Pavel Rosa

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
webknark

Pavel Rosa

Inläggav webknark » 090128 kl 16:14

Citat från HD:

Rögle värvar inför slutspurten i elitserien. Rögle har gjort klart med den tjeckiske forwarden Pavel Rosa. Pavel Rosa är en rutinerad 31-årig sniper som närmast kommer från Avangard Omsk i ryska KHL och ansluter till Rögle direkt inför torsdagens match hemma mot Djurgården.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7286
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 090128 kl 16:18

Mycket vettig värvning...killen har gjort mycket poäng i AHL och i RSL. Tror detta kan bli mycket mycket bra om han kommer in i gänget snabbt.
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 090128 kl 16:21

Användarvisningsbild
Stolt Grön o Vit

Inläggav Stolt Grön o Vit » 090128 kl 16:22

Läs mer om värvningen på länken nedan:
http://lokaltidningen.se/article/200901 ... 83560/1465
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 090128 kl 16:55

Vilka meriter! Gjort bra med mål i alla lag han spelat. Känns som en riktigt jäkla bra värvning! BRA JOBBAT! :D Säkert inte billig men han behövs i det hårt kämpande Rögle! Så jäkla kul det ska bli att se honom mot dif!!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090128 kl 16:55

Intressant. Upp till bevis direkt, vilket känns gött! Kan han månne vara spetsen som avgör det där lilla extra? Troligen. Har man lirat i en presumtiv superkedja med Jagr, så duger man och blir över här. Om inställningen är den rätta.

Någon som har koll på hans liknande gästspel i Timrå?

Inte direkt mindre publikdragande match i morgon i och med detta. Fullsatt?
Användarvisningsbild
webknark

Inläggav webknark » 090128 kl 16:57

Undrar bestämt vilken kedja han ska in i och vem som petas ner..
Hofnar

Inläggav Hofnar » 090128 kl 17:01

Vad har en klan ställt till med, för att göra sig förtjänta av det efternamnet?
Högrasittplats

Inläggav Högrasittplats » 090128 kl 17:02

Tror micke gath får sätta sig och att demén tar gaths plats och rosa går in vid sjöa och tjärna.
Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 090128 kl 17:07

Han ska spela i nummer 59 enligt pdf-filen som ligger på Rögles hemsida..

Såhär vill jag att forwardsuppställningen ser ut imorrn..

Abbott-Abbott-Demen
Tjärna-Högga-Rosa
Gath-Jacke-Andreé
Sjöa-Karlsson-Lorentzon

Där fjärdekedjan spelar mot Brembergs kedja hela matchen och försöker spela 0-0.. Såg LHC-DIF live i måndags och Bremberg, Anger och Ottosson är de enda som oroar mig inför morgondagens match..
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 090128 kl 17:46

Hofnar skrev:Vad har en klan ställt till med, för att göra sig förtjänta av det efternamnet?

Mjölkbonde om man säger det på svenska månne?
Användarvisningsbild
Snuggles

Inläggav Snuggles » 090128 kl 17:50

Vill inte vara neggo, men jag får väldigt stora malmö-vibbar av denna tråden! Ser ut precis som när mif presenterat ett av sina panik värvningar och så tror alla att messias har anlänt som kommer gå rakt in i första-femman och producera poäng..Dock är ingen gladare än jag om han går rakt in i laget och sprutar in mål..

Jag tror att det tillför noll att köpa en spelare så här sent i serien, en utlänning som inte kan språket samtidigt som han får helt nya spelare som han måste lära känna, både på och utanför isen..

Hoppas jag har fel.. däremot tror jag att vi kommer reda ut detta att slippa kvalserien, det tror jag stenhårt på, men jag tror vi hade gjort det utan denna tjeck...
Senast redigerad av Snuggles 090128 kl 18:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 090128 kl 18:06

Tre spelare på en säsong får ju anses som rätt lite miffo-varning måste jag säga.
Men det är klart om man vill bromsa sig ur en den rådande uppförsbacken så är så klart inga nya spelare lösningen.

Något behövs göras, om detta är rätt gubbe låter jag dessa två matcher ge mig svaret på.
Användarvisningsbild
matte_spurs

Inläggav matte_spurs » 090128 kl 18:13

Fågel eller fisk? Återstår att se.. Håller med dig snugglaren, blir oftast pannkaka när man värvar så här sent.. Men jag har en god känsla.. Vi får lita på RH!!
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 090128 kl 18:16

Visst det känns lite MIF över värvningen. Men detta är precis vad vi velat ha ett längre tag. Någon som kan ta tag i målskörden. Vi kan inte förlita oss på att Chris och Cam ska göra alla målen. Även om det verkar som andra vaknat lite nu. AP tänker jag först på. Tjärna och Högga börjar se pigga ut.

Denna värvningen har kostat Rögle och sponsorerna rätt gott om pengar. Tänker inte spekulera i hur mycket, men antar att LHC och dom pengaglada grabbarna har ryckt hårt i honom. Men om Rosa kan vara det som krävs för att först och främst stanna kvar i ES. Så fine.

Välkommen till Skånes bästa lag Pavel!

Sen får jag personligen säga att detta är en riktig lirare. Inget okänt namn, bara chockad att se honom i grönt och vitt redan imorgon. Blytungt jobbat av Roger! Roger som för övrigt måste lära sig vara mindre diskret. Mannen skrämmer livet ur en. Hårt att vara supporter när man tror han lagt av för säsongen, men så drar han till med något sånt här.

Roger är nog fan Rögles bästa värvning sen Kenny kom hem.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 090128 kl 18:20

Ja vad fan ska vi med honom till. Jag tycker att laget har presterat så jävla bra på sista tiden. Det har varit stenhård konkurans om platserna. Har du inte presterat så har du blivit bänkad omgående.

Så den här högerfattade liraren som öser in poäng oavsett vart han har spelat kan vi lika bra bra vara utan. Jag menar vad kan en poängspruta tillföra.

Vi kan ju plocka hem Karma och Wallin från Danmark. Dom är säääkert mycket bättre som hockeyspelare och människor.

Riktig Mif varning på det här. Nej förlåt, riktig Hockeyvarning på det hela. Inga andra lag förstärker ju sina trupper nu inför dom sista skälvande omgångarna. Det är nog bara Rögle och Mif som gjort det i år.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 090128 kl 18:23

matte_spurs skrev:Fågel eller fisk? Återstår att se.. Håller med dig snugglaren, blir oftast pannkaka när man värvar så här sent.. Men jag har en god känsla.. Vi får lita på RH!!

Har svårt att förstå hur någon kan vara kritisk till denna värvningen. Rögle behöver förstärkas det kan nog de flesta se. Ett par gubbar i fjärdekedjan håller inte riktig elitserieklass, så Rosa kommer med råge förstärka lagets prestation, utan tvekan! Att likna Rögles värvningar med möffarna förstår jag inte heller. Kolla meritlistan på Rosa, levererar var han än är. Var positiva!!Rögle BK vill stanna kvar i finrummet, det visar man med denna värvning!
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 090128 kl 18:35

Känns bra, det får man medge. Mycket av känslan grundar sig dock på RHs tidigare bedrifter.
Och ja, jag håller med om att RH är den bästa värvningen sedan Kenny kom hem om inte den bättre. Är det att svära i Lindab Arena?

Och ja, det verkar vara en del som ser värvningen negativt, var det för trollningens skull?, och som tycker det är MIF fasoner.
Sådant sägs förmodligen även om Rögle bara har 11 friska spelare att tillgå och man värvar in några för att avlasta.
MIF varning?
Sure...

L O L
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 090128 kl 18:37

Nicke skrev:Han ska spela i nummer 59 enligt pdf-filen som ligger på Rögles hemsida..

Såhär vill jag att forwardsuppställningen ser ut imorrn..

Abbott-Abbott-Demen
Tjärna-Högga-Rosa
Gath-Jacke-Andreé
Sjöa-Karlsson-Lorentzon

Där fjärdekedjan spelar mot Brembergs kedja hela matchen och försöker spela 0-0.. Såg LHC-DIF live i måndags och Bremberg, Anger och Ottosson är de enda som oroar mig inför morgondagens match..

Håller mer eller mindre med. Vill dock sen Sjöa spela med Abbots istället.. för Demen är inte hundra ännu. Och Sjöa ska inte spela i en fjärde femma och få mindre speltid när det går så pass bra.

Annars håller jag med till fullo
RickeRBK

Inläggav RickeRBK » 090128 kl 18:38

Ska bli mycket intressant och se hur det går för Rosa. Blir han en "poängmaskin" som Rögle är i behov av, trots att laget börjar komma igång nu så kan det bli hur bra som helst. Även om det kan ses som en Möff värvning av vissa.

Även jag vill ge ett stort plus till RH för hans jobb. Riktigt bra!
Användarvisningsbild
Snuggles

Inläggav Snuggles » 090128 kl 18:41

Tyckte att jag la ett ganska milt inlägg om varför jag inte trodde på den här sortens värvningar! Men varför ska man ha olika uppfattningar och tro något när vissa alltid vet? Meritlista? Är inte malmö ett varnande exempel på att en meritlista verkligen betyder noll? Alla är från scratch när man kommer till en ny klubb, det betyder inte ett smack! Ser inte heller nånstans att det hade varit bättre att köpa gamla Rögle-spelare..

Men då kan vi alla vara lugna, tankeläsaren idiotförklarar som vanligt dom som tänker olika och lovar att Pavel kommer fixa slutspel och antagligen sm-guld! Härligt..
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090128 kl 18:43

Mindreader skrev:Riktig Mif varning på det här. Nej förlåt, riktig Hockeyvarning på det hela. Inga andra lag förstärker ju sina trupper nu inför dom sista skälvande omgångarna. Det är nog bara Rögle och Mif som gjort det i år.

Håller med dig Mindreader. Märkligt hur man kan tillskriva ordet "värvning" till MIF. Precis som det skulle vara ett skällsord. Är väl inget konstigt att se om sitt hus, framför allt inte med en spelare som dryper av klass och kapacitet. Skulle det vara en MIF-värvning bara för att han kostade pengar? I så fall är ju Tjärna en lika stor MIF-värvning.

Det komiska är att det är ok att jämra sig över detta. Såga direkt. Vad är det vi ska bygga laget på då. I den verkliga världen? Egna produkter? Kan bli svårt eftersom dom inte ges en ärlig chans. Tyvärr. Hemvändare? Kan bli svårt eftersom de flesta börjar bli till åren och vi ändå inte vågar ge våra juniorer chansen. Klart som fan att det inte är någon messias. Men nog lär han bli nyttig. Så glädjs nu för satan och hoppas på det bästa. Är väl inte var dag som "lilla" Rögle lyckas ro i land en klassvärvning av det här slaget...
Användarvisningsbild
matte_spurs

Inläggav matte_spurs » 090128 kl 18:45

Jag dömer ingen på förhand. Han får bevisa för oss alla vad han går för! Men som sagt, jag litar på RH! Och magkänslan säger att detta blir bra.
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 090128 kl 19:10

Mindreader skrev:Ja vad fan ska vi med honom till. Jag tycker att laget har presterat så jävla bra på sista tiden. Det har varit stenhård konkurans om platserna. Har du inte presterat så har du blivit bänkad omgående.

Så den här högerfattade liraren som öser in poäng oavsett vart han har spelat kan vi lika bra bra vara utan. Jag menar vad kan en poängspruta tillföra.

Vi kan ju plocka hem Karma och Wallin från Danmark. Dom är säääkert mycket bättre som hockeyspelare och människor.

Riktig Mif varning på det här. Nej förlåt, riktig Hockeyvarning på det hela. Inga andra lag förstärker ju sina trupper nu inför dom sista skälvande omgångarna. Det är nog bara Rögle och Mif som gjort det i år.

Jag älskar ironi, och just på detta sätt som det framförs här ovan. Detta är ett utmärkt exempel att visa upp för de som inte förstår "ironi på nätet"!!
Att sedan ingenting stämmer i inlägget är ju en annan sak...om ni förstår vad jag menar!? ;-) ;-)
The DkM

Inläggav The DkM » 090128 kl 19:13

Som den grundmurade cyniker jag är är jag glad att något händer men avvaktar tills jag sett vad Pavel Rosa kan på isen.

En sak är jag dock rätt säker på, Roger visar laget att det finns vilja att förändra och det lär inte vara negativt.

Men som sagt, välkommen Pavel Rosa och upp till bevis!

(Har dock en mag-känsla att det här kan bli bra...)
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 090128 kl 19:21

Snuggles skrev:Tyckte att jag la ett ganska milt inlägg om varför jag inte trodde på den här sortens värvningar! Men varför ska man ha olika uppfattningar och tro något när vissa alltid vet? Meritlista? Är inte malmö ett varnande exempel på att en meritlista verkligen betyder noll? Alla är från scratch när man kommer till en ny klubb, det betyder inte ett smack! Ser inte heller nånstans att det hade varit bättre att köpa gamla Rögle-spelare..
Men då kan vi alla vara lugna, tankeläsaren idiotförklarar som vanligt dom som tänker olika och lovar att Pavel kommer fixa slutspel och antagligen sm-guld! Härligt..

Var säger han det?

Då kan man ju blunda och peka, menar du, eftersom det inte spelar någon roll...

Jovisst, gärna det. Men man måste väl kanske också "tänka lite outside the box", kanske? För inte tror du väl Linköping släpper Zacke, typ?
Mindreader

Inläggav Mindreader » 090128 kl 19:39

Snuggles skrev:Men då kan vi alla vara lugna, tankeläsaren idiotförklarar som vanligt dom som tänker olika och lovar att Pavel kommer fixa slutspel och antagligen sm-guld! Härligt..

Glöm inte att idiot förklara Roger Hansson, Hedlund och alla dom som betalar för Tjecken. Eller alla dom som "inte kan hockey" som velat se förstärkningar till laget, som i sin tur blivit idiotförklarade av så många andra. Sen är jag nog inte ensam om att tycka att Rögle Bk har varit i behov av spetskompetens sen i september månad.

Det här är ett nyförvär som har kunnat välja mellan ett 20 tal klubbar runt om i Europa förtillfället och han hamnar hos Rögle. Hur fan kan man gnälla på det?
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 090128 kl 19:40

Känns underbart. Bra att killen har familj så att det inte blir barhäng. Bra med externa finansiärer som vill hålla laget i rätt serie. Sätter press på några underpresterande forwards.

Citat från reaktioner på nätet
"Min bror spelade med honom i finska ligan. Så jag kan säga att han hade lyft alla lag i serien. Fy fan// Modofantasten!!"

"Måste medge att detta är en mycket bra värvning. Han kan bli skillnaden mellan kvalserie och säkrat elitserie kontrakt. Jag såg honom personligen när han spelade i Timrå en stund för något år sen, mycket bra spelare som nästan sköt hårdare än Hannes Hyvönnen himself! Bara att gratulera Rögle till en underbar värvning, Grattis!"
Rätt bra omdömen

Lite bilder:
http://www.youtube.com/watch?v=MnvaHaZgN7Y
och
http://www.youtube.com/watch?v=MnvaHaZgN7Y
Stuttgart

Welcome Pavel

Inläggav Stuttgart » 090128 kl 20:12

Äntligen fick man läsa nagot om Rögle när man slog pa datorn nu pa kvällskvisten. Detta känns kanon. Äntligen görs nagot at den svara situationen. Detta ger en kick till det övriga laget och imorgon krossar man Dif och Pavel gör 2 strutar.
Hur kan nagon överhuvudtaget vara emot att man gör ett sista försök att vara kvar i ES. Grabbarna är trötta och psykiskt frustrerade att förlora hela tiden (borta). Utan nagon reaktion sa spelar Rögle ej i ES nästa säsong, jag vill ialla fall gärna se Rögle fortsätta spela i högsta ligan

Bra agerat Rögle.

mvh Stuttgart
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 090128 kl 20:19

Klart att detta väcker hela truppen och ger dem ljus vid horisonten.
Vi har saknat en riktig sniper.

Återgå till "Röglespelare"