Jürgen Penker

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 081118 kl 06:14

Lincoln skrev:Ja, med den uppmärksamhet han får och att han inte har kontrakt längre än en månad måste det hända något NU! Vi SKA ha Penker säsongen ut och även nästa!

Otroligt synd om vi tappar Penker. Men killen har gjort fantastisk reklam för sig själv. Nu finns det tyvärr Es klubbar som läcker som såll som har fått upp ögonen. Hoppas Roger lyckas signa honom inför nästa säsong.
Användarvisningsbild
persson73

Penker

Inläggav persson73 » 081118 kl 07:23

Roger NU måste du skriva med Penker, han får inte försvinna...precis en sån spelar som e en mycket viktig pusselbit om vi ska vara kvar till våren, t ex igår hade det runnit iväg i mål protollet om inte Penker hade stått, han räddar oss kvar i många matcher..... Hoppas RH läser i forumet....
donnie

Inläggav donnie » 081118 kl 07:45

Lite Kralik över Penker...

går ofta tryggt ner på knä och gör sig stor...vilket gör att alla skott som går mot mål oftast tar på magplattan...men varvar med idioträddningar där han bara rullar runt och sprattlar till utan en aning om var pucken är....

En sådan målvakt släpper oftast in få mål och kan också göra mirakelräddningar på öppna frilägen...

Mylleniemi är bra och självklart vill jag inte tala illa om honom och även om han rent målvakttalangmässigt må vara bättre så känns det alltid betydligt osäkrare när han står...

Nihlstorp tycker jag är den man får omförhandla kontraktet med...helt enkelt för att han blivit långtidskadad och att han förmodligen borde rehabiliteras i lugn och ro och då lånas ut till andra klubbar...
Användarvisningsbild
Patrik

Inläggav Patrik » 081118 kl 08:05

Ibland verkar det på kommentarerna som att något tragiskt har inträffat bara för att en spelare sagt något om kontraktsförhandlingar till en journalist.
För femtielfte gången: Vad en spelare säger om sitt kontrakt med en klubb är alltid en partsinlaga. Inför/under en förhandling vill spelaren flytta fram sina positioner så mycket som möjligt.
En sak är säker: Roger har visat oss och resten av hockeysverige att han vet vad han gör.
Jag är inte ett dugg orolig för detta.
Det finns ingen anledning till krigsrubriker när inget har hänt.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 081118 kl 08:09

Varför har man nu en målvakt? Jag minns inte riktigt.....jo det var för att han ska rädda puckar. :-)

Penker, jeden tag!

Skicka Mylle och behåll dom två som räddar puckarna med allt på sin kropp.

Det gäller att knyta upp vår "Alpman" på ett snyggt sätt men låt det gå fort innan han börjar oroa sig för sin framtid.
Användarvisningsbild
Peewee

Inläggav Peewee » 081118 kl 09:14

Tagga ner allihopa,det är ju rena krigshetsen härinne.
Ha lite mer förtroende för Roger & Co och vänta och se vad som händer,det lär nog inte dröja länge innan det händer nåt på det ena eller det andra hållet och då får vi reda på det direkt,allt annat är bara spekulationer. :-)
Användarvisningsbild
Patrik

Inklistrat inlägg: Kan inte hemmapubliken hylla Penker?

Inläggav Patrik » 081118 kl 10:24

jmattsson skrev:Exempelvis med en banderoll med texten:
Vi vill ha Penker kvar!
Eller är det att vara ojusst mot de övriga 2 målvakterna?

Personligen hoppas jag att Roger Hansson kontrakterar Penker så att "Stoffe" kan rehabiliteras i lugn och ro. Kanske göra ett par matcher i HHC eller nåt för att slippa kastas in i allvaret direkt.

Man får ju inte glömma bort att de långtidsskadade spelarna i Rögle kommer tillbaka när allvaret drar igång, d.v.s. när alla andra lag skruvar upp tempot ytterliggare ett steg för att fixa slutspelsplatsen.

