnar skutan - hade jag också gjort efter den sketna behandlingen. Trodde att han skulle vänta till säsongens slut, men han gör givetvis helt rätt. Han får inte spela en minut nu - så hur ska det då bli om tugget om nyförvärv slår igenom...

http://lokaltidningen.se/liljewall-lånas-ut-till-växjö-/20100108/artikler/100109878/1068

http://hograsitt.se/index.php

Underbart att vi bänkar bort våra egna på det här sättet - måste verkligen ge rätt signaler till alla som kommer underifrån. Verkligen rätt signaler när man har ett gäng som presterar som dom gör i match efter match. Framför allt som i gårdagens andraperiod. Helt sjukt att han inte får chansen. Och om inte han eller Ström får chansen, kan ju resten av våra juniorer glömma allt vad istid heter så länge GP sitter vid rodret.
Preben

Nu får det det vara nog

Inläggav Preben » 100108 kl 11:13

Vad gör Rögle?? Nu skickas en äkta Rögle spelare till kvalseriekonkurrenten Växjö. Detta är inte klokt!!! Liljevall är bättre än många i laget. Hur länge ska Gunnar och Roger H få fortsätta...
Jag orkar inte gå på match mycket längre
Användarvisningsbild
timmyochpeo

Inläggav timmyochpeo » 100108 kl 11:14

Ja vad ska man säga :arg: :arg: :arg: Tycker det är synd och skam att Liljewall inte fått chansen under GP , håller med föregående talare.
Ljunggren

Inläggav Ljunggren » 100108 kl 11:16

Fuckin hell....
Användarvisningsbild
Yr

Inläggav Yr » 100108 kl 11:18

Det som händer nu är ingenting annat än sjukt.
Användarvisningsbild
mixon
Kontakt:

Inläggav mixon » 100108 kl 11:21

God natt! :arg:
Balubas

Inläggav Balubas » 100108 kl 11:21

Jösses!
Användarvisningsbild
Peewee

Inläggav Peewee » 100108 kl 11:24

Låna ut några lovande juniorer till och sen så kan dom skicka resten av laget på en 3 månaders solsemester i karibien,spika igen dörrarna på arenan och gå till arbetsförmedlingen o skaffa nya jobb.
Nu är deras agerande så dåligt att det blir patetiskt och dom essen som RH borde ha uppkörda i r....ockärmen får nog allt vara bra jävla sensationella efter detta senaste utspelet.
Jag kommer inte att lägga en spänn mer på matcher förrän möjligen i kvalserien för nu är jag riktigt trött på hur dom sköter Rögle.
Användarvisningsbild
Grönvit broder

Inläggav Grönvit broder » 100108 kl 11:29

Inget annat än en stor, fet "ful i munnen" skandal. Även om Lilja är ur form så har jag svårt att se att han i nuvarande skicka skulle vara sämre än Alcén och Gath. Alcén har underpresterat precis hela säsongen och får ändå chans på chans på chans... Finns det någon svågerpolitik här som vi inte känner till, med tanke på både GP:s och Tommys förflutna i Brynäs?

Blir också mörkrädd när man hör att Tommy och GP är och drar i avdankade Brynäs-spelare som Lind och Wahlberg. Är hela syftet att dra ner Rögle i skiten? Börjar f-n ana en konspiration här. Och så Roger med sitt fjäsk för Möff... Så trött jag blir!
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 100108 kl 11:32

FY FAN vad förbanand jag är... Detta är helt jävla sanslöst... Jag va iväg i helgen så jag missade hemma matchen... jag saknade inte ens att gå på hockeyn för det börjar verkligen flippa ut asså... nu blir man ännu mindre sugen efter detta
Hoppas nu fan det är för dom har någon riktigt j*vla bra spelare som kommer in i laget idag eller imorgon.

Tycker klacken ska sjunga om Liljewall imorgon.. bud på att stälal sig där imorogn för att sitta ner och bara sjunga fram honom.
Balubas

Inläggav Balubas » 100108 kl 11:33

hammar skrev:bud på att stälal sig där imorogn för att sitta ner och bara sjunga fram honom.

Kan du förklara lite mer ingående hur du menar?? Jag får inte ihop det riktigt. :)
Användarvisningsbild
Sumo

Inläggav Sumo » 100108 kl 11:46

Liljewall var en av mina stora favoriter så bara försvinner en sådan lokal talang som vi verkligen längtat efter...

FAN!!
PÄR

Inläggav PÄR » 100108 kl 11:47

VAD ÄR DET SOM HÄNDER????

Liljewall är ju den som har störst RÖGLE-HJÄRTA!!??
HAN KÄMPAR o SLITER I ALLA BYTEN O TAR GÄRNA EN FIGHT!
Inte alla som gör det....

Snart vill väl Hansson gå ihopa med MIF....Rögle MIF heter nya klubben....

Snart får vi visa vårt missnöje på riktigt....
Användarvisningsbild
Hepp

Inläggav Hepp » 100108 kl 12:00

Balubas skrev:
hammar skrev:bud på att stälal sig där imorogn för att sitta ner och bara sjunga fram honom.

Kan du förklara lite mer ingående hur du menar?? Jag får inte ihop det riktigt. :)

Jag tror han tappade bort ordet 'Istället'...dvs står istället för sitter.

Vad jag kan tillföra gällande detta så...skandal, en stor ***** skandal! :-(
Användarvisningsbild
matte_spurs

Inläggav matte_spurs » 100108 kl 12:02

Detta liknar ju ingenting..
Användarvisningsbild
Sumo

Inläggav Sumo » 100108 kl 12:04

sjukt
Användarvisningsbild
Flipper

Inläggav Flipper » 100108 kl 12:07

Nu börjar man bli mörkrädd på riktigt alltså! Har Hansson helt tappat greppet? Inte nog med att det ser horibelt ut på isen, nu förstärker man dessutom laget för eventuella motståndare i kvalserien! Vad blir nästa drag? Granak till Mora? Som om hockeysverige inte redan skrattar åt oss, detta blir bara dummare o dummare för varje dag som går.

Jag köper att man vill få mer speltid till vissa spelare. Men inte f-n lånar man ut till blivande kvalserielag, ska man låna ut så kan man göra det till troja eller Borås som inte är något hot mot Rögles existens.

Fattar att många är förbannade, däribland jag, men att inte gå på matcherna hjälper inte, LAGET Rögle behöver allt stöd man kan få, så jag tänker ställa mej i klacken o sjunga som vanligt imorgon. Gunnar o Hansson tänker jag inte sjunga för, dom kan ta semester på obestämd tid för min del, däremot kommer jag göra allt för att stötta Laget och spelarna på isen.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 100108 kl 12:24

Tänk er att ha världens största Röglehjärta och känna sej tvungen till det här inte minst för sin EGEN utvecklings skull :-(
Du ger allt på träning och de få gånger du får chansen på match. Du gör det bra också dessutom...
Får du höra att du inte duger :-(

Är helt tom ... Riktigt arg o besviken.
Stoffe är en spelare som alla hade behövt för att inte mista tron om hjärta o vilja och kämpaglöd. =ENERGI
Är uppriktigt ledsen. Skitledsen ...
Krissmeister

Inläggav Krissmeister » 100108 kl 12:30

Jag har inget statistiskt belägg bakom detta, tror inte jag behöver det heller för visst måste Rögle vara överlägset bäst på att inte ge sina juniorer någon chans. Vi måste vara det lag som har minst antal "juniorer" i A-laget. In med Kenny som coach eller delvis i alla fall, folk lyssnar på honom och han vet hur det är att få chansen i ung ålder. Och med det tror jag att han skulle ge de yngre en chans.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 100108 kl 13:03

Oerhört ledsamt...ja, jag saknar ord. Vart är Rögle BK på väg?
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 100108 kl 13:13

Nu är måttet rågat! Tamejfaen!
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100108 kl 13:29

FUCK! FUCK! FUCK! HUR JÄVLA KORKAD KAN MAN BLI! SKandal med få likar.

I detta ärendet gör dock Roger rätt och kapa mig nu inte längs med fotknölarna utan läs vidare. Han gör rätt för Gunnar tänker inte spela honom och därför ÄR det bäst för Lilja att bli utlånad. Problemet ligger i detta ärendet, precis som så mycket att GP INTE spelar killen och ger honom chansen. Att sedan RH gör fel som inte kickar GP och TS är en annan fråga som i viss mån rinner upp i denna.
FAAAAAAAN!

LILJA! HJÄRTAT!

Det BÖR sjungas om Liljewall imorgon. Verkligen! Då går jag över i klacken igen och skriker mig blå.
Användarvisningsbild
Roglerobin
Kontakt:

Inläggav Roglerobin » 100108 kl 13:39

Krissmeister skrev:Jag har inget statistiskt belägg bakom detta, tror inte jag behöver det heller för visst måste Rögle vara överlägset bäst på att inte ge sina juniorer någon chans. Vi måste vara det lag som har minst antal "juniorer" i A-laget. In med Kenny som coach eller delvis i alla fall, folk lyssnar på honom och han vet hur det är att få chansen i ung ålder. Och med det tror jag att han skulle ge de yngre en chans.

Rögle har inte under lång tid tagit väl hand om sina juniorer, senast vi hade en bunte juniorer uppe var under Melin säsongen. Då räknat

Martin Ericsson, Hammerstad, Andersson, Niko Souraniemi.. Och jag tror att tränare är rädda för att våga stoppa in en junior för att han ska göra misstag, men det är de man lär sig på. Juniorerna är hungriga..
jokern

Inläggav jokern » 100108 kl 14:02

Nej nu får det fanimej va nog!
Inte en match till jag går och ser så länge GP är kvar!

Jag älskar Rögle - Men detta är inte Rögle!!
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 100108 kl 14:38

Homer Jay skrev:*kärleksmöte*! *kärleksmöte*! *kärleksmöte*! HUR JÄVLA KORKAD KAN MAN BLI! SKandal med få likar.

I detta ärendet gör dock Roger rätt och kapa mig nu inte längs med fotknölarna utan läs vidare. Han gör rätt för Gunnar tänker inte spela honom och därför ÄR det bäst för Lilja att bli utlånad. Problemet ligger i detta ärendet, precis som så mycket att GP INTE spelar killen och ger honom chansen. Att sedan RH gör fel som inte kickar GP och TS är en annan fråga som i viss mån rinner upp i denna.
FAAAAAAAN!

LILJA! HJÄRTAT!

Det BÖR sjungas om Liljewall imorgon. Verkligen! Då går jag över i klacken igen och skriker mig blå.

Precis det jag menade.. sjunga om liljewall..
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100108 kl 14:50

Vi sjunger från hjärtat
Vi sjunger om vilja
Vi sjunger om smärta
Vi sjunger om Lilja

Fuck, kan bli mer besviken men det är svårt. Hoppas Liljewall står pall när Gunnar blir vårt fall.

Helvetes. Hoppas verkligen att nyförvärven ligger i SEL topp... Minst.
Användarvisningsbild
RoyalAIA

Inläggav RoyalAIA » 100108 kl 15:21

"Ut i våran hall spelar Liljewall, Stoffe Liljewall,
Åh vi älskar dig ja vi älskar dig Stoffe Liljewall"
Användarvisningsbild
Viggan

Inläggav Viggan » 100108 kl 16:07

Fyfan, skicka iväg en egen talang med ett stort jävla hjärta för klubben. Bra jobbat!

Återgå till "Röglespelare"