Giulio Scandella

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100102 kl 20:42

Status Scandella? Hörde att han körde på för fullt nu? Närmre comeback än väntat rent utav?
Balubas

Inläggav Balubas » 100102 kl 21:38

Ja, när bara Scandella blir spelklar så är vår frälsare här. Scandella ska, vilket inte Brendheden och Demén lyckades med (vilket många här på forat målade upp), frälsa Röglevärlden med en slutspelsplats.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100103 kl 20:29

Miraklens tid är här. Eller vänta nu. När var det han återuppstod, killen med törnkronan? Prisa herren - och Scandella. Klart som f-n att det är honom som alla väntar på, även Hansson. Hur ska man annars förklara förlamningen i det fria fallet? Sök och du skall finna, en frälsare och gud. Eller inte.

Någon annan som kan sprida lite ljus över Scandellas rehab/återkomst. Fortfarande februari som gäller?
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 100103 kl 21:14

ogilthorpe skrev:Miraklens tid är här. Eller vänta nu. När var det han återuppstod, killen med törnkronan? Prisa herren - och Scandella. Klart som f-n att det är honom som alla väntar på, även Hansson. Hur ska man annars förklara förlamningen i det fria fallet? Sök och du skall finna, en frälsare och gud. Eller inte.

Någon annan som kan sprida lite ljus över Scandellas rehab/återkomst. Fortfarande februari som gäller?

Efter OS är det sagt senast.
Andreas

Inläggav Andreas » 100103 kl 22:09

ogilthorpe skrev:Miraklens tid är här. Eller vänta nu. När var det han återuppstod, killen med törnkronan? Prisa herren - och Scandella. Klart som f-n att det är honom som alla väntar på, även Hansson. Hur ska man annars förklara förlamningen i det fria fallet? Sök och du skall finna, en frälsare och gud. Eller inte.

Scandella har själv sakt att han kommer tillbaka i slutet av Januari.
Hur troligt det är låter jag vara osakt.
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 100104 kl 00:30

Lillebror gjorde precis mål mot Schweiz! Riktigt snyggt var det med.
Roger, bara börja ringa redan nu! ;P
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100104 kl 19:47

ctg skrev:Lillebror gjorde precis mål mot Schweiz! Riktigt snyggt var det med.
Roger, bara börja ringa redan nu! ;P

Han blev även utsedd till matchens spelare för Kanada. 1 mål och 1 assist om jag inte så fel. Har varit felfri sen böjan av turnerningen och en av Kanadas bästa spelare.
qp

Inläggav qp » 100107 kl 15:32

Jag tycker, att om och när Scandella kommer tillbaka och det visar sig att han klarar av att spela som innan skadan, så skall Demén gå ner på backplats igen. Han lär ju lätt bli 2-3 back om han visar samma standard där som när han spelade back senast, så är några problem eventuellt lösta. Det ser ju rätt ruttet ut på lediga spelare annars om man inte kan slänga upp ett par millar då!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100108 kl 10:12

Scandella verkar ha bra läkegött i alla fall. Fågel eller fisk - det får vi tydligen redan på tidigare än väntat. Alltid något i eländets tid...

http://angelholm.lokaltidningen.se/scan ... /100109876
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 100108 kl 10:56

Ja, absolut...just nu känns det som att man griper efter varje strå av förhoppning. Som sagt - alltid något.
OE

Inläggav OE » 100108 kl 11:50

RoyalAIA skrev:http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa/584_nio_dagar_till_jul__scandella_tillbaka_pa_isen

Scandella på is, enligt han själv tror han att han är tillbaka i slutet av Januari, kul!

Som framgick i intervju redan inför jul är Scandella på väg tillbaka och har förhoppningar om spel redan inför OS.
Användarvisningsbild
Grönvit broder

Inläggav Grönvit broder » 100108 kl 12:22

OE skrev:
RoyalAIA skrev:http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa/584_nio_dagar_till_jul__scandella_tillbaka_pa_isen

Scandella på is, enligt han själv tror han att han är tillbaka i slutet av Januari, kul!

Som framgick i intervju redan inför jul är Scandella på väg tillbaka och har förhoppningar om spel redan inför OS.

Bara synd då att övriga laget då sett till att vi i princip är avsågade innan dess...
Balubas

Inläggav Balubas » 100108 kl 15:56

Blir kanske tungan på vågen huruvida vi tar oss till slutspel eller ej! ;)
Användarvisningsbild
webknark

Inläggav webknark » 100119 kl 08:33

vågar man tro på att han spelar mot luleå på torsdag?
Balubas

Inläggav Balubas » 100119 kl 08:57

webknark skrev:vågar man tro på att han spelar mot luleå på torsdag?

Det är upp till var och en! :)
Jag hoppas han är med och skapar en Scandellaeffekt värd namnet! Producerar en tvillingskörd med poäng helt på egen hand i de resterande matcherna!
Eller, vi ska kanske inte ha för stora förhoppningar på grabben. Han har visserligen en hel del matcher i kroppen men de har spelats på PS3!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100119 kl 09:54

Ska i alla fall bli kul och spännande att se honom in action. Att det finns hockey i generna har ju brorsan redan visat. Återstår att se vad han står i formkurvan.
Balubas

Inläggav Balubas » 100119 kl 10:53

Ja, för oss som missade hans hittills enda framträdande i laget så blir det extra intressant!
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 100119 kl 13:48

Balubas skrev:Ja, för oss som missade hans hittills enda framträdande i laget så blir det extra intressant!

Jag har sett honom i två matcher, och då har jag ändå missat några med han
Balubas

Inläggav Balubas » 100119 kl 14:00

Herr Oberst skrev:
Balubas skrev:Ja, för oss som missade hans hittills enda framträdande i laget så blir det extra intressant!

Jag har sett honom i två matcher, och då har jag ändå missat några med han

Ahhhh, jag har helt enkelt dålig koll. Nåväl, jag tycker det ska bli spännande iaf! :)
Användarvisningsbild
Hansen

Inläggav Hansen » 100119 kl 14:32

Ja visst det ska bli sjukt kul att se han igen sist jag såg han så stod han för en jävligt snygg assist innan han brakade in i sargen.

Det kanske är lite för mycket begärt men jag hoppas att det lossnar för honom redan i första matchen så att han slipper en del av pressen.
Balubas

Inläggav Balubas » 100119 kl 14:44

Hansen skrev:Det kanske är lite för mycket begärt men jag hoppas att det lossnar för honom redan i första matchen så att han slipper en del av pressen.

Är det inte rentav ett väldigt tacksamt läge för honom att göra comeback?
Tycker inte man kan förvänta sig något speciellt från hans sida. Håller han samma klass som Demén så får vi vara nöjda. Kan han dessutom bidra med några mål och assist så vore det ju underbart.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100119 kl 15:06

Ska bli gott att se honom mot Luulä.
Blir det en pyts så är det överbra men bara att man ser att han är med i systemet skulle göra mig glad.
Användarvisningsbild
Per

Inläggav Per » 100119 kl 17:19

Roligt att han äntligen är frisk igen. Jag hoppas att han nu får vara hel resten av säsongen. Av de tre matcher i Västerås som jag fått se honom blev han klart bättre för varje match. Jag är glad om han får lite matchvana och kanske hjälper de andra att rycka upp sig. Men att ge honom en frälsarroll just nu är nog att överdriva. Han har två matcher att få upp farten inför hemmapremiären mot Södertälje och gör han som i Västerås så blir det två mål i match tre. :)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 100121 kl 22:12

Oj oj oj vad nära han var att sätta 1-0 efter 20 sek. Jag tycker han såg pigg ut, men han har ju vilat 2/3 av säsongen så fattas bara! ;-)
Balubas

Inläggav Balubas » 100122 kl 07:41

Tycker Scandella har fått sin chans nu. Han är värvad som målskytt men lyckas inte prestera under press! Avgå! ;)
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 100122 kl 17:16

Balubas skrev:Tycker Scandella har fått sin chans nu. Han är värvad som målskytt men lyckas inte prestera under press! Avgå! ;)

Ett bra exempel på ironi när den är som sämst! Vissa vägrar visst se verkligheten. 3 av 4 bottenlag har agerat. Gissa vilket lag som inte lyckats förbättra sig under sista tiden. Ja just det, det lag vars ledning inte haft stake att agera. Vårt lag - Rögle.
Axel F

Inläggav Axel F » 100122 kl 17:49

Jag tycker tvärtom!

Balubas inlägg är ett exempel på när ironi är som allra bäst!

Jag blir snart mörkrädd av alla som skriker på avgångar i tid och otid och mot allt och alla... Avgångar kommer inte att lösa någonting. Laget kommer inte att vinna mer för det. Visst hade vi hoppats på något annat inför säsongen, men här är det inte panikaktioner som behövs, det är långsiktighet...

Både Skellefteå och Linköping har haft skitsäsonger innan de lyckades etablera sig. Timrå likaså. Hv71 som nu har cementerat en plats åt sig i toppskiktet var i väldigt många år ett mediokert lag i de nedre regionerna.

Om Rögle klarar av skitsäsongerna, som vi nog kan räkna med att få vara med om, då kommer vi också att kunna etablera oss på samma sätt.

Heja Rögle! I med och motgång! Vi ses i Jönköping på lördag! Eller hur?
jokern

Inläggav jokern » 100122 kl 18:08

Man kan inte etablera sig om man inte förstärker ett lag som är totalt undermåligt.
Man kan inte etablera sig med en totalhavererad spelide.

Man kan inte locka hit etablerade spelare i framtiden om man inte agerar för att åtminstone försöka uppfylla sina målsättningar.

Det är inte ALLS fråga om att "ta skitsäsonger"! Jag är övertygad om att nästan samtliga accepterar att Rögle slåss i botten på ES.
Men inte att det görs på detta viset - med toktråkig vansinnesdefensiv och en tränardou som helt saknar åtgärder.
Och en styrelse som pratar om nästa ES-säsong när vi är på väg spikrakt ner i allsvenskan.

Men det är klart - i och med att styrelsen totalskiter i att agera behöver man inte heller stå för sitt snömos-snack om nästa säsong, för då kommer vi GARANTERAT INTE att spela i ES om detta fortgår.
Balubas

Inläggav Balubas » 100125 kl 08:44

Läge att ge Scandella ett välförtjänt välkomnande! En hyllningssång kanske!? ;)
(Han kanske tror vi sjunger om honom när vi sjunger "Domarskandal")
Användarvisningsbild
Producenten

Inläggav Producenten » 100125 kl 12:54

Balubas skrev:Läge att ge Scandella ett välförtjänt välkomnande! En hyllningssång kanske!? ;)
(Han kanske tror vi sjunger om honom när vi sjunger "Domarskandal")

Ironi ;-)
Typ:
Scandella, Scandella the sniper, Scandella.. kan ju få ett och annat smilband för den ju.

Scandella gör sin första kasse idag.. Vinst med 3-1.. Jodå nu vänder det. Payback från spelarna för söndagens AIA insats.. Vi vill INTE ha den retroaktivt utan just idag :-) ... Kämpa RBK.

Återgå till "Röglespelare"