Har man då varit långtidsskadad är det inte direkt lättare att höja sig ytterliggare snäpp, men Penker och Jere kan successivt vänja sig vid tempohöjningen.

Eller har jag fel?
Senast redigerad av Patrik 081118 kl 10:25, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 081118 kl 10:25

Hansson har koll på vad Penker kan och vad han är värd. Det är ju för fan han som har nosat upp honom. Ännu ett fynd!

Den lilla brasklappen får läggas då vi inte alls har samma muskler som många av våra ekonomiskt starka seriekollegor. I det läget hänger det bara vad Penker och hans agent vill. Det är ju inget som säger att han ens vill vara kvar, om man ska spä på det oroliga spåret. Men med tanke på att båda parter verkar vara väldigt nöjda just nu - finns det ingen anledning att vara orolig.

Personligen tror jag Torpet har väldigt mycket kvar i sig - och dessutom är han en glad jävla skit. Penker och Torpet känns tätast och jämnast.
Krissmeister

Inläggav Krissmeister » 081118 kl 19:44

Läste artikeln angående Penker och man ska väl inte ta allt på allvar. Men i mina ögon kan man inte släppa iväg en målvakt som har elitseriens 3:e bästa räddningsprocent på magnifika 93,53%. Inget ont om varken Nihlstorp eller Myllyniemi men jag kan inte tänka mig att Nihlstorp kommer hoppa in mellan stolparna och storspela direkt. Så jag hoppas Penker får ett kontrakt kanske på denna säsong + nästa då varken Nihlstorp eller Myllyniemi har mer än 1-årskontrakt om jag inte har fel för mig. Låna sedan ut Nihlstorp ett litet tag och få han matchtränad och sen låta Myllyniemi och Nihlstorp kämpa om 2:a platsen. Penker är grym och jag tror inte han är rent jäkla dyr heller.
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Inläggav Rögle Martin » 081118 kl 23:35

Om inte jag har fel för mig så har Stoffe kontrakt även nästa säsong.
Användarvisningsbild
timmyochpeo

Inläggav timmyochpeo » 081119 kl 07:15

Japp Nihlstorp har kontrakt även nästa säsong.
Användarvisningsbild
Stabilt

Inläggav Stabilt » 081120 kl 15:20

Signa Penker nu RH, känner mig tryggast när han har spaden. Torpet i all ära men han är nog rätt rostig efter ett långt ofrivilligt uppehåll.

/Stabilt
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 081121 kl 10:41

Ett långtidskontrakt med Penker måste vara prioritet 1 just nu. Daniel Tjärnqvist, backar hit och forwards dit känns inte hälften så angeläget som att signa denne målvaktsGUD - helst på livstid!

Rooth tycks mena ungefär detsamma:

Rooth i HD

...och fasiken om inte RH också menar det, innerst inne:

HD igen
Användarvisningsbild
Nionde kolonn

Inläggav Nionde kolonn » 081121 kl 11:00

Jag hoppas verkligen att RH signar Penker. Grabben har ju potential att bli en klassisk röglemålvakt, men då gäller det att vi får behålla honom. Alpmannen som hittas på en dansk åker, gör vad som helst för at komma till oss (nåja, men visst fanns viljan), sedan storspelar han och tar en plats i supporternas hjärta så snabbt. Kan bli klassiskt om han fortsätter efter jul.
Användarvisningsbild
Addemaan

Inläggav Addemaan » 081121 kl 12:32

RH har inget val!
Han måste signa Penker!
Användarvisningsbild
Patrik

Inläggav Patrik » 081121 kl 13:29

Har brainstormat med mej själv en stund och kommit fram till följande förslag till ramsa till Jürgen:

Jürgen Penker - unser Held, Halleluja
(betyder ungefär "J P är vår hjälte, Halleluja")

Mer text än så är nog svårt att få folk att lära sig på tyska.

Melodi: Michael row a boat ashore
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 081121 kl 14:15

Strålande, Patrik! Bara att lyfta på hatten! Ramsan ligger fint på tungan, och har bra rytmik!

Men, kanske någon slags "quasi-fonetisk" förklaring kunde vara på sin plats, så att icke-tysktalande får en uppfattning om uttalet:

[jyrrgen pennkerr - oonser helt, halleluja]

...bara för att tillfredsställa petimeter-behovet, så här på fredagseftermiddagen...
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 081121 kl 15:41

Tjaa...eller kanske nå´t i stil med;

"Penkerklasse - Spitzenklasse"
Användarvisningsbild
Zoid
Kontakt:

En ska bort?

Inläggav Zoid » 081121 kl 15:55

Om Pencker stannar så får en av de andra två gå. Antagligen Myllyniemi då. Känns inte så bra att kicka ut honom nu. Nihlstorp är i o f s etta av de två men vi vet ju inte hur hans form är när han kommer tillbaka till spel.
andre

Inläggav andre » 081121 kl 16:01

Hade i alla fall sett Nihlstorp före Mylle. Jag tycker Mylle är en "spektakulär" målvakt som kan göra en riktig fantomräddning ena stunden och kan i andra stunden göra en sidoförflyttning min farmor hade gjort snabbare. Nihlstorp är mer stabil och jag tror han för mer trygghet till spelarna ute på isen.

But thats just my opinion ;-)
Användarvisningsbild
The Punisher

Inläggav The Punisher » 081121 kl 16:03

andre skrev:en sidoförflyttning min farmor hade gjort snabbare.

Jo, jo, men å andra sidan går snacket att hon är dopad med splitter nya huftkulor... ;-)
Krissmeister

Inläggav Krissmeister » 081121 kl 16:56

Ojdå missade att Nihlstorp har kontrakt över nästa säsong. Då blir saken iofs ännu enklare. Nihlstorp på utlåning tills han är i form och Myllyniemi får tyvärr gå nästa säsong, såvida inget annat drastiskt händer. Oavsett så är Penker den givna förstemålvakten som ska få stå majoriteten av matcher. En räddningsprocent på 94.47% ljuger inte.
freddan

Inläggav freddan » 081121 kl 17:39

bara å sjunga vidare på lördag, eloge åt klacken som lät bra i tv å radio med
hörde idag på jobb att min polare som satt hemma å glodde fick sänka volymen rätt bra för frugan hans blev lite små bitter över ljudet från tvn ;-)
Balubas

Inläggav Balubas » 081122 kl 23:13

Så jävla bra, skaffa honom ett svenskt pass och in med honom i landslaget.
Användarvisningsbild
Timbox

Inläggav Timbox » 081123 kl 00:20

Sumo skrev:Jag hoppas att Myllyniemi spelar så mycket han vill och orkar. Denna nödlösning är bara en som ska vara i rögle i 2 månader och sen glömmer vi honom.

Lite halvlustigt nu i efterhand.
Användarvisningsbild
Peewee

Inläggav Peewee » 081123 kl 16:27

Penker och RH snackar kontrakt för fullt nu så vi har bombis 3 målisar till Finalspelet...... ;-) ;-)
Användarvisningsbild
yokobay
Kontakt:

Penker Fight!!!

Inläggav yokobay » 081127 kl 20:40

http://www.youtube.com/watch?v=IMaBFZ22GT0

Kolla ca 40 sekunder in i filmen...=)

Penker in action
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 081127 kl 21:45

Yokobay: Klipet har omnämnts här tidigare, men förtjänar att beskådas om och om igen. Extra komiskt är väl(?) att det väl(?) är Österrikes BÄGGE landslagsmålvakter, Prohaszka och Penker, som slåss... *LOL*
Användarvisningsbild
Nionde kolonn

Inläggav Nionde kolonn » 081127 kl 21:47

Skulle vara kul med en fet hyllning av Penker i form av en joddlande klack vid någon match!
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 081127 kl 21:49

Anmäler mig omedelbart till joddlarkurs!

Återgå till "Röglespelare"