Baptiste Amar

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 090512 kl 16:47

Japp! Bienvenu, får vi väl säga till M. Baptiste! Känns som en intressant värvning.
Henk Hille

Inläggav Henk Hille » 090512 kl 16:51

Lägger vi till en ny nationalitet bland Röglespelare i och med Amar? Vad jag kan minnas har ingen fransman representerat Rögle tidigare.
henkus
Kontakt:

Inläggav henkus » 090512 kl 17:04

Här kommer lite mer nyheter om Baptiste Amar

http://www.hockeysverige.se/news_show_t ... id=7143228
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 090512 kl 17:46

Skönt med positiva nyhetr. Killen var bra i vm.

Här inne som back i vita Frankrike nr 27. Spelar här 3-5 bra. Bäst +- i hela franska laget.

http://www.youtube.com/watch?v=6T1zm1KJjm0
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090512 kl 19:13

Aldrig hört talas om. Förstår inte riktigt hur rubriksättaren kan dra till med "toppback"? Kan vara fisk såväl som fågel. Det är gnälligt att säga det, men med tanke på de platser vi har kvar att fylla på backen är jag förvånad över att man satsar på ett så oskrivet kort. Spel i franska ligan och i franska landslaget tycker jag inte säger ett skit. Men visst, ett nyförvärv är det ju. Ett rutinerat sådant.
Gnistan

Inläggav Gnistan » 090512 kl 19:56

Sluta vara så j--la gnällig!!!
Användarvisningsbild
LuckyStrike79

Que...?

Inläggav LuckyStrike79 » 090512 kl 19:59

Instämmer med ogilthorpe, vem fasen e Baptiste Amar?
Men i vanlig ordning får man ju hoppas på att RH har grepp på läget. Han har ju lyckats rätt många gånger förr så...
Men, vilken roll e han tänkt som i Rögle? Defensiv back, offensiv...?
Mer info angående denne spelare hade kanske varit på sin plats.
Ooskar

Defensiv

Inläggav Ooskar » 090512 kl 20:12

Tror han är en defensiv back med tanke på så lite poäng som han har gjort. Jag ser han som en nyckelspelare och en back som ligger runt Strbak nivå.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 090512 kl 20:13

Vem han är spelar ingen roll. Bara han kan prestera så, vilket jag tror han kan eftersom han verkar ha lyckats utomordentligt bra på internationell nivå.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 090512 kl 20:14

Jag kan hålla med om att jag inte heller visste vem B. Amar var - innan VM. Tycker personligen att han var en av de absolut bästa i Frankrike. Jaja, jag hör hur vissa fnyser...Inget dumt nyförvärv, enligt mig.

Kollade ni inte på VM? Det gick ju faktiskt på TV...
Användarvisningsbild
Reading1

Inläggav Reading1 » 090512 kl 20:38

Dags för en röstning gällande Baptiste Amar.

Vad tror ni om vårt nyförvärv Baptiste Amar?

1. Han är usel, utan att jag sett honom

2. Roger Hansson chansar helt vilt, som alltid...och Baptiste blir skickad till Åstorp.

3. Nä, jag vill hellre ha Niclas Lidström, och är jäkligt besviken att det inte blev honom.

4. Lika bra att såga hom direkt, så får det bli en positiv överraskning, om han kan spela ishockey.

5. Dåligt nyförvärv, då jag själv sitter på en massa namn som jag vet hade varit billigare och bättre.

6. Låt killen få en chans innan vi sågar honom.

Allez le Vert!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090512 kl 21:08

Gnistan skrev:Sluta vara så j--la gnällig!!!

Om du lägger till ett utropstecken till, så blir det ännu tydligare. Känns lite klent med tre.
Användarvisningsbild
RoyalAIA

Inläggav RoyalAIA » 090512 kl 22:33

Va så lugna, RH vet vad han gör. Denna killen va med i VM nyss, visades i TV, RH kollade, gillade det han såg. Kollade sen upp hans meriter och +/- statistik m.m. Klart det finns potential och klass i honom, annars hade RH inte signat honom.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 090512 kl 22:48

välkommen till RBK!
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 090512 kl 23:19

Med den statistiken i ett världsmästerskap så ser jag ingen anledning till att han inte kommer klara av Elitserien. Välkommen.

Och som någon undrade, jag har kollat vad jag kan men jag ser/kommer inte på någon grodätare som spelat i Rögle förr.

Skönt att ta en spelare från under snoken på lillasyster med.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 090512 kl 23:36

Jag tror han kan bli skitbra! Känner till och känner till, men hur många andra spelare i den ligan känner ni till då? Att dömma av klippet någon länka till så ser matchkvalitéten lika bra ut som i ES +- lite grann. Däremot tror jag vad jag vill innan det har bekräftats.

Så in med 3-4 backar till, och låna ut roddbåten, så börjar det ljusna. :-)
Användarvisningsbild
Flipper

Inläggav Flipper » 090513 kl 00:09

Klart det är en flopp RH har värvat för Ogilthorpe känner inte till honom... Innan jag blir attackerad av nämnde herre vill jag bara påpeka att fler än du är så j-a negativa att man kan spy. Äntligen händer det något och genast tas stora sågen fram innan den stackarn ens hunnit sätta sin fot i Ängelholm.

Vem här inne hade koll på bröderna abbott för ett år sen, förutom att dom gjort en massa mål i en toppliga som norges?

Kritisera gärna, men ha för fan lite kött på benen innan ni gör det!
Personligen tror jag detta blir helt okej.

Stenen har satts i rullning...
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 090513 kl 00:42

Välkommen om nu detta stämmer.

Ska bli spännande att se. :-)
1040

Inläggav 1040 » 090513 kl 04:10

Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 090513 kl 08:30

ogilthorpe skrev:Aldrig hört talas om. Förstår inte riktigt hur rubriksättaren kan dra till med "toppback"? Kan vara fisk såväl som fågel. Det är gnälligt att säga det, men med tanke på de platser vi har kvar att fylla på backen är jag förvånad över att man satsar på ett så oskrivet kort.

Gnälligt?!?! Inte ett dugg! Tvärtom en helt befogad undran. Killen är 30 år och har på sin höjd spelat i franska ligan, det är inga imponerande meriter mina vänner. Att han var en av de bästa franska backarna i VM betyder enligt mig ingenting. Skillnaden mellan franska ligan och elitserien måste vara astronomisk, både vad gäller tempo, fysik, spelschema osv osv. Orkar verkligen denna 30 årige fransos en lång säsong i sverige, fysiskt och mentalt? Och viktigast av allt.. är detta ersättaren för sondell? Eller är det klassbacken som skulle värvas? Om svaret är ja på någon av de två frågorna är jag djupt besviken.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090513 kl 08:40

Flipper skrev: Klart det är en flopp RH har värvat för Ogilthorpe känner inte till honom...

Förstår du svenska språket fullt ut? Vad i inlägget är det som är så irriterande? Och var i inlägget skrivs det att det är en flopp? Snälla berätta. Jag skrev att han kan vara fisk ELLER fågel - det är väl ingen sågning? Är det så märkligt att man som intresserad hockeytok synar ett nyförvärv från franska ligan? Den monstruöst vassa liga som fullständigt dräller av toppspelare? En liga som matat elitserien med spelare? Är det så konstigt att man ställer sig frågande i ett läge när vi alla inväntar en erstättare till Kenny?

Att vi snyter honom framför lillasysters näsa ser jag inte som en merit i det här läget. Vi spelar i en helt annan liga och Malmös spelarbörs är inte vad den varit. Vi å andra sidan har täckt upp alla backplatser utom första och andra. Att då gå på en chansning (som kan bli bra) känns oväntat.

Flipper skrev: Innan jag blir attackerad av nämnde herre vill jag bara påpeka att fler än du är så j-a negativa att man kan spy. Äntligen händer det något och genast tas stora sågen fram innan den stackarn ens hunnit sätta sin fot i Ängelholm.

Attackerad - hallå? Undrar vem det är som attackerar vem här egentligen. Du säger negativ - jag säger objektiv. Visst finns det folk som sågar jämns med knölarna, intressant att du sätter mig i samma fack. Det innebär verkligen att du läser forumet mer än en gång i halvåret. Men det är alltså inte ok att ställa höga krav på en produkt som precis har höjts med tusen spänn utan en enda förklaring om varför? Måste för övrigt kännas skönt att agera ut på ett så begåvat sätt gentemot andra fans. Spy och f-n i samma andetag - gött.

Flipper skrev: Vem här inne hade koll på bröderna abbott för ett år sen, förutom att dom gjort en massa mål i en toppliga som norges?

Norge är ett land. Det stavas med stor bokstav. Abbott är också ett namn och stavas således med stor bokstav. Onödigt att påpeka? Absolut, men skickar man småaktigt skit så får man ta emot småaktigt skit. Dessutom hade både jag och många med mig större koll på Abbotts än fransosen. Dom producerade poäng i hästväg. Dom visade tendenser på youtube. Dom spelade med Zuccarello som gick till Modo. I den norska ligan. De var dessutom från andra sidan pölen. Därmed inte sagt att han är en flopp.

Flipper skrev: Kritisera gärna, men ha för fan lite kött på benen innan ni gör det!

Du har inte mer kött på benen än jag i det här fallet som det verkar. En plus och minus från VM i laget Frankrike. Ett kort 5-3-klipp från Youtube? Du jublar och säger succe - jag är mer lågmäld och vill se vad han kan i verkliga livet. Varför inte bara acceptera det.

Flipper skrev: Personligen tror jag detta blir helt okej.

Tror jag säkert. Men jag är inte nöjd med "helt okey". Jag har precis betalt en kraftig höjning av biljettpriset och förväntar mig med andra ord mer än bara "helt okey".
Användarvisningsbild
Addemaan

Inläggav Addemaan » 090513 kl 09:02

Ska bli intressant att se vad "Bappe" kan göra i ett Eliteserielag.
Tyckte faktiskt att han imponerade under VM och var en av två som verkligen stack ut (i det franska landslaget).
Sedan kan man diskutera huruvida han är en toppback eller ej, men det får tiden utvisa.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 090513 kl 09:21

Håller med dig, Addemaan.

Bellemare (som jag för övrigt anser var Leksands bäste spelare säsong 08/09) och Amar var, enligt min åsikt, de som var klart bäst i det franska laget.

Jag vill nog se ett antal matcher i Rögletröjan innan jag bedömer honom som "flipp eller flopp".
Ljunggren

Inläggav Ljunggren » 090513 kl 09:27

Nu dämpar vi känslorna härinne, annars vankas det både varningar och avstängningar! Ingen nämnd - ingen glömd. /Admin
Användarvisningsbild
Flipper

Inläggav Flipper » 090513 kl 09:58

Jag tar åt mig av kritiken Ljunggren och tar hädanefter sånt här via PM. Ibland svallar känslorna över och jag tänker inte ödsla mer energi på den här frågan.

För övrigt väntar jag med att både hissa och dissa Amar tills jag sett killen spela.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 090513 kl 10:18

Jag tror att Amar kan bli en positiv överraskning. Han kommer säkerligen inte att göra bort sig. I mina ögon är det en stabil back med god blick för spelet. Hans styrka är det defensiva spelet vilket jag tror är precis vad Rögle behöver.

Ja, det är min personliga reflektion.

Jag tycker kanske inte att man ska resonera i termer som ersättare till spelare X eller Y. Varje spelare har sina personliga kvaliteter, så varför jämföra? I slutändan är det ju ändå prestationen på isen som gäller.

Intressant värvning av Roger Hansson!
Användarvisningsbild
Stabilt

Inläggav Stabilt » 090513 kl 11:17

Måste säga att jag inte kände till honom men om man ändå platsar som en bra back i ett oftast tillbakapressat lag så kan det vara en bra värvning. Skönt att fylla en plats, nu väntar vi på bomberna Roger.

Roger Roger, ge oss ett namn. Roger ge oss ett namn

Stabilt
björkis

Inläggav björkis » 090513 kl 11:24

Baptiste Amar. För mig känns det som en ersättare till Sondell rakt av. Och för den delen mer offensiv än defensiv, i och för sig "bara" i franska ligan men 152 matcher i Grenoble de senaste 6 säsongerna med 96 poäng.

Två senaste VM turneringarna 11 matcher 6poäng (2m,4a)
Användarvisningsbild
matte_spurs

Inläggav matte_spurs » 090513 kl 11:44

Verkar vara en blandning mellan babtista och aimar;-). Två grymma fotbollsspelare. Återstår att se hur bra han är på hockey.. Välkommen till rbk!! Tror absolut inte han gör bort sig i elitserien

Återgå till "Röglespelare"