Sillytråden 09/10

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Patrik

Sillytråden 09/10

Inläggav Patrik » 090608 kl 21:01

Vi gör ett nytt försök med sillytråd.
I första hand hoppas vi att man håller sig till ämnet självmant.
I andra hand tvingas vi moderera, vilket vi inte har någon som helst anledning att be om ursäkt för eller förklara i varje enskilt fall.
Om detta inte accepteras stängs ämnet för gott.
Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 090609 kl 09:57

Timrå vill ha bröderna Tjärnqvist... Mathias pratar fint om Timrå och vill inte stänga några dörrar..

http://st.nu/sport/timraik/1.1107892
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090609 kl 10:37

Nicke skrev:Timrå vill ha bröderna Tjärnqvist... Mathias pratar fint om Timrå och vill inte stänga några dörrar

Klart han håller dörrarn och fönster öppna - för att få bästa möjliga läge. Men Timrå? Har dom verkligen pengar nog att locka dit båda? Tveksamt. Framför allt om Daniel har fått erbjudande från KHL och uttryckligen inte vill spela i Sverige - än. Vad gäller Mathias så lär det väl knappast bli NHL i alla fall - med tanke på den gångna säsongen som inte gnistrade eller fixade landslagsspel? Hans NHL-chans skulle dock kännas hetare nästa säsong om han fick spela med bättre omgivning än den i Rögle om man ska vara ärlig - så jag blir inte alls förvånad om han går till svensk toppklubb - men knappast Timrå då.

Skulle brorsorna förenas någonstans känns väl DIF som mer sannolikt kanske - inte ekonomiskt, men klubbmässigt. Eller Rögle - om hjärtat sitter på rätt ställe. Men personligen tror jag mer på Ryssland för båda. Där stålarna finns.

Josef B som nämns i artikeln är ständigt intressant. Likaså Marcus Nilsson. Och Staffan Kronvall känns ju också som "tämligen" intressant. Och kan Timrå så kan väl vi.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 090609 kl 11:31

Njae... Tjärna är väl intressant för de flesta ES-klubbar, men Timrå verkar mindre troligt. Hr Carlsson i Timrå antyder ju också att prislappen på Tjärna ligger nära smärtgränsen. Att Tjärna dessutom skulle ha lust att gå ner i lön? Näe...

Om inte Tjärna får något fett erbjudande från KHL/NHL, så skulle det förvåna mig mycket om han inte stannar i RBK. Sweitz kunde väl eventuellt vara en möjlighet, men tveksamt om Tjärna har "alphockey" på sin agenda... Oskrivet är naturligtvis alltid bäst...

Skulle så hjärtans gärna vilja se en eller ett par signaturer från klasspelare, som ger en antydan om vad RBK egentligen vill, rent sportsligt, med kommande säsong. Visst, snacket om att jobba för att höja omsättningen till 100 mille låter ju helmysigt - men man måste ju då också kunna sälja en attraktiv produkt som marknaden (läs: publiken) vill se. Hur mycket is i magen har RH egentligen? Uppenbarligen en hel del...

Dock, in RH I trust!
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Peter Nordström

Inläggav bakomfumlare » 090609 kl 11:41

Det luktar Leksand om den här gubben, men han har inte stängt några andra dörrar än den som leder till FBK:s kansli...

Hockeybladet

EDIT: Tilläggas bör väl att jag hoppas att RBK-dörren är stängd, den också...
Användarvisningsbild
mickebus810
Kontakt:

Inläggav mickebus810 » 090611 kl 23:06

Är det helt dött eller har RH semester?
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 090612 kl 07:09

mickebus810 skrev:Är det helt dött eller har RH semester?

NHL avslutas på Lördag morgon, efter det så kommer det ta fart igen.
spelarna där får inte kontaktas av agenter förrens säsongen är avspelad. Först när NHL har dammsugits så ser man vilka EU/svenska spelare som står utan klubb. Det är då RH kommer handla.
freddan

Inläggav freddan » 090612 kl 08:29

saxat från dagens hd sport

— I början av juli hoppas jag att vi ska ha gjort klart med två nyförvärv. Det är lite trögt på marknaden just nu, men jag har ett par krokar ute, säger Hansson.

Hur är läget när det gäller Jönsson och Tjärnqvist?

— Kenny är svårläst, jag har ingen aning om vad han vill. Han har sagt att vi ska få ett besked om några veckor.

— Mathias har fått ett kontraktsförslag, men vill titta på andra alternativ. Vi håller kontakten.

Användarvisningsbild
D Hunter

Inläggav D Hunter » 090612 kl 08:44

Med tanke på Rogers uttalande i dagens HD så hoppas jag att han är kyligare än vi någonsin kunnat förställa oss!? Hoppas verkligen att han vet något som ingen annan vet och inte får veta heller förrän det är påkritat!!?? Man fumlar i ett snart hysteriskt mörker av ovetskap! Ingen vidare kul silly, sämsta på länge känns det som! :arg:
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 090612 kl 09:04

D Hunter skrev:Ingen vidare kul silly, sämsta på länge känns det som! :arg:

En synnerligen silly säsong, med andra ord...
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 090612 kl 09:09

Det blir utan tvekan en massa spelare över i NHL när cirkusen sätter igång där borta. Det gäller bara att ha is i magen. Tror Roger gör helt rätt, men han måste vara beredd att öppna börsen när något sen dyker upp.
freddan

Inläggav freddan » 090612 kl 11:39

börjar känna lite oro faktiskt ändå
tanke på att dvs ES lag börjar norpa spelare från AS nu
Användarvisningsbild
Kal-El

Inläggav Kal-El » 090612 kl 13:37

Dett är min första silly season :-) . Hur såg det ut förra året vid den här tiden? Var laget klart då? Kändes det som ett konkurrenskraftigt lag?
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 090612 kl 15:36

Kal-El skrev:Dett är min första silly season :-) . Hur såg det ut förra året vid den här tiden? Var laget klart då? Kändes det som ett konkurrenskraftigt lag?

Med tanke på att ingen visste var vi hade Abbotts så tyckte man att det såg ungefär likadant ut då som nu, bortsett från Kenny. Nu vet vi dock vad Abbotts kunde och därför måste man väl säga att dagens Rögle ser något klenare ut.

Förra året tippade alla att Rögle skulle hamna toksist. Nu har SSK tagit över den platsen och vi är väl nr.11 på pappret
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 090612 kl 16:36

Hittade ingen tråd för övriga lags silly, så det får blir här... intill vidare. Nåväl, Dragan Umicevic är iallafall klar för Färjestad.

Länk

Bra för övriga lag i den "nedre regionen" av ES, att SSK tappar Umicevic. FBK är och förblir ett topplag med eller utan honom.
freddan

Inläggav freddan » 090613 kl 07:46

Tycker att de e skit av Kenny å Tjärna att inte lägga korten på bordet snart. 2 divor i mina ögon som spelar på Rögles framtid. Dom sätter nog RH i en svårt situation då han tror dom kommer tillbaks men dom ger honom ett ganska tungt arbete om dom inte gör det. Dom är lite som Henke Larsson å ska dryga ut tills sista sekund...
Tjärna försöker väl hitta nån KHL klubb me sin brossa som vill köpa han fast me hans insats i VM å förra året i Rögle (tanke på hans lön) är väl inget att visa upp på sitt CV
Loket65

Inläggav Loket65 » 090613 kl 08:00

freddan skrev:Tycker att de e skit av Kenny å Tjärna att inte lägga korten på bordet snart. 2 divor i mina ögon

Vet hut!!! :arg:
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 090613 kl 10:20

freddan: Kvalificerad bullshit! RH gjorde redan i April klart att RBK värvar som om Kenny INTE kommer att spela för RBK (läs: lägger av) säsongen 09/10. Kennys signatur är alltså en ren bonus. Att man inte redan har ersatt Kenny (vilket i sig är omöjligt) beror helt säkert på den berömda isen, som RH verkar ha tonvis av i magen! Att Tjärna suktar efter ett kontrakt med KHL/liknande har stått klart länge.

Jag förstår din frustration, men vänd inte den mot två enskilda spelare!
feffe

freddan

Inläggav feffe » 090613 kl 10:26

Du får tycka vad Du vill, men att beskylla Kenny för att vara en diva är lågt, riktigt lågt.

Kung Kenny bor i Ängelholm
Hofnar

Inläggav Hofnar » 090613 kl 11:45

freddan skrev:Tycker att de e skit av Kenny å Tjärna att inte lägga korten på bordet snart. 2 divor i mina ögon som spelar på Rögles framtid. Dom sätter nog RH i en svårt situation då han tror dom kommer tillbaks men dom ger honom ett ganska tungt arbete om dom inte gör det. Dom är lite som Henke Larsson å ska dryga ut tills sista sekund...
Tjärna försöker väl hitta nån KHL klubb me sin brossa som vill köpa han fast me hans insats i VM å förra året i Rögle (tanke på hans lön) är väl inget att visa upp på sitt CV

Varför får detta inlägg stå kvar?
Användarvisningsbild
Producenten

Inläggav Producenten » 090613 kl 12:29

Hofnar skrev:
freddan skrev:Tycker att de e skit av Kenny å Tjärna att inte lägga korten på bordet snart. 2 divor i mina ögon som spelar på Rögles framtid. Dom sätter nog RH i en svårt situation då han tror dom kommer tillbaks men dom ger honom ett ganska tungt arbete om dom inte gör det. Dom är lite som Henke Larsson å ska dryga ut tills sista sekund...

Varför får detta inlägg stå kvar?

Ibland kan man låta vissa få skämmas i ett hörn.. Inläggen efter innehåller "moderering" och "uppsträckning" i sig.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 090613 kl 12:54

Faktum är att Tjärna redan förra året, inför säsong 08/09, gjorde klart att det handlar om ett år i Rögle och att målsättning är utlandsspel.

För övrigt anser jag att spelartruppen i dagsläget ser bättre ut än förra året, vid denna tid. Framförallt så har Rögle i GP & Sjödin, i mitt tycke, ett bättre tränarpar med större erfarenhet än Piva/Björn.

Den enda spelare som inte går att ersätta, är Kenny.

Jag skulle kunna utveckla mitt resonemang, men då blir det aningen OT...Ja, om spelartruppen vill säga.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 090613 kl 16:02

Just precis. Sticker Tjärna gör han det med all rätt !
Spela i ett på pappret bottenlag förstärker inte hans karriär tyvärr.
Men det är dock Rögle och det är ett underbart gäng som är älskat... DET är en anl. till att stanna;)
Med andra ord, skoj att spela här.
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Inläggav Rögle Martin » 090613 kl 17:32

"Salle" ryktas till Timrå enligt svenskafans.com.
Balubas

Inläggav Balubas » 090614 kl 12:13

Skulle inte en kanadensisk forward sitta fint? Vi har ju väldigt goda erfarenheter av sådana sedan tidigare.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 090614 kl 12:26

Kanske från en annan island army?:)

Okej nu Jake?
Senast redigerad av captain 090614 kl 12:42, redigerad totalt 1 gång.
Jake Anderstorp

Inläggav Jake Anderstorp » 090614 kl 12:38

captain skrev:Kanske från en annan Island army?:)

Finns det några bra isländska krigare? :-)
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 090614 kl 17:27

Jag fattar inte varför man inte fiskar efter nån finne. JA jag VET och minns fortfarande finnsäsongen.

Det verkar dock som att några dåliga ägg förstört för resten. Tror definitivt att vi skulle kunna hitta någon som skulle kunna förstärka Rögle. Det brukar vara mycket jävlar anamma i finnar.

Kanske ett dåligt scoutat land?
Användarvisningsbild
Sumo

Inläggav Sumo » 090614 kl 20:44

När Kenny skriver på så tycker jag Rögle absolut har ett lag för slutspel. Alla spelarna vet nu vad som krävs och blivit ett år äldre.

På pappret har Rögle bättre lag än SSK, Brynäs, Djurgården tex.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 090614 kl 21:12

Sumo skrev:När Kenny skriver på så tycker jag Rögle absolut har ett lag för slutspel. Alla spelarna vet nu vad som krävs och blivit ett år äldre.

På pappret har Rögle bättre lag än SSK, Brynäs, Djurgården tex.

Bättre än Brynäs? Bättre än Dif?
Kan hålla med om att vi har en bättre trupp än Ssk, Det andra kan du gärna utveckla för mig.

Återgå till "Röglespelare